Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

arme hond,

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Hamilton
Zeer actief

arme hond,

Ongelezen bericht door Hamilton »

Vanavond, bij het uitlaten van mijn honden, werd ik aangesproken door een jongedame(18 jr) of ik ook een Franse Bulldog had gezien.
Ze was oppas voor mensen die op wintersport zijn, en nu bleek, toen ze vanavond kwam kijken, 1 van de honden weg te zijn :eek:
Een donkergestroomde dove en slechtziende oude bull.
Aangezien ze maar 1 x per dag kwam kijken( dus alleen s'avonds) wist ze niet wanneer de hond weg was, kon ook wel gisteravond gebeurd zijn :eek:
Ik heb de hond niet gezien, ook vandaag overdag niet, terwijl ik wel langs hun huis kom met het uitlaten.
Het is een reu en aangezien Andra loops is, is hij daar misschien ontsnapt en haar achterna gegaan.
Helaas de hele dag niets gezien en ook vanavond nog extra gelopen met de loopse taart aan de lijn.

Arme hond, ga straks maar weer in zijn buurt lopen, helaas is een donkere hond niet makkelijk te zien in het donker
Laatst gewijzigd door Hamilton op 04 feb 2009 23:42, 4 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Nel en Nisvan
*Dyane,*Nils,*Jänta,*Svear,*Andra
Sammy1980
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dalmatische honden
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Sammy1980 »

Ik kan me zo kwaad maken maken om dit soort mensen :boos:

Snap er werkelijk niets van.

Hoop dat hij weer snel gevonden is
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Hm... het IS natuurlijk mogelijk dat de mensen heel andere afspraken met de oppas hadden gemaakt dan dat die nu nakomt...
Wellicht was er afgesproken dat ze minstens 3 x daags zou langskomen en met ze zou spelen en dergelijke en maakt deze oppas zich er met een jantje-van-leiden vanaf....?

Maar, hoe dan ook, zielig blijft het!

Misschien kun je de "oproep" ook even doen in het vermist-hoekje? Wie weet wonen er meer mensen in e buurt die even mee willen uitkijken?

Suzanne
Jacky
Zeer actief
Mijn ras(sen): retrievers
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Jacky »

Waar in welke buurt in Sneek is dat precies. Ik zal ook rondkijken. Of is de hond al terug?
Afbeelding

Odin 2001-2013
Ivan 2001
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Ik vind wel dat sommige mensen te gemakkelijk denken over het onderbrengen van hun hond gedurende de vakantie.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

:wat:
Een keer per dag uitlaten???????????????
En voor de rest in een huis alleen zonder dat de baas en bazin er zijn????????

Het zijn toch geen katten :boos:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Fin
Zeer actief

Ongelezen bericht door Fin »

Ik ga met Suzanne mee. Ik heb onlangs ook wel opvang geregeld voor mijn honden toen ik drie dagen cursus had in Amsterdam en dus drie keer 11 uur achter elkaar weg was. Maar dan heb je geen idee of je honden inderdaad zovaak worden uitgelaten als is afgesproken.

Vergeet overigens niet dat deze hond blind en doof was en ws alleen in zijn eigen omgeving op zijn gemak.
iones
Zeer actief

christo schreef: Maar dan heb je geen idee of je honden inderdaad zovaak worden uitgelaten als is afgesproken.

Vergeet overigens niet dat deze hond blind en doof was en ws alleen in zijn eigen omgeving op zijn gemak.
Als ik daar niet op kan vertrouwen, dan bedenk ik iets anders. Ik wil daar echt zekerheid in hebben.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

christo schreef:Ik ga met Suzanne mee. Ik heb onlangs ook wel opvang geregeld voor mijn honden toen ik drie dagen cursus had in Amsterdam en dus drie keer 11 uur achter elkaar weg was. Maar dan heb je geen idee of je honden inderdaad zovaak worden uitgelaten als is afgesproken.

