Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

De zaak van de doorgefokte pup....

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

tekkel
Erelid
Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel
Aantal honden: 1

De zaak van de doorgefokte pup....

Ongelezen bericht door tekkel »

Vanavond om 21.30 uur op SBS6 in 'Je goed recht' -- één van de zaken gaat over mensen die een pup van een broodfokker hebben. En spijt, denk ik :wink:
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
Wolvin
Vaste gebruiker

Re: De zaak van de doorgefokte pup....

Ongelezen bericht door Wolvin »

tekkel schreef:Vanavond om 21.30 uur op SBS6 in 'Je goed recht' -- één van de zaken gaat over mensen die een pup van een broodfokker hebben. En spijt, denk ik :wink:
ik kan nooit naar dat soort dingen kijken,ik fok mezelf er teveel over op,vind het vreselijk om te zien/horen
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Wie z'n kont brandt moet op de blaren zitten. Moeten ze maar niet een broodfokker spekken door er een pup te kopen! :evil:
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Carmen
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse bulldog en een Kretaans meisje
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Carmen »

iones schreef:Wie z'n kont brandt moet op de blaren zitten. Moeten ze maar niet een broodfokker spekken door er een pup te kopen! :evil:
Ja dat vind ik ook wel. Wat mij vaak irriteert is dat het gaat dan over die arme mensen die slachtoffer zijn ipv over die uitgebuite, uitgewoonde stumperds met hun zieke pups.
bulletjebe
Zeer actief
Mijn ras(sen): bullmastiff
Contacteer:

Ongelezen bericht door bulletjebe »

Carmen schreef:
iones schreef:Wie z'n kont brandt moet op de blaren zitten. Moeten ze maar niet een broodfokker spekken door er een pup te kopen! :evil:
Ja dat vind ik ook wel. Wat mij vaak irriteert is dat het gaat dan over die arme mensen die slachtoffer zijn ipv over die uitgebuite, uitgewoonde stumperds met hun zieke pups.
Juist. Lieten ze dat maar vaker zien of beelden van aangehouden transporten aan de grens van 100+ pups in kratten etc.
Maar nu gaat het erom dat de steuners van broodfok toch wel hun recht kunnen halen en zielig zijn :denken:
iones
Zeer actief

En die "arme mensen" zijn in mijn ogen de daders die de broodfokkerij in stand houden!
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Jay
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar

Ongelezen bericht door Jay »

Maar toch is het effect hiervan dat broodfokkers negatief in het nieuws komen en heeft dit direct effect op hun inkomen.

Ondanks dat er veel mensen zijn die willens en wetens bij een broodfokker kopen, zijn er ook nog veel mensen die op de blauwe ogen van de broodfokker vertrouwen en door dat lieve puppekopje alle realiteitszin verliezen.

Laat de broodfokkers maar opdraaien voor de gemaakt DA kosten, uiteindelijk zullen de claims hun inkomsten overstijgen en stoppen ze vanzelf met hun verwerpelijke handel.
Afbeelding
bekkie
Zeer actief

Ongelezen bericht door bekkie »

ik ga wel even kijken, moet wel zeggen dat ik het programma een beetje vind tegenvallen.

vorige week hadden ze ook zo'n verhaal over een paard. zooooo zielig voor het meisje, had een fries gekocht bij een handelaar en het beest bleek ziek en oud te zijn dus dat verhaal had een (voor het meisje) slechte afloop.

koop dan geen paard zonder te laten keuren, ze had geen koopovereenkomst maar wel een leuk eigen paard voor weinig :roll:

het spijt me zeer maar ik heb absoluut geen medelijden met zulke mensen. goedkoop paard, goedkope pup en dan ook nog hard gaan janken als het beestje van alles mankeerd :evil:
Afbeelding
bekkie
Zeer actief

