Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Seminars Jan Sprij
Moderator: moderatorteam
- Zoek stok!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
- Aantal honden: 2
Seminars Jan Sprij
Gaan er nog mensen van hier de komende maanden naar een seminar van Jan Sprij? Ik ga naar het vervolg van de bochten en naar wedstrijdvoorbereiding....

Linda, Izzie en Bram
- suzan25
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Shetland Sheepdog
- Zoek stok!
- Zeer actief
Hij is instructeur bij Trust: http://www.trust-agility.nl/Instructeurs/jan.html
De seminars stonden op de Band lijst:
25-jan Raakvlakken
31-jan Starts en Tunnels
8-feb De Bochtentechniek, het vervolg (alleen voor hen die de basis cursus hebben gevolgd)
22-feb De Bochtentechniek, het vervolg (alleen voor hen die de basis cursus hebben gevolgd)
7-mrt De Bochtentechniek, het vervolg (alleen voor hen die de basis cursus hebben gevolgd)
15-mrt Starts en Tunnels
29-mrt Aan de Start, wedstrijdvoorbereiding en parcoursverkennen
25-jan Raakvlakken
31-jan Starts en Tunnels
8-feb De Bochtentechniek, het vervolg (alleen voor hen die de basis cursus hebben gevolgd)
22-feb De Bochtentechniek, het vervolg (alleen voor hen die de basis cursus hebben gevolgd)
7-mrt De Bochtentechniek, het vervolg (alleen voor hen die de basis cursus hebben gevolgd)
15-mrt Starts en Tunnels

Linda, Izzie en Bram
- Carma
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising labrador/bordercollie
Ik ga de 25e en de 8e, heb er erg veel zin. De vorige keer is mij goed bevallenZoek stok! schreef:Hij is instructeur bij Trust: http://www.trust-agility.nl/Instructeurs/jan.html
25-jan Raakvlakken
31-jan Starts en Tunnels
8-feb De Bochtentechniek, het vervolg (alleen voor hen die de basis cursus hebben gevolgd)22-feb De Bochtentechniek, het vervolg (alleen voor hen die de basis cursus hebben gevolgd)
15-mrt Starts en Tunnels

- Zoek stok!
- Zeer actief
De 8e ga ik ook, raakvlakken heb ik omgezet in wedstrijdvoorbereiding omdat ik al zo bezig ben met de raakvlakken (leek me verwarrend worden voor Bram om weer wat anders te proberen). Hoe is het met het schuttingprobleem?Carma schreef:
Ik ga de 25e en de 8e, heb er erg veel zin. De vorige keer is mij goed bevallen

Linda, Izzie en Bram
- Carma
- Zeer actief
Met het schuttingprobleem gaat het goed>> het is er nog steedsZoek stok! schreef:De 8e ga ik ook, raakvlakken heb ik omgezet in wedstrijdvoorbereiding omdat ik al zo bezig ben met de raakvlakken (leek me verwarrend worden voor Bram om weer wat anders te proberen). Hoe is het met het schuttingprobleem?Carma schreef:
Ik ga de 25e en de 8e, heb er erg veel zin. De vorige keer is mij goed bevallen

Ik heb bar weinig kunnen trainen de afgelopen tijd ivm het weer, dus we zijn weinig opgeschoten. Hopelijk gaat de training van as dinsdag eindelijk een keer door dan kunnen we weer vollop aan de slag! Ben jij het stilstaan met 2 poten in het gras nu ook aan het oefenen op de schutting? Of doet Bram die goed? Lijkt me zo lastig om de hond stil te laten staan op die manier op de schutting (hij komt in zo'n rare houding te staan). Leuk dat je er de 8e ook bij bent

- Zoek stok!
- Zeer actief
Het seminar is ook al vrij snel, ik hoop dat Jan een oplossing weet. Ik zou er zelf in de tussentijd niet te veel druk op zetten, want de kans is groot dat hij alleen maar vaster in z'n kop krijgt dat hij eraf moet springen. Denk ik hoorCarma schreef: Met het schuttingprobleem gaat het goed>> het is er nog steeds![]()
Ik heb bar weinig kunnen trainen de afgelopen tijd ivm het weer, dus we zijn weinig opgeschoten. Hopelijk gaat de training van as dinsdag eindelijk een keer door dan kunnen we weer vollop aan de slag! Ben jij het stilstaan met 2 poten in het gras nu ook aan het oefenen op de schutting? Of doet Bram die goed? Lijkt me zo lastig om de hond stil te laten staan op die manier op de schutting (hij komt in zo'n rare houding te staan). Leuk dat je er de 8e ook bij bent

