Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Het was weer zo ver

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

bulletjebe
Zeer actief
Mijn ras(sen): bullmastiff
Contacteer:

Ongelezen bericht door bulletjebe »

Jee da's lekker dan. Dikke knuffel voor Bram en heel veel beterschap gewenst!
pooh
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwiterse witte herder

Ongelezen bericht door pooh »

wat zielig voor Bram, en hij is altijd zo vriendelijk tegen andere honden.

Beterschap voor je ventje en geef hem maar een voorzichtige knuffel.
:pop:
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Inge O schreef: waren de honden van dezelfde baas?
Nee, twee verschillende bazen. De hond die 'meedeed' had een hele goede baas, die had de honden er binnen no time af. Het baasje van de hond die er als eerste op dook (tenminste, als ik het allemaal goed zag), deed niks. Dat was ook de vrouw die nog wat murmelde over dat het een reu was. Het baasje dat zo goed ingreep, was hartstikke geschrokken en bezorgd. Hij zei ook 'ze doken zo ineens uit het niets op hem'.

Met Bram gaat het erg goed. Hij heeft op bed geslapen. Vanochtend uitgebreid geknuffeld en ik merkte 1 x een pijnreactie, maar tijdens de ochtendwandeling liep hij er als vanouds bij als een prinsje :ok:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

sommige honden bazen :boos: ,
fijn dat er ook goede zijn, en dat Bam weer lekker meeliep :ok: :cheer:
Laatst gewijzigd door S@ndr@ op 17 jan 2009 10:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Zoek stok!
Zeer actief

ranetje schreef: De "tegenbeet" kan zijn afgeschampt dan zie je niks of hooguit een schram.
Als er wel een gat zit zou ik dat toch schoonmaken.
Ik heb vanochtend gekeken en ja hoor, een tweede gat. Ik denk dat ik er beter af kan blijven. Het is namelijk heel mooi aan het helen. Er zit een gaatje en daarnaast is het geschampt: een schaafplek en het haar is weg. Ik heb idd twee flinke plukken haar uit z'n vacht gehaald toen we bij de auto waren, wat stom dat ik er niet aan gedacht heb dat er twee wonden waren :roll:

Of moet ik nog een keer naar de dierenarts?
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Zoek stok! schreef:
ranetje schreef: De "tegenbeet" kan zijn afgeschampt dan zie je niks of hooguit een schram.
Ik heb vanochtend gekeken en ja hoor, een tweede gat. Ik denk dat ik er beter af kan blijven. Het is namelijk heel mooi aan het helen. Er zit een gaatje en daarnaast is het geschampt: een schaafplek en het haar is weg. Ik heb idd twee flinke plukken haar uit z'n vacht gehaald toen we bij de auto waren, wat stom dat ik er niet aan gedacht heb dat er twee wonden waren :roll:

Of moet ik nog een keer naar de dierenarts?
Moos is ook een keer in zijn nek gebeten, en dat waren ook twee gaten inderdaad. Ik denk beiden zo groot als het tweede gat dat jij nu gevonden hebt? Heel erg diep, maar ze zagen er wel 'schoon' uit zeg maar en ik ben daarmee niet naar de da geweest omdat het op vakantie was...(en het er netjes uitzag uiteraard) die zijn toen ook gewoon goed genezen.
Je kan ook de da even bellen om te overleggen?

Fijn dat Bram weer het heertje is!
Laatst gewijzigd door Moos op 17 jan 2009 10:48, 2 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
*Linda*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Linda* »

Tja, zo'n gat zit natuurlijk wel vol met bacterien dus er is best een reeele kans dat dat een abces wordt dan...Het heeft ook niet gebloed dus het ik zou wel even langs gaan. Korstje eraf en zalf erin. Balen.
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief

Inge O schreef:
Zoek stok! schreef:Het baasje dat zo goed ingreep, was hartstikke geschrokken en bezorgd. Hij zei ook 'ze doken zo ineens uit het niets op hem'.
heel vervelend natuurlijk, zoiets kan je natuurlijk gebeuren zonder dat je er echt 'schuld' aan hebt, maar het maakt het niet minder erg voor jou en bram. misschien toch een stukje een troost dat het baasje er ook heel erg mee zat?
Op het moment zelf niet, maar ik ben nu heel blij met die Mechelaar meneer :wink: Ik hoop dat de Labrador mevrouw haar hond in het vervolg aanlijnt bij reuen.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Zoek stok!
Zeer actief

