Podenji schreef:zullen we Kiefer met Smitthy kruisen?Hutsje schreef:ik vraag me af hoe oud je teefje is? (alhoewel ik het volgens mij helemaal niet wil weten)liljebo schreef:een hovawart reu
een kruising tussen bordercollie en dalmatiër, teefje, gestressd typje doordat het is geboren en opgegroeid in een koude betonnen koestal
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
dringende vraag omtrent zogend teefje
Moderator: moderatorteam
- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
- Aantal honden: 2

- Gollum
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense schone
- Aantal honden: 1
- Podenji
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
- Aantal honden: 8
- Contacteer:
jammerHutsje schreef:Podenji schreef:zullen we Kiefer met Smitthy kruisen?Hutsje schreef:ik vraag me af hoe oud je teefje is? (alhoewel ik het volgens mij helemaal niet wil weten)liljebo schreef:een hovawart reu
een kruising tussen bordercollie en dalmatiër, teefje, gestressd typje doordat het is geboren en opgegroeid in een koude betonnen koestal![]()
![]()
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
- Lies en co
- Zeer actief
als het idd stuwing is, ev. in combinatie met een verstopt borstkanaaltje, moet je zorgen dat ze een goede toeschietreflex krijgt. Ik zou zelf eerst voelen welke van de tepels het volste zitten, en proberen om zoveel mogelijk pups aan deze volste tepels te leggen. (ook al gaan ze daar misschien niet zo graag liggen, want als het kanaaltje verstopt zit, is het moeilijker om daar wat uit te krijgen). Een verstopt kanaaltje voel je als een soort 'langwerpig ampul' in de borst. Zeker alle pups samen aanleggen, want dan is de toeschietreflex het grootst. Probeer ook de grootste pup of de sterkste drinker aan de moeilijkste borst (in geval van verstopping) te leggen.
Het is goed om voor het drinken ev. een kersepitkussentje ofzo tegen de tepels te leggen (om makkelijker toeschietreflex op te wekken), en na het drinken ijspacks (om borstontsteking tegen te gaan). 't Is belangrijk om de verstopte kanaaltjes terug open te krijgen, want anders krijg je borstontsteking.
Een toeschietreflex krijg je het makkelijkste als de teef ontspannen is, waar ze nu door de stress belemmerd is om een toeschietreflex te krijgen. 't Is een cirkel die doorbroken moet worden.
Het is goed om voor het drinken ev. een kersepitkussentje ofzo tegen de tepels te leggen (om makkelijker toeschietreflex op te wekken), en na het drinken ijspacks (om borstontsteking tegen te gaan). 't Is belangrijk om de verstopte kanaaltjes terug open te krijgen, want anders krijg je borstontsteking.
Een toeschietreflex krijg je het makkelijkste als de teef ontspannen is, waar ze nu door de stress belemmerd is om een toeschietreflex te krijgen. 't Is een cirkel die doorbroken moet worden.
- ladybird
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Geen, ik hou niet van honden.
- Contacteer:
- Podenji
- Zeer actief
- Contacteer:
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
- Aantal honden: 1
- Podenji
- Zeer actief
- Contacteer:
we kunnen dan nog meer varieren met Thorben van Ladybird, kijken wat daar uit komt als we hem op Smitthy zettenmassam schreef:hihihi, zou je dat niet kunnen simuleren. gewoon om eens te zien wat daaruit zou komen
griffencos
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
- ladybird
- Zeer actief
- Contacteer:
- Podenji
- Zeer actief
- Contacteer:
- ladybird
- Zeer actief
- Contacteer:
Die is nog leuker!! Kunnen we grof geld mee verdienen. Nieuwe designer dogsPodenji schreef:we kunnen dan nog meer varieren met Thorben van Ladybird, kijken wat daar uit komt als we hem op Smitthy zettenmassam schreef:hihihi, zou je dat niet kunnen simuleren. gewoon om eens te zien wat daaruit zou komen
griffencos

- ladybird
- Zeer actief
- Contacteer:
-
miekmiek
ik lach wel maar ik ben niet blij. ik begrijp echt niet waarom je zoveel risico neemt met je hond. Als het de vorige keer zo zwaar was, waarom dan een tweede nest willen? Je houdt toch van je hond? Dan ben je toch bang dat je hond wat zal overkomen? Ik snap het niet hoor.