Nanna schreef:
bekkie schreef:

het spijt me zeer maar ik heb absoluut geen medelijden met zulke mensen. goedkoop paard, goedkope pup en dan ook nog hard gaan janken als het beestje van alles mankeerd :evil:
Tsja, je houdt tóch van zo'n beest, krakkemikkig of niet.
Veel mensen kopen gewoon zo'n paard in goed vertrouwen en niet eens uit winstbejag.
Ik vind dat je dan best verdriet mag hebben als zo'n dier zo slecht blijkt te zijn.
Of mag je alleen janken als je dure stamboomdier wat scheelt?
je mag best verdriet hebben, ik bedoelde janken over geld :wink:

maar dan nog, een paard koop je niet in "goed vertrouwen"
Afbeelding
bekkie
Zeer actief

Nanna schreef:
bekkie schreef:
je mag best verdriet hebben, ik bedoelde janken over geld :wink:

maar dan nog, een paard koop je niet in "goed vertrouwen"
O sorry, dan begreep ik je verkeerd ;-)
Ik weet NIETS van paarden, ik zou ook rustig op de peerdemert een leuk uit zijn ogen kijkende knol aanschaffen hoor :mrgreen:
dan moet jij vooral NIET naar een peerdemert gaan :mrgreen:
Afbeelding
bulletjebe
Zeer actief
Mijn ras(sen): bullmastiff
Contacteer:

Ongelezen bericht door bulletjebe »

Ze had het hele internet al afgezocht, geen een fokker had pups en toen zag ze deze. Maar ze twijfelde al toen ze binnen was, moederhond was er niet, alleen de twee pups waar ze uit mocht kiezen, ze twijfelde wel want er lag nergens een plasje of poepje, maar ze nam het hondje toch mee.
Hij had parvo.
De fokker moet geld terug geven, die had haar al 150 euro teruggegeven en de koper wordt geadviseerd om ook de dierenartskosten te claimen.

De adverteerder adverteert onder 3 namen op internet en ze zegt: hij heeft veel rassen, dus hij koopt ze ergens op, de schoft

Ze weet/wist het dus wel :19:

Het team bezoekt de fokker en die zegt dat er een contract getekend is waarin staat dat ze geen dierenartskosten vergoeden, dus het tv-team krijgt nog 250 euro mee en dat is het. De aankoopkosten zijn vergoed, conform het contract.
EstherK
Zeer actief
Mijn ras(sen): Airedale Terrier, Zwarte Russische Terrier en Foxterrier
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door EstherK »

Ik heb het net gezien. De broodfokker moet in ieder geval de kosten van de pup vergoeden. Als ie dat voor iedere overleden pup gaat doen dan is de lol van het broodfokken er snel af. Maar ja, het zal wel een eenmalig gebaar zijn :19:

De enige hoop is dat mensen hiervan leren en geen honden meer kopen bij deze fokker. Maar dat zal ook wel ijdele hoop zijn :roll:
britty
Zeer actief
Mijn ras(sen): KruisingEngelse Bulldog

Ongelezen bericht door britty »

bekkie schreef:ik ga wel even kijken, moet wel zeggen dat ik het programma een beetje vind tegenvallen.

vorige week hadden ze ook zo'n verhaal over een paard. zooooo zielig voor het meisje, had een fries gekocht bij een handelaar en het beest bleek ziek en oud te zijn dus dat verhaal had een (voor het meisje) slechte afloop.

koop dan geen paard zonder te laten keuren, ze had geen koopovereenkomst maar wel een leuk eigen paard voor weinig :roll:

Ja maar, die arme mevrouw had niet veel geld om een pupje voor haar zoontje te kopen :roll: Ik geloof "maar" 400 euro..
Als ze 200 euro meer had gespaard had ze een pup gehad van een goeie fokker..
Life is not about the amount of breaths you take...its about the moments that take your breath away.
Rataplan
Zeer actief
Mijn ras(sen): asielhonden!

Ongelezen bericht door Rataplan »

britty schreef:
bekkie schreef:ik ga wel even kijken, moet wel zeggen dat ik het programma een beetje vind tegenvallen.

