Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hond en alleen thuis

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Als we 's avonds agilitytraining hebben, blijft Bram een dag alleen thuis. Op de opvang maakt hij zich erg druk en dan wil hij alleen maar pitten 's avonds :mrgreen:

Ik loop 's ochtends ongeveer twintig minuten met hem langs de Kromme Rijn. Tussen de middag ga ik naar huis om hem uit te laten (aan de flex in de wijk, wederom zo'n twintig minuten). En dan 's avonds trainen dus.

Hij heeft er geen enkele moeite mee. Ziet al aan mij dat het 'weer zo'n dag is' en gaat direct liggen als we thuiskomen. Hij is wel door het dolle als ik thuis kom.

En waarom ik werk en toch een hond heb? Omdat het prima geregeld is voor Bram! Zowel m'n vriend als ik werken vier dagen in de week op kantoor. Blijven er drie dagen over dat ik iets met Bram moet. Twee daarvan gaat hij naar een dagopvang. De andere dag blijft hij thuis. Ik denk niet dat Bram aan aandacht te kort komt :wink:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers

Re: Hond en alleen thuis

Ongelezen bericht door Hutsje »

GalgoEspanol schreef:Ik ben benieuwd hoe het bij jullie gaat met de hond(en) alleen thuis laten. En hoe jullie het aanpakken. En of er problemen zijn.
hier zijn ze nooit alleen, ik werk 12 uur per week, 3 nachten per maand, 3 zondagavonden per maand en 1 avond. dan is wim thuis. wij hebben een boerderij met een kleine hectare grond en de honden kunnen binnen/buiten wanneer ze willen en helpen me altijd mee met voeren ed. ik loop 1 keer per dag met ze. fietsen doe ik soms met de jongens en fritz gaat ook mee op buitenritten. als ik boodschappen ga doen drop ik ze vaak bij mijn moeder en als we langer dan een halve dag weg zijn komt er oppas. met lijfje en kiefer train ik 1 keer per week.
Afbeelding
GalgoEspanol
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door GalgoEspanol »

Het liefste win ik een mooi bedrag of erf het van een onbekende rijke oom of zo :mrgreen: Dan werk ik gewoon niet meer. Lijkt me heerlijk, elke dag met de honden op stap. En ik hoef dan echt geen mega bedrag hoor. Zou ons vinex woning in de drukte verkopen en iets leuks kopen in Drenthe of Zeeland (heel verschillend, wel allebei mooie hondengebieden).
Je kan niet alle honden van de hele wereld redden, maar je kan wel de hele wereld van een hond redden!
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!

Ongelezen bericht door Rami »

We hebben bedrijf aan huis dus de honden zijn niet vaak (en zeker niet structureel) alleen. Alleen als we iets gaan doen waar de honden niets aan vinden blijven ze thuis. Ze hebben dan de beschikking over het huis, de werkplaats, kantoor, etc..
Ik ben pas aan honden begonnen toen het 'kon', dus niet toen ik nog heel veel uur buitenshuis werkte.
Overigens denk ik wel dat het kan hoor, werken combineren met het houden van honden, maar ik vind wel dat je dan iets moet regelen. Oppas, honden-opvang, dat soort dingen.

En een hond alleen die elke dag meer dan 6 uur zonder zijn mensen thuis zit, dat vind ik - eerlijk gezegd - gewoon niet kunnen.
Afbeelding
Reini
Zeer actief

Ongelezen bericht door Reini »

Vegas kan lekker mee naar mijn werk dus dat is ideaal :ok: Hij zit in het weekend in de avond weleens alleen en dan zorg ik ervoor dat hij een heel uitdagende dag heeft gehad met wandelen, spelen en andere leuke dingen. Als hij zo'n 'Vegas-dag' heeft gehad laat ik hem (in de avond) gerust 5-6 uur alleen. Op de dag laat ik hem in principe nooit zo lang alleen maar als ik voor mijn werk naar een project moet waar hij niet makkelijk mee naartoe kan zit hij een uur of 5 alleen. Ik zorg er dan wel voor dat hij de avond daarvoor veel extra uitdaging heeft gehad zodat hij wat moeier is dan normaal. Als ik doordeweeks even boodschappen ga doen doe ik niks bijzonders van te voren omdat ik dan binnen 2 uur maximaal weer terug ben.

