Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Jachthonden, lopende, staande en retrievers!

Moderator: moderatorteam

Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Jaap* »

Inge O schreef:ik denk nog aan een andere mogelijkheid :idea: : misschien dat door de (aanhoudende) vorst meer prooidieren op plekken lopen waar ze anders niet zouden komen, op zoek naar voedsel?
Precies :ok:
Met zulk koud en droog weer is er minder geur, maar meer beweging van het wild :wink:
Geur blijft het best hangen bij vochtige lucht.
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
bekkie
Zeer actief

Ongelezen bericht door bekkie »

Inge O schreef:ik denk nog aan een andere mogelijkheid :idea: : misschien dat door de (aanhoudende) vorst meer prooidieren op plekken lopen waar ze anders niet zouden komen, op zoek naar voedsel?
das idd een hele goeie, dat zou het natuurlijk ook heel goed kunnen zijn :ok:
Afbeelding
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Inge O schreef:
ranetje schreef:
Gaia schreef:Nou is dat niet helemaal zo, maar de sporen blijven wel beter zichtbaar en dus kan er beter op zicht gejaagd worden.

Als ik kijk naar mijn honden die hebben er allebei juist veel meer moeite mee met vorst. Hoe het precies in elkaar zit qua moleculen heb ik geen idee van, maar dit is mijn ervaring. :mrgreen:
En Teckel jaagt niet op zicht 8)

Als het echt vriest is de geur minder.
Maar als het een vers spoor is waar ze luid op geven dan kan dat spoor door zijn versheid (warm pootje = iets minder bevroren grond?) net opmerkelijk van geur verschillen vergeleken met de rest van de grond.
Ik heb dat bij mijn Teckels ook wel eens gezien.

Of mijn verklaring klopt?
Volgens de deskundigen vast niet :mrgreen:
Maar mijn Teckels gingen beslist luid op verse sporen bij vriesweer :ok:
ik denk nog aan een andere mogelijkheid :idea: : misschien dat door de (aanhoudende) vorst meer prooidieren op plekken lopen waar ze anders niet zouden komen, op zoek naar voedsel?
:ok:
Waardoor veel verse geuren.
En aangezien Teckels vooral heel heftig reageren (met luid geven bedoel ik) op verse sporen zou dat heel goed kunnen.

Gezamelijk komen we tot een aardige oplossing :wink:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Sucha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Basset Artésien Normand en Dalmatische Hond

Ongelezen bericht door Sucha »

geweldig deze conclusie ik wilde net een vraag gaan stellen bij jullie. Storm loopt op geur en zelfs pupsel Rups raced al op haar spoor op dit moment. Zo grappig om te zien hoe beide dat op hun eigen wijze doen. :mrgreen:
Afbeelding
in herinnering mijn lieve Storm
ranetje
Zeer actief

RupsenStorm schreef:geweldig deze conclusie ik wilde net een vraag gaan stellen bij jullie. Storm loopt op geur en zelfs pupsel Rups raced al op haar spoor op dit moment. Zo grappig om te zien hoe beide dat op hun eigen wijze doen. :mrgreen:
Dat zal zeker verschillend zijn :ok:
Kan jij het verschil omschrijven? :wink:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
ranetje
Zeer actief

Inge O schreef:euhh, jachthondenmensen - fris nog eens mijn geest op (anders moet ik zoveel teruglezen :ugh: :F: ) over wat het beste jachthondenboek is als je vooral info wil over selectiecriteria van jachthonden, trainingsmethoden enz.? is voor een studente die (oa.) daar een eindwerk over maakt :wink: .
Selectiecriteria? :denken:
Weet niet precies wat je bedoelt, maar als je over diverse jachthonden in één boek wilt lezen dat is het boek van Paul de Vos misschien wat? "Wat een jachthond moet weten" heet het.