*Linda* schreef:Tja, zo'n gat zit natuurlijk wel vol met bacterien dus er is best een reeele kans dat dat een abces wordt dan...Het heeft ook niet gebloed dus het ik zou wel even langs gaan. Korstje eraf en zalf erin. Balen.
He shit, maar wel doen dus. Bram gaat niet blij zijn.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Tamara.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hovawart
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Tamara. »

Zoek stok! schreef:
*Linda* schreef:Tja, zo'n gat zit natuurlijk wel vol met bacterien dus er is best een reeele kans dat dat een abces wordt dan...Het heeft ook niet gebloed dus het ik zou wel even langs gaan. Korstje eraf en zalf erin. Balen.
He shit, maar wel doen dus. Bram gaat niet blij zijn.
Helpen de medicijnen die hij heeft meegekregen niet voldoende om een eventuele ontsteking tegen te gaan bij de tweede verwonding?

Je zou het zelf wat schoon kunnen maken met gekookt water en wat betadine, het haar er omheen wat weghalen en het verder goed in de gaten houden?

Of ben ik dan te makkelijk? :N:
Zoek stok!
Zeer actief

Dierenarts gebeld. Omdat het een 'oude' wond is, zien ze er niks in om het alsnog open te maken. De AB zorgt ervoor dat het niet gaat ontsteken. Ik ga er ook niet zelf aan klooien (ze zei ook dat het niet nodig is), ben daar helemaal niet goed in. Mocht ik ook maar iets van een verdikking zien, dan sta ik direct weer op de stoep daar. Als pup heeft Bram zowat een tennisbal onder z'n huid gehad na een beet.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Heeft Bram antibiotica gekregen? Want dan zou ik het even aankijken.
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Zoek stok! schreef:Dierenarts gebeld. Omdat het een 'oude' wond is, zien ze er niks in om het alsnog open te maken. De AB zorgt ervoor dat het niet gaat ontsteken. Ik ga er ook niet zelf aan klooien (ze zei ook dat het niet nodig is), ben daar helemaal niet goed in. Mocht ik ook maar iets van een verdikking zien, dan sta ik direct weer op de stoep daar. Als pup heeft Bram zowat een tennisbal onder z'n huid gehad na een beet.
Ahhh, tegelijk.

Nee, met antibiotica zal het vast wel goed gaan :wink:
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Zoek stok! schreef:Dierenarts gebeld. Omdat het een 'oude' wond is, zien ze er niks in om het alsnog open te maken. De AB zorgt ervoor dat het niet gaat ontsteken. Ik ga er ook niet zelf aan klooien (ze zei ook dat het niet nodig is), ben daar helemaal niet goed in. Mocht ik ook maar iets van een verdikking zien, dan sta ik direct weer op de stoep daar. Als pup heeft Bram zowat een tennisbal onder z'n huid gehad na een beet.
Houd het maar even goed in de gaten.
Ik heb de laatste jaren geen gaten meer in de honden gehad (afkloppen) maar mijn vroegere DA maakte een gemist diep gat meteen weer open (korst er af en deed er dan AB zalf in.
Hij zei dat als een gat van buiten af sluit de kans op een abces groter is.
Een diep gat moet volgens hem "van binnen uit" sluiten.

Daar zal wel verschillend over worden gedacht :wink:
Let op de korst. Als die aan de rand wat gelig wordt moet je er wat aan doen (of de DA dan).

Misschien heeft iemand anders daar andere ervaringen mee?
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

ranetje schreef:
\

Ja ik :wink: Bij Moos heelden beide diepe gaten zonder ab zelfs gewoon netjes. Ik heb ze toen wel zelf ontsmet, dat wel, maar meer niet (omdat het er rustig uit zag en we op vakantie waren waar je ook niet even hup naar een da kan :wink: ).
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief

ranetje schreef:
Ik heb de laatste jaren geen gaten meer in de honden gehad (afkloppen) maar mijn vroegere DA maakte een gemist diep gat meteen weer open (korst er af en deed er dan AB zalf in.

Let op de korst. Als die aan de rand wat gelig wordt moet je er wat aan doen (of de DA dan).