Mijn criteria zijn dus eigenlijk dat hoe langer hij alleen moet zijn hoe meer ik met hem onderneem van te voren zodat hij lekker tevreden is zodat ik met een gerust hart weg kan gaan. Niet dat ik anders niks met hem doe ofzo :mrgreen: maar dan dus gewoon extra :wink:
Nero, het dappere Yorkie; 14/09/02 - 19/06/07
Afbeelding
Shibby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Shibby »

Ik werk 30 uur in de week, 5 dagen van 6 uur.
Ik fiets in nog geen 10 minuten naar het werk en heb een uur lunchpauze zodat ik de pauze ook met Shib kan lopen.
Shib is dus in pricipe 2 keer 3 uur op een dag alleen. Maar mijn huisgenootje werkt 3 dagen fulltime, op maandag en donderdag is hij dus eigenlijk helemaal niet alleen.

Deze situatie is wel pas sinds een paar weken.
Hiervoor heb ik er bewust voor gekozen om een tijd (2,5 jaar :roll:) bij mijn ouders te wonen zodat Shibby in ieder geval niet te lang alleen hoeft te zitten. :wink:
Afbeelding
Volg Loutjes avonturen op Instagram via @malou_the_profiterole
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

Rami schreef:En een hond alleen die elke dag meer dan 6 uur zonder zijn mensen thuis zit, dat vind ik - eerlijk gezegd - gewoon niet kunnen.
Bedoel je één die alleen zit of meerdere honden die alleen (lees: zonder mensen) zitten?
Overigens, soms veranderen situaties en dan kun je niet anders. En je hond(en) dan herplaatsen is ook erg drastisch. Zeker als je merkt dat de hond(en) in kwestie er geen last van (schijnen te) hebben.
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

lieke schreef:
Rami schreef:En een hond alleen die elke dag meer dan 6 uur zonder zijn mensen thuis zit, dat vind ik - eerlijk gezegd - gewoon niet kunnen.
Bedoel je één die alleen zit of meerdere honden die alleen (lees: zonder mensen) zitten?
Overigens, soms veranderen situaties en dan kun je niet anders. En je hond(en) dan herplaatsen is ook erg drastisch. Zeker als je merkt dat de hond(en) in kwestie er geen last van (schijnen te) hebben.
Volgens mij bedoelt Rami 1 hond in zijn eentje alleen de hele dag :wink:

Ik vind dat ook wel verschil uitmaken. Meerdere honden die 5 dagen 'alleen' zijn en waar daarbuiten gewoon lekker veel mee gedaan wordt vind ik al heel anders dan 1 hond die die hele week echt helemaal alleen zit.
Overigens zeg ik dit ook los van omstandigheden die kunnen veranderen, en als je enige hond het dan prima lijkt te kunnen een werkweek alleen, en daarbuiten veel aandacht, dan ga je ook niet zo snel herplaatsen denk ik. Zeker ook omdat de situatie 2 jaar later ofzo al weer anders zou kunnen zijn eventueel.
Afbeelding
GalgoEspanol
Vaste gebruiker

Rami schreef:.

En een hond alleen die elke dag meer dan 6 uur zonder zijn mensen thuis zit, dat vind ik - eerlijk gezegd - gewoon niet kunnen.

Hou er wel rekening mee dat de asiels uit hun voegen zullen barsten als alle werkende baasjes deze mening gaan delen. En de spoeling bij de fokkers wel heel dun zal gaan worden.

Ik heb verschillende meningen. In dit topic blijkt dat er veel honden dagelijks meerdere uren alleen zijn. En het blijkt ook dat iedereen het prima opvangt. Zelf naar huis tijdens de lunch, familie die bijspringt, etc. etc.
Je kan niet alle honden van de hele wereld redden, maar je kan wel de hele wereld van een hond redden!
Rami
Zeer actief

lieke schreef:
Ik bedoel iemand die maar één hond heeft inderdaad. Een hond die nog een hondenmaatje (of twee, drie) heeft, zal zich een stuk minder eenzaam voelen.
En ja, situaties kunnen veranderen. Maar dan kun je nog steeds zoeken naar een oplossing waarbij je hond (honden) zo min mogelijk alleen zijn d.m.v. oppas, hondenopvang etc..
Afbeelding
Rami
Zeer actief