Trainingsmethoden voor verschillende typen (karakters)
Dan zou ik "De Drie Karakters" van Anke Bogaerts adviseren.
Afbeelding
ranetje
Zeer actief

Inge O schreef:
ranetje schreef:
Inge O schreef:euhh, jachthondenmensen - fris nog eens mijn geest op (anders moet ik zoveel teruglezen :ugh: :F: ) over wat het beste jachthondenboek is als je vooral info wil over selectiecriteria van jachthonden, trainingsmethoden enz.? is voor een studente die (oa.) daar een eindwerk over maakt :wink: .
Selectiecriteria? :denken:
ja, daarmee doelde ik op 'welke eigenschappen moet een goede jachthond hebben', waar kijk je naar bij aanschaf pup/volwassen hond - als dat al ergens in een boek aan bod komt :wink: .
Daarvoor kan je waarschijnlijk beter wat sites afzoeken over rashonden.
Sites van rasverenigingen en soms ook van de fokkers.

Alle rashonden op een rij http://www.hondenras.com/
In de encyclopedie vindt je vrij veel sites van rasverenigingen en fokkers :ok:
Afbeelding
Sucha
Zeer actief

ranetje schreef:
RupsenStorm schreef:geweldig deze conclusie ik wilde net een vraag gaan stellen bij jullie. Storm loopt op geur en zelfs pupsel Rups raced al op haar spoor op dit moment. Zo grappig om te zien hoe beide dat op hun eigen wijze doen. :mrgreen:
Dat zal zeker verschillend zijn :ok:
Kan jij het verschil omschrijven? :wink:
Storm ruikt laag en hoog maar hij houdt altijd (ok soms met tussenposen) contact met mij. Hij zit duidelijk op samenwerking. Als Rups op spoor zit, zit ze op spoor en loopt met haar neus over de grond. Ze loopt en ruikt en dat is op dat moment haar hele wereld:
Afbeelding :smile:
Afbeelding
ranetje
Zeer actief

:ok:
de stofzuiger tegenover de hond die met de wind speelt (verwaaiing) :wink:
Leuk die foto er bij :D
Afbeelding
Sucha
Zeer actief

ranetje schreef::ok:
de stofzuiger tegenover de hond die met de wind speelt (verwaaiing) :wink:
Leuk die foto er bij :D
inderdaad dat is het, mooi verwoord :ok: :smile:
Afbeelding
Sita
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sita »

Pff, net terug van de training met Taro. Het ging erg moeizaam vandaag. Alle andere luchtjes waren toch net wat belangrijker dan de dummy direct naar mij toe brengen. Afstand weer wat verkort en toen ging het al een heel stuk beter. De appèl oefeningen gingen wel erg lekker vandaag. Mooi gevolgd en ook netjes blijven zitten. Taro heeft de laatste tijd de neiging om met mij mee te lopen als hij moet blijven. Het stapje terug en nu weer rustig opbouwen werpt duidelijk vruchten af bij hem :ok:

Vandaag dus alleen nog maar met de voerdummy gewerkt. Gewone dummy wachten we nog maar even mee, totdat hij de voerdummy weer 100% apporteert.
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

Afbeelding
ranetje
Zeer actief

Sita schreef:Pff, net terug van de training met Taro. Het ging erg moeizaam vandaag. Alle andere luchtjes waren toch net wat belangrijker dan de dummy direct naar mij toe brengen. Afstand weer wat verkort en toen ging het al een heel stuk beter. De appèl oefeningen gingen wel erg lekker vandaag. Mooi gevolgd en ook netjes blijven zitten. Taro heeft de laatste tijd de neiging om met mij mee te lopen als hij moet blijven. Het stapje terug en nu weer rustig opbouwen werpt duidelijk vruchten af bij hem :ok:

Vandaag dus alleen nog maar met de voerdummy gewerkt. Gewone dummy wachten we nog maar even mee, totdat hij de voerdummy weer 100% apporteert.
Hadden jullie een besneeuwd terrein?
Ik vind dat Ita en Rana minder geconcentreerd bezig zijn als er sneeuw ligt.