Linda, Izzie en Bram
- Carma
- Zeer actief
Zoek stok! schreef:Het seminar is ook al vrij snel, ik hoop dat Jan een oplossing weet. Ik zou er zelf in de tussentijd niet te veel druk op zetten, want de kans is groot dat hij alleen maar vaster in z'n kop krijgt dat hij eraf moet springen. Denk ik hoorCarma schreef: Met het schuttingprobleem gaat het goed>> het is er nog steeds![]()
Ik heb bar weinig kunnen trainen de afgelopen tijd ivm het weer, dus we zijn weinig opgeschoten. Hopelijk gaat de training van as dinsdag eindelijk een keer door dan kunnen we weer vollop aan de slag! Ben jij het stilstaan met 2 poten in het gras nu ook aan het oefenen op de schutting? Of doet Bram die goed? Lijkt me zo lastig om de hond stil te laten staan op die manier op de schutting (hij komt in zo'n rare houding te staan). Leuk dat je er de 8e ook bij bentNee, ik doe niks met de schutting omdat die prima gaat. Kleinere honden hebben dat raakvlak meestal wel.
Kan je wel eens gelijk in hebben

- Zoek stok!
- Zeer actief
- Carma
- Zeer actief
Mailtje heb ik al gestuurd, maar het is idd wel een goed idee om filmpje toe te sturen, bedankt voor de tipZoek stok! schreef:Ik zou van tevoren even een mailtje sturen en het filmpje van de wedstrijd erbij doen. Kan hij er alvast even over nadenkenCarma schreef:Ik hoop op de gouden tip van JanHet is namelijk best een lastig probleem volgens mij.

- Zoek stok!
- Zeer actief
Carma, ik heb een boek met 'vragen en antwoorden' mbt agility. Heb even nagezocht wat ze over Luka's schuttingprobleem zegt. Idd niet meer gaan lokken e.d., dat maakt het alleen maar erger. Volgens deze trainster moet je de schutting naar beneden doen en zo opnieuw beginnen. Zal ik het stuk even voor je scannen?

Linda, Izzie en Bram
- Carma
- Zeer actief
Oh ja!Zoek stok! schreef:Carma, ik heb een boek met 'vragen en antwoorden' mbt agility. Heb even nagezocht wat ze over Luka's schuttingprobleem zegt. Idd niet meer gaan lokken e.d., dat maakt het alleen maar erger. Volgens deze trainster moet je de schutting naar beneden doen en zo opnieuw beginnen. Zal ik het stuk even voor je scannen?

- Zoek stok!
- Zeer actief
Agility hondentraining van Mary Ann Nester. Ik vind het een goed boek (ook al staan er ook wat typische dingen in). Scan het binnenkort even voor je in.Carma schreef:Oh ja!Zoek stok! schreef:Carma, ik heb een boek met 'vragen en antwoorden' mbt agility. Heb even nagezocht wat ze over Luka's schuttingprobleem zegt. Idd niet meer gaan lokken e.d., dat maakt het alleen maar erger. Volgens deze trainster moet je de schutting naar beneden doen en zo opnieuw beginnen. Zal ik het stuk even voor je scannen?wil je dat voor mij doen? Hoe heet dat boek?

Linda, Izzie en Bram
- Carma
- Zeer actief
Haha, die heb ik gewoon zelf in de kast staanZoek stok! schreef:Agility hondentraining van Mary Ann Nester. Ik vind het een goed boek (ook al staan er ook wat typische dingen in). Scan het binnenkort even voor je in.Carma schreef:Oh ja!Zoek stok! schreef:Carma, ik heb een boek met 'vragen en antwoorden' mbt agility. Heb even nagezocht wat ze over Luka's schuttingprobleem zegt. Idd niet meer gaan lokken e.d., dat maakt het alleen maar erger. Volgens deze trainster moet je de schutting naar beneden doen en zo opnieuw beginnen. Zal ik het stuk even voor je scannen?wil je dat voor mij doen? Hoe heet dat boek?