GalgoEspanol schreef:

Hou er wel rekening mee dat de asiels uit hun voegen zullen barsten als alle werkende baasjes deze mening gaan delen. En de spoeling bij de fokkers wel heel dun zal gaan worden.
Nee, dat probleem ontstaat al bij onnadenkendheid bij de aanschaf van een hond. Dat mensen zich op voorhand niet goed realiseren wat het is om een hond te hebben én veertig uur te werken.
Niet om het een of ander maar mijn honden zijn allebei herplaatsers. En al het vrijwilligerswerk dat ik doe staat ook in het teken van herplaatsen van honden/zorg voor honden zonder baasje. Ik ben bekend (en begaan) met de problematiek. :wink:
Afbeelding
Sonnie1983
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder, xMH
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Sonnie1983 »

Rami schreef:
GalgoEspanol schreef:

Nee, dat probleem ontstaat al bij onnadenkendheid bij de aanschaf van een hond. Dat mensen zich op voorhand niet goed realiseren wat het is om een hond te hebben én veertig uur te werken.
Niet om het een of ander maar mijn honden zijn allebei herplaatsers. En al het vrijwilligerswerk dat ik doe staat ook in het teken van herplaatsen van honden/zorg voor honden zonder baasje. Ik ben bekend (en begaan) met de problematiek. :wink:
kortom mensen die werken en een hond hebben zijn allemaal slechte bazen voor jou?
lieke
Zeer actief
Contacteer:

Rami schreef:
lieke schreef:
Ik bedoel iemand die maar één hond heeft inderdaad. Een hond die nog een hondenmaatje (of twee, drie) heeft, zal zich een stuk minder eenzaam voelen.
En ja, situaties kunnen veranderen. Maar dan kun je nog steeds zoeken naar een oplossing waarbij je hond (honden) zo min mogelijk alleen zijn d.m.v. oppas, hondenopvang etc..
Kant-en-klaar oplossingen zijn niet altijd voorhanden :wink:
Ik zal een voorbeeld geven: vorig jaar is mijn man plotseling overleden. Hij liet de honden altijd overdag uit (hij werkte in wisseldiensten en meestal 's avonds, 's nachts en in de weekenden). Ik werk 36 uur per week overdag en de honden waren nooit langer dan 2 à 3 uur alleen.
Nu sta ik er alleen voor. Mijn werk is te ver van huis weg om tussen de middag naar huis te kunnen gaan en een uitlaatcentrale is te duur (€ 8 per dag per hond kan ik echt niet betalen). Minder werken is geen optie, er is al een inkomen weggevallen.
Gelukkig heb ik een vriendin die altijd vrijdagsmiddags vrij is en lief genoeg is om 4 honden uit te laten en het zelfs niet erg te vinden om Gina te verschonen. Maar ik ken geen andere mensen die mijn honden zouden willen/kunnen uitlaten. Op woensdagmiddag heb ik mijn baas zo gek gekregen om thuis te mogen werken. De andere dagen is het helaas pindakaas.
Moet ik mijn honden herplaatsen? Kyra die al een herplaatser is? Gina die - hoe veel ik ook van haar hou - waarschijnlijk niet herplaatsbaar is?
En ik denk dat heel veel mensen door echtscheiding of wat dan ook in zo'n situatie komen en dus moeten roeien met de riemen die ze hebben.
Afbeelding
Rami
Zeer actief

Sonnie1983 schreef:
kortom mensen die werken en een hond hebben zijn allemaal slechte bazen voor jou?
Kortom, je leest niet goed. :wink:
Werken en maar één hond hebben kan wel, als je het maar goed regelt (en dat schrijf ik nu al voor de derde keer op, geloof ik).
En goed regelen daarmee bedoel ik, zorgen dat je hond goed wordt uitgelaten d.mv. een uitlaatservice, of zorgen voor oppas, of je regelt dagopvang, je gaat minder uren werken, je schakelt je partner of familie in (etc. etc.).
Maar 's ochtends om 8 uur de deur uitgaan en er om 6 uur weer inkomen, terwijl je hond, in zijn eentje, de dag door moet brengen en dat 5 dagen achter elkaar, nee, dat is voor een hond niet leuk.
Afbeelding
Sonnie1983
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder, xMH
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Sonnie1983 »