Let je goed op met welk been je weg stapt als Taro moet blijven? :wink:
Afbeelding
Sita
Zeer actief

ranetje schreef: Hadden jullie een besneeuwd terrein?
Ik vind dat Ita en Rana minder geconcentreerd bezig zijn als er sneeuw ligt.
Er lag inderdaad wat sneeuw. En de grond was ook wit van de rijp. Maar hij was ook veel met zijn neus in de lucht aan het snuffen. Hoorde later van Jeroen dat hij ook een hert daar in de buurt had gezien.
Let je goed op met welk been je weg stapt als Taro moet blijven? :wink:
Haha, ik moet altijd even nadenken voordat ik weg stap. Pas als ik weet met welk been, zeg ik blijf, anders ga ik helemaal twijfelen en gaat hij sowieso met mij mee. Als ik resoluut blijf zeg, gaat het ook een heel stuk beter, dan wanneer ik heel vriendelijk blijf zeg. Hebben jullie daar soms ook ervaring mee ofwaarom dit is?

Afbeelding
ranetje
Zeer actief

Sita schreef:
ranetje schreef: Let je goed op met welk been je weg stapt als Taro moet blijven? :wink:
Haha, ik moet altijd even nadenken voordat ik weg stap. Pas als ik weet met welk been, zeg ik blijf, anders ga ik helemaal twijfelen en gaat hij sowieso met mij mee. Als ik resoluut blijf zeg, gaat het ook een heel stuk beter, dan wanneer ik heel vriendelijk blijf zeg. Hebben jullie daar soms ook ervaring mee ofwaarom dit is?
Ik geef een blijfcommando of wachtcommando ook vrij strak :wink:

Een hond gaat meestal liever mee dan dat hij achter blijft.
Misschien denkt (hoopt) Taro wel dat je het niet meent als je het vriendelijk zegt :mrgreen:
Afbeelding
ranetje
Zeer actief

Gisteren weer training gehad met Ita.
Dummyapport en wildapport (eend, kraai en duif)
Het duurde even voor ik haar aandacht kon pakken. Het veld, de andere honden en de konijnengeur was "oorverdovend" :mrgreen:
Maar na de nodige zweetdruppeltjes is het me toch gelukt om haar een aardig stukje te laten volgen.

Het "vast" oefenen heb ik voor een deel tijdens het volgen gedaan, dat gaat wat soepeler.
Ze neemt ook keurig aan als ze voor me zit, maar ik doe dat liever niet te lang achter elkaar.

Bij het verloren zoeken kreeg ik steeds meer de indruk dat Ita met haar ogen zoekt en de eventuele verwaaiing laat voor wat die is (neus dicht tijdens het zoeken).
Deze keer was er wild weggelegd in een stuk dichte dekking, dus haar ogen waren nu niet echt behulpzaam.
En zie daar..................... madam deed haar neus open en zocht heel mooi op verwaaiing :D
Eerst heeft ze een eend gehaald en naderhand ook nog een kraai.
Ook de kraai werd keurig meteen opgepakt en zonder dralen bij me gebracht :ok:

Bij de markeeroefening vergat ze goed op te letten.
Er werd aan de andere kant ook wild opgeworden dus het was ook wel een beetje lastig, maar ook hier ging haar neus op tijd open en ze bracht een eend en een duif binnen. Toch wel een voordeel als er een werper staat :mrgreen:
Op jacht staat die er niet.
Dus markeren op het wild zelf zal nog wel beter moeten worden :wink:

De af en blijf hebben we met zijn allen tegelijk gedaan.
Ze is prima blijven liggen, dus dat ging ook goed.

Mijn verzoek was onthouden en we hebben ook een sleep gelopen.
Een flink eind met de wind dwars op de sleep en, na een haak, de laatste 30 meter met de wind achter.
De trainer heeft me precies verteld wat ze deed en hoe ik dat moest beoordelen.
Ze deed het helemaal keurig op verwaaiing, dus ruim een meter onder de wind langs het spoor.
Ze liep over de haak heen, maar keerde direct terug en nam het spoor weer op :ok:
Ze heeft het helemaal zelf gedaan, want ik heb haar los laten zoeken en ben zelf op de aanzetplek blijven staan. De eend werd netjes geapporteerd.

Ik kreeg op mijn kop omdat ik Ita op het laatste stukje van het apport nog aanmoedig om bij me te komen. :mrgreen:
Dat moet ze nu helemaal zelf gaan doen vond de trainer.
Anders gaat ze verwachten dat ik haar roep en dat is niet de bedoeling.

