Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Kennel naam verkeerd

Dit forum is voor al uw vragen, ervaringen en weetjes over het fokken van honden.

Moderator: moderatorteam

Amaranthas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Shih Tzu
Aantal honden: 7
Contacteer:

Kennel naam verkeerd

Ongelezen bericht door Amaranthas »

Weet niet zeker of het hier thuishoort, maar het heeft met fokken te maken, als niet goed is hoor ik het wel.

Mijn moeder heeft ruim 1 1/2 jaar geleden (schat ik) de kennelnaam v. Mathédiëne aangevraagd. Alles goedgekeurd blablabla

Nu heeft zij pas haar 2e nestjes op deze kennelnaam gefokt, alleen merkte ik iets op.
Het is de bedoeling met deze kennelnaam dat het een '' achternaam'' is. Dus bv Baby Love v. Mathédiëne.

Nu kreeg zij de stamboom binnen van haar 2e nestje, was 1 pup, en daar stond op, v. Mathédiëne Baby Love. Ik wees haar dus op die fout en zij zou de Raad bellen.
Alleen nu blijkt, en dat heeft ze zelf niet goed nagekeken, dat haar kennelnaam als Prefix staat vermeld, en volgend de Raad kan dat niet meer gewijzigd worden.

Zij heeft nu 2 nestjes gefokt, en 1 nestje is haar 3e nest daar zijn nog geen stambomen van.
In totaal zijn het 4 puppen van de eerste 2 nestjes ( 3 en 1) en nu 3 puppen van het derde nest. Dus helemaal niet schrikbarend veel.

Die naam ervoor vinden we beide eigenlijk best Leip staan, dus is er niet een manier om dat alsnog te laten wijzigen?? Kan het ook niet meer of is de Raad gewoon te lui voor extra werk??
Een Shih Tzu heb je niet als huisdier, je leeft ermee samen.
Afbeelding
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Die naam is goedgekeurd via de FCI en dat is dus internationaal.
Ik neem aan dat ze dat niet kunnen wijzigen bij de Raad, domweg omdat ze daar niet over gaan.

Er staat bij de aanvraag ook heel duidelijk vermeld dat je daar zelf op moet letten, omdat soms iets misschien raar staat, maar dan kan het toch best dat de aanvrager het zo bedoeld heeft.
En dan moet het dus echt zo en niet anders.

Er zijn wel meer kennelnamen waarvan je zou zeggen dat het een affix moet zijn, maar die dan een prefix blijkt te zijn.
Dus leg je er maar bij neer, ik denk niet dat het nog te veranderen is. :19:
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Drijver
Zeer actief
Mijn ras(sen): Gremlins
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Drijver »

Dat zal niet meer te veranderen zijn. De raad is toch al zo soepel. NOT.
Maar al zouden ze het willen, dan zou het niet kunnen omdat het FCI goed gekeurd is. En bovendien staat er in alle papieren die je krijgt dat je de gegevens goed moet checken.
Misschien wel een domper omdat je het anders in gedachten had. Maar ik vind de naam zoals die er staat niet storend hoor.
Pas als hij flora en fauna heeft verwoest, heeft de mens in de gaten dat hij geld niet kan eten.
Renske
Zeer actief
Mijn ras(sen): kooikerhondje en lundehund
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Renske »

Staat haar naam zeker als prefix op papier, heeft zij die ook zo opgegeven? Dan valt er denk ik niets meer aan te doen. of ze moet nog een kennelnaam opnieuw aan gaan vragen. Dat is weer een duur grapje, maar ik denk de enige oplossing.
Het staat wel raar, maar ik denk ook niet dat je de v. zou kunnen laten verwijderen. Op dat moment is het wel leuker als voornaam.
Maryanne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers, Vizsla
Aantal honden: 12
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maryanne »

Bij mij is dat ook gebeurd, ik zag het op de stambomen van de pups (eerste nestje). Gelukkig had ik kopieen gemaakt van mijn aanvraag en daar bleek duidelijk uit dat de Raad de fout had gemaakt en die hebben ze vlot verbeterd.
*Nicky*
geregistreerd lid
Contacteer:

Ongelezen bericht door *Nicky* »

Het enige was ik kan bedenken (omdat ik ook denk dat de RvB daar niets aan kan doen) is dat je moeder opnieuw een kennelnaam aanvraagt, maar dan wel met de naam op de goed plek.
Of je neemt contact op met de FCI en rechtstreeks met hun in gesprek gaat.
Groeten Nicky

Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Fokken van honden”