hoi
ik had een vraagje ik wil graag in de toekomst als ik GG heb afgerond,en nero de leeftijd heeft tussen de ander half jaar en 2 jaar beginnen met behendigheid.
maar ik lees steeds dat dit niet zonder gevaren is,nero is een bruine labje.
is dat zo bij behendigheid?
hij heeft nog even de tijd want hij is 7 maand,en hij moet het zelf ook leuk vinden.
groetjes
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
kunnen honden snel iets krijgen van behendigheid(verwonding
Moderator: moderatorteam
-
- Vaste gebruiker
- Shima
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Het belangrijkste is dat je de hond goed warm laat lopen voor je start en hem heel goed begeleid tijdens de training.
Jij moet heel goed opletten wat je instructeurs je vertellen en niets doen voor zij je daarvoor toestemming geven. Het is een sport met veel snelheid en wendingen, dan kan er natuurlijk altijd iets gebeuren. Maar dat kan net zo goed als je hond aan het ravotten is met andere honden in het park of het bos.
Dus ja er kan altijd iets gebeuren. Nee, het risico is niet extreem groot als jij leert hoe je de hond goed moet begeleiden.
Oh en inderdaad niet op te jonge leeftijd beginnen. Bij KC Hoogeveen adviseren ze altijd de hond te laten rontgenen voordat je aan BH begint.

Dus ja er kan altijd iets gebeuren. Nee, het risico is niet extreem groot als jij leert hoe je de hond goed moet begeleiden.

Oh en inderdaad niet op te jonge leeftijd beginnen. Bij KC Hoogeveen adviseren ze altijd de hond te laten rontgenen voordat je aan BH begint.

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 Duitse Herders, 3 langhaar teckels kaninchen en dwerg, 1 miniature australian shepherd, 1 kruising toypoedel x schipperke
- Contacteer:
Ongeacht welke sport je doet er kan altijd wat gebeuren, thuis een balletje gooien is ook niet zonder risico.
Maar een goede hondenschool waar ze een goede basis leggen is heel belangrijk. Bij ons worden de raakvlaktoestellen eerst plat op de grond gelegd, zodat ze leren er helemaal over te lopen en aan het eind te stoppen, zodat er minder kans is op te hoog afspringen.
Niet te snel te veel willen, dus alles rustig opbouwen. Dus niet meteen met 65 cm hoog springen beginnen.
Daarbij is een goede warming up en cooling down heel belangrijk, niet alleen voor de hond maar ook de baas. Dit wordt te vaak overgeslagen m.i. , maar ook dat vind ik bij veel sporten hoor.
Oh ja, wat ik belangrijk vind is dat je weet dat je hond gezond is. Voor mijn honden beginnen met behendigheid laat is ze controleren op HD, ED en rugfoto's. Daarbij ga ik ieder jaar met mijn honden voor een sportkeuring. Ook een goede conditie hoort hierbij en niet te zwaar zijn, overgewicht moet ook meegedragen worden.
Ik train ook niet met de rassen waar je meteen aan denk als je denk aan behendigheid. Ik heb jaren met de Mopshond van mijn ouders getraind en nu train en loop ik wedstrijden met mijn 2 teckels. Dus het is niet onmogelijk, mits je de mogelijkheden van je hond maar kan.
Maar een goede hondenschool waar ze een goede basis leggen is heel belangrijk. Bij ons worden de raakvlaktoestellen eerst plat op de grond gelegd, zodat ze leren er helemaal over te lopen en aan het eind te stoppen, zodat er minder kans is op te hoog afspringen.
Niet te snel te veel willen, dus alles rustig opbouwen. Dus niet meteen met 65 cm hoog springen beginnen.
Daarbij is een goede warming up en cooling down heel belangrijk, niet alleen voor de hond maar ook de baas. Dit wordt te vaak overgeslagen m.i. , maar ook dat vind ik bij veel sporten hoor.
Oh ja, wat ik belangrijk vind is dat je weet dat je hond gezond is. Voor mijn honden beginnen met behendigheid laat is ze controleren op HD, ED en rugfoto's. Daarbij ga ik ieder jaar met mijn honden voor een sportkeuring. Ook een goede conditie hoort hierbij en niet te zwaar zijn, overgewicht moet ook meegedragen worden.
Ik train ook niet met de rassen waar je meteen aan denk als je denk aan behendigheid. Ik heb jaren met de Mopshond van mijn ouders getraind en nu train en loop ik wedstrijden met mijn 2 teckels. Dus het is niet onmogelijk, mits je de mogelijkheden van je hond maar kan.
Groetjes Thea en een poot van Tibby, Gioi, Miep, Whoopi, Nikita, Tante Truus en Meike
Niet meer bij ons, maar voor altijd in ons hart Jake, Fether, Kim, Zenna & Iwan
Niet meer bij ons, maar voor altijd in ons hart Jake, Fether, Kim, Zenna & Iwan
- Carma
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising labrador/bordercollie
Ik doe behendigheid met een relatief zware hond (42 kilo), hierdoor is de kans op blessures (nog) groter. Toch denk ik, net als mijn voorgangers, dat een goede begeleiding de helft scheelt. Behendigheid is wel degelijk een blessure-gevoelige sport (meer dan bijvoorbeeld G&G), maar dat is atletiek voor de mens ook en dat zou mij ook niet tegen houden deze sport te beoefenen, want buiten de kans op blessures is het ook heel gezond om lekker met je hond te sporten!