Ik hoop dat het goed komt met je hond en de pups. Vast wel, want 'dit soort' mensen komt er meestal mee weg. En als het toch fout gaan dan is het niet hun schuld natuurlijk. Bah.
Ik hoop dat het goed komt met je hond en de pups. Vast wel, want 'dit soort' mensen komt er meestal mee weg. En als het toch fout gaan dan is het niet hun schuld natuurlijk. Bah.
- Maryanne
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers, Vizsla
- Aantal honden: 12
- Contacteer:
Helemaal mee eens, ik lach ook wel maar ben niet blij.miekmiek schreef:ik lach wel maar ik ben niet blij. ik begrijp echt niet waarom je zoveel risico neemt met je hond. Als het de vorige keer zo zwaar was, waarom dan een tweede nest willen? Je houdt toch van je hond? Dan ben je toch bang dat je hond wat zal overkomen? Ik snap het niet hoor.
-
kitty
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): schapendoes
- Aantal honden: 5
- Contacteer:
-
liljebo
- Zeer actief
Degene die mij van goede adviezen hebben voorzien en zo vriendelijk waren mee te denken wil ik bij deze heel hartelijk bedanken. Ik heb er veel aan gehad.
Voor jullie ook even een update na een lang bezoek bij de dierenarts (heb nl een lang gesprek met haar en de dierenarts in ziekenhuis jönköping gehad nav de vele beschuldigingen in dit topic. Daar kom ik later op terug.
Daisy blijkt in feite te veel melk aan te maken, hetgeen stuwing veroorzaakt. Dat en het feit dat de puppy's nogal onbesuisd zijn bij het drinken, zorgde ervoor dat het pijnlijk was voor Daisy.
Pijnstillers wil de da niet geven vanwege de mogelijke nadelige effecten op de puppy's, maar ze heeft een middel voorgeschreven wat de melkproduktie afremt. Er bestaat een klein risico dat ze ' droog' komt te staan, maar dat risico weegt volgens de dierenarts niet op tegen het risico van borstontsteking. Temeer omdat rond deze tijd toch al met vaste voeding wordt begonnen.
Ik heb het advies gekregen om dus door te gaan met wennen aan vast voedsel, maar ook de pups, desnoods onder het vasthouden van het teefje, nog een paar keer aan te leggen, zodat de overgang niet te plotseling is. Daarnaast kan ik de huid insmeren met verzachtende zalf en, zoals hier ook al genoemd, warmtecompressen gebruiken om het te verzachten.
Daarmee ben ik dus inmiddels begonnen. De pups hebben ondertussen weer een keertje kunnen drinken en er komt weer wat rust in de tent.
Mocht iemand van jullie nog iets willen zeggen/vragen, stuur dan ff een pb tje, gezien ik het forum verder liever voor gezien houdt
(wel jammer, want er zitten ook erg aardige mensen op met heel veel kennis van zaken.)
Nu even tot de mensen die mij als een achterlijk soort mens zien, wat zo nodig een pup moet fokken.
Ik heb al aangegeven dat jullie met een aantal argumenten geljik hebben, maar gezien ik alles in overleg met een dierenarts heb gedaan (heb ik al eerder geschreven, maar misschien lezen jullie dat liever niet?) was ik het niet eens met de manier waarop jullie oordelen. Maar er bestond natuurlijk de kans dat de regiodierenarts het verkeerd had ingeschat.
Vandaar dat ik vandaag een lang gesprek heb gehad met de dierenarts in värnamo en met het dierenziekenhuis hierover heb gepraat.
Zij vertelden mij het volgende:
Puppys van deze rassen worden in de regel met ong hetzelfde geboortegewicht geboren (ze waren tussen 400-450 gram). Het verschil zit hem vooral in de groei daarna. Dat is iets wat normaal gesproken bij fokkers bekend is.
