Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
dringende vraag omtrent zogend teefje
Moderator: moderatorteam
-
liljebo
- Zeer actief
iedereen bedankt voor het meedenken, Het is erg prettig als je met je handen in het haar zit en er mensen zijn die hun best doen met adviezen.
Ik geloof niet dat er sprake is van eclampsie, gezien de symptomen. Het graven lijkt momenteel meer oversprongsgedrag omdat ze wel wil zogen, maar niet kan. Ze doet het dan ook alleen als de pups piepen. Ze verzorgt hen overigens wel.
Op dit moment probeer ik een da te pakken te krijgen. De regio da heeft vandaag alleen spreekuur voor vee. helaas.
Dat er vandaag ook nog noodweer is maakt het allemaal ook al niet gemakkelijker. Maar goed... desnoods begeven we ons toch maar daarin.
De nacht zijn ze iig goed doorgekomen en ook vrij rustig, naar omstandigheden.
Wat het vorige nest betrof...Dat was niet bedoeld en in het begin door de zware bevalling moeilijk, maar alles verpliep daarna prima.
Het lag in de bedoeling op latere leeftijd nog 1 keer een nestje te fokken om zelf een nakomeling te houden en ze dus tot die tijd tijdens loopsheid gescheiden te houden. Helaas was dat geen succes. We hebben geen ren en de reu sloopte alles om bij het teefje te komen. En dat lukte dus, met als gevolg dit nest. In overleg met de da, na uitleg van de situatie, is toen besloten om de baarmoeder tijdens de keizersnee te verwijderen.
ik breng jullie op de hoogte als ik meer weet.
Update ... ik heb net de da te pakken gekregen en nav mijn verhaal verwachten ze dat er sprake is van melkstuwing. Ik moet om 1 uur daar zijn (en dus om 12 aanrijden) en dan kijken ze haar na om ontsteking te voorkomen. De mogelijkheid eclampsie is ook ter sprake gebracht, maar de da gelooft ook niet dat het dat is gezien de symptomen. Het lijkt werkelijk om stuwing te gaan. Ik kreeg het advies om tot die tijd de melkklieren met warme doeken te masseren.
Ik geloof niet dat er sprake is van eclampsie, gezien de symptomen. Het graven lijkt momenteel meer oversprongsgedrag omdat ze wel wil zogen, maar niet kan. Ze doet het dan ook alleen als de pups piepen. Ze verzorgt hen overigens wel.
Op dit moment probeer ik een da te pakken te krijgen. De regio da heeft vandaag alleen spreekuur voor vee. helaas.
Dat er vandaag ook nog noodweer is maakt het allemaal ook al niet gemakkelijker. Maar goed... desnoods begeven we ons toch maar daarin.
Wat het vorige nest betrof...Dat was niet bedoeld en in het begin door de zware bevalling moeilijk, maar alles verpliep daarna prima.
Het lag in de bedoeling op latere leeftijd nog 1 keer een nestje te fokken om zelf een nakomeling te houden en ze dus tot die tijd tijdens loopsheid gescheiden te houden. Helaas was dat geen succes. We hebben geen ren en de reu sloopte alles om bij het teefje te komen. En dat lukte dus, met als gevolg dit nest. In overleg met de da, na uitleg van de situatie, is toen besloten om de baarmoeder tijdens de keizersnee te verwijderen.
Update ... ik heb net de da te pakken gekregen en nav mijn verhaal verwachten ze dat er sprake is van melkstuwing. Ik moet om 1 uur daar zijn (en dus om 12 aanrijden) en dan kijken ze haar na om ontsteking te voorkomen. De mogelijkheid eclampsie is ook ter sprake gebracht, maar de da gelooft ook niet dat het dat is gezien de symptomen. Het lijkt werkelijk om stuwing te gaan. Ik kreeg het advies om tot die tijd de melkklieren met warme doeken te masseren.