- Carma
- Zeer actief
Vandaag heb ik training van Jan Sprij gehad in de raakvlakken. Ik heb weer erg veel geleerd en veel nuttige tips om mee verder te trainen. We hebben getraind met de 2 on 2 off methode en het was verbazend hoe snel Luka dit oppikte (nadat hij doorkreeg dat er toch echt geen koekje uit de plank kwam, hoe hard hij ook touchte...misschien toch wat verwarrend???
), volgens Jan is dit overigens ook de enige juiste methode voor zulke grote honden als Luka (omdat zij natuurlijk heel makkelijk een raakvlak missen) We begonnen heel back to basic, met een lage katteloop en lage (plat op de grond) schutting. Jan wees mij erop dat ik helemaal krom ga staan aan het einde van de katteloop/schutting
(doordat ik Luka naar voren lok), beter is om rechtop te blijven staan. Buiten het krom staan was ik sowieso heel onduidelijk aan het einde van een raakvlak (teveel met raakvlak bezig?), dus Jan heeft ook uitgelegd hoe je je voeten en handen het beste kunt hebben om duidelijk te verwijzen naar de volgende hindernis. Al met al zeer de moeite waard, ik heb weer veel (over mezelf -Quasimodo
) geleerd.

- Zoek stok!
- Zeer actief
- Carma
- Zeer actief
We hebben het zonder gedaan en gezien de snelheid waarmee hij het oppakte (mede denk ik doordat we natuurlijk al met de plank - target getraind hadden) denk ik dat we geen target nodig zullen hebben. Jij gebruikt wel een target toch? Wat is hier de voornaamste reden voor?Zoek stok! schreef:Fijn dat het zo goed ging! Doet hij de twee op en twee af methode met target of zonder?

- Zoek stok!
- Zeer actief
- Yooki
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Border Collie
Hoi, ik was er ook met Stanley, heb er (weer) veel van opgestoken, 8 febr. zijn wij er ook weer bij.....
Bij mij kwam er uit dat ik niet consequent ben bij de raakvlakken, en ik altijd maar denken dat ik duidelijke ben
Het moeilijkst vond ik het uur na de lunch, waarbij wij aan onze houding werkten en de plek waar je je benen neerzet, ik heb nog genoeg waar wij aan moeten werken vrees ik
Bij mij kwam er uit dat ik niet consequent ben bij de raakvlakken, en ik altijd maar denken dat ik duidelijke ben

Het moeilijkst vond ik het uur na de lunch, waarbij wij aan onze houding werkten en de plek waar je je benen neerzet, ik heb nog genoeg waar wij aan moeten werken vrees ik

Hi five van Stan, natte lebber van Rose

Prince R I P

Prince R I P
- Carma
- Zeer actief
Dat is vast de Stanley die zo goed van zich liet horen tijdens het rennenYooki schreef:Hoi, ik was er ook met Stanley, heb er (weer) veel van opgestoken, 8 febr. zijn wij er ook weer bij.....

- Yooki
- Vaste gebruiker
- Carma
- Zeer actief
Zo....dat was weer zweten vandaag. Jan heeft ons goed laten lopen! was wel weer erg leerzaam. De tweede ronde moesten we een parcoursje lopen (het jumping parcours van de oefenwedstrijd in Liempde) waarbij de tijd werd opgenomen. Daarna kreeg je tips en mocht je hetzelfde parcours nog 2 maal lopen. Uiteindelijk liepen wij 8 seconden sneller ten opzichte van de eerste ronde!
Ik vind het ook erg leuk dat Jan heel erg gespitst is op het feit of je hond plezier in de training heeft. Ik vond het weer een geslaagde dag!
Linda: alweer wat bijgekomen?

Linda: alweer wat bijgekomen?