Dat de eerste bevalling een zware bevalling was, had dan ook niets te maken met het feit dat pa groot was, maar met het feit dat er maar twee puppy's inzaten. Het sein tot ingang zetting van de bevalling wordt nl gegeven als de baarmoeder vol is, en bij een of twee puppy's gebeurt dat pas als ze groot zijn. In het merendeel van de bevallingen, ongeacht ras of combi, waarbij slechts een of twee puppy's zijn, loopt het uit op een keizersnede. Bij Daisy was het een zware (eerste) bevalling, maar dat was dus aan dat feit te danken en niet aan het feit dat er iets niet goed zou zijn met haar, de combi het probleem was of een andere probleem speelde wat zich mogelijk zou herhalen.
Mijn keuze om op een later tijdstip nog een keer een nest te hebben, was volgens hen absoluut geen onbegrijpelijke keuze want er was geen enkele aanwijzing dat de bevalling zwaarder zou worden of meer kans op complicaties boodt dan iedere andere willekeurige bevalling.
(ik heb dat destijds ook uitgebreid met de da besproken, alvorens ik die keuze heb gemaakt)
Dat de drachtigheid heel wat eerder kwam dan bedoeld, was vervelend. IK beb ook toen een gesprek gehad met dierenarts en gevraagd wat ik het beste kon doen. De dierenarts was geen voorstander van het weghalen en verzekerde mij nogmaals dat er geen reden was waarom ik complicaties kon verwachten.
Ik heb toen wel al meteen de datum voor castratie vastgelegd, omdat het niet lukte reu en teef gescheiden te houden.
Dat toch een keizersnede nodig was, had niets te maken met de gewone standaardmaat van de puppys, maar met het feit dat daisy nauwelijks weeen kreeg. Zelfs na het breken van de vruchtvliezen, kwamen de weeen niet op gang. IN overleg met het dierenziekenhuis is toen besloten haar daarheen te brengen, waar ze een weeenopwekkend middel kreeg, gezien niets mis was met geboorteweg/puppy's. Het middel had echter niet het gewenste effect en middernacht werd besloten dat de weeen hoe dan ook niet genoeg kracht hadden en dat een keizersnede de beste optie was.
OMdat we al een afspraak hadden staan voor castratie, is besloten om dat meteen te doen.
Achteraf heb ik een beslissing genomen die ik beter niet had kunnen nemen, maar die is niet ondoordacht genomen en in goed overleg met dierenarts.
Ik betwijfel of jullie de moeite nemen om dit stuk te lezen, maar goed... ik heb mijn best gedaan om het uit te leggen (hoewel ik niet verwacht dat het zin heeft)
Ik zal jullie verder niet meer lastig vallen in dit forum en dit topic aan jullie overlaten, zodat jullie nog ff lekker door kunnen gaan met het zielige figuur en ' dat' soort mens, wat ik ben verder af te zeiken.
Veel plezier.
ps.. het teefje is drie jaar.
Voor jullie ook even een update na een lang bezoek bij de dierenarts (heb nl een lang gesprek met haar en de dierenarts in ziekenhuis jönköping gehad nav de vele beschuldigingen in dit topic. Daar kom ik later op terug.
Daisy blijkt in feite te veel melk aan te maken, hetgeen stuwing veroorzaakt. Dat en het feit dat de puppy's nogal onbesuisd zijn bij het drinken, zorgde ervoor dat het pijnlijk was voor Daisy.
Pijnstillers wil de da niet geven vanwege de mogelijke nadelige effecten op de puppy's, maar ze heeft een middel voorgeschreven wat de melkproduktie afremt. Er bestaat een klein risico dat ze ' droog' komt te staan, maar dat risico weegt volgens de dierenarts niet op tegen het risico van borstontsteking. Temeer omdat rond deze tijd toch al met vaste voeding wordt begonnen.
Ik heb het advies gekregen om dus door te gaan met wennen aan vast voedsel, maar ook de pups, desnoods onder het vasthouden van het teefje, nog een paar keer aan te leggen, zodat de overgang niet te plotseling is. Daarnaast kan ik de huid insmeren met verzachtende zalf en, zoals hier ook al genoemd, warmtecompressen gebruiken om het te verzachten.
