Haha, nou dat zeg je liefGollum schreef:
Ja precies, met 10 maanden gedroeg Gol zich nog echt niet zo netjes als Vera :N:
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Vooroordelen
Moderator: moderatorteam
- Moos
- Zeer actief
- lieke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
De vooroordelen die ik hoor zijn meestal: 'dat zijn toch lassiehonden?'
, 'da's wel veel werk hè, al dat haar?'
Deze vind ik ook leuk: 'dat zijn toch die slimme honden die alles kunnen?' of (wijzend op Cody) 'da's een héél oude hond, dat kun je wel zien met al dat grijze haar. Da's zeker de vader van die andere drie.'
Wel vervelend is dat men schijnt te denken dat collies altijd en overal door iedereen aaibaar zijn. Kyra en Lyndie zijn dat wel, maar Gina kijkt altijd even de kat uit de boom. En Cody is erg gereserveerd naar vreemden (zoals het ook hoort bij een collie
) en hoewel hij gelukkig niet meer bijt, vindt hij het nog steeds niet prettig om zomaar te worden aangeraakt.
Deze vind ik ook leuk: 'dat zijn toch die slimme honden die alles kunnen?' of (wijzend op Cody) 'da's een héél oude hond, dat kun je wel zien met al dat grijze haar. Da's zeker de vader van die andere drie.'
Wel vervelend is dat men schijnt te denken dat collies altijd en overal door iedereen aaibaar zijn. Kyra en Lyndie zijn dat wel, maar Gina kijkt altijd even de kat uit de boom. En Cody is erg gereserveerd naar vreemden (zoals het ook hoort bij een collie

- atla-nora
- geregistreerd lid
Leuk dat je hier ook op het forum aktief bent. Ja die grote poten doen het hem wel. Zooooo wat zal dat een grote hond worden zeggen erveel mensen. En dat haar vacht zo lekker zacht is en een lief koppie. Tja we hebben nou 1x een fantastisch hondjeEnya schreef:atla-nora schreef:Van de JR zeggen: oh hij luistert !!! pfffffffff en de Chihuahua: Noem je dat een hond? Dat is niet eens een rat. Mijn hond lust hem wel hoor! Oh een tandenstoker! Oh die bijt niet of Oh die luistert óók al. Zit je met dat knaagdier op training? Waarom dan? die kan je toch niet opvoeden?Dat is toch geen Chihuahua want die zijn toch kleiner en die kunnen toch niet lopen en moeten kleertjes aan? En dan nog mijn Lundehund: Je moet wel haar tenen weglaten halen hoor dat is niet goed. Heb je een vosje erbij? Echt zielig dat is toch een wild dier dat kan je niet in huis houden. Kortom reactie,s zat die zo afentoe goed vervelend zijn. En dan zijn mijn honden ook al te mager volgens de meeste deskundige leken.
Hey, hallo! Jij hebt het half-zusje van Enya
Leuk je hier te zien.
Van Enya zeggen ze dat ze vast wel groot gaat worden, want ze heeft van die grote poten... Nee hoor, ze heeft 6 tenen![]()
![]()
Verder vinden ze haar allemaal even lief. Maar ja, dat is geen vooroordeel, maar gewoon waar
- pammetje
- Zeer actief
- Zoek stok!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Vandaag bij de dierenarts vertelde hij dat ze in de praktijk het meest op hun hoede zijn voor Kooikerhondjes en Appenzeller Sennenhonden. Ivm bijten dus.
Vlak daarna laat ik Bram schieten (ik had niet goed door wat de dierenarts ging doen en Bram gaf me toch een reactie) :N: Ik heb altijd gedacht dat Bram op zo'n moment zou bijten, maar niks hoor. Hij wilde alleen maar weg. Dierenarts vond Bram een braaf Kooikertje

Vlak daarna laat ik Bram schieten (ik had niet goed door wat de dierenarts ging doen en Bram gaf me toch een reactie) :N: Ik heb altijd gedacht dat Bram op zo'n moment zou bijten, maar niks hoor. Hij wilde alleen maar weg. Dierenarts vond Bram een braaf Kooikertje