Dat was geen wintersportvakantie :wink:
Dat is een aantal dagen achter elkaaar 24 op 24 uur niet aanwezig
Dan dien je andere maatregelen te treffen.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Niek
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bink en Puck
1 x Border Collie
1 x Border Terrier
Altijd in gedachten:
Max (13 jaar) 16-9-2005
Bob (13 jaar) 12-9-2011
Beau(15,5 jaar) 13-9-2011

Ongelezen bericht door Niek »

Sammy1980 schreef:Ik kan me zo kwaad maken maken om dit soort mensen :boos:

Kijk daar kan ik kwaad om worden, dit soort mensen 'mensen', te noemen...
Alhoewel de benaming beesten ook weer een belediging voor de dieren is....

Ik ben al wanhopig als ik mijn Jack van 14 even kwijt ben om dat ze per ongeluk een de verkeerde kant op loopt.....
je hoopt dat de Bull door goede mensen gevonden wordt en lekker verwend.....
Hamilton
Zeer actief

Jacky schreef:Waar in welke buurt in Sneek is dat precies. Ik zal ook rondkijken. Of is de hond al terug?
zover ik weet is de hond nog niet terug, en het is in wijk Tinga, dus aan de andere kant van Sneek, voor jou.
Afbeelding
Nel en Nisvan
Hamilton
Zeer actief

christo schreef:Ik ga met Suzanne mee. Ik heb onlangs ook wel opvang geregeld voor mijn honden toen ik drie dagen cursus had in Amsterdam en dus drie keer 11 uur achter elkaar weg was. Maar dan heb je geen idee of je honden inderdaad zovaak worden uitgelaten als is afgesproken.

even verder geinformeerd,
Jongedame zit nog op school en komt 1 à 2 x per dag naar de honden.
De honden kunnen via een katteluikje in de afgesloten tuin, en zo ook weer naar binnen.
Eigenaren dachten dat het zo wel kon, omdat de honden met z'n tweëen zijn. :denken:
Toen ze gisteren namiddag kwam was er dus 1 hond weg, maar vanaf wanneer is niet duidelijk.
Ze is wel overal gaan zoeken, eigenaren gebeld( hond loopt vaker een blokje om) da, dierenasiel en d. ambulance zijn op de hoogte.
Maar er ligt nog overal ijs op de sloten en ik vrees voor deze dove en half blinde hond.
Straks maar weer bij het uitlaten langs de sloten en vijvers gaan lopen
( eigenaren komen pas za. avond laat thuis)
Laatst gewijzigd door Hamilton op 04 feb 2009 23:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Nel en Nisvan
Belle
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Belle »

Afgelopen zomer vroegen mijn buren mij iets soortgelijks. Ze konden onverwacht een weekje (of twee, weet ik niet meer) op vakantie en of ik dan af en toe bij de hond wilde kijken. Ik kon hem wel in de tuin laten en misschien een keer per dag uitlaten, maar dat hoefde niet. Ik heb dat geweigerd, omdat ik vind dat je een hond niet dagen alleen in huis kan laten en ze gezegd oppas te zoeken die gewoon in huis kwam. Toen hebben ze de hond maar herplaatst ......
Marjolein, Isa, Dora, Suus en Anne
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
Catootje 12-05-05 - 17-09-09
Chiva ? - ? -91 - 08-01-10
Belle 06-03-2003 - 05-11-2012
freskin
Zeer actief
Mijn ras(sen): schotse herder, SWH

Ongelezen bericht door freskin »

Ik vrees het ergste voor deze hond..... :jank:

Wat een stomme lui! :piew:
groetjes, ingrid

Afbeelding AfbeeldingTARAK
Jacky
Zeer actief
Mijn ras(sen): retrievers
Contacteer:

Ongelezen bericht door Jacky »

Hamilton schreef:

even verder geinformeerd,
Jongedame zit nog op school en komt 1 à 2 x per dag naar de honden.
De honden kunnen via een katteluikje in de afgesloten tuin, en zo ook weer naar binnen.
Eigenaren dachten dat het zo wel kon, omdat de honden met z'n tweëen zijn. :denken:
Toen ze gisteren namiddag kwam was er dus 1 hond weg, maar vanaf wanneer is niet duidelijk.
Wel overal gaan zoeken, eigenaren gebeld( hond loopt vaker een blokje om) da, dierenasiel en d. ambulance zijn op de hoogte.
Maar er ligt nog overal ijs op de sloten en ik vrees voor deze dove en half blinde hond.
Straks maar weer bij het uitlaten langs de sloten en vijvers gaan lopen
( eigenaren komen pas za. avond laat thuis)
ja dat is echt helemaal aan de andere kant, zal hem hier wel niet tegenkomen. Ik vrees eerlijk gezegd ook het ergste, het is allemaal water in en rond Sneek en bij jullie dat stuk al helemaal. Beest is ook nog half blind. Echt zielig vind ik dit.
Afbeelding

