Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Het wonder van de flexi.
Moderator: moderatorteam
-
Tibby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 Duitse Herders, 3 langhaar teckels kaninchen en dwerg, 1 miniature australian shepherd, 1 kruising toypoedel x schipperke
- Contacteer:
Hier kennen ze ook echt het verschil tussen lopen aan de fexi en lopen aan de korte lijn. Korte lijn, betekend ook gewoon mee doorlopen en niet overal snuffelen, flexi is gewoon lekker je eigen gang gaan tot max 5 mtr van de baas.
Je merkt het al bij het naar buiten lopen eigenlijk en echt trekken is er niet in de lijn. Als ze te hard van achter naar voor rennen, zeg ik 'eind' en dan stoppen ze meteen, anders kan het wel eens zijn dat ze niet door hebben hoe lang de lijn is. Maar meer en deel van de tijd lopen ze niet tot het eind van de lijn.
Je merkt het al bij het naar buiten lopen eigenlijk en echt trekken is er niet in de lijn. Als ze te hard van achter naar voor rennen, zeg ik 'eind' en dan stoppen ze meteen, anders kan het wel eens zijn dat ze niet door hebben hoe lang de lijn is. Maar meer en deel van de tijd lopen ze niet tot het eind van de lijn.
Groetjes Thea en een poot van Tibby, Gioi, Miep, Whoopi, Nikita, Tante Truus en Meike
Niet meer bij ons, maar voor altijd in ons hart Jake, Fether, Kim, Zenna & Iwan
Niet meer bij ons, maar voor altijd in ons hart Jake, Fether, Kim, Zenna & Iwan
- Knoeppie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Beagle
- Aantal honden: 1
- Moos
- Zeer actief
Ik moet zeggen, ik word ook steeds meer fan. Nu ze loops is loopt Vera bijna de hele tijd aan de flexi, en als ik hem soms kort heb omdat er auto's rijden ofzo zeg ik "rustig" en dan weet ze dat hij kort is en trekt ze helemaal niet. Als hij dan weer langer mag zeg ik "toe maar", en dat weet ze nu ook, en dan loopt ze weer een stukje naar voren.Knoeppie schreef:Knoeppie loopt al vanaf dat ze een jaar is aan de flex en dat scheelt veel trekken!
In haar puppietijd de commando's 'deze kant/andere kant/boom/paal' aangeleerd dus nooit ruzie's om bomen oid heen
Ze kan er zelfs aan zwemmen, in de sloot, en dan loop ik ernaast mee

- wendy71
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ridgebacks!
- Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
- Contacteer:
-
Fin
- Zeer actief
Héél belangrijk voor een golden.Moos schreef:Ik moet zeggen, ik word ook steeds meer fan. Nu ze loops is loopt Vera bijna de hele tijd aan de flexi, en als ik hem soms kort heb omdat er auto's rijden ofzo zeg ik "rustig" en dan weet ze dat hij kort is en trekt ze helemaal niet. Als hij dan weer langer mag zeg ik "toe maar", en dat weet ze nu ook, en dan loopt ze weer een stukje naar voren.Knoeppie schreef:Knoeppie loopt al vanaf dat ze een jaar is aan de flex en dat scheelt veel trekken!
In haar puppietijd de commando's 'deze kant/andere kant/boom/paal' aangeleerd dus nooit ruzie's om bomen oid heen
Ze kan er zelfs aan zwemmen, in de sloot, en dan loop ik ernaast mee
Bij mij helaas een andere ervaring: mijn dobers kunnen er niet mee overweg. Rennen door tot aan het eind en voorbij. Maar tot voor kort trokken die dus als een tierelier aan de gewone lijn.
- Moos
- Zeer actief
Precieschristo schreef: Héél belangrijk voor een golden.![]()
Helaas lag er vandaag overal ijs; Vera en baalden allebei
Als een hond standaard enorm trekt aan een korte lijn kan ik me inderdaad voorstellen dat je met een flexi weinig opschietBij mij helaas een andere ervaring: mijn dobers kunnen er niet mee overweg. Rennen door tot aan het eind en voorbij. Maar tot voor kort trokken die dus als een tierelier aan de gewone lijn.

-
estelle
- Moos
- Zeer actief
Ik zeg ook niet dat het standaard dan geen doen is met de flex ookestelle schreef:Ach Hera trekt als een gek aan een korte lijn.
AAn de flex alleen in het begin en als ze opgewonden is als ze doorkrijgt dat we naar iets leuks wandelen.
Maar hier gewoon in de wijk loopt ze wel aan het einde maar niet met hard trekken ofzo.
Vera trekt normaliter niet, dus dat ze aan de flexi niet trekt verbaasd me ook niet zo

- Kaiou
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Barbet
- Aantal honden: 1
't Wonder van mijn flexi is dat ie nog steeds leeft
Gebruik hem erg weinig, alleen nog met flyball training.
Kaiou weet niet wanneer de lijn 'op' zou kunnen zijn en dat leverde mij bijna een tenniselleboog op
. Ook wordt hij er helemaal hyper van, van die uitrekkende lijn. Ik denk dat dit komt omdat er altijd spanning op staat. Aan een hele korte lijn en aan de flexi voelt hij altijd de druk van iets niet kunnen of mogen (tenminste daar lijkt het voor mij op) en is dan erg moeilijk aanspreekbaar. Met een gewone lange lijn van 5 of 10 meter daarentegen gaat het prima
.
Gebruik hem erg weinig, alleen nog met flyball training.
Kaiou weet niet wanneer de lijn 'op' zou kunnen zijn en dat leverde mij bijna een tenniselleboog op