Rami schreef:
Sonnie1983 schreef:
Kortom, je leest niet goed. :wink:
Werken en maar één hond hebben kan wel, als je het maar goed regelt (en dat schrijf ik nu al voor de derde keer op, geloof ik).
En goed regelen daarmee bedoel ik, zorgen dat je hond goed wordt uitgelaten d.mv. een uitlaatservice, of zorgen voor oppas, of je regelt dagopvang, je gaat minder uren werken, je schakelt je partner of familie in (etc. etc.).
Maar 's ochtends om 8 uur de deur uitgaan en er om 6 uur weer inkomen, terwijl je hond, in zijn eentje, de dag door moet brengen en dat 5 dagen achter elkaar, nee, dat is voor een hond niet leuk.
Hier laat schoonvader Diego tussen de middag een 3 kwartier lekker uit.
En dan gaat Diego weer lekker achter in de tuin (geloof me dat vind hij veel fijner dan hele dag binnen zitten). Als pup natuurlijk meer uitlaten overdag en ging hij tussen de middag een uurtj emee naar schoonouders om de dag te breken.
Dat iemand hem tussen de middag uit laat was een voorwaarde voor ons voor we een hond kochten. Kon dat niet geregeld worden was het geen hond voor ons.

Mijn vriend is vrachtwagenchauffeur dus geen mogelijkheid tussen de middag naar huis te gaan, en ik werk op een half uur van mijn huis. Dus ook geen mogelijkheid om naar huis te gaan. (eerst werkte ik 20 min van huis maar we zijn verhuisd met het bedrijf).

Zou Diego ook niet van half 9 tot 6 uur alleen willen hebben zitten.... (zonder iemand hem tussendoor uitlaat)

Maar er zijn ook honden die dat liever wel hebben, heb ik ook wel eens ergens hier op de site volgens mij gelezen.
Laatst gewijzigd door Sonnie1983 op 20 jan 2009 12:12, 2 keer totaal gewijzigd.
Rami
Zeer actief

lieke schreef:
Kant-en-klaar oplossingen zijn niet altijd voorhanden :wink:
Ik zal een voorbeeld geven: vorig jaar is mijn man plotseling overleden. Hij liet de honden altijd overdag uit (hij werkte in wisseldiensten en meestal 's avonds, 's nachts en in de weekenden). Ik werk 36 uur per week overdag en de honden waren nooit langer dan 2 à 3 uur alleen.
Nu sta ik er alleen voor. Mijn werk is te ver van huis weg om tussen de middag naar huis te kunnen gaan en een uitlaatcentrale is te duur (€ 8 per dag per hond kan ik echt niet betalen). Minder werken is geen optie, er is al een inkomen weggevallen.
Gelukkig heb ik een vriendin die altijd vrijdagsmiddags vrij is en lief genoeg is om 4 honden uit te laten en het zelfs niet erg te vinden om Gina te verschonen. Maar ik ken geen andere mensen die mijn honden zouden willen/kunnen uitlaten. Op woensdagmiddag heb ik mijn baas zo gek gekregen om thuis te mogen werken. De andere dagen is het helaas pindakaas.
Moet ik mijn honden herplaatsen? Kyra die al een herplaatser is? Gina die - hoe veel ik ook van haar hou - waarschijnlijk niet herplaatsbaar is?
En ik denk dat heel veel mensen door echtscheiding of wat dan ook in zo'n situatie komen en dus moeten roeien met de riemen die ze hebben.
Lieke, jij hebt toch niet maar één hond? Dat is toch een enorm verschil? Jouw honden hebben gezelschap aan elkaar als jij er niet bent. Dat vind ik echt iets heel anders. Ik had (en heb) het over een hond alleen.
En dan eigenlijk vooral over mensen die beginnen aan een hond terwijl ze veertig uur werken en ook nog eens geen oplossingen verzinnen tegen het te veel en te lang alleen zijn.