Odin 2001-2013
Ivan 2001
Wiske
geregistreerd lid

Ongelezen bericht door Wiske »

Wat een drama dit. Ik zal er ook op letten hier en zegt het voort...
Vrees ook dat het beestje eerdaags komt bovendrijven en zal dan wel gevonden worden door kinderen of zo.
Is het nog een optie om het op te hangen bij de C1000, wijkgebouw de spil en de scholen? :denken:
iones
Zeer actief

Belle schreef:Afgelopen zomer vroegen mijn buren mij iets soortgelijks. Ze konden onverwacht een weekje (of twee, weet ik niet meer) op vakantie en of ik dan af en toe bij de hond wilde kijken. Ik kon hem wel in de tuin laten en misschien een keer per dag uitlaten, maar dat hoefde niet. Ik heb dat geweigerd, omdat ik vind dat je een hond niet dagen alleen in huis kan laten en ze gezegd oppas te zoeken die gewoon in huis kwam. Toen hebben ze de hond maar herplaatst ......
Wat een klote volk! Voor zo'n vakantie je hond dumpen! Maar goed, het is misschien maar beter zo.
Marie-Josée
Erelid
Mijn ras(sen): Havanezer

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

:eek: als ik denk aan Bruno in zijn laatste maanden die af en toe letterlijk en figuurlijk de weg kwijt was, ik ging nog niet op vakantie al kreeg ik er geld bij laat staan mijn hond zo achter te laten.
mercedes2803
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull

Ongelezen bericht door mercedes2803 »

:jank: Ik zie inderdaad zo voor me dat ie een rondje is gaan lopen en in een sloot gekukeld is waar ie, HOPELIJK, met 1 gil een hartinfarct gekregen heeft en verzopen is.....

Het verstanddddddd :devil:
wat Marjolein ook zegt....ik had van zulke buren die ons dat vroegen, ik heb ook gezegd dat je een hond van krap een half jaar niet op die manier een weekend thuis laat zitten en zelf met je aars op de camping gaat zitten....
Hondje is dan wel niet herplaatst zoals in jouw voorbeeld maar uiteindelijk heeft ze het hondje bij haar zus gedumpt dat weekend...
sommigen :roll:
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

En dan komen ze ook nog niet terug :N: alsof je nog plezier aan je vakantie kunt hebben als je hond vermist wordt :eek:

Ik kan er met mn verstand echt niet bij hoor :devil: :jank:
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Sammy1980
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dalmatische honden

Ongelezen bericht door Sammy1980 »

Niek schreef:
Sammy1980 schreef:Ik kan me zo kwaad maken maken om dit soort mensen :boos:

Kijk daar kan ik kwaad om worden, dit soort mensen 'mensen', te noemen...
Is inderdaad nog te netjes :mrgreen:
Hamilton
Zeer actief

het zit mij dus ook niet lekker, en ben vanmiddag met Svear een heel end lange het water en de vijver partijen gelopen.
Het ijs is nu zo goed als weg, maar ik kon niet echt de overkant van de sloten en het riet goed bekijken.
Vlak achter hun huis ligt een hele grote stapel snoeiafval ( gemeente is bezig geweest) en daar heb ik Svear in laten snuffelen. Helaas is het erg veel en vol bramenstruiken afval, dus moelijk zoeken.
Hondje kan er best tussen gekropen zijn.
Heb dit aangegeven aan de "oppas" dat ze morgen de gemeente moeten vragen het weg te halen.
Heb ook nog even rondom hun huis gekeken, en zag de overgebleven hond op z'n bankje naar de voordeur zitten staren :jank:
Afbeelding
Nel en Nisvan
Hamilton
Zeer actief