Daarmee ben ik dus inmiddels begonnen. De pups hebben ondertussen weer een keertje kunnen drinken en er komt weer wat rust in de tent.
Mocht iemand van jullie nog iets willen zeggen/vragen, stuur dan ff een pb tje, gezien ik het forum verder liever voor gezien houdt
(wel jammer, want er zitten ook erg aardige mensen op met heel veel kennis van zaken.)
Nu even tot de mensen die mij als een achterlijk soort mens zien, wat zo nodig een pup moet fokken.
Ik heb al aangegeven dat jullie met een aantal argumenten geljik hebben, maar gezien ik alles in overleg met een dierenarts heb gedaan (heb ik al eerder geschreven, maar misschien lezen jullie dat liever niet?) was ik het niet eens met de manier waarop jullie oordelen. Maar er bestond natuurlijk de kans dat de regiodierenarts het verkeerd had ingeschat.
Vandaar dat ik vandaag een lang gesprek heb gehad met de dierenarts in värnamo en met het dierenziekenhuis hierover heb gepraat.
Zij vertelden mij het volgende:
Puppys van deze rassen worden in de regel met ong hetzelfde geboortegewicht geboren (ze waren tussen 400-450 gram). Het verschil zit hem vooral in de groei daarna. Dat is iets wat normaal gesproken bij fokkers bekend is.
Dat de eerste bevalling een zware bevalling was, had dan ook niets te maken met het feit dat pa groot was, maar met het feit dat er maar twee puppy's inzaten. Het sein tot ingang zetting van de bevalling wordt nl gegeven als de baarmoeder vol is, en bij een of twee puppy's gebeurt dat pas als ze groot zijn. In het merendeel van de bevallingen, ongeacht ras of combi, waarbij slechts een of twee puppy's zijn, loopt het uit op een keizersnede. Bij Daisy was het een zware (eerste) bevalling, maar dat was dus aan dat feit te danken en niet aan het feit dat er iets niet goed zou zijn met haar, de combi het probleem was of een andere probleem speelde wat zich mogelijk zou herhalen.
Mijn keuze om op een later tijdstip nog een keer een nest te hebben, was volgens hen absoluut geen onbegrijpelijke keuze want er was geen enkele aanwijzing dat de bevalling zwaarder zou worden of meer kans op complicaties boodt dan iedere andere willekeurige bevalling.
(ik heb dat destijds ook uitgebreid met de da besproken, alvorens ik die keuze heb gemaakt)
Dat de drachtigheid heel wat eerder kwam dan bedoeld, was vervelend. IK beb ook toen een gesprek gehad met dierenarts en gevraagd wat ik het beste kon doen. De dierenarts was geen voorstander van het weghalen en verzekerde mij nogmaals dat er geen reden was waarom ik complicaties kon verwachten.
Ik heb toen wel al meteen de datum voor castratie vastgelegd, omdat het niet lukte reu en teef gescheiden te houden.
Dat toch een keizersnede nodig was, had niets te maken met de gewone standaardmaat van de puppys, maar met het feit dat daisy nauwelijks weeen kreeg. Zelfs na het breken van de vruchtvliezen, kwamen de weeen niet op gang. IN overleg met het dierenziekenhuis is toen besloten haar daarheen te brengen, waar ze een weeenopwekkend middel kreeg, gezien niets mis was met geboorteweg/puppy's. Het middel had echter niet het gewenste effect en middernacht werd besloten dat de weeen hoe dan ook niet genoeg kracht hadden en dat een keizersnede de beste optie was.
OMdat we al een afspraak hadden staan voor castratie, is besloten om dat meteen te doen.
Achteraf heb ik een beslissing genomen die ik beter niet had kunnen nemen, maar die is niet ondoordacht genomen en in goed overleg met dierenarts.