Enne... ik weet alles over plotselinge veranderde situaties en dingen moeten aanpassen, en weten dat het net niet ideaal is maar je moet roeien met de riemen die je hebt. Dus ik voel -zeer- me je mee. :knuffel1:
Afbeelding
Roelfien
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Roelfien »

Ik werk 3 dagen van 6,5 uur en 2 dagen van 5 uur en dat gaat prima.
Zodra ik thuis kom laat ik meteen de honden op het gras even plassen en dan hup de auto in voor de wandeling (of momenteel door tijdelijke beperking een rondhupsje op een grasveldje elders waar de honden ook los kunnen). De honden kunnen heel goed alleen zijn (integenstelling tot mijn vorige honden, die waren wat dat betreft een drama) en ze houden het ook goed vol. Dus drie dagen moeten ze voor mijn gevoel wat langer wachten, en daar voelde ik me in het begin wel schuldig over. Ik zorg ook dat ik die dagen ook niet eerst nog boodschappen moet doen als ik uit mijn werk kom. Meteen hup naar huis, naar de honden. Ik denk dat ik er meer punt van maak dan de honden. Maar ik merk wel op de kortere dagen dat ze dan vaak nog liggen te slapen als ik binnen kom, terwijl op de langere dagen staan ze wel op mij te wachten.
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
Sammy1980
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dalmatische honden

Ongelezen bericht door Sammy1980 »

Voordat ik naar mijn werk ga loop ik 1,5 uur met Sammy, dan komt ’s-middags de buuf of een vriendin om met haar lopen en als ik thuis kom dan loop ik weer 1,5 uur met haar.
Verder heeft ze het hele huis tot haar beschikking.

Toen ik Sammy als pup haalde was ik nog samen met mn vriend en werkte ik een stuk minder dan nu. Helaas is de situatie anders verlopen dan verwacht en heb ik echt getwijfeld of ik haar moest herplaatsen.
Gelukkig kreeg ik aan alle kanten hulp en kon ze blijven :cheer:

We staan nu ook op de wachtlijst voor de hondenopvang en individuele uitlaatservice..
En ga ik vanaf de zomer minder werken waardoor ik meer thuis ben
:cheer: :cheer:
lieke
Zeer actief
Contacteer:

Rami schreef:Lieke, jij hebt toch niet maar één hond? Dat is toch een enorm verschil? Jouw honden hebben gezelschap aan elkaar als jij er niet bent. Dat vind ik echt iets heel anders. Ik had (en heb) het over een hond alleen.
En dan eigenlijk vooral over mensen die beginnen aan een hond terwijl ze veertig uur werken en ook nog eens geen oplossingen verzinnen tegen het te veel en te lang alleen zijn.

Enne... ik weet alles over plotselinge veranderde situaties en dingen moeten aanpassen, en weten dat het net niet ideaal is maar je moet roeien met de riemen die je hebt. Dus ik voel -zeer- me je mee. :knuffel1:
Je hebt gelijk, Rami. Het is meer mijn eigen schuldgevoel dan wat jij zegt. Ik vind het vreselijk dat mijn honden zo lang alleen zitten en de middagronde moeten missen. Ik heb me suf gepiekerd hoe ik het probleem moest oplossen en heb niets kunnen vinden. Behalve dan die vriendin op vrijdagmiddag en zelf op woensdagmiddag thuis werken.
Alle mogelijke berekeningen gemaakt maar ik kan echt geen € 400 per maand missen voor een uitlaatservice... :jank:
En ik ben egoïstisch genoeg om ze niet te willen herplaatsen. Ze bieden mijn zoontje en mijzelf ook nog de broodnodige troost.
Afbeelding
GalgoEspanol
Vaste gebruiker

Hele vervelende situatie Lieke. En ik begrijp je volkomen. Je zet alles op alles om de honden toch al het goede te geven. Is er niet een tiener in de buurt die voor een kleine vergoeding de honden kan uitlaten?
lieke
Zeer actief
Contacteer:

GalgoEspanol schreef:Hele vervelende situatie Lieke. En ik begrijp je volkomen. Je zet alles op alles om de honden toch al het goede te geven. Is er niet een tiener in de buurt die voor een kleine vergoeding de honden kan uitlaten?
Niet als je er 4 hebt. En ik vertrouw mijn honden niet zomaar aan iedereen toe :wink: .
Bovendien heb ik er 2 met een 'gebruiksaanwijzing'. Mijn reu Cody is niet de makkelijkste en zeer eenkennig en Gina is een opvanger uit Polen die een vreselijk verleden achter zich heeft. We zijn een jaar bezig geweest om er weer een 'hond' van te maken en dat is heel goed gelukt (al zeg ik het zelf :wink: ), maar ze hangt heel erg aan mij en die ene vriendin. Zij is onze vaste dierenoppas, dus haar kennen en vertrouwen ze.
Daar komt nog bij dat Gina gehandicapt is en na elke uitlaatbeurt afgesopt moet worden en weer een luier om moet (haar blaas en darmen zijn beschadigd). Veel mensen zijn vies van haar :jank: .
Afbeelding
Rami
Zeer actief

lieke schreef: Je hebt gelijk, Rami. Het is meer mijn eigen schuldgevoel dan wat jij zegt. Ik vind het vreselijk dat mijn honden zo lang alleen zitten en de middagronde moeten missen. Ik heb me suf gepiekerd hoe ik het probleem moest oplossen en heb niets kunnen vinden. Behalve dan die vriendin op vrijdagmiddag en zelf op woensdagmiddag thuis werken.
Alle mogelijke berekeningen gemaakt maar ik kan echt geen € 400 per maand missen voor een uitlaatservice... :jank:
En ik ben egoïstisch genoeg om ze niet te willen herplaatsen. Ze bieden mijn zoontje en mijzelf ook nog de broodnodige troost.
Dat heeft niets met egoïsme te maken maar meer met realisme. :wink:
Want aan wie zou je je goed op elkaar ingespeelde roedeltje van vier honden kwijt kunnen?
En zoals je zelf schrijft: je merkt verder niets aan de honden. Natuurlijk zou het fijner zijn (ook voor jou!) om wat vaker bij ze te zijn, maar dat kan nu eenmaal niet, op het moment.
Volgens mij doe je het gewoon goed hoor. Schuldgevoel kan ik me wel voorstellen, maar is - zoals ik het lees - niet nodig.
Afbeelding
GalgoEspanol
Vaste gebruiker

Laat dit roedeltje maar lekker samen, gaat zo te lezen gewoon goed! :ok:

ps: In geval van nood lopen mijn ouders met de honden. Ik vertrouw ze ook niet aan iedereen toe. Tico is een hele sterke hond. Lang niet iedereen kan daar mee omgaan. Chara lijkt een hele rustige teef, is ze ook, maar eenmaal een Haas op de korrel en deze dame veranderd ook in een brok Spaanse passie.
loony
Zeer actief
Mijn ras(sen): working kelpie
Patterdale Terrier
Engelse Springer Spaniel
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door loony »

ongeveer 2 dagen per week zitten ze 9 uur in de bench zonder problemen en daarna mogen ze eens goed uitstomen.
Vanaf maart ga ik onderbroken werken van 7 tot 11.30 en dan zitten ze in de bench of zolang het niet te warm wordt in de auto gaan ze mee en gaan we meteen wandelen na het werk. savonds werk ik dan van 19 tot 22u en dan is men vriend thuis.
Cathy
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese Stabij, Toller x Stabij
Contacteer:

Ongelezen bericht door Cathy »

Mijn honden zitten bijna nooit alleen
Ik neem ze overal mee heen
Als mijn honden ergens niet welkom zijn ben ik dat ook niet en ga ik er dus niet heen
Ze zitten hooguit een half uurtje alleen thuis als ik boodschappen moet doen
1x per week zit de ene hond een uurtje alleen thuis omdat ik dan met de andere op cursus ben
Als er echt wat is zorg mijn buurvrouw of mijn schoonzus er wel voor dat ze hun aandacht en beweging krijgen
Maar geloof dat zoiets nog niet eens 1x per jaar voorkomt
Heb zoiets ik heb voor dieren gekozen dan moet ik er ook voor zorgen en niet aan een andere overlaten
Afbeelding
langehond1
Zeer actief

Ongelezen bericht door langehond1 »

2 volwassen (wind)honden.
5 dagen per week 8-9 uur "alleen".
's Avonds hebben ze 1-3 uur echte inspanning met vaak dingen die ze leuk vinden. De rest van de dag slapen ze vooral, althans, op de dagen dat ik thuis ben doen ze dat dus ik neem aan dat ze dat op werkdagen ook doen. Meestal hebben ze zowiezo een paar dagen rust nodig om gesleten voetzolen en krassen enzo na het weekend te laten helen.