Ja maar, die arme mevrouw had niet veel geld om een pupje voor haar zoontje te kopen :roll: Ik geloof "maar" 400 euro..
Of een leuke asielhond :wink:
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
britty
Zeer actief
Mijn ras(sen): KruisingEngelse Bulldog

Ongelezen bericht door britty »

Rataplan schreef:
britty schreef:

P'cies :mrgreen:
Life is not about the amount of breaths you take...its about the moments that take your breath away.
L@nghaar
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Staande Langhaar

Ongelezen bericht door L@nghaar »

Was die die beruchte meneer Brands of zo?

wij waren gisteren bij mensen op visite en die hadden bij die eikel een pup gekocht!! Pup leefde gelukkig nog dat is op zich al een wonder.
Zij kwamen daar binnen en zagen allemaal hondjes in hokken, hun pup werd van achteren gehaald, dus NOG meer hondjes in hokken.
Onbegrijpelijk dat zij niet direct weg zijn gegaan.
Entboekje was erbij.....klopte niets van.
Heb hun toch maar even duidelijk verteld wat voor praktijken die eikel erop nahoudt!! :boos: EN dat op deze manier dit in stand wordt gehouden.

Zij willen nog een pup erbij, dom maar dat is een ander verhaal, maar gaan gelukkig niet daar naartoe dus dat scheelt weer 1 pupje.
Afbeelding
Honden hebben bazen, poezen hebben bedienden.
MirandaH
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cairns!!!
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door MirandaH »

Carmen schreef:
:cheer: Ik kan het met bovenstaande reacties alleen maar 100% eens zijn. Ik kan met die mensen gewoon geen medelijden hebben. Met de pup en vooral zijn of haar moeder wel...
Afbeelding

*Gediplomeerde trimsalon voor de regio Zoetermeer (lid ABHB)*
**Webshop voor verse diervoeding: Botten & Zo**
iones
Zeer actief

bekkie schreef: vorige week hadden ze ook zo'n verhaal over een paard. zooooo zielig voor het meisje, had een fries gekocht bij een handelaar en het beest bleek ziek en oud te zijn dus dat verhaal had een (voor het meisje) slechte afloop.

Helemaal mee eens! Iedereen weet toch dat als je een paard koopt dat je het tenminste klinisch moet laten keuren. Kosten zijn iets van 200 euro. Dit paard zou nooit door de keuring gekomen zijn met die artrose. Dat meisje heeft heel dom gehandeld. De handelaar was niet fout: hij heeft aangeboden het paard in te komen ruilen maar daar maakte ze geen gebruik van. Ik denk niet dat ze een poot heeft om op te staan.
iones
Zeer actief

Nanna schreef:
Tsja, je houdt tóch van zo'n beest, krakkemikkig of niet.
Veel mensen kopen gewoon zo'n paard in goed vertrouwen en niet eens uit winstbejag.
Ik vind dat je dan best verdriet mag hebben als zo'n dier zo slecht blijkt te zijn.
Of mag je alleen janken als je dure stamboomdier wat scheelt?
Je uitgangspunt moet goed zijn Nanna. Of je nu een hond koopt of een paard. Ook de paardenhandel is heel vies, weliswaar op een andere manier dan de hondenhandel, waarmee ik de broodfok bedoel. Maar vies is vies.

Hewt kopen van een paard zonder het te laten keuren is net zo stom als het kopen van een hond bij een broodfokker.