-
kitty
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): schapendoes
- Aantal honden: 5
- Contacteer:
Het eerste nestje was een ongelukje met de reu in huis en ts schreef zelf dat ze het teefje 3 maanden na het nestje zou laten castrerenHutsje schreef:waarom dan castreren? je kunt er toch ook voor kiezen om haar gewoon niet meer te laten dekken?kitty schreef:Ik heb even terug zitten lezen en vorige keer schreef je ook dat dit teefje veel stress had en niet graag bij haar pups wilde. Hou haar heel goed in de gaten ivm borstontsteking of eclampsie, maar als het dit niet blijkt te zijn lijkt het me een heel goed idee haar na dit nest wel te laten castreren
-
kitty
- Zeer actief
- Contacteer:
Die had ik even gemist....Wilma schreef:Dit staat in de eerste post.kitty schreef:Ik heb even terug zitten lezen en vorige keer schreef je ook dat dit teefje veel stress had en niet graag bij haar pups wilde. Hou haar heel goed in de gaten ivm borstontsteking of eclampsie, maar als het dit niet blijkt te zijn lijkt het me een heel goed idee haar na dit nest wel te laten castrerenliljebo schreef: ps. de teef is bevallen met keizersnee en de baarmoeder meteen verwijderd.. ik weet niet of dit invloed kan hebben.
-
kitty
- Zeer actief
- Contacteer:
Ze zoogt de pups wel als ze piepen? Lukt het dan wel om ze (deels) te voeden?liljebo schreef:iedereen bedankt voor het meedenken, Het is erg prettig als je met je handen in het haar zit en er mensen zijn die hun best doen met adviezen.
Misschien is de melk aan het minderen en zijn de pups extra gulzig omdat ze honger hebben, dit geeft dan meer pijn bij het drinken. Groeien de pups wel goed?
- Renske
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kooikerhondje en lundehund
- Aantal honden: 2
Sterkte en succes vandaag.
Zijn de pups nog wel voldoende levendig?
Stel dat het iets met de melkklieren te maken heeft, dan zou ik er wel voor zorgen dat ik vervangende melk in huis zou hebben. Dus als je die nog niet hebt, dan zou ik die bij de dierenarts vandaan meenemen.
De nageltjes van de pups, zijn die al een keer geknipt?
Zijn de pups nog wel voldoende levendig?
Stel dat het iets met de melkklieren te maken heeft, dan zou ik er wel voor zorgen dat ik vervangende melk in huis zou hebben. Dus als je die nog niet hebt, dan zou ik die bij de dierenarts vandaan meenemen.
De nageltjes van de pups, zijn die al een keer geknipt?
- annicka
- Zeer actief
Komt me bekend voor. Wat je kunt doen is iedere 2-3 uur de pups aanleggen en de teef op haar plaats houden. Probeer haar te kalmeren door haar te aaien en zachtjes tegen haar te praten.
Nu de pups wat ouder zijn trekken ze de melk veel sneller uit de tepels - dus drinken zullen ze aardig snel doen- ik hoop alleen dat de moeder de melk laat schieten.
Probeer maar wat regelmaat in het voeden te brengen- dan raken de melkklieren niet over vol......
Ik vind dit zowiezo de moeilijkste tijd wat voeden betreft- zo vlak voor het overgaan naar vaster voedsel.....
Nu de pups wat ouder zijn trekken ze de melk veel sneller uit de tepels - dus drinken zullen ze aardig snel doen- ik hoop alleen dat de moeder de melk laat schieten.
Probeer maar wat regelmaat in het voeden te brengen- dan raken de melkklieren niet over vol......
Ik vind dit zowiezo de moeilijkste tijd wat voeden betreft- zo vlak voor het overgaan naar vaster voedsel.....
Groetjes van Ellen en een Knuf van Noa, Luna en Fitz.
-
liljebo
- Zeer actief
[quote="kitty
Ze zoogt de pups wel als ze piepen? Lukt het dan wel om ze (deels) te voeden?
Misschien is de melk aan het minderen en zijn de pups extra gulzig omdat ze honger hebben, dit geeft dan meer pijn bij het drinken. Groeien de pups wel goed?[/quote]
Nee, ze verzorgt hen in die zin dat ze hen wast, probeert te zogen en dan gestressd raakt omdat het niet lukt/pijn doet.