Linda, Izzie en Bram
- Wolvin
- Vaste gebruiker
reacties van kinderen zijn altijd wel leuk hoor
dingen die ik zoal van kinderen gehoord heb:
een jochie van een jaar of 8 heel wijsneuzig tegen zijn vriendje: kijk dat is een noord-pool-hond
mensen zijn ook altijd verbaast als ik hem los laat lopen omdat ze denken dat 'zulke honden' altijd weglopen
wat ik altijd minder leuk vind zijn mensen die denken dat ze overal verstand van hebben en mij wel eens even gaan vertellen hoe het wel niet zit met mijn hond.
Zo kwam ik laatst een vrouw tegen die vond dat ik hem maar voor de slee moest zetten want anders zou hij niet genoeg beweging krijgen en dat soort onzin. Dat zijn lichaamsbouw daar niet geschikt voor zou zijn wou ze maar niet geloven. Hij lijkt op een sledehond dus is het er natuurlijk ook een toch?
een jochie van een jaar of 8 heel wijsneuzig tegen zijn vriendje: kijk dat is een noord-pool-hond
mensen zijn ook altijd verbaast als ik hem los laat lopen omdat ze denken dat 'zulke honden' altijd weglopen
wat ik altijd minder leuk vind zijn mensen die denken dat ze overal verstand van hebben en mij wel eens even gaan vertellen hoe het wel niet zit met mijn hond.
Zo kwam ik laatst een vrouw tegen die vond dat ik hem maar voor de slee moest zetten want anders zou hij niet genoeg beweging krijgen en dat soort onzin. Dat zijn lichaamsbouw daar niet geschikt voor zou zijn wou ze maar niet geloven. Hij lijkt op een sledehond dus is het er natuurlijk ook een toch?
- Moos
- Zeer actief
Knappe BrammieZoek stok! schreef:Vandaag bij de dierenarts vertelde hij dat ze in de praktijk het meest op hun hoede zijn voor Kooikerhondjes en Appenzeller Sennenhonden. Ivm bijten dus.
Vlak daarna laat ik Bram schieten (ik had niet goed door wat de dierenarts ging doen en Bram gaf me toch een reactie) :N: Ik heb altijd gedacht dat Bram op zo'n moment zou bijten, maar niks hoor. Hij wilde alleen maar weg. Dierenarts vond Bram een braaf Kooikertje![]()
Ik heb schijnbaar altijd 'de zeikerds' volgens de dierenarts
Eerst met Moos en Saar "jaaa, die gezelschapshondjes die gillen altijd wel snel hoor!"
Kwam ik met Vera "De Retrievers geven nooit een kik, maar doen altijd wel heel zielig".
Nou en bedankt

- Tamara.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Hovawart
- Aantal honden: 4
Van Bowie denken ze dat ze te lui is om 10m te lopen. Nou kan Bowie erg lui zijn maar voor actie of een lekkere lange wandeling is ze altijd wel in, ze kan ook best hard rennen
Heb dus weleens gehoord 'ohh, ze is nog best wel actief, he'
Fien is een valse en doorgefokte Golden kruising
Haha, nee hoor, maar ik ben nogal voorzichtig met haar in sommige omstandigheden en dan zie je mensen echt denken
maar Goldens zijn toch van die allemans vrienden 
Fien is een valse en doorgefokte Golden kruising
- Moos
- Zeer actief
Dat heb je zelfs met een echte GoldenTamara. schreef:
Fien is een valse en doorgefokte Golden kruisingHaha, nee hoor, maar ik ben nogal voorzichtig met haar in sommige omstandigheden en dan zie je mensen echt denken
maar Goldens zijn toch van die allemans vrienden

- EstherK
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Airedale Terrier, Zwarte Russische Terrier en Foxterrier
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
- Hanneke2
- Zeer actief
Nou ja, ze hebben wel 'iets' van elkaar weg, als je je ogen een beetje samenknijpt.EstherK schreef:Ik heb al meerdere keren meegemaakt dat mensen dachten dat Benthor en Iarik hetzelfde ras waren (met als enige verschil de kleur).![]()
Andersom vinden mensen het soms lastig te begrijpen dat Jack en Lilo niet exact hetzelfde ras zijn, maar wel heel duidelijk gerelateerd qua ras. Het voorbeeld van Schotse collie en Sheltie werkt ook alleen als mensen iets van raskennis hebben.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
-
Tring
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Het is altijd apart als ik met Keeff loop want: "O, die hondjes slapen toch altijd?". Soms doe ik enige moeite om het uit te leggen, en krijg ik de volgende vraag: "maar waarom laat je hem dan lopen, hij hoort toch in een tas?"en oja, andere honden mogen nooit met hem spelen, zelfs niet als die andere hondjes maar twee kilo zwaarder zijn "want hij is zo klein en breekbaar",ehm, juist.
Als ik hem in een tas heb krijg ik trouwens te horen dat Keeff "een Paris Hilton hondje" is, en oojaaa "pure dieren mishandeling! Honden horen te lopen hoooooor", en dat terwijl anderen vragen waarom hij niet in een tas zit.
Overigens staren mensen altijd naar Keeff en durft bijna niemand zo'n schattig, aangekleed hondje in een tasje te aaien want "die beesten zijn toch eenkennig? Hij zal dan vast wel agressief zijn en bijten", moet je mensen dan vreemd zien kijken als Keeffie ze aankijkt, driftig met zn staart begint te zwaaien en zn tongetje naar buiten steekt van blijdschap.
Verder krijg ik van sommige mensen ook te horen dat "Keeff zo groot is", ja poeh, hij weegt wel een hele 2 kilo!! Of ze formuleren het eerst anders en vragen of hij "niet een teacup" is? Als je daarop antwoord met nee en zegt dat zoiets niet bestaat komen ze aanzetten met "onee, hij kan natuurlijk geen teacup zijn want hij is zo groooooot". Juist.
Als ik hem in een tas heb krijg ik trouwens te horen dat Keeff "een Paris Hilton hondje" is, en oojaaa "pure dieren mishandeling! Honden horen te lopen hoooooor", en dat terwijl anderen vragen waarom hij niet in een tas zit.
Verder krijg ik van sommige mensen ook te horen dat "Keeff zo groot is", ja poeh, hij weegt wel een hele 2 kilo!! Of ze formuleren het eerst anders en vragen of hij "niet een teacup" is? Als je daarop antwoord met nee en zegt dat zoiets niet bestaat komen ze aanzetten met "onee, hij kan natuurlijk geen teacup zijn want hij is zo groooooot". Juist.
xx Marr en Keeff