Ik zal dat gaan proberen te onthouden :razz:

Wat me wel opviel gisteren is dat Ita op het laatste stuk met de eend naar mij toe vanaf de sleep, helemaal afweek van de lijn en richting andere honden liep.
Ik wil dat niet hebben en heb onmiddellijk mijn stem er op gezet. Ze veranderde meteen weer van richting en kwam naar mij toe :ok:
De trainer vond dat ik ook daar mijn mond had moeten houden..............
Daar heb ik eens over nagedacht...................
Ik wil voorkomen dat ze met een apport gaat paraderen, zoals je wel vaker ziet op jachttrainingen.
Dan klijkt het me toch beter om haar direct te corrigeren qua looprichting? :denken:
Afbeelding
Sita
Zeer actief

Ik zou dan ook ingrijpen, liever iets meer met mijn stem, dan dat ze naar de andere honden gaat en het een spelletje gaat worden om de dummy/wild af te geven.

Taro liep zaterdag de 1e keer door naar de werper met zijn voerdummy. Deze draaide netjes weg en na een hier kwam hij keurig terug. De 2e keer heb ik hem meteen geroepen toen hij de dummy had. Niet nog een keer in de fout gaan. Ik laat ze liever niet de fout ingaan.

Afbeelding
ranetje
Zeer actief

Inge O schreef:de trainers bij jou zijn echt wel van de geleidelijke aanpak hè :oeps: :mrgreen: ?
toen ze afweek zou ik haar zeer zeker ook wel geroepen hebben hoor.

ik snap sowieso niet wat er dan zo erg zou zijn aan wat communicatie met je hond - op de duur wordt het zó op de spits gedreven dat je amper nog met je ogen mag knipperen of het wordt als een nodeloos bijbevel gezien :19: .
Ja alles gaat hier op training zeer geleidelijk :mrgreen: :smile:

Zijn redenering is gericht op de praktijk, niet op proeven (neem ik aan, want anders had hij wel gezegd dat het me een punt kost :F: )
En hoe minder geluid in het veld hoe beter.
Daar kan ik wel inkomen op zich.
Zijn redenering dat als ik de hond blijf aanmoedigen het laatste stuk, die hond daar ook op kan gaan wachten, zie ik ook nog wel :wink:
Alleen een correctie (want dat is het toch hoe miniem ook) als ze van de lijn afwijkt en niet rechtstreeks naar me toe komt vind ik wat anders eigenlijk :denken:

Bovendien stimuleert een van de andere trainers weer dat je de hond aanmoedigt :?
Niet helemaal consistent dus, maar ik moet daarin mijn eigen gevoel en inzicht ook maar een beetje volgen denk ik.
Roepen als ze gaat haperen en als het tempo en de richting goed zijn stil blijven? :idea:

Alleen zal mijn beoordeling van de situatie op dat moment ook wel weer anders kunnen zijn dan van de trainer :F:
Sita schreef:Ik laat ze liever niet de fout ingaan.
Dat is ook mijn insteek. :ok:
Zeker bij een jonge hond.
Afbeelding
Jaap*
Zeer actief

Ik zou gewoon roepen als je ziet dat ze afwijkt, of een keer rammelen met je rammelbakje :mrgreen:
Als ze komt is ze braaf :ok:
Het lijkt me typisch "jongehond-op-ontdekkingsreis" geouwehoer :mrgreen:
Ik heb nog maar één, ...nee twee, honden gezien die echt hardnekkig bleven wachten op een hier commando bij een apport. Dat waren de slimsten niet moet je maar rekenen :wink:
Ik zou er niet meteen over inzitten bedoel ik, die twee hadden trouwens ook in een floep en een scheet in de gaten hoe het zat na een beetje extra oefenen.
Ik heb ook niet de indruk dat Ita nou meteen in de stress schiet als een andere hond interesse zou hebben in het apport trouwens. Ze lijkt me een beetje teveel actiehond om getraumatiseerd te worden door een trainigsfoutje op de één of andere manier :wink:
Is dat ook zo of vergis ik mij dan? :19:
Jaap*
Zeer actief

