Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Puppie ren/ Ren voor puppies :-)

Dit forum is voor al uw vragen, ervaringen en weetjes over het fokken van honden.

Moderator: moderatorteam

Hanneke2
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

Ik ben blond en gewoon een beetje nieuwsgierig: waarom moeten pups in een ren en kunnen ze niet gewoon door de huiskamer banjeren? Ik heb alleen ervaring met een nest kittens, en toen die eenmaal gingen avonturieren hebben we de huiskamer gewoon extra veilig gemaakt, dat ze geen zware of breekbare dingen om konden gooien en alle stekkers eruit als wij er niet bij waren, dat soort dingen.

Het enige wat ik kan bedenken is dat die kittens direct zindelijk waren en pups niet, maar er zijn vast andere redenen?
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Hanneke2 schreef:Ik ben blond en gewoon een beetje nieuwsgierig: waarom moeten pups in een ren en kunnen ze niet gewoon door de huiskamer banjeren? Ik heb alleen ervaring met een nest kittens, en toen die eenmaal gingen avonturieren hebben we de huiskamer gewoon extra veilig gemaakt, dat ze geen zware of breekbare dingen om konden gooien en alle stekkers eruit als wij er niet bij waren, dat soort dingen.

Het enige wat ik kan bedenken is dat die kittens direct zindelijk waren en pups niet, maar er zijn vast andere redenen?
Ik moet toegeven dat ik het zelfs met 1 pup moeilijk vond om hem bij al die kabels weg te houden! Je loopt hem werkelijk de hele dag achterna om hem maar uit de probleme te houden. Lijkt me complete chaos met een heel nest.
ladybird
Zeer actief
Mijn ras(sen): Geen, ik hou niet van honden.
Contacteer:

Ongelezen bericht door ladybird »

Hanneke2 schreef:Ik ben blond en gewoon een beetje nieuwsgierig: waarom moeten pups in een ren en kunnen ze niet gewoon door de huiskamer banjeren? Ik heb alleen ervaring met een nest kittens, en toen die eenmaal gingen avonturieren hebben we de huiskamer gewoon extra veilig gemaakt, dat ze geen zware of breekbare dingen om konden gooien en alle stekkers eruit als wij er niet bij waren, dat soort dingen.

Dat betekend dat je 24 uur per dag bij een nest moet blijven :wink: Pups gaan op ontdekkingstocht en dat kan gevaarlijk zijn. Dus voor hun eigen bescherming en rust gewoon in een aparte ruimte.
Afbeelding
Leonieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dalmatische honden
Contacteer:

Ongelezen bericht door Leonieke »

Living XL schreef:Afbeelding
Dit hadden wij afgelopen zomer staan voor een nestje Mastiffs.
(dit was 2 x 3 m)
Helaas hadden we maar 1 pup, maar de panelen zijn zeer geschikt.
Ook aangeschaft bij witjesverzendhuis.
Ik heb alleen gekozen voor het pen/oog-systeem.
Je kunt namelijk ook kiezen voor moeren/bouten.
Dat is ook mooi ja (jammer dat je maar 1 pupie kind had!!).
We tijfelen nog erg of we hokjes of spijlen nemen, maar we neigen meer naar spijlen.
We hebben wel besloten de ren net zo te kopen als Josee. Dus 2 m x 4 m en dan ook langs de muren. Het is toch iets wat je hebben moet en eerst toch niet vervangen hoeft te worden. Dan maar iets meer uitgeven dan gepland.
www.marengosoutfit.nl
"Exclusief voor hond en paard"
Leonieke
Zeer actief
Contacteer:

