Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Geschrokken van dobermann

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Fin
Zeer actief

Ongelezen bericht door Fin »

Chawa schreef:
christo schreef:
Chawa schreef:Dan ken je het ras dus niet. Hoezo dan met zo veel stelligheid beweren " Ze zijn trouwens erg vokaal mrgreen maar ook wat hyper en hapgraag."
Op deze manier raken mensen bevooroordeeld voor zover ze dat al niet zijn wanneer het om de Dobermann gaat en dat vind ik jammer. Ik heb/fok al 30 jaar Dobermanns en ze zijn niet "vokaler" of "hapgrager" dan welke andere hond dan ook. Kwestie van opvoeden.
Ooit ook een ander soort ras gehad?
Ja hoor, Teckels oa. maar ik geef al ruim 25 jaar EG cursussen aan alle rassen. Ik mag dus stellen dat ik een heel klein beetje weet waar ik het over heb. Jij ook ?
Ah, we hebben het tegen een expert :wink: Scusi, scusi :mrgreen:
Chawa
Actief

Ongelezen bericht door Chawa »

christo schreef:
Chawa schreef:
christo schreef:
Chawa schreef:Dan ken je het ras dus niet. Hoezo dan met zo veel stelligheid beweren " Ze zijn trouwens erg vokaal mrgreen maar ook wat hyper en hapgraag."
Op deze manier raken mensen bevooroordeeld voor zover ze dat al niet zijn wanneer het om de Dobermann gaat en dat vind ik jammer. Ik heb/fok al 30 jaar Dobermanns en ze zijn niet "vokaler" of "hapgrager" dan welke andere hond dan ook. Kwestie van opvoeden.
Ooit ook een ander soort ras gehad?
Ja hoor, Teckels oa. maar ik geef al ruim 25 jaar EG cursussen aan alle rassen. Ik mag dus stellen dat ik een heel klein beetje weet waar ik het over heb. Jij ook ?
Je voelt je nogal aangesproken
:mrgreen:
Fin
Zeer actief

Chawa schreef:
christo schreef:
Chawa schreef:
christo schreef: Ooit ook een ander soort ras gehad?
Je voelt je nogal aangesproken
:mrgreen:
:smile: Ik niet hoor. Je ondergraaft je eigen expertise door vanaf papier te beoordelen dat het een 'brave' dobermann betreft. :wink: Ik heb toch andere ideeën over wat braaf gedrag is, die houdt niet in dat er tegen vreemde mensen opgesprongen wordt met de tanden tegen de wang aan, maar ach, wie ben ik. :wink:
Chawa
Actief

Ongelezen bericht door Chawa »

[quote=" maar ach, wie ben ik. :wink:[/quote]

Ja vertel eens.
Laatst gewijzigd door Chawa op 20 jan 2009 16:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Drijver
Zeer actief
Mijn ras(sen): Gremlins
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Drijver »

Nanna schreef:Hier gaan de teckels ook de lucht in als er een hond aan komt denderen waarvan de intenties moeilijk in te schatten zijn.
Dendert ie door, dan krijgt ie ter plekke een neusverkorting aangemeten.
Ik laat mij of mijn honden niet bijten.
Daar ben ik het mee eens ja.
Gelukkig kan ik honden die aan komen denderen aardig inschatten. Mocht het fout gaan dan hijs ik mijn kleine witje ook omhoog. 4 kilo ligt zo doormidden namelijk.
Maar zij is erg goed in confronterend gedrag uit de weg te gaan en kijkt geen enkele hond aan, laat staan dat ze gaat grommen. Daar komt ze vooralsnog goed mee weg.
De enige keer dat ik haar wel heb opgetilt was toen er een jonge Duitse Dog over haar heen wilde denderen in zijn speelse bui.
Pas als hij flora en fauna heeft verwoest, heeft de mens in de gaten dat hij geld niet kan eten.
Marie-Josée
Erelid
Mijn ras(sen): Havanezer
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

Vooruit dan, als jij de expert bent....maar ik ga voor de gemiddelde Dobermann wel een eindje om omdat IK er geen fijne ervaringen mee heb.Laten we het daar maar op houden.
Dingo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder

Ongelezen bericht door Dingo »

Ieder ras heeft zo zijn vooroordelen, maar moet eerlijk zeggen dat van alle dobbers die ik ontmoet heb, er geen aan de "negatieve"vooroordelen voldoet. :wink:
AfbeeldingAfbeelding
Who finds a faithful friend, finds a treasure.
Fin
Zeer actief

Hyper en happerig staat wat mij betreft ook niet gelijk aan agressief. En ik vind het altijd erg als mensen omlopen voor mijn dobers. Gelukkig gebeurt dat maar zelden.
Marie-Josée
Erelid
Mijn ras(sen): Havanezer
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

christo schreef:Hyper en happerig staat wat mij betreft ook niet gelijk aan agressief. En ik vind het altijd erg als mensen omlopen voor mijn dobers. Gelukkig gebeurt dat maar zelden.
Nee dat is ook zo, ik ben er zelf overigens niet bang voor maar een confrontatie met mijn honden lijkt me geen goed idee.Tenminste niet met de reuen die ik ken.Vooral omdat de baas dan met de lijn om een paal geslagen en de hakken in het zand wacht tot de bui over is.
moosje
Zeer actief
Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door moosje »

malinois schreef:
Marie-Josée schreef:Ik zou mijn kleinere hond zeker ook optillen als er een Dobermann aan kwam stormen.Ze zijn trouwens erg vokaal :mrgreen: maar ook wat hyper en hapgraag.De Dober van mijn zus hapte trouwens ook in mensen (liefst de eigen baas) en al beet hij niet door, je wil niet weten hoe dat er af en toe uitzag;paarsblauw van de bloeduitstortingen.
nou ik heb 2 dobers maar dat hoeven ze echt niet in hun hoofd te halen... daar ben je gewoon zelf bij... en hapgraag zijn ze al helemaal niet... :19:
Ik heb er 2 gehad en heb nu n halfje. :mrgreen:
Maar geen van 3-en hyper, hapgraag of erg energiek...
Afbeelding
In loving memory: Tara, Cheeco, Rinty, Kazan, Zarah, Shendor & Bleza

Dierenvoedselbank Amersfoort
Facebookpagina Dierenvoedselbank Amersfoort
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”