Het waren retrievers, die twee :mrgreen: :wink:
Jaap*
Zeer actief

Soms een beetje traag....
Jaap*
Zeer actief

Van begrip.
ranetje
Zeer actief

Jaap* schreef:Ik zou gewoon roepen als je ziet dat ze afwijkt, of een keer rammelen met je rammelbakje :mrgreen:
Als ze komt is ze braaf :ok:
Het lijkt me typisch "jongehond-op-ontdekkingsreis" geouwehoer :mrgreen:
Ik heb nog maar één, ...nee twee, honden gezien die echt hardnekkig bleven wachten op een hier commando bij een apport. Dat waren de slimsten niet moet je maar rekenen :wink:
Ik zou er niet meteen over inzitten bedoel ik, die twee hadden trouwens ook in een floep en een scheet in de gaten hoe het zat na een beetje extra oefenen.
Ik heb ook niet de indruk dat Ita nou meteen in de stress schiet als een andere hond interesse zou hebben in het apport trouwens. Ze lijkt me een beetje teveel actiehond om getraumatiseerd te worden door een trainigsfoutje op de één of andere manier :wink:
Is dat ook zo of vergis ik mij dan? :19:
Nee ze wordt niet zo snel getraumatiseerd, denk ik :wink:
Maar wat ik absoluut niet wil (zeker in deze leeftijdsperiode) is dat een andere hond een poging onderneemt om haar het apport af te pakken of dat er om gaat worden gevochten. :N:
Er heeft al eens een hond achter haar aan gezeten toen ze mij een apport bracht (een eend) en ik zag de spanning bij haar enorm toenemen vooral omdat die hond haar blokte zodat ze niet bij me kon komen.

De enige "oplossing" die toen werd gegeven was dat ik me op Ita moest blijven richten :?
Maar er was niemand die iets deed om die hond weg te halen. De baas van die hond bleef op afstand staan roepen.
Dat soort situaties ligt mij niet (dat is misschien het grootste probleem :mrgreen: )
Maar als ik dan die spanning zie bij de hond (lagere houding, oren naar achteren, staart bijna tussen de poten) ben ik toch altijd nog benauwd dat Ita gaat kraken.
En ze draag nu juist zo netjes en voorzichtig.............

Dat is weer een heel andere situatie natuurlijk, maar als zij naar andere honden toe loopt is de kans niet bepaald denkbeeldig dat die andere hond los schiet en dat er moeilijkheden komen.
Dussssssssss ik roep haar direct bij me :wink:

edit:typo
Laatst gewijzigd door ranetje op 20 jan 2009 13:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Moniek B.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Flatcoated en Golden Retriever
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Moniek B. »

Ik doe het ook met Ean; die krijgt nu met zijn negen-maanden-razende-hormonen-toestand ook af en toe in zijn hoofd dat hij ook wel langs de rest van de groep kan met die mooie dummy die hij nu zo knap ophaalt :pffff: Maar bij een afwijking zet ik echt mijn stem op en daar reageert hij ook goed op. Wordt bij mij op de training overigens ook echt wel aangemoedigd; hoe eerder ingrijpen als je ziet dat ie afwijkt hoe beter. En andersom; als er aarzeling is om te komen, aanmoedigen. En als het goed gaat; mond dicht houden.

Wij hebben zondag ook weer getraind en het gaat hartstikke goed met de dummy's. Hij krijgt de neiging om nu de dummy voor me neer te gooien, maar ik gok er zelf op dat het te maken heeft met dat ik nu sta (eerder zat ik nog gehurkt) en dus meestal een snelle beweging maak om de dummy aan te pakken. Het kan zijn dat hij dat engig vindt, want toen ik het een keertje weer gehurkt probeerde kwam hij dichterbij en hield hij langer vast.
Ik ga nu dus maar gehurkt de dummy aannnemen en kijken hoe hij reageert als ik hem probeer te laten zitten (zonder druk en zo). Hij kan nu al wel als hij loopt met de dummy aan de lijn gaan zitten en de dummy vast houden. Dus mogelijk dat het ook voor me gaat lukken. Als dat zo is, kan ik gaan staan want dan is er geen enkele reden voor mij om snel voorover te buigen en de dummy te 'vangen'.
Groetjes,
Monique, Ean en Griffin!
Monique Bladder
ranetje
Zeer actief