- Zoek stok!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Eigenlijk heb ik zelf nog de meeste vooroordelen tov Bram, bedenk ik me. Zo langzamerhand blijken die niet te kloppenMoos schreef:Knappe BrammieZoek stok! schreef:Vandaag bij de dierenarts vertelde hij dat ze in de praktijk het meest op hun hoede zijn voor Kooikerhondjes en Appenzeller Sennenhonden. Ivm bijten dus.
Vlak daarna laat ik Bram schieten (ik had niet goed door wat de dierenarts ging doen en Bram gaf me toch een reactie) :N: Ik heb altijd gedacht dat Bram op zo'n moment zou bijten, maar niks hoor. Hij wilde alleen maar weg. Dierenarts vond Bram een braaf Kooikertje![]()
Kunnen ze je soms toch verbazen he?

Linda, Izzie en Bram
-
estelle
Ik kom nu zo'n beetje wekelijks bij de DA ivm kimba haar oren. Ze spuiten dan altijd ook weer wat uit.Moos schreef:Knappe BrammieZoek stok! schreef:Vandaag bij de dierenarts vertelde hij dat ze in de praktijk het meest op hun hoede zijn voor Kooikerhondjes en Appenzeller Sennenhonden. Ivm bijten dus.
Kunnen ze je soms toch verbazen he?
Ik heb schijnbaar altijd 'de zeikerds' volgens de dierenarts![]()
![]()
Eerst met Moos en Saar "jaaa, die gezelschapshondjes die gillen altijd wel snel hoor!"
Kwam ik met Vera "De Retrievers geven nooit een kik, maar doen altijd wel heel zielig".
Nou en bedankt
Kimba kan zich dan ook heel dramatisch aanstellen met gillen e.d. Nu zal het heus wel pijn doen maar Kimba gilt dan een minuut en dan gaat ze heel zielig naar iedereen kijken die er omheen staat 'zien jullie mij wel?'.
Dierenarts zegt ook atlijd 'gedraag je toch als een flinke hond zeg! je lijkt wel een herder!'.
- suzan25
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Shetland Sheepdog
Miura is een zwiffer, maar hoor ook vaak kijk een echte poedel, of dat is nou eens een echte Maltezer
Bij Fenja vragen de meeste mensen of het zo'n schaapshond is, bedoelen dan een Border Collie. Ook heb ik al een paar keer gehoord, is het een pup van zo'n Australian Shepherd? Mensen die Shelties kennen vragen vaak of het wel een echte is want ze vinden haar zo klein.
Bij Fenja vragen de meeste mensen of het zo'n schaapshond is, bedoelen dan een Border Collie. Ook heb ik al een paar keer gehoord, is het een pup van zo'n Australian Shepherd? Mensen die Shelties kennen vragen vaak of het wel een echte is want ze vinden haar zo klein.
-
nance
- Erelid
Bij Loddie krijg ik altijd te horen dat die honden niet alleen kunnen blijven, dat ze niet los kunnen lopen en nergens naar luisteren.
Nou dat kan ze allemaal prima als je er maar een andere trainingsmethode op toepast als op andere honden. Je moet dit met de nodige humor doen en dan heb je een goed luisterende hond...
Wat er ook nogal eens gevraagd wordt is, is dit een kruising met een Beagle? Ze zien er geen Bassethound in en de BAN kennen ze niet.
Bij Rambo is het steeds dat dit felle rothondjes zijn die continu lopen te keffen. Ook dit is niet waar. Rambo kan prima met andere honden overweg en gaat praktisch nooit keffend op honden af. Op een enkele hond die ze niet mag uitgezonderd, maar dat weet ik en dan hou ik haar vast.
Nou dat kan ze allemaal prima als je er maar een andere trainingsmethode op toepast als op andere honden. Je moet dit met de nodige humor doen en dan heb je een goed luisterende hond...
Wat er ook nogal eens gevraagd wordt is, is dit een kruising met een Beagle? Ze zien er geen Bassethound in en de BAN kennen ze niet.
Bij Rambo is het steeds dat dit felle rothondjes zijn die continu lopen te keffen. Ook dit is niet waar. Rambo kan prima met andere honden overweg en gaat praktisch nooit keffend op honden af. Op een enkele hond die ze niet mag uitgezonderd, maar dat weet ik en dan hou ik haar vast.