Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Brrrr enge kip!

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Murphy
Zeer actief

Brrrr enge kip!

Ongelezen bericht door Murphy »

Nu mijn hond zijn puppie tijd ruim voorbij is leek het me wel leuk eens een nieuw speeltje voor hem te kopen. Hij speelt altijd heel braaf met de andere 2 die hij heeft (zijn van die harde geribbelde dental toys).
En sinds hij zijn kleedje niet meer bij dm's tegelijk naar binnen werkt en de flostouwen niet meer met knopen tegelijk weghapt op een avond leek het me leuk eens zo'n zacht speeltje voor hem te kopen. Die hadden mijn vorige honden ook altijd en daar hadden ze veel schik van. Alleen in zijn puppietijd had mijn herder ze vakkundig gesloopt met z'n scherpe tandjes.

Dus ik naar de dierenwinkel, en zo'n slappe fladderkip gekocht.
Ik denk, hondje blij.
Welnee... Hij is er spookbenauwd voor. Onze stoere herderd van een ruime 70cm hoog, bang voor een fladderkipje :-)
Misschien trekt het nog bij hoor, maar ik ben bang dat het er niet meer inzit :-)
Afijn, ze zijn ook best eng natuurlijk, die dingen...
Marjan
freskin
Zeer actief
Mijn ras(sen): schotse herder, SWH
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door freskin »

:smile2: Ha,ha, de held......

Het is natuurlijk een raar ding. Maar ik denk dat hij hem straks wel heel leuk zal gaan vinden!
groetjes, ingrid

Afbeelding AfbeeldingTARAK
Murphy
Zeer actief

Nou dan moet er nog wel heel wat veranderen. Op dit moment is het nog zo erg dat als ik hem zijn kant op hou hij achteruit deinst :-)
sjef
Zeer actief

Ongelezen bericht door sjef »

Zo'n slappe gele. brr die vind ik ook eng hoor!
I'm just a common man
drive a common van
my dogs ain't got no pedigree
Githa
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Githa »

:smile1: Is het alleen de kip of sowieso piepspeeltjes?
Mejra is bang voor piepspeeltjes in het algemeen, durft ze niet in te bijten. Zo'n kip is dus ook aan haar niet besteed.
Afbeelding
Murphy
Zeer actief

Nou, daar kon je nog wel eens iets hebben :-) Hij kent geen speeltjes met piepjes.
Ach, misschien went hij er nog aan :-)
Fin
Zeer actief

Ongelezen bericht door Fin »

Zelf voor zijn neus heel uitgebreid gaan spelen met het ding. Dan lukt het wel.

Die van mij zijn soms ook zulke helden op sokken. :mrgreen:
Hanneke2
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

Wij hebben ook zo'n kip, en Lilo vond hem in het begin ook wel wat eng, maar nou vindt ze hem leuk-spannend. Dus dan moet ze er met twee voorpoten tegelijk op springen zodat hij piept, en dan effe een rondje door de kamer rennen voor ze het nog een keer doet.
:mrgreen:

Ik heb trouwens nog zo'n soort speeltje maar daarvan is de piep kapot, daar komt alleen een puf lucht uit als er op gebeten of gesprongen wordt, en dat vindt Lilo ook erg leuk. Maar goed, Lilo vindt alles wel leuk om mee te spelen.

Is iets zelf maken van aan elkaar geknoopte stukken ouwe spijkerbroek niet leuk voor jouw hond? Zoiets vreten ze minder gauw op - denk ik- en je kan er lekker mee schudden enzo. Ik maak zelf van die dingen met sokken, zijn ook erg in trek bij de honden.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
Murphy
Zeer actief

Waarschijnlijk niet goed maar we hebben besloten van de nood een deugd te maken hier. Hij wil 's nachts nog wel eens stiekem op bed kruipen, en ondanks dat hij zo groot is lukt hem dat vaak ook nog zonder dat we het merken.
Dus nu gaan we de kip tussen ons inleggen. Als hij dan weer stiekem op bed kruipt komt hij de kip tegen. Of hij sluit vrede met de kip of hij komt niet meer stiekem op bed, beide is goed :-)
Hanneke2
Zeer actief

Murphy schreef:Waarschijnlijk niet goed maar we hebben besloten van de nood een deugd te maken hier. Hij wil 's nachts nog wel eens stiekem op bed kruipen, en ondanks dat hij zo groot is lukt hem dat vaak ook nog zonder dat we het merken.
Dus nu gaan we de kip tussen ons inleggen. Als hij dan weer stiekem op bed kruipt komt hij de kip tegen. Of hij sluit vrede met de kip of hij komt niet meer stiekem op bed, beide is goed :-)
Oh dat is gemeen! :jank:

Ik duim dat hij de kip morgen helemaal leuk vindt en jullie middenin de nacht meteen rechtop zitten omdat er al piepend een kippie wordt vermoord. :smile:
Hamilton
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hamilton »

Svear had ook zo'n "vieze" latex piepkip
Wilde er niet mee spelen omdat hij/zij zo zacht was.
Harde piepspeeltjes wel, al sloopte hij meestal de piep eruit en vrat hem dan verder kapot :boos:
We hebben hem zo "gek" gemaakt met het kommando "piep de kip"dat hij erop af sprong met z'n poot erop sloeg zodat er een piepgeluid uitkwam en kreeg dan 'n beloning :ok:
Later zo ver gekregen dat hij de kip al piepen apporteerde en bij ons terug bracht, ( al spuugde hij hem letterlijk vlak voor je voeten uit)
Apporteren en dat voor een lopende hond :ok:
Afbeelding
helaas is kippie nu gesloopt :boos:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Nel en Nisvan
*Dyane,*Nils,*Jänta,*Svear,*Andra
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