Moniek B. schreef:Hij kan nu al wel als hij loopt met de dummy aan de lijn gaan zitten en de dummy vast houden. Dus mogelijk dat het ook voor me gaat lukken. Als dat zo is, kan ik gaan staan want dan is er geen enkele reden voor mij om snel voorover te buigen en de dummy te 'vangen'.
Daar kan je gebruik van maken. :ok:
Even tijdelijk niet de hond naar jou toe laten komen met het apport, maar als hij een stukje aangelijnd met het apport heeft gelopen en je laat hem daarna zitten met het apport, dan gewoon voor hem gaan staaan en het apport aannemen terwijl je voor hem staat.

Als je voor hem gaat staan je handen wel een beetje hoog tegen je lichaam houden zodat hij misschien ook nog omhoog gaat kijken?
Dan kan de dummy ook niet uit zijn bek vallen :ok: :wink: .
Afbeelding
Jaap*
Zeer actief

Moniek B. schreef:...maar ik gok er zelf op dat het te maken heeft met dat ik nu sta (eerder zat ik nog gehurkt) en dus meestal een snelle beweging maak om de dummy aan te pakken.
Waarschijnlijk is jouw snelle armbeweging, of het buigen, voor Ean het commando geworden om los te laten :wink:
Een gebaar wordt in de regel primair opgevolgt bij een eventueel tegenstrijdig tegelijkertijd gesproken commando.
Ean doet dus waarschijnlijk niks fout, jullie begrijpen elkaar alleen niet voor wat betreft het afgeven :mrgreen:
Als je Ean zo ver kunt krijgen dat hij het apport óók (op de grond) laat vallen zonder dat jij je beweegt, ben je al een heel eind op weg naar de oplossing :wink:
Moon
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bracco Italiano

Ongelezen bericht door Moon »

Zo, weer bijgelezen; beetje veel om alles van 'commentaar' te voorzien :N: :mrgreen: .
Even in het algemeen (anders moet ik zoveel quoten). Leuk om te lezen over de ervaringen in de vriesperiode. Ik vroeg me ook al af waarom Dante zo driftig achter spoortjes aanging terwijl ik bij de zoekcursus die ik gedaan heb, heb geleerd dat het moeilijker zoeken is voor de hond bij vriesweer en sneeuw enz. Wat ik wel lastig vond van deze periode dat ik veel kritischer moest zijn waar ik Dante los kon laten. In principe kon hij nu op plekken komen waar hij anders niet kon komen (Dante zwemt niet zonder dat hij daartoe wordt aangemoedigd :wink: ). Gelukkig ging hij niet het ijs op, en luistert hij best goed, maar ik wilde toch het risico niet lopen dat hij 'de kolder in zijn kop zou krijgen' :N: .
Nu is zo'n beetje het meeste ijs gesmolten dacht ik, maar een paar dagen geleden nog liep Dante ineens over een sloot :N: . Heel de vorstperiode haalde hij het niet in zijn hoofd om het ijs op te gaan en nu het half gesmolten was :piew: . Gelukkig was het maar een smalle sloot waar ik hem makkelijk uit had kunnen halen als het nodig was geweest. Maar daar stond hij dan aan de overkant :19: . Hij moest dezelfde weg terug; kon niet anders.. Met bibbers in mijn benen hem terug geroepen; half en half er op rekenend dat ik er in zou moeten (brrrrr). Gelukkig haalde hij het net; haast op de kant zakte hij met zijn achterlijf erdoor, een koude, natte kont (net goed dacht ik wraakzuchtig :wink: ). Dus nu loop ik weer met argusogen; een stapje richting sloot is :neenee:

