Ik loop vandaag, zoals zo vaak alleen met Ben langs het water, het gedeelte waar er geen losloopgebied is. En ik zie een meneer met een riem, maar geen hond in de buurt, dus bij mij begon al gauw het belletje te rinkelen, het is de meneer met de border collie, helaas werden die gedachtes al binnen een paar minuten bevestigd. Ik kon alleen geen kant op, aan de andere kant liepen twee keffers, en de border collie aan de andere kant. Dus ik laat Ben in de ijdele hoop dat de border collie dit keer eens niet op Ben af zou stormen, zitten.
Maar nee hoor, de border collie ziet Ben, rent eropaf, en ja hoor gelijk weer ruzie, hoop gegrom en gedoe weer zoals altijd. En toen had ik er toch echt even genoeg van, ik kom deze border collie namelijk geregeld tegen, en het is altijd hetzelfde verhaal, altijd is het ruzie, en staat diegene die er mee loopt een beetje laks voor zicht uit te staren, om na 10 minuten een keertje zijn hond te komen ophalen, die namelijk niet naar zijn naam luistert.
Dus ik zeg " Dit gebeurd toch potverdorie iedere keer " Man komt naar me toegelopen, en zegt "
ik ben jou nog nooit tegengekomen, en mijn hond doet niks " ik zeg " pardon? Uw hond doet niks? " nee hij bleef erbij dat zijn hond niks doet en dat hij daar gewoon het recht heeft om zijn hond los te laten lopen. Vervolgens vlogen de heren elkaar weer in de haren, dus ik ben boos weggelopen. Achteraf had ik eigenlijk moeten zeggen dat ik alleen maar denk aan zijn portemonnee, als een van de honden iets heeft mag hij diep in de buidel tasten. Het verbaasd me sowieso dat Ben hem nog nooit echt goed heeft vastgepakt, heb bijna de neiging om het wel eens te laten gebeuren. Kijken of hij zijn hond dan nog zo graag laat loslopen.
En daar gaat je gezellige wandeling dan
Vind het altijd zo jammer, want ik houd Ben altijd heel netjes naast me, laat hem altijd zitten, zal hem nooit zomaar laten kennismaken met een hond, en loslopende honden ontwijk ik zover mogelijk. En dan krijg je zo'n figuur op je dak.