Ik betwijfel of jullie de moeite nemen om dit stuk te lezen, maar goed... ik heb mijn best gedaan om het uit te leggen (hoewel ik niet verwacht dat het zin heeft)
Ik zal jullie verder niet meer lastig vallen in dit forum en dit topic aan jullie overlaten, zodat jullie nog ff lekker door kunnen gaan met het zielige figuur en ' dat' soort mens, wat ik ben verder af te zeiken.
Veel plezier.
ps.. het teefje is drie jaar.
Laatst gewijzigd door liljebo op 20 jan 2009 17:01, 1 keer totaal gewijzigd.
-
flamme
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Saarlooswolfhond
Ierse Setter
Klein spaans mixje - Aantal honden: 3
Tja, vind het wel jammer als hierom weg zou gaan. Je verhaal is duidelijk genoeg en dat het dus geen verstandige keuze was weet je nu ook. Het is ook uitgesloten voor de toekomst dat dit met dit teefje nog een keer gaat gebeuren.
Ik vind dat je op een hondforum wel wat tegenstand kan verwachten op deze manier want het komt toch wat vreemd over allemaal. Maar goed, voor mij is het duidelijk nu. Gewoon blijven en er lering uithalen
Ben blij dat het met moeder beter lijkt te gaan
Ik vind dat je op een hondforum wel wat tegenstand kan verwachten op deze manier want het komt toch wat vreemd over allemaal. Maar goed, voor mij is het duidelijk nu. Gewoon blijven en er lering uithalen
Ben blij dat het met moeder beter lijkt te gaan
- Maryanne
- Zeer actief
- Contacteer:
Als je op een hondenforum zit waar als het goed is allemaal hondenliefhebbers zitten dan kun je deze reacties verwachten. Maar ik zie daar geen reden in om weg te blijven.
Ik ben het niet met IngeO eens dat je niets te verwijten valt want dat vind ik dus wel en jij zelf ook als ik het zo lees. Verder vraag ik me af wáárom je nu eigenlijk een tweede nest wilde fokken met kruizing honden. Wat is de toegevoegde waarde daarvan, zou je me dat nog kunnen vertellen?
Ik ben iig ook blij dat het met de moeder hond beter lijkt te gaan want daar had ik echt wel veel medelijden mee.
Ik ben het niet met IngeO eens dat je niets te verwijten valt want dat vind ik dus wel en jij zelf ook als ik het zo lees. Verder vraag ik me af wáárom je nu eigenlijk een tweede nest wilde fokken met kruizing honden. Wat is de toegevoegde waarde daarvan, zou je me dat nog kunnen vertellen?
Ik ben iig ook blij dat het met de moeder hond beter lijkt te gaan want daar had ik echt wel veel medelijden mee.
- Maryanne
- Zeer actief
- Contacteer:
- MonaToetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Boston Terriërs,Engelse Springer Spaniëls & Whippet
- Aantal honden: 6
- Contacteer:
ik vraag me af hoe verstandig het eigenlijk is om een zogende teef met pups van 20 dagen oud een middel te geven dat " misschien " de melkproductie stil legt?
Onze pups zijn nu 5 weken oud en eten pas sinds een week vast voedsel.
Ik liet ze al vanaf een week of 3 van smuldier proeven , maar toen moesten ze er niets van weten.
In mijn nest van vorig jaar zat een pup die pas een paar dagen voordat hij naar zijn nieuwe huisje ging fatsoenlijk vast voedsel at.
zo`n dierenarts kan wel zeggen dat je haar die medicijnen gewoon kunt geven , maar wat als de pups het vast voer nog niet willen eten? ik zeg niet dat de dierenarts ongelijk heeft.
Dan moet je alsnog halsoverkop een pak puppymelk kopen of ze onder " dwang " voeden.
ik hoop dat je zo verstandig bent geweest om een pakje poedermelk te kopen?
Groetjes,
Linda
Onze pups zijn nu 5 weken oud en eten pas sinds een week vast voedsel.
Ik liet ze al vanaf een week of 3 van smuldier proeven , maar toen moesten ze er niets van weten.