Ik heb het idee dat het geen diep gat is. Maar ja, dat dacht ik van de andere ook natuurlijk. Het lijkt oppervlakkig en daarna geschramd naar onderen. Ik deel je bezorgdheid en ga het heel goed in de gaten houden.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
MJ
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door MJ »

He getver....nare dingen zijn het toch.
Arme Brammie en arme Linda.
Voor beide een knuffel ( voor Bram een voorzichtige :wink: ) en hopelijk geneest alles gewoon keurig en mooi..duimen draaien er voor.
suzan25
Zeer actief
Mijn ras(sen): Shetland Sheepdog

Ongelezen bericht door suzan25 »

Gelukkig valt het mee allemaal uiteindelijk en loopt ie weer als een heertje!! Zelf ben ik ook altijd bang voor blessures aan de poten o.i.d. Je wil niet weten hoe erg ik gebaald heb toen Celtic aangevallen was door 2 Ambullen en er wel een knieblessure aan over hield. Gelukkig allemaal goed gekomen maar ik heb wel 3 maanden niet kunnen trainen.
Het tweede gaatje zou ik ook even goed in de gaten houden. Ik heb met Miura ooit gehad dat een 2e niet gezien, ondiep gaatje alsnog ging ontsteken ondanks de antibiotica.
Renske
Zeer actief
Mijn ras(sen): kooikerhondje en lundehund

Ongelezen bericht door Renske »

Fijn dat Bram vandaag weer de oude is :cheer:.
De wondjes goed in de gaten houden, en nu maar hopen dat het geen problemen op gaat leveren.
Zoek stok!
Zeer actief

Inge O schreef: ik zou ook proberen om het wondje elke dag even open te maken (weken). wat je ook zou kunnen doen, linda, is naar de apotheker of drogist stappen en een soort AB-huidzalf (of oogzalf) vragen die in een klein tubetje zit, met een klein 'spuittuitje'. als het gaatje weer open is kan je dat tuitje er een millimetertje of zo inbrengen, de zalf erin spuiten en het plekje nog even goed naar beneden masseren, dat het gaatje goed gevuld zit.
Heb je het dan over het tweede gaatje of over alletwee? Ik ben er echt echt echt niet goed in Inge, ben bang dat ik het alleen maar erger maak :oeps:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone

Ongelezen bericht door Gollum »

ranetje schreef:
Zoek stok! schreef:
ranetje schreef:Was het echt maar één gat in de nek?
Heb jij of de DA nog gecontroleerd of er een tweede gat zit?
Als er een echt diep gat zit (meestal een hoektand) dan zit er op "beetafstand" vaak nog een tweede gat.
Heb ik bij een van mijn vroegere honden nogal eens mogen constateren :(

Dat heb je één gat behandeld en wordt het andere, als je hem niet hebt gezien, een abces :N:

Geef hem maar een knuf van me (als hij dat kan verdragen :wink: )
He nee he, dat hebben we niet gecontroleerd, helemaal niet aan gedacht. Maar hij krijgt nu wel AB, dus een abces kan toch niet meer? Ik ga morgen bij daglicht nog even heel goed kijken. Hij is niet zo blij op het moment. Denk dat hij het dierenarts bezoek haast nog erger vond dan gebeten worden :wink:
De "tegenbeet" kan zijn afgeschampt dan zie je niks of hooguit een schram.
Kijk morgen maar even goed, of misschien strakjes als je hem even knuffelt :wink:
Die AB zal wel een heleboel tegenhouden, in ieder geval voorlopig :ok:
Dat had ik bij Gol ook idd toen ze gebeten was, pas na een paar dagen ontdekte ik de tegenbeet bij het kroelen. Als hij door ene grote hond gebeten is zou ik vlak onder de keel even checken.
Bij Gol is het allemaal goed genezen, ze had ook ab. Achteraf had het beter gehecht kunnen worden maar dat kan niet meer als je na een paar dagen nog een gat ontdekt.