Hamilton schreef:Svear had ook zo'n "vieze" latex piepkip
Harde piepspeeltjes wel, al sloopte hij meestal de piep eruit en vrat hem dan verder kapot :boos:
We hebben hem zo "gek" gemaakt met het kommando "piep de kip"dat hij erop af sprong met z'n poot erop sloeg zodat er een piepgeluid uitkwam en kreeg dan 'n beloning :ok:
Later zo ver gekregen dat hij de kip al piepen apporteerde en bij ons terug bracht, ( al spuugde hij hem letterlijk vlak voor je voeten uit)
Een van de redenen dat ik geen piepspeeltjes heb.
Ik zie niet graag dat mijn honden een duif of een eend "piepend" komen apporteren :mrgreen:

Rana is doodsbang voor piepspeeltjes.
Als pup heb ik haar wel eens een piepballetje gegeven.
Ze pakte hem enthousiast vast, balletje deed piep en ze liet onmiddellijk los en vloog de keuken uit :smile2:

Apporteren voor een lopende hond is uiteraard wel een keurig stukje werk :ok:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Hamilton
Zeer actief

ranetje schreef:Apporteren voor een lopende hond is uiteraard wel een keurig stukje werk :ok:
dat vind ik dus iid ook heel knap,
Andra is van pup af aan gek gemaakt met tennisballen, die komt ze dus ook netjes terugbrengen(als ze onderweg niets iets verleidelijks in de neus krijgt, dan is de bal en met snoepjes wachtende vrouwtje gelijk vergeten :mrgreen: )

en samen kunnen ze het ook :ok:
( fotos zijn niet scherp)
Afbeelding
Afbeelding
Laatst gewijzigd door Hamilton op 31 jan 2009 23:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Nel en Nisvan
ranetje
Zeer actief

Hamilton schreef:
ranetje schreef:Apporteren voor een lopende hond is uiteraard wel een keurig stukje werk :ok:
dat vind ik dus iid ook heel knap,
Andra is van pup af aan gek gemaakt met tennisballen, die komt ze dus ook netjes terugbrengen(als ze onderweg niets iets verleidelijks in de neus krijgt, dan is de bal en met snoepjes wachtende vrouwtje gelijk vergeten :mrgreen: )
Tsja :mrgreen:
Er zijn soms belangrijker zaken :wink:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
_Leonie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door _Leonie »

Haha wauw echte herder! Leuk verhaal, maar goed, wel slim om hem op je bed te leggen.. :wink:
Hanneke2
Zeer actief

ranetje schreef:
Ik zie niet graag dat mijn honden een duif of een eend "piepend" komen apporteren :mrgreen:

Ze pakte hem enthousiast vast, balletje deed piep en ze liet onmiddellijk los en vloog de keuken uit :smile2:

Ik geloof niet zo in die link van piep = prooi. Ik denk dat de angst nog eerder zit in de associatie met piepende nestgenoten ofzo, of met piep=hard geluid=eng. Een beetje felle jachthond gaat zelfs als pup dwars door een piep van een prooi heen, daar verander je niks aan met wel of niet piepspeeltjes.

In elk geval: Lilo vindt piepspeeltjes heel erg leuk, Jack moet er niet veel van hebben, tenzij het van die wollige knuffels zijn. Geen van beiden schrikt (nog) van de piep, maar buiten doen ze geen vlieg kwaad en als er iets levends en kleins piept staan ze met bezorgde bekkies te kijken en blaffen het hoogstens aan.
Murphy
Zeer actief

Murphy begon zich zorgen te maken over zijn imago en wilde graag laten weten dat hij echt wel een stoere herder is. Om dat te illustreren heeft hij vanochtend hoogstpersoonlijk een musje weggejaagd uit de tuin.

Overigens is de kip maar weer uit bed. Iedere keer dat gepiep in bed als je je 's nachts omdraait en zo dat was het toch ook niet.

Het zal met de kip wel een enkele reis rottweiler worden die hem waarschijnlijk binnen een half uurtje zorgvuldig gaat ontleden.
ranetje
Zeer actief

Hanneke2 schreef:
ranetje schreef:

Ik geloof niet zo in die link van piep = prooi. Ik denk dat de angst nog eerder zit in de associatie met piepende nestgenoten ofzo, of met piep=hard geluid=eng. Een beetje felle jachthond gaat zelfs als pup dwars door een piep van een prooi heen, daar verander je niks aan met wel of niet piepspeeltjes.

In elk geval: Lilo vindt piepspeeltjes heel erg leuk, Jack moet er niet veel van hebben, tenzij het van die wollige knuffels zijn. Geen van beiden schrikt (nog) van de piep, maar buiten doen ze geen vlieg kwaad en als er iets levends en kleins piept staan ze met bezorgde bekkies te kijken en blaffen het hoogstens aan.
:denken:
Ik geloof niet dat ik dat ergens zeg.

Ik vond het niet erg dat Rana het eng vond, want als ze dat piepen en daarmee het "poppen" (kauwen) leuk had gevonden waren de duiven nog meer puree geweest na een apport dan ze nu al zijn :mrgreen:
Afbeelding
Hamilton
Zeer actief

en nog een filmpje van de piepbeesten ( kip + varken)
filmpje
en nog 1
Svear "piept" de kip
Afbeelding
Nel en Nisvan
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”