In mijn nest van vorig jaar zat een pup die pas een paar dagen voordat hij naar zijn nieuwe huisje ging fatsoenlijk vast voedsel at.
zo`n dierenarts kan wel zeggen dat je haar die medicijnen gewoon kunt geven , maar wat als de pups het vast voer nog niet willen eten? ik zeg niet dat de dierenarts ongelijk heeft.
Dan moet je alsnog halsoverkop een pak puppymelk kopen of ze onder " dwang " voeden.
ik hoop dat je zo verstandig bent geweest om een pakje poedermelk te kopen?
Groetjes,
Linda
Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding
~ Vaarwel, mijn mooie meisje! Je bent voor altijd in ons hart! ~
(met dank aan Desi)
(met dank aan Desi)
- Hutsje
- Zeer actief
nou, ik denk dat ik toch wel aardig wat verwijten naar mijn hoofd zou krijgen als ik tot 2 keer toe een oepsnestje 2 keer achter elkaar zou laten komen van kiefer en lijfje, hoe goed ik me ook geinformeerd heb (bij de da), het blijft wel mijn verantwoording. en als ik dan afgebrand zou worden (hetgeen ik hier niet zie overigens) dat zou ook volkomen terecht zijn. en dan is lijf iig nog een rashond en geen kruising die een slechte start heeft gehad. bovendien, ik schrijf dat ik er niet bij kan en dat ik het zielig vind. mag dat niet meer hier tegenwoordig? en ja, het kan best zijn dat dit soort dingen wat gevoelig bij mij ligt idd. moet ik dan mijn bek maar houden? ik heb ook adviezen gegevenInge O schreef:ik begin mensen maar iets te verwijten als ze tegen beter weten in dwaze dingen blijven doen of zich totaal niet informeren over bepaalde problemen. geen van de twee is op haar van toepassing - zeggen dat het beter kon? ja.Maryanne schreef: Ik ben het niet met IngeO eens dat je niets te verwijten valt want dat vind ik dus wel en jij zelf ook als ik het zo lees.
verwijten?
nee.
vwb ts, zelf weten of je hier nog wilt komen, ik vermoed dat als de pups foetsie zijn je hier niet eens meer komt, de topics waarin ik je gezien heb zijn alleen maar vragen over moederhond en pups. dus voor die tijd en in de tussentijd heb ik je niet gezien hier. maakt ook verder niet uit maar niet doen alsof je hier zo graag en zo vaak komt en nu ineens niet meer

- Hutsje
- Zeer actief
- Hutsje
- Zeer actief
- Renske
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kooikerhondje en lundehund
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
hier gaan ze toch echt pas rond de 4 wk voorzichtig over,Inge O schreef:als ik eerlijk ben moet ik zeggen dat ik dat minder normaal vind dan een pup die met bijna 3 weken stilaan aan vast voer zou beginnen. hier beginnen ze altijd met 3 weken en het laatste (grote) nest zelfs met 2,5 week.MonaToetje schreef: Onze pups zijn nu 5 weken oud en eten pas sinds een week vast voedsel.
met een teef die bomvol melk zit en door omstandigheden haar melk niet kwijt kan zal je toch (en wel héél snel) iets moeten doen hoor, als je niet wil dat ze een blowing mastitis krijgt. dat dat niet ideaal is? nee, vast niet - maar als jij een keer een probleem hebt rond je nest, wil je dan ook dat we je dat er nog eens goed inwrijven?
de eerste nesten hier met 3 a 3,5 wk, het laaste nest wilde absoluut er niets van weten voor de 4 wk
en het huidige nest (van 11 stuks) zit nu met vandaag 3 wk ook nog volledig aan de tiet...
-
kitty
- Zeer actief
- Contacteer:
- MonaToetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Boston Terriërs,Engelse Springer Spaniëls & Whippet
- Aantal honden: 6
- Contacteer:
Inge,Inge O schreef:als ik eerlijk ben moet ik zeggen dat ik dat minder normaal vind dan een pup die met bijna 3 weken stilaan aan vast voer zou beginnen. hier beginnen ze altijd met 3 weken en het laatste (grote) nest zelfs met 2,5 week.MonaToetje schreef: Onze pups zijn nu 5 weken oud en eten pas sinds een week vast voedsel.
met een teef die bomvol melk zit en door omstandigheden haar melk niet kwijt kan zal je toch (en wel héél snel) iets moeten doen hoor, als je niet wil dat ze een blowing mastitis krijgt. dat dat niet ideaal is? nee, vast niet - maar als jij een keer een probleem hebt rond je nest, wil je dan ook dat we je dat er nog eens goed inwrijven?