Ik begrijp trouwens je verwarring... het was de bedoeling om haar te laten ´helpen´ maar omdat ze zulke fijne puppy's had en de vader echt heel speciaal is, besloten we om nog 1 keer een nest te fokken als pa ouder was, omdat de tijd dat we dan drie honden hebben beperkt is en te overzien. Nogal een onzalig idee, blijkt nu dus :N:
Ze zoogt de pups wel als ze piepen? Lukt het dan wel om ze (deels) te voeden?
Misschien is de melk aan het minderen en zijn de pups extra gulzig omdat ze honger hebben, dit geeft dan meer pijn bij het drinken. Groeien de pups wel goed?[/quote]
Nee, ze verzorgt hen in die zin dat ze hen wast, probeert te zogen en dan gestressd raakt omdat het niet lukt/pijn doet.
Ik begrijp trouwens je verwarring... het was de bedoeling om haar te laten ´helpen´ maar omdat ze zulke fijne puppy's had en de vader echt heel speciaal is, besloten we om nog 1 keer een nest te fokken als pa ouder was, omdat de tijd dat we dan drie honden hebben beperkt is en te overzien. Nogal een onzalig idee, blijkt nu dus :N:
Laatst gewijzigd door liljebo op 20 jan 2009 09:54, 1 keer totaal gewijzigd.
-
liljebo
- Zeer actief
De pups zijn zeeeeeeeer levendig, dus die zullen het vooralsnog wel overleven. Ben momenteel ook bezig met bijvoeren.
Ik heb geen pupmelk, maar in overleg van de da kan ik dat meteen meenemen als ik daar ben.
Teef laten liggen en pups aanleggen heb ik geprobeerd, maar zonder succes. Teef raakt erg gestressd daardoor en het lijkt erop dat ze dan de melk ook niet laat schieten
Ik krijg er ook niets uit.
Nageltjes waren nog niet geknipt... maar nu wel.
Totdat ik met daisy naar de da ga, doe ik nu maar ff rustig aan en laat ik het teefje een beetje met rust. Heb al zoveel met haar aangeklooid sinds gisteren zonder succes.
Pups krijgen nu gewoon ff bijvoeren en dan afwachten wat de da zegt.
Ik heb geen pupmelk, maar in overleg van de da kan ik dat meteen meenemen als ik daar ben.
Teef laten liggen en pups aanleggen heb ik geprobeerd, maar zonder succes. Teef raakt erg gestressd daardoor en het lijkt erop dat ze dan de melk ook niet laat schieten
Ik krijg er ook niets uit.
Nageltjes waren nog niet geknipt... maar nu wel.
Totdat ik met daisy naar de da ga, doe ik nu maar ff rustig aan en laat ik het teefje een beetje met rust. Heb al zoveel met haar aangeklooid sinds gisteren zonder succes.
Pups krijgen nu gewoon ff bijvoeren en dan afwachten wat de da zegt.
- smieszka
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
Nou ik vind het wel een beetje raar hoor.
Je hebt een nest, dat wist je van te voren. Je hebt GEEN pijnstilling in huis en GEEN puppymelk?????????????????????????????
Vreemd. Dat zijn toch de dingen die je in huis hebt als je een nest hebt, in ieder geval de pupmelk dan.
Ik hoop dat alles goed komt
Je hebt een nest, dat wist je van te voren. Je hebt GEEN pijnstilling in huis en GEEN puppymelk?????????????????????????????
Vreemd. Dat zijn toch de dingen die je in huis hebt als je een nest hebt, in ieder geval de pupmelk dan.
Groetjes Linda

-
bulletjebe
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): bullmastiff
- Contacteer:
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
pijnstilling hier wel standaard in huis, maar dat is voor evt acute sportblessures, maar pupmelk ook niet met een nest onderweg standaard in huis....smieszka schreef:Nou ik vind het wel een beetje raar hoor.
moet wel zeggen dat het hier natuurlijk makkelijker aan te komen is, denk dat als ik in een land als Zweden zou wonen waar het allemaal verder weg is dat er wel of puppymelk of geitenmelk in de vriezer (makkelijker langer houdbaar) zou liggen....
- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
ik heb het net gelezen idd, vorige keer in april een oeps nestje met hele zware bevalling, en nu weerkitty schreef:Het eerste nestje was een ongelukje met de reu in huis en ts schreef zelf dat ze het teefje 3 maanden na het nestje zou laten castrerenHutsje schreef:waarom dan castreren? je kunt er toch ook voor kiezen om haar gewoon niet meer te laten dekken?kitty schreef:Ik heb even terug zitten lezen en vorige keer schreef je ook dat dit teefje veel stress had en niet graag bij haar pups wilde. Hou haar heel goed in de gaten ivm borstontsteking of eclampsie, maar als het dit niet blijkt te zijn lijkt het me een heel goed idee haar na dit nest wel te laten castreren

- smieszka
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
Ik zou helemaal in de stress raken als ik geen pup melk in huis zou hebbencrutz schreef:pijnstilling hier wel standaard in huis, maar dat is voor evt acute sportblessures, maar pupmelk ook niet met een nest onderweg standaard in huis....smieszka schreef:Nou ik vind het wel een beetje raar hoor.
moet wel zeggen dat het hier natuurlijk makkelijker aan te komen is, denk dat als ik in een land als Zweden zou wonen waar het allemaal verder weg is dat er wel of puppymelk of geitenmelk in de vriezer (makkelijker langer houdbaar) zou liggen....
Stel dat ze geen melk heeft oid. Ik weet dat het zo gehaald is, maar ik gebruik een pupmelk die niet makkelijk te krijgen is hier (geitenmelk van farmfood)
Heb dus gisteren weer 25 km gereden voor een emmer want een van mijn dames is maandag uitgerekend
Groetjes Linda

- Hutsje
- Zeer actief
en zeker ook pijnstilling gezien de vorige hele zware bevalling en de keizersnede die ze net heeft gehadcrutz schreef:pijnstilling hier wel standaard in huis, maar dat is voor evt acute sportblessures, maar pupmelk ook niet met een nest onderweg standaard in huis....smieszka schreef:Nou ik vind het wel een beetje raar hoor.

- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
dat is zeker waar......Hutsje schreef:en zeker ook pijnstilling gezien de vorige hele zware bevalling en de keizersnede die ze net heeft gehadcrutz schreef:pijnstilling hier wel standaard in huis, maar dat is voor evt acute sportblessures, maar pupmelk ook niet met een nest onderweg standaard in huis....smieszka schreef:Nou ik vind het wel een beetje raar hoor.
moet wel zeggen dat het hier natuurlijk makkelijker aan te komen is, denk dat als ik in een land als Zweden zou wonen waar het allemaal verder weg is dat er wel of puppymelk of geitenmelk in de vriezer (makkelijker langer houdbaar) zou liggen.....
-
liljebo
- Zeer actief
Jullie hebben natuurlijk helemaal gelijk. Het is stom en ondoordacht om geen pupmelk en pijnstillers bij de hand te hebben.'
Én een gebrek aan ervaring.
Maar daar kan ik nu niets meer aan veranderen. Ik heb ervan geleerd, maar gezien er nooit meer een nestje komt, zal ik het niet meer in praktijk hoeven te brengen. Maar goed....
Maar daar kan ik nu niets meer aan veranderen. Ik heb ervan geleerd, maar gezien er nooit meer een nestje komt, zal ik het niet meer in praktijk hoeven te brengen. Maar goed....
-
liljebo
- Zeer actief
Dat is dus ook onze beslissing geweest omdat het niet meer lukte reu en teef gescheiden te houden en we verdere ongelukjes absoluut willen vermijden.Hutsje schreef:ik heb het net gelezen idd, vorige keer in april een oeps nestje met hele zware bevalling, en nu weerkitty schreef:Het eerste nestje was een ongelukje met de reu in huis en ts schreef zelf dat ze het teefje 3 maanden na het nestje zou laten castrerenHutsje schreef:waarom dan castreren? je kunt er toch ook voor kiezen om haar gewoon niet meer te laten dekken?kitty schreef:Ik heb even terug zitten lezen en vorige keer schreef je ook dat dit teefje veel stress had en niet graag bij haar pups wilde. Hou haar heel goed in de gaten ivm borstontsteking of eclampsie, maar als het dit niet blijkt te zijn lijkt het me een heel goed idee haar na dit nest wel te laten castreren. mazzel dat de teef nog leeft. maar goed dat de teef nu gecastreerd is
.
- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
maar ook niets over van de pijnstilling die je na de keizersnede mee hebt gekregen (krijg hier altijd wat meer mee dan dat ik moet geven)liljebo schreef:Jullie hebben natuurlijk helemaal gelijk. Het is stom en ondoordacht om geen pupmelk en pijnstillers bij de hand te hebben.'
-
liljebo
- Zeer actief
- Hutsje
- Zeer actief
je had dit nest ook niet hoeven laten komen, ik snap niet dat je zóveel risico hebt genomenliljebo schreef:Dat is dus ook onze beslissing geweest omdat het niet meer lukte reu en teef gescheiden te houden en we verdere ongelukjes absoluut willen vermijden.Hutsje schreef:ik heb het net gelezen idd, vorige keer in april een oeps nestje met hele zware bevalling, en nu weerkitty schreef:Het eerste nestje was een ongelukje met de reu in huis en ts schreef zelf dat ze het teefje 3 maanden na het nestje zou laten castrerenHutsje schreef: waarom dan castreren? je kunt er toch ook voor kiezen om haar gewoon niet meer te laten dekken?. mazzel dat de teef nog leeft. maar goed dat de teef nu gecastreerd is
.

- Wilma
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tatrahond Kaatje
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Hier is trouwens het nummer van het dierenziekenhuis in Jönköping, voor buiten kantooruren. Zij zijn elke avond (ook weekend) tot 22.30 u bereikbaar.
0708-340907

Website over onze honden en Tatrahond database
♥ Jelka ♥ * 09-07-2001 - † 16-05-2014 & ♥ Jurek ♥ * 02-04-2002 - † 17-07-2014
- Podenji
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
- Aantal honden: 8
- Contacteer:
om welk ras gaat het en hoeveel pups heeft ze? ( dat van het ras is pure nieuwsgierigheid )
buiten het feit dat het wellicht onverstandig was dit nest te fokken maar daar wijd ik verder niet over uit, het gaat het nu om de teef en haar pups,
solar had dit ook, ik was ook bang voor eclampsie maar het was bij haar idd de warmtelamp, ze vond het te warm, tevens had zij 11 pups en raakte het overzicht simpel kwijt, dus hielp ik haar, ze moest gaan liggen en ik legde er 6 aan de rest gaf ik een flesje, ik moest haar wel commanderen om te gaan liggen en de rest uit de werpkist halen ( wel op een plek leggen waar ze ze nog kon zien anders kreeg je dat weer ) vervolgens bleef ik er uiteraard bij tot alles gedronken had.
ze had beslist ook last van de scherpe tandjes en nagels van de pups, ik smeerde haar buik dan ook in met calendulan zalf na het zogen en ik hield de nagels van de pups goed kort ( ze krabten elkaar dr ook mee open de vreselijke actieve monsters :N: )
ze had geen koorts of niets, ik begeleidde het en steunde haar als ze zich zogen en dan was het goed.
buiten het feit dat het wellicht onverstandig was dit nest te fokken maar daar wijd ik verder niet over uit, het gaat het nu om de teef en haar pups,
solar had dit ook, ik was ook bang voor eclampsie maar het was bij haar idd de warmtelamp, ze vond het te warm, tevens had zij 11 pups en raakte het overzicht simpel kwijt, dus hielp ik haar, ze moest gaan liggen en ik legde er 6 aan de rest gaf ik een flesje, ik moest haar wel commanderen om te gaan liggen en de rest uit de werpkist halen ( wel op een plek leggen waar ze ze nog kon zien anders kreeg je dat weer ) vervolgens bleef ik er uiteraard bij tot alles gedronken had.
ze had beslist ook last van de scherpe tandjes en nagels van de pups, ik smeerde haar buik dan ook in met calendulan zalf na het zogen en ik hield de nagels van de pups goed kort ( ze krabten elkaar dr ook mee open de vreselijke actieve monsters :N: )
ze had geen koorts of niets, ik begeleidde het en steunde haar als ze zich zogen en dan was het goed.