Wat betreft de training (Ita). Beetje mosterd na de maaltijd misschien (
:wink: ) maar ook ik vind het heel normaal dat je een hond op zo'n moment roept (bij het terugkomen met het apport). Ik snap niet goed wat de trainer dán had gewild :19: . Ik vind het op zich al prachtig dat ze op zo'n moment dan ook komt (terwijl ze andere plannen had :wink: ).....
Leuk verhaal weer trouwens Nettie :ok:
Gr. Marijke
Afbeelding
ranetje
Zeer actief

Moon schreef:Wat betreft de training (Ita). Beetje mosterd na de maaltijd misschien (
:wink: ) maar ook ik vind het heel normaal dat je een hond op zo'n moment roept (bij het terugkomen met het apport). Ik snap niet goed wat de trainer dán had gewild :19: . Ik vind het op zich al prachtig dat ze op zo'n moment dan ook komt (terwijl ze andere plannen had :wink: ).....
Daar zeg je een waar woord.
Misschien had de trainer het idee dat Ita zichzelf zou "straffen" door naar andere honden te lopen?
Of misschien was hem helemaal niet opgevallen waar Ita op gefocust was, dat kan ook :wink:
Ik ga het hem zeker vragen volgende keer (als hij het dan nog weet, want dat is pas over 4 weken)

Wat maf van Dante om nu opeens te gaan kijken of hij op water kon lopen :N:
gelukkig dat het een smalle sloot was en eigenlijk wel mooi dat hij een koude natte kont heeft opgelopen.
Wie weet helpt het hem om beter naar jou te luisteren :ok:
Afbeelding
Moon
Zeer actief

ranetje schreef:
Moon schreef:Wat betreft de training (Ita). Beetje mosterd na de maaltijd misschien (
Misschien had de trainer het idee dat Ita zichzelf zou "straffen" door naar andere honden te lopen?
Of misschien was hem helemaal niet opgevallen waar Ita op gefocust was, dat kan ook :wink:
Ik ga het hem zeker vragen volgende keer (als hij het dan nog weet, want dat is pas over 4 weken)

gelukkig dat het een smalle sloot was en eigenlijk wel mooi dat hij een koude natte kont heeft opgelopen.
Ben benieuwd wat de trainer voor argumenten heeft :wink:

Even Dante verdedigen :pffff: ; het was niet dat hij niet luisterde; hij liep een beetje te scharrelen langs de sloot en voor ik het wist liep hij erover. Ik had dat echt helemaal niet verwacht, anders had ik hem al eerder geroepen. Eenmaal aan de overkant bleef hij staan alsof hij zelf verbaasd was wat hij gedaan had (kan ook mijn verschrikte uitroep Dánte! geweest zijn :mrgreen: ). Maar ja, toen moest ie nog terug :roll:
Gr. Marijke
Afbeelding
ranetje
Zeer actief

Moon schreef:
ranetje schreef:

Ben benieuwd wat de trainer voor argumenten heeft :wink:

Even Dante verdedigen :pffff: ; het was niet dat hij niet luisterde; hij liep een beetje te scharrelen langs de sloot en voor ik het wist liep hij erover. Ik had dat echt helemaal niet verwacht, anders had ik hem al eerder geroepen. Eenmaal aan de overkant bleef hij staan alsof hij zelf verbaasd was wat hij gedaan had (kan ook mijn verschrikte uitroep Dánte! geweest zijn :mrgreen: ). Maar ja, toen moest ie nog terug :roll:
En dat is dan even schrikken :wink:
Doet me denken aan de verhalen van iemand die vroeger Draadharen had.
De honden vlogen dwars door prikkeldraad en een sloot achter een haas aan..................
En toen ze terug kwamen op de fluit wisten ze niet hoe ze door dat prikkeldraad en die sloot moesten, want die waren er toch niet op de heenweg? :denken: :mrgreen:

Even voor de zekerheid................... :wink:
Ik heb heel goed begrepen dat Dante braaf was hoor en gewoon goed luisterde en dus wel weer bij je wilde komen :ok: :wink:
Afbeelding
Moon
Zeer actief

ranetje schreef: Even voor de zekerheid................... :wink:
Ik heb heel goed begrepen dat Dante braaf was hoor en gewoon goed luisterde en dus wel weer bij je wilde komen :ok: :wink:
:wink:
Gr. Marijke
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Jacht en Speuren”