Sterkte met Bram (en je eigen zenuwen)!
Ik vind het altijd zo rot als ze gebeten worden..
ranetje
Zeer actief

Zoek stok! schreef:
Inge O schreef: ik zou ook proberen om het wondje elke dag even open te maken (weken). wat je ook zou kunnen doen, linda, is naar de apotheker of drogist stappen en een soort AB-huidzalf (of oogzalf) vragen die in een klein tubetje zit, met een klein 'spuittuitje'. als het gaatje weer open is kan je dat tuitje er een millimetertje of zo inbrengen, de zalf erin spuiten en het plekje nog even goed naar beneden masseren, dat het gaatje goed gevuld zit.
Heb je het dan over het tweede gaatje of over alletwee? Ik ben er echt echt echt niet goed in Inge, ben bang dat ik het alleen maar erger maak :oeps:
Ik denk dat Inge het over dat tweede nog niet behandelde gaatje heeft :mrgreen:

Dat andere gat zit toch al vol zalf o.i.d.?
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Zoek stok!
Zeer actief

Zelfs wondverzorging voor dummies is nog te veel eer voor mij :roll: Maar ik ga het proberen :N: :wink:
@ Ranetje: ja, eerste gat is helemaal vol zalf gespoten.

Ik maak het wondje open door gewoon met een doekje en water te weken?
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
ranetje
Zeer actief

Sterkte Linda, je kunt het volgens mij niet fout doen :wink:
Biotex is in ja :mrgreen: , ik gebruik zelf de klassieke badedas.
Een tip die ik een tijdje terug heb gelezen van Nanna :wink:
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief

Ik ga zo eerst even lopen, Bram vindt het maar stom dat we alleen een wandeling door de wijk hebben gedaan. En daarna gaat operatie wond beginnen :mrgreen:

Bedankt!
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
EstherK
Zeer actief
Mijn ras(sen): Airedale Terrier, Zwarte Russische Terrier en Foxterrier
Contacteer:

Ongelezen bericht door EstherK »

Succes! :ok:
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

ranetje schreef:

de wond zelf openhouden... ik zou er niks in doen omdat hij al ab heeft.... dat moet voldoende zijn.
Toen mijn reuen elkaar vast hadden gehad heb ik ook niet alle wondjes gevonden, pas een paar dagen later zag ik nog gemiste gaatjes... nooit iets mee gebeurd...
Overigens wacht ik meestal of het goed gaat voor ik met een gaatje naar de DA ga, maar goed, dat is persoonlijk. Ik kan me goed voorstellen dat je het zekere voor het onzekere hebt genomen.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
estelle

Ongelezen bericht door estelle »

malinois schreef:
ranetje schreef:

de wond zelf openhouden... ik zou er niks in doen omdat hij al ab heeft.... dat moet voldoende zijn.
Toen mijn reuen elkaar vast hadden gehad heb ik ook niet alle wondjes gevonden, pas een paar dagen later zag ik nog gemiste gaatjes... nooit iets mee gebeurd...
Overigens wacht ik meestal of het goed gaat voor ik met een gaatje naar de DA ga, maar goed, dat is persoonlijk. Ik kan me goed voorstellen dat je het zekere voor het onzekere hebt genomen.
Ik doe ook nooit iets met gaten in mijn honden eigenlijk. En ze hebben toch allemaal al weleens een flink diep gat gehad.
Mijn ervaring is dat het prima van zelf geneest en vaak sneller en netter dan wanneer de DA zich ermee gaat bemoeien.
Edit; het enige dat ik dan doe is de wond even goed soppen met biotex.

Maar dat is natuurlijk voor iedereen anders. :wink:
miekmiek

Ongelezen bericht door miekmiek »

Ah Linda, wat een klotezooi. Het gebeurd ook zo snel he? Echt balen. Beterschap voor Bram, de goedsul. Had hij helemaal niet teruggevochten?
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

estelle schreef:
malinois schreef:
ranetje schreef:

Ik doe ook nooit iets met gaten in mijn honden eigenlijk. En ze hebben toch allemaal al weleens een flink diep gat gehad.
Mijn ervaring is dat het prima van zelf geneest en vaak sneller en netter dan wanneer de DA zich ermee gaat bemoeien.
Edit; het enige dat ik dan doe is de wond even goed soppen met biotex.
yep dat heb ik ook... DA adviseert het ook hoor, als het alleen een gat is hou het maar goed schoon en als je denkt dat het nodig is kom je maar...
Dus als het alsnog dik wordt haal ik een AB kuurtje, maar dan ook nog zonder hond...
Alleen als ik denk dat het gehecht moet worden dan ga ik natuurlijk wel.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”