kitty schreef:Pas op met bestellen bij Witjes. Ik heb daar vorige jaar een hele mooie puppie ren besteld, ik kende meerdere mensen met dezelfde ren en hij was prachtig. Ik heb zeer bewust gekeken of de ren uit te breiden was en dat stond erbij op de site. Een paar maanden later bestelde ik weer een ren, de puppen waren er en ik wilde uitbreiding. Ondanks dat op hun site nog steeds stond dat dit mogelijk was kreeg ik een andere ren toegestuurd. Deze paste niet. Witjes deed zeer moeilijk, ik mocht de ren alleen op eigen kosten terug sturen en de ren die ik wilde was niet meer leverbaar........... (ga maar na wat het opsturen van zo'n zware ren kost)
Bedankt voor de waarschuwing!!
Ik denk sowieso als wij bij Witjes kopen we het gaan ophalen. Dan zien we gelukkig meteen wat we kopen.
Ze zitten hier niet mega ver vandaan.
www.marengosoutfit.nl
Leonieke
Zeer actief
Contacteer:

Ze vliegen inderdaad overal heen. Eten alles op wat ze tegen komen, trekken aan de kabels enz. enz. Daarbij poepen en plassen ze dan door je hele kamer. Ook niet handig.
Wij willen ze waarschijnlijk als ze oud genoeg zijn 1 tot 2 x per dag even lekker (onder toezicht) door de hele kamer laten lopen.
www.marengosoutfit.nl
kitty
Zeer actief
Mijn ras(sen): schapendoes
Aantal honden: 5
Contacteer:

Ongelezen bericht door kitty »

YvetteJ schreef:Erg mooie ren hebben jullie Jose!! Prachtige hoek ook zo daarvoor!

Ik kan me voorstellen hoeveel het scheelt in prijs als je de muur vrij van panelen laat maar ik kan best wat bedenken waarmee je de ren (tijdelijk) aan de muur vastmaakt. Blijf je alleen na de puppentijd met wat gaatjes in je muur zitten.
Of zie ik nu iets essentieels over het hoofd?? :denken:
Wij hadden inderdaad bevestigingen aan de muur gemaakt. Ging prima. Ik had van de goedkope konijnenrennen voor de verwarming zodat ze daar niet onder konden kruipen. Het enige nadeel was dat ik een muur heb met structuurverf en een pup had die het heerlijk vond zijn tanden daar langs te halen :N: Lang die muur heb ik toen een varikennel gezet.
kitty
Zeer actief
Mijn ras(sen): schapendoes
Aantal honden: 5
Contacteer:

Ongelezen bericht door kitty »

Leonieke schreef:

Ze vliegen inderdaad overal heen. Eten alles op wat ze tegen komen, trekken aan de kabels enz. enz. Daarbij poepen en plassen ze dan door je hele kamer. Ook niet handig.
Wij willen ze waarschijnlijk als ze oud genoeg zijn 1 tot 2 x per dag even lekker (onder toezicht) door de hele kamer laten lopen.
Bij mij speelt ook nog mee dat ik meer honden in huis heb die het niet echt gezellig vonden al die rennende pups door het huis :wink:

Hier gaan ze als ze wat groter zijn een paar keer per dag in een buitenren en bij slecht weer door de kamer :N: Ik laat ze meestal apart of 2 aan 2 door de kamer gaan, dan heb ik er wat meer zicht op en kan ik het bijdweilen :mrgreen:
Candy
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ongelezen bericht door Candy »

Ik heb ook die van Witjes , zitten hier dichtbij dus heb ik ook zelf opgehaald , ik heb ook pen/oog verbinding
Ik heb 6 panelen van 150 1 deel met een 3/4 deur , het onderste gedeelte blijft dan dicht het duurt ongeveer 6 weken tot de Sheltiepups daar overheen kunnen klimmen en dan pas hoeft de deur helemaal dicht, dus is het ook makkelijk voor de moeder om heen en weer te kunnen gaan.
De hele dag de pups te laten banjeren is niet erg handig , ze poepen en plassen echt overal en zitten overal met hun tandjes aan en het is niet bevorderlijk voor hun rust ( en die van de andere honden)bovendien kan ik in de ren ook beginnen met krantzindelijkheid.
groetjes Janneke
Plaats reactie

Terug naar “Fokken van honden”