Je kunt als onwetende je niet zomaar eventjes in de paardenhandel begeven. Er zijn dingen die je moet weten. En het MINSTE wat je moet weten is een paard laten keuren voor aankoop. En dan is de regel: bij afkeuring betaalt de handelaar het veterinair rapport, en bij goedkeuring de koper.
Als je koopt zonder te keuren, dan kun je je gat branden en dan moet je op de blaren zitten.
Rataplan schreef:
britty schreef:[
Maar kennelijk vond ze die niet goed genoeg.
Nanna schreef:
iones schreef: Dit paard zou nooit door de keuring gekomen zijn met die artrose. Dat meisje heeft heel dom gehandeld. Ik denk niet dat ze een poot heeft om op te staan.
het paard ook niet.
Nee, die is nu dood. Maar dat is altijd nog beter van handelaar tot handelaar gaan, of zelfs eindigen op transport naar Italie! er zijn paardenmensen die nergens iets om geven. Die willen alleen maar geld verdienen.
Toen ik ooit een jong paard naar de slacht moest brengen ging ik zelf mee om zeker te weten dat hij dood was. Dan konden ze er niet meer mee sollen.
SannePP
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder-x-Border Collie en een Kretenzer Worsthond
Contacteer:

Ongelezen bericht door SannePP »

Betalen mensen ook nog echt 400 euro voor een broodgefokte pup? :eek: Nondejen! Voor een honderd of 2 meer kun je een rashond met stamboom uit een goede lijn kopen!

En voor minder een hele leuke kruising (mechelaar-border collie bijvoorbeeld) :mrgreen: of een lieve asielhond!
Laatst gewijzigd door SannePP op 19 jan 2009 12:25, 1 keer totaal gewijzigd.
RIP Cena :roos:
    Shita
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): Mechelaar
    Aantal honden: 4
    Contacteer:

Ongelezen bericht door Shita »

Voor dat geld heb je haast een mechelaar mèt stamboom. :19:
    Dag lieve Schorpo, Jessie, Vito, Shita en Zorcan.....

Afbeelding
    + LINK du Clos d'Alsan
    kobus08
    Zeer actief

Ongelezen bericht door kobus08 »

iones schreef:
    Hewt kopen van een paard zonder het te laten keuren is net zo stom als het kopen van een hond bij een broodfokker.

Nee, die is nu dood. Maar dat is altijd nog beter van handelaar tot handelaar gaan, of zelfs eindigen op transport naar Italie! er zijn paardenmensen die nergens iets om geven. Die willen alleen maar geld verdienen.
    Toen ik ooit een jong paard naar de slacht moest brengen ging ik zelf mee om zeker te weten dat hij dood was. Dan konden ze er niet meer mee sollen.
    Zo ken ik paardenmensen (nou ja, eerder mensen met paarden) die hun blind geworden drachtige paard eerst het veulen hebben laten baren en zogen en daarna het arme paard op transport gezet..... Ja naar Italie....Daar leverde ze nog het meeste op... Arm beestje...

En maar volhouden dat ze o zo goed zijn voor hun paarden :roll:
    Saba
    Zeer actief

Ongelezen bericht door Saba »

In de paardenwereld zijn idd ook een heleboel smerige praktijken. Zo hoorde ik laatst over een vent die handelde in mini-shetlanders en alles liet dekken ongeacht leeftijd van de diertjes aangezien ze drachtig meer geld opbrengen. Degene die me daarover vertelde had dus ook een pony bij hem gekocht. Pony heeft ze af moeten laten maken omdat het in de bevalling bleef; de hengst die erop was gezet was veel te groot en het veulen dus ook.
    Ik vind het echt dieptriest dat mensen zo met dieren om kunnen gaan.
    iones
    Zeer actief

kobus08 schreef:
    Zo ken ik paardenmensen (nou ja, eerder mensen met paarden) die hun blind geworden drachtige paard eerst het veulen hebben laten baren en zogen en daarna het arme paard op transport gezet..... Ja naar Italie....Daar leverde ze nog het meeste op... Arm beestje...

En maar volhouden dat ze o zo goed zijn voor hun paarden :roll:
    Het is niet te geloven. Ik kan er met mijn pet niet bij. Dat volk moet toch wel keihard zijn.
    Martijn schreef:Hier op het forum was er eens iemand die haar paard met een gebroken bekken liet staan om het veulen uit te dragen.
    Walgelijk.
    Is dat mogelijk ja? DAn mocht het paard wel goed verdoofd worden tijdens de bevalling. Getver...
    Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”