Wiske schreef:Wat een drama dit. Ik zal er ook op letten hier en zegt het voort...
Vrees ook dat het beestje eerdaags komt bovendrijven en zal dan wel gevonden worden door kinderen of zo.
Is het nog een optie om het op te hangen bij de C1000, wijkgebouw de spil en de scholen? :denken:
kan morgen idd even kijken om wat op te hangen ( misschien heeft de oppas dit zelf al gedaan)
Laatst gewijzigd door Hamilton op 04 feb 2009 23:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Nel en Nisvan
Nakisha
moderator
Mijn ras(sen): Coahuila

Ongelezen bericht door Nakisha »

Te triest voor woorden... :jank: :jank:
Afbeelding
iones
Zeer actief

Zouden ze eigenlijk het verstand hebben gehad om de amivedi te bellen? Mogelijk hebben die wel iets gevonden.
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Ik heb ook 1 keer mijn hond zo achter gelaten. Voor een paar dagen en mijn twee beste vriendinnen kwamen elke dag 4 keer en bleven ook nog even bij de hond. Dat was toen de beste oplossing aangezien ze geen vreemde mensen accepteerde in huis en ook niet een vreemd huis. De enige mensen die haar konden verzorgen hadden zelf een teef en daar vocht mijn hond ook mee. In pension kon ook niet want ze eet daar niet en stierf nog liever dan meewerken aan hoe het daar ging. Voor mij was oppas aan huis ook de beste oplossing.

Kan me voorstellen dat het voor een blinde bull ook geldt. Maar dan spreek je wel af dat ze 4 keer per dag komen en daarnaast ook avonden en dagdelen met de honden doorbrengen. Mijn oppassen bleven elke avond enkele uren en soms bleef er een slapen. Echter soms was dat niet zo. Toch weet ik zeker dat dit voor mijn toenmalige hond de enige en beste oplossing was. In een kennel in een pension zou ze doodgaan van ellende. Bij vreemde mensen zou ze agressief kunnen worden en bij de enige twee vertrouwde mensen vrat ze hun hond op :mrgreen:
Afbeelding
Hamilton
Zeer actief

iones schreef:Zouden ze eigenlijk het verstand hebben gehad om de amivedi te bellen? Mogelijk hebben die wel iets gevonden.
heb ik ook al doorgegeven dat te doen :ok:
( maar of ze dit alles doen :19: )
Afbeelding
Nel en Nisvan
_Leonie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door _Leonie »

Arme hond! Zo oud en doof en blind.. Helemaal alleen, moet er niet aan denken..
Maar de eigenaren zijn gebeld en ze zijn niet zo geschrokken dat ze meteen in de auto naar huis zijn gegaan? Hmm.. Dierenliefde..
_Leonie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door _Leonie »

Hamilton schreef: Heb ook nog even rondom hun huis gekeken, en zag de overgebleven hond op z'n bankje naar de voordeur zitten staren :jank:
Aaaah dit noem ik nou in en in triest.. Je krijgt er bijna tranen van in je ogen!
Hamilton
Zeer actief

komt weer een heel verhaal,
tijdens het uitlaten hoorde ik wat schoor geblaf in de buurt van het huis, gauw omgelopen, honden vast gebonden en de tuin ingeklommen.
Komt er door de coniferen van de buurtuin een zeiknatte broodmagere franse bull aankruipen.
Dat is hem, dacht ik meteen, neusje was kapot en nog wat bloed op de kop.
Jas uitgedaan en de hond ingepakt en naar huis gelopen ( het goot van de regen en mijn vastgebonden honden waren het er niet mee eens dat ik ze achterliet)
Thuis in de bijkeuken gezet met wat handoeken, eigen honden opgehaald, die in de bench gestopt en de arme bull drooggewreven.
Oppas gebeld en de da, om even langs te gaan voor een check-up.
Ondertussen kwam de oppas jongedame en die vertelde dat het de gezochte hond niet was :jank: , maar de iets jongere franse bull.
Deze was dus ook wegelopen/ontsnapt en kon niet meer door het dichtgevallen katteluik naar binnen :boos:
Hoe lang had dit hondje buiten rond gelopen? doornat en hardstikke stijf.
Hondje binnen gezet en de buurtuin( huis staat al tijden te koop) helemaal doorzocht.Daarna weer langs de slootkanten gelopen en ook aan de overkant van de wijk.

Morgennacht komen de eigenaren pas terug van hun wintersportvakantie :19:
Afbeelding
Nel en Nisvan
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”