L
wendy71
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ridgebacks!
Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
Contacteer:

Ongelezen bericht door wendy71 »

2 honden.
Ik werk 3 dagen van 8.30 tot 17.00 uur.
Voor ik ga werken word er zo'n 3 kwartier mee gewandeld en s middags komt de uitlaatservice die ze meeneemt naar het bos alwaar ze lekker los kunnen gaan. :wink:
Als ik thuis kom gaan we weer een ronde doen.
Afbeelding
Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
moosje
Zeer actief
Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
Contacteer:

Ongelezen bericht door moosje »

Ik ben heel wisselend weg en thuis.
Als k weg ga krijgt Zarah een kong en een snackbal, en meestal iets van een choco chip of varkens/runderoor. En n knuffel natuurlijk, meestal zeg k ook wel iets van tot zo of tot straks.
Radio zacht aan en volgens mij ligt ze de hele tijd te slapen als k weg ben, of speelt ze met de kat.
Als ik iets laat liggen met een etensluchtje eraan is het gegarandeerd weg of kapot. Dus beter voorkomen dan genezen. ;)
Al doende leert men, haha!
Afbeelding
In loving memory: Tara, Cheeco, Rinty, Kazan, Zarah, Shendor & Bleza

Dierenvoedselbank Amersfoort
Facebookpagina Dierenvoedselbank Amersfoort
spijkerhond
Zeer actief
Mijn ras(sen): Flatcoated retriever en Australian Shepherd

Ongelezen bericht door spijkerhond »

Allereerst respect voor iedereen die ochtend's vroeg meer dan een uur gaat lopen!

Wij werken 36 en 32 uur en zijn totaal dus 3 middagen thuis. Spike is 3 ochtenden van 4 a 5 uur alleen na een korte aangelijnde rond van 15/20 min. De andere 2 dagen gaat ie naar de hondencreche, nog geen km bij ons vandaan en lekker flexibel. Hij is gek op spelen met andere honden en slaapt waarschijnlijk niet veel dan dus avond's heeft hij die dagen niet echt behoefte aan een hele lange wandeling. Dat doen we doen dan weer lekker in de middagen en weekenden. Ik vind het zelf nog heel vervelend als ik eens een keer in de middag na uitlaten weer wegga terwijl Spike het niet heel erg vind geloof ik.
Madison
Zeer actief
Mijn ras(sen): West Highland White Terriër
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Madison »

yvonne dl schreef:Ik heb eigenlijk zo maar een vraag die bij me op komt.
Waarom nemen jullie honden als je zo veel werkt en dat ze zo lang alleen moeten zijn.
Dat je honden wil kan ik me goed voorstellen.
Maar mensen die heel de week werken, :denken:
Wat een belachelijke vraag zeg. Er zijn nu eenmaal mensen met een hart voor honden, maar die toch hun brood moeten verdienen door te WERKEN. We kunnen nu eenmaal niet de hele dag thuis gaan zitten, omdat we een hond hebben. Werken hoort er nu eenmaal bij, al zou je tegenwoordig zeggen dat dat helemaal niet meer het geval is, met al die 'sociale dienst' gevalletjes, die door een gebroken vingernagel niet meer kunnen werken (lees: niet meer willen werken).

En je bent echt niet per definitie een slechte baas als je je hond elke dag een paar uurtjes alleen laat. Als je er maar voor zorgt dat je hond uitgelaten wordt en dat er als je thuis bent genoeg afleiding is in de vorm van: spelen, rennen, en andere vormen van aandacht. Honden gaan echt niet dood van een paar uurtjes alleen. Als je zorgt dat je bijv. 's morgens al een lekker wandeling hebt en 's middags uit je werk nog een keer, dan vinden ze het misschien juist fijn om alleen te zijn en even lekker te slapen ofzo. Ik vind het belachelijk dat je geen hond mag nemen, omdat je veel moet werken. Er zijn altijd oplossingen te vinden in het leven.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”