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
- Hutsje
- Zeer actief
- Podenji
- Zeer actief
- Contacteer:
-
liljebo
- Zeer actief
In het jönköpingziekenhuis is ze bevallen, in de nacht van oud op nieuw. Maar die verwezen mij in deze situatie door naar de arts hier, omdat er hun inziens na geen sprake was van een acute situatie. Zij behandelen in avonduren en weekenddienst alleen acute gevallen.
De districtsvet behandelt alleen vee.
Maar goed... ik heb nu dus een afspraak.
Ik heb het nest laten komen omdat de da hier afbreken een risico vond en hij de problemen de vorige keer weet aan het feit dat het de eerste keer was en dat er maar twee pups waren. Een of twee pups zijn in de regel een zware bevalling, zei hij. Veel zwaarder dan meerdere pups.
Er was dan ook, vlgs da, absoluut geen reden om aan te nemen dat het dit keer problemen zou opleveren of dat er sprake was van een groter risico dan in ieder ander geval.
Of de da in deze situatie gelijk heeft gehad, valt wellicht te bediscusieren, maar ik heb gewoon gehandeld naar advies.
Het ras is een kruising (nu gaan wrs nog meer mensen over hun nek). De vader is een goedgekeurde hovawart, de moeder kruising border collie/dalmatiner.
In tegenstelling tot nl is hier echter nog geen overschot.
Toen we daisy kochten waren we op zoek naar een bastaard hondje. Asiels vond ik alleen in gothenborg en malmo en die plaatsten alleen hondjes in hun direkte omgeving (binnen 50 km). Omplaatsingsorg die een enkele keer een hondje aanbood, zat in stockholm (400 km verderop)
Bastaardjes waren wel te koop, maar duur en ik heb vaak vergeefs gebeld voordat ik onze daisy kon ophalen.
De vorige hondjes zijn goed geplaatst en ook dat heeft meegespeeld in het feit dat ik het niet direkt als een ramp zag.
Ik begrijp nu zelf ook wel dat ik het anders moeten doen en dat heb ik ook aangegeven. Het heeft dus ook niet zoveel zin om met verwijten te komen, want ik ben mij er goed van bewust.
Waar het om gaat is dat ik het vanaf hier zo goed mogelijk wil doen.
Met schuldgevoelens kom ik nl niet verder. (Dat had alleen zin als ik het teefje nog niet had gecastreerd, maar dat is wel het geval, zodat herhaling van de situatie uitgesloten is)
Gelukkig heb ik hier ook veel steun en goede tips gekregen en daar ben ik dankbaar voor.
Wat de wat sceptische mensen betreft... ik begrijp jullie, jullie hebben gelijk, maar het is momenteel zoals het is en ik zal daar het beste van moeten maken.
De districtsvet behandelt alleen vee.
Maar goed... ik heb nu dus een afspraak.
Ik heb het nest laten komen omdat de da hier afbreken een risico vond en hij de problemen de vorige keer weet aan het feit dat het de eerste keer was en dat er maar twee pups waren. Een of twee pups zijn in de regel een zware bevalling, zei hij. Veel zwaarder dan meerdere pups.
Er was dan ook, vlgs da, absoluut geen reden om aan te nemen dat het dit keer problemen zou opleveren of dat er sprake was van een groter risico dan in ieder ander geval.
Of de da in deze situatie gelijk heeft gehad, valt wellicht te bediscusieren, maar ik heb gewoon gehandeld naar advies.
Het ras is een kruising (nu gaan wrs nog meer mensen over hun nek). De vader is een goedgekeurde hovawart, de moeder kruising border collie/dalmatiner.
In tegenstelling tot nl is hier echter nog geen overschot.