Ik wrijf TS helemaal niks in, althans dat was niet de intentie van mijn bericht. Mocht dat wel zo over zijn gekomen , dan spijt mij dat zeer. . Ik vraag het me oprecht af hoe verstandig het is om een teef met pups van die leeftijd zo`n middel te geven?
Stel dat het de melkproductie stillegt? En stel dat de pupjes vast voedsel niet accepteren? Normaal gesproken stap je geleidelijk van melk naar vast over.
ik heb trouwens borstvoeding gegeven EN ook een borstontsteking gehad en mij werd geadviseerd om Isabel zo veel mogelijk aan te leggen en de harde plekken weg te masseren.
Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding
(met dank aan Desi)
(met dank aan Desi)
-
Essy
-
liljebo
- Zeer actief
Een nieuwe stommiteit van me...(tja, het zit er nu eenmaal in. Blond en zo) maar ik kan nog een reactie niet achterwege laten, vooral voor degenen die zich zorgen maken omtrent de beslissing van de da tot het toedienen van het medicijn.
Omdat de problemen met het drinken er waren, was ik al begonnen met het geven vast vast voedsel aan de pups. En de puppy's begonnen het ook te eten.
De beslissing om het middel te geven, was een heel begrijpelijke beslissing van de da. Het teefje had namelijk een ernstige overproduktie van melk, waardoor de melkklieren opzwollen als balonnen, pijn deden en stress veroorzaakten. Er was een enorm risico op borstontsteking en gezien de puppy's al waren begonnen met vast voer, heeft ze die beslissing genomen.
De puppys krijgen momenteel aangepast voer (en accepteren dat ook) en ik ' melk' het teefje een paar keer per dag om de melk die er nog is (en waarschijnlijk stopt de produktie niet helemaal) uit de borstklieren te halen en problemen te voorkomen.
De melk voer ik aan de puppy's, waardoor de overgang voor hun ook soepel loopt.
Het onder dwang laten zogen heb ik de eerste twee keer gedaan, maar levert te veel stress op voor het teefje, vandaar dat ik hiervoor heb gekozen.
Het teefje moedert verder wel nog over de kleintjes, maar laat hen alleen niet meer drinken. Het had dus weinig verschil uitgemaakt als ze geen medicatie had gekregen, behalve dan de risico's die ze liep.
Verder vind ik het jammer dat dierenartsen worden afgeschilderd als mensen die erop uit zijn geld te verdienen te koste van de hond.
Ik weet heel zeker dat het niet het geval is met de dierenartsen waarmee ik te maken heb gehad. Ik heb in een eerdere post exact uitgelegd waarom de eerste bevalling zwaar was (slechts twee puppy's) en dat een da niet kon voorspellen dat bij een volgende bevalling de weeen niet op gang zouden komen. De puppys waren tussen de 400 en 450 gram en dus echt niet te groot voor een hond als daisy.
Als jullie zeggen dat ik een stommiteit heb begaan met het inschatten van de mogelijkheid reu en teef gescheiden te houden, hebben jullie volkomen gelijk. We dachten dat sloten op de deuren en secuur gescheiden houden, wel zou lukken. We hadden niet gerekend op minder secuur bezoek.
Als jullie zeggen dat het een stomme beslissing was om nog een keer een nest te hebben, hebben jullie, achteraf gezien ook gelijk.
Ik accepteer die mening zonder meer en dat mag ook best gezegd worden.
Ik heb alleen moeite met het echte afzeiken en praten over zielige figuren als ik, dat ' soort' mens en die zakens alsof ik een of andere broodfokker ben of iemand die dieren verwaarloosd/mishandeld.