- Zoek stok!
- Zeer actief
Ze hebben me even aan het zuurstof gezet en toen ging het wel weerCarma schreef:Linda: alweer wat bijgekomen?![]()

Ik vind het heel bijzonder hoe Jan honden zo goed in kan schatten. Bram vond de derde oefening bijv. niet leuk en begon te snuffelen in plaats van hard te lopen. Dus ik dacht al 'o jee, dat worden twee lange uren'. Maar met wat aanwijzingen ging het weer een stuk beter.
En de parcoursen in het tweede uur liep hij goed. Ikzelf maakte wat fouten en Jan weet dan exact te vertellen wat ik op welk moment fout deed.
Hij had nog een zeer dringende tip voor mij: maak zoveel mogelijk klassieke wissels. Vooral geen Belgische wissels, want Bram wil niet dat ik voor hem loop en alles voorkauw. Ik moet hem juist opdrachten geven (vooruit, weg etc) en dan achterlangs wisselen. En ja hoor, ik zag de lol bij Bram enorm toenemen, hij ging echt racen

Linda, Izzie en Bram
- Zoek stok!
- Zeer actief
- suzan25
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Shetland Sheepdog
- Carma
- Zeer actief
Ik hoorde idd dat hij dat tegen je zei en vond het erg aannemelijk klinken, ik denk dat hij daar helemaal gelijk in heeft! Jan is echt iemand die goed op de combinatie let en niet "in hokjes denkt".Zoek stok! schreef:Ze hebben me even aan het zuurstof gezet en toen ging het wel weerCarma schreef:Linda: alweer wat bijgekomen?![]()
![]()
Ik vind het heel bijzonder hoe Jan honden zo goed in kan schatten. Bram vond de derde oefening bijv. niet leuk en begon te snuffelen in plaats van hard te lopen. Dus ik dacht al 'o jee, dat worden twee lange uren'. Maar met wat aanwijzingen ging het weer een stuk beter.
En de parcoursen in het tweede uur liep hij goed. Ikzelf maakte wat fouten en Jan weet dan exact te vertellen wat ik op welk moment fout deed.
Hij had nog een zeer dringende tip voor mij: maak zoveel mogelijk klassieke wissels. Vooral geen Belgische wissels, want Bram wil niet dat ik voor hem loop en alles voorkauw. Ik moet hem juist opdrachten geven (vooruit, weg etc) en dan achterlangs wisselen. En ja hoor, ik zag de lol bij Bram enorm toenemen, hij ging echt racen

- Maartje
- Zeer actief
Imke en Bram lijken heel erg op elkaar! Imke doet hetzelfde.Zoek stok! schreef:
Als er nieuwe workshops bochten komen, wil ik het met Imke ook gaan proberen.
- Zoek stok!
- Zeer actief
Ik heb vanavond aan een aantal momenten terug gedacht dat Bram ongemotiveerd was. Ik denk dat hij weleens helemaal gelijk kon hebben met dat voorkauwen en voor hem langs wisselen. Verdikkie, heb ik net die wissels zo goed onder de knieCarma schreef: Ik hoorde idd dat hij dat tegen je zei en vond het erg aannemelijk klinken, ik denk dat hij daar helemaal gelijk in heeft! Jan is echt iemand die goed op de combinatie let en niet "in hokjes denkt".

Enneuh....jullie hielden toch maar mooi stand tussen de Borders

Linda, Izzie en Bram
- Yooki
- Vaste gebruiker
Wij hebben er ook leuke dingen van opgestoken, ik heb dingen gedaan waarvan ik altijd dacht dat ik ze niet zou kunnen, Jan is rustig en duidelijk in zijn uitleg, ik vond het weer heel leerzaam.....
en die Bram ging op het laatst ook als een speer, leuk hoor!
en die Bram ging op het laatst ook als een speer, leuk hoor!
Hi five van Stan, natte lebber van Rose

Prince R I P

Prince R I P
-
- Zeer actief
- Contacteer:
ik wil ook nog een keer gaan maar moet nog beginnen met eens rond te kijken. 

Groetjes Lonneke, Toby, Djucko en Cooper
http://cordoba.euroboom.nl
Het asiel in Cordoba : http://www.youtube.com/watch?v=xwAr7onokSo

http://cordoba.euroboom.nl
Het asiel in Cordoba : http://www.youtube.com/watch?v=xwAr7onokSo