Toen we daisy kochten waren we op zoek naar een bastaard hondje. Asiels vond ik alleen in gothenborg en malmo en die plaatsten alleen hondjes in hun direkte omgeving (binnen 50 km). Omplaatsingsorg die een enkele keer een hondje aanbood, zat in stockholm (400 km verderop)
Bastaardjes waren wel te koop, maar duur en ik heb vaak vergeefs gebeld voordat ik onze daisy kon ophalen.
De vorige hondjes zijn goed geplaatst en ook dat heeft meegespeeld in het feit dat ik het niet direkt als een ramp zag.
Ik begrijp nu zelf ook wel dat ik het anders moeten doen en dat heb ik ook aangegeven. Het heeft dus ook niet zoveel zin om met verwijten te komen, want ik ben mij er goed van bewust.
Waar het om gaat is dat ik het vanaf hier zo goed mogelijk wil doen.
Met schuldgevoelens kom ik nl niet verder. (Dat had alleen zin als ik het teefje nog niet had gecastreerd, maar dat is wel het geval, zodat herhaling van de situatie uitgesloten is)
Gelukkig heb ik hier ook veel steun en goede tips gekregen en daar ben ik dankbaar voor.
Wat de wat sceptische mensen betreft... ik begrijp jullie, jullie hebben gelijk, maar het is momenteel zoals het is en ik zal daar het beste van moeten maken.
- Hutsje
- Zeer actief
yep. daarom begrijp ik er ook helemaal niets van. in april ook per ongeluk gedekt, hele zware bevalling gehad. teef zou 3 mnd later gecastreerd worden maar ze wilden er toch op latere leeftijd nog een nest mee (teefje is kruising) en nu dus weer gedekt en het nest laten komen met alle risico's van dien. ik vind het doodzielig. kijk, dat het je 1 keer overkomt, ok, maar een 2e keer een oepsnestje met dezelfde combi? dat gaat er bij mij niet in. bovendien had het ook weggehaald kunnen worden.Podenji schreef:
durf het bijna niet te vragen maar ehh die grote de vader?

- Podenji
- Zeer actief
- Contacteer:
bij mij gaat het er ook niet inHutsje schreef:yep. daarom begrijp ik er ook helemaal niets van. in april ook per ongeluk gedekt, hele zware bevalling gehad. teef zou 3 mnd later gecastreerd worden maar ze wilden er toch op latere leeftijd nog een nest mee (teefje is kruising) en nu dus weer gedekt en het nest laten komen met alle risico's van dien. ik vind het doodzielig. kijk, dat het je 1 keer overkomt, ok, maar een 2e keer een oepsnestje met dezelfde combi? dat gaat er bij mij niet in. bovendien had het ook weggehaald kunnen worden.Podenji schreef:
durf het bijna niet te vragen maar ehh die grote de vader?
ik hoop alleen dat het nu weer goed zal gaan met moeder en pups, die arme beesten kunnen er ook niets aan doen dat baasje deze ellende niet voorkomen heeft tegen willen en weten in.
sorry TS ik heb je bericht ook wel gelezen, maar er valt jou wel degelijk veel te verwijten, en dat weet je wellicht wel maar wilt het niet meer horen, wel wie zijn billen brandt moet op de blaren zitten.
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
- Hutsje
- Zeer actief
- Podenji
- Zeer actief
- Contacteer:
zullen we Kiefer met Smitthy kruisen?Hutsje schreef:ik vraag me af hoe oud je teefje is? (alhoewel ik het volgens mij helemaal niet wil weten)liljebo schreef:een hovawart reu
een kruising tussen bordercollie en dalmatiër, teefje, gestressd typje doordat het is geboren en opgegroeid in een koude betonnen koestal
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
- Aantal honden: 1
oh leuk!! heule dikke podenco's met spielebeentjes en droopyoogjes!!!!Podenji schreef:zullen we Kiefer met Smitthy kruisen?Hutsje schreef:ik vraag me af hoe oud je teefje is? (alhoewel ik het volgens mij helemaal niet wil weten)liljebo schreef:een hovawart reu
een kruising tussen bordercollie en dalmatiër, teefje, gestressd typje doordat het is geboren en opgegroeid in een koude betonnen koestal