Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Het wonder van de flexi.

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Tibby
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 Duitse Herders, 3 langhaar teckels kaninchen en dwerg, 1 miniature australian shepherd, 1 kruising toypoedel x schipperke
Contacteer:

Ongelezen bericht door Tibby »

Hier kennen ze ook echt het verschil tussen lopen aan de fexi en lopen aan de korte lijn. Korte lijn, betekend ook gewoon mee doorlopen en niet overal snuffelen, flexi is gewoon lekker je eigen gang gaan tot max 5 mtr van de baas.
Je merkt het al bij het naar buiten lopen eigenlijk en echt trekken is er niet in de lijn. Als ze te hard van achter naar voor rennen, zeg ik 'eind' en dan stoppen ze meteen, anders kan het wel eens zijn dat ze niet door hebben hoe lang de lijn is. Maar meer en deel van de tijd lopen ze niet tot het eind van de lijn.
Groetjes Thea en een poot van Tibby, Gioi, Miep, Whoopi, Nikita, Tante Truus en Meike

Niet meer bij ons, maar voor altijd in ons hart Jake, Fether, Kim, Zenna & Iwan
Knoeppie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Beagle
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Knoeppie »

Knoeppie loopt al vanaf dat ze een jaar is aan de flex en dat scheelt veel trekken!
In haar puppietijd de commando's 'deze kant/andere kant/boom/paal' aangeleerd dus nooit ruzie's om bomen oid heen
Groetjes Michaëla en Knoeppie

Afbeelding
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Knoeppie schreef:Knoeppie loopt al vanaf dat ze een jaar is aan de flex en dat scheelt veel trekken!
In haar puppietijd de commando's 'deze kant/andere kant/boom/paal' aangeleerd dus nooit ruzie's om bomen oid heen
Ik moet zeggen, ik word ook steeds meer fan. Nu ze loops is loopt Vera bijna de hele tijd aan de flexi, en als ik hem soms kort heb omdat er auto's rijden ofzo zeg ik "rustig" en dan weet ze dat hij kort is en trekt ze helemaal niet. Als hij dan weer langer mag zeg ik "toe maar", en dat weet ze nu ook, en dan loopt ze weer een stukje naar voren.
Ze kan er zelfs aan zwemmen, in de sloot, en dan loop ik ernaast mee :mrgreen:
Afbeelding
wendy71
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ridgebacks!
Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
Contacteer:

Ongelezen bericht door wendy71 »

Als we aangelijnd lopen , loop ik altijd met de flexi's.
Ze weten precies wanneer de lijn ophoud en lopen gelukkig niet door, in de lijn word dan ook niet gehangen.

Fijn dat Vera de flexi snapt en niet doorloopt. :wink:
Afbeelding
Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
Fin
Zeer actief

Ongelezen bericht door Fin »

Moos schreef:
Knoeppie schreef:Knoeppie loopt al vanaf dat ze een jaar is aan de flex en dat scheelt veel trekken!
Ik moet zeggen, ik word ook steeds meer fan. Nu ze loops is loopt Vera bijna de hele tijd aan de flexi, en als ik hem soms kort heb omdat er auto's rijden ofzo zeg ik "rustig" en dan weet ze dat hij kort is en trekt ze helemaal niet. Als hij dan weer langer mag zeg ik "toe maar", en dat weet ze nu ook, en dan loopt ze weer een stukje naar voren.
Ze kan er zelfs aan zwemmen, in de sloot, en dan loop ik ernaast mee :mrgreen:
Héél belangrijk voor een golden. :mrgreen:

Bij mij helaas een andere ervaring: mijn dobers kunnen er niet mee overweg. Rennen door tot aan het eind en voorbij. Maar tot voor kort trokken die dus als een tierelier aan de gewone lijn.
Moos
Zeer actief

christo schreef: Héél belangrijk voor een golden. :mrgreen:
Precies :mrgreen: En voor een loopse Golden ook de manier om die broek een beetje schoon te houden :mrgreen:
Helaas lag er vandaag overal ijs; Vera en baalden allebei :boos: :mrgreen:
Bij mij helaas een andere ervaring: mijn dobers kunnen er niet mee overweg. Rennen door tot aan het eind en voorbij. Maar tot voor kort trokken die dus als een tierelier aan de gewone lijn.
Als een hond standaard enorm trekt aan een korte lijn kan ik me inderdaad voorstellen dat je met een flexi weinig opschiet :wink:
Afbeelding
estelle

Ongelezen bericht door estelle »

Ach Hera trekt als een gek aan een korte lijn.
AAn de flex alleen in het begin en als ze opgewonden is als ze doorkrijgt dat we naar iets leuks wandelen.
Maar hier gewoon in de wijk loopt ze wel aan het einde maar niet met hard trekken ofzo.
Moos
Zeer actief

estelle schreef:Ach Hera trekt als een gek aan een korte lijn.
AAn de flex alleen in het begin en als ze opgewonden is als ze doorkrijgt dat we naar iets leuks wandelen.
Maar hier gewoon in de wijk loopt ze wel aan het einde maar niet met hard trekken ofzo.
Ik zeg ook niet dat het standaard dan geen doen is met de flex ook :mrgreen: :wink: Maar ik kan me wel voorstellen dat het voor een deel van de echt flink trekkende honden zal gelden dat ze aan de flexi niet opeens helemaal niet meer trekken :wink:
Vera trekt normaliter niet, dus dat ze aan de flexi niet trekt verbaasd me ook niet zo :mrgreen: Wat ik wel grappig vind is dat ze, als ik tussendoor aan een korte lijn loop, of de flexi even kort heb, dan ook niet gaat trekken zo van "dan werd die lijn toch langer". En dat ze aan de flexi, ook als ze bijna helemaal aan het einde loopt, alle mensen negeert. Los doet ze dat dus echt niet! (of nou ja, ik roep haar zodat ze de kans niet krijgt om naar mensen toe te gaan, maar uit zichzelf zou ze dat wel 9 van de 10 keer doen). :wink:
Afbeelding
Kaiou
Zeer actief
Mijn ras(sen): Barbet
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Kaiou »

't Wonder van mijn flexi is dat ie nog steeds leeft :mrgreen:
Gebruik hem erg weinig, alleen nog met flyball training.
Kaiou weet niet wanneer de lijn 'op' zou kunnen zijn en dat leverde mij bijna een tenniselleboog op :roll: . Ook wordt hij er helemaal hyper van, van die uitrekkende lijn. Ik denk dat dit komt omdat er altijd spanning op staat. Aan een hele korte lijn en aan de flexi voelt hij altijd de druk van iets niet kunnen of mogen (tenminste daar lijkt het voor mij op) en is dan erg moeilijk aanspreekbaar. Met een gewone lange lijn van 5 of 10 meter daarentegen gaat het prima :ok: .
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”