Ik ben mij zelf terdege bewust van mijn verkeerde beslissing en ik zit zeker op de blaren, gezien de hele situatie ook bij mij voor veel zorgen, stress en slapeloze nachten heeft gezorgd. Maar ik denk dat iedereen wel eens een beslissing neemt, die achteraf niet de goede blijkt.
Of je dan meteen iemand moet afmaken???
Omdat de problemen met het drinken er waren, was ik al begonnen met het geven vast vast voedsel aan de pups. En de puppy's begonnen het ook te eten.
De beslissing om het middel te geven, was een heel begrijpelijke beslissing van de da. Het teefje had namelijk een ernstige overproduktie van melk, waardoor de melkklieren opzwollen als balonnen, pijn deden en stress veroorzaakten. Er was een enorm risico op borstontsteking en gezien de puppy's al waren begonnen met vast voer, heeft ze die beslissing genomen.
De puppys krijgen momenteel aangepast voer (en accepteren dat ook) en ik ' melk' het teefje een paar keer per dag om de melk die er nog is (en waarschijnlijk stopt de produktie niet helemaal) uit de borstklieren te halen en problemen te voorkomen.
De melk voer ik aan de puppy's, waardoor de overgang voor hun ook soepel loopt.
Het onder dwang laten zogen heb ik de eerste twee keer gedaan, maar levert te veel stress op voor het teefje, vandaar dat ik hiervoor heb gekozen.
Het teefje moedert verder wel nog over de kleintjes, maar laat hen alleen niet meer drinken. Het had dus weinig verschil uitgemaakt als ze geen medicatie had gekregen, behalve dan de risico's die ze liep.
Verder vind ik het jammer dat dierenartsen worden afgeschilderd als mensen die erop uit zijn geld te verdienen te koste van de hond.
Ik weet heel zeker dat het niet het geval is met de dierenartsen waarmee ik te maken heb gehad. Ik heb in een eerdere post exact uitgelegd waarom de eerste bevalling zwaar was (slechts twee puppy's) en dat een da niet kon voorspellen dat bij een volgende bevalling de weeen niet op gang zouden komen. De puppys waren tussen de 400 en 450 gram en dus echt niet te groot voor een hond als daisy.
Als jullie zeggen dat ik een stommiteit heb begaan met het inschatten van de mogelijkheid reu en teef gescheiden te houden, hebben jullie volkomen gelijk. We dachten dat sloten op de deuren en secuur gescheiden houden, wel zou lukken. We hadden niet gerekend op minder secuur bezoek.
Als jullie zeggen dat het een stomme beslissing was om nog een keer een nest te hebben, hebben jullie, achteraf gezien ook gelijk.
Ik accepteer die mening zonder meer en dat mag ook best gezegd worden.
Ik heb alleen moeite met het echte afzeiken en praten over zielige figuren als ik, dat ' soort' mens en die zakens alsof ik een of andere broodfokker ben of iemand die dieren verwaarloosd/mishandeld.
Ik ben mij zelf terdege bewust van mijn verkeerde beslissing en ik zit zeker op de blaren, gezien de hele situatie ook bij mij voor veel zorgen, stress en slapeloze nachten heeft gezorgd. Maar ik denk dat iedereen wel eens een beslissing neemt, die achteraf niet de goede blijkt.
Of je dan meteen iemand moet afmaken???
-
kitty
- Zeer actief
- Contacteer:
Fijn dat je nog komt vertellen hoe het gaat met de pups. En ik ben het met je eens. Je geeft toe dat je een foute beslissing hebt gemaakt dus erover 'doorzeuren' is overbodig vind ik. Iedereen maakt fouten en het siert iemand als hij toegeeft fout te zijn geweest.
Fijn dat het wat beter gaat. Mooi dat moeder ze toch nog verzorgd ondanks het feit dat het voeden teveel pijn doet. Heb je een foto van de pups? Ik ben wel benieuwd.
Fijn dat het wat beter gaat. Mooi dat moeder ze toch nog verzorgd ondanks het feit dat het voeden teveel pijn doet. Heb je een foto van de pups? Ik ben wel benieuwd.