Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Dat is toch geen leven

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Dat is toch geen leven

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Ik kom vaak wat oudere honden ( 8 - 9 jaar ) tegen die zo moddervet zijn, dat ze er bij lopen alsof ze minstens 18 jaar oud zijn. Ik lijk het aan te trekken de laatste paar dagen, maar ik kom dagelijks wel iemand tegen met een lab, golden of kruising die zo dik zijn, dat de buik gewoon bijna op de grond sleept, en waarbij ze 100 meter achter de baas aan sjokken....dat is toch geen leven voor een hond....of ben ik de enige die dat vind
:mrgreen:
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Ja, je bent vast de enige :mrgreen:

Ik krijg met Vera heel erg vaak dat mensen tegen me zeggen dat ze dachten dat Goldens van de rustige honden waren, als Vera dus dwars door het bos aan het racen is. En het gevoel van die mensen daarbij varieert van "heerlijk zo'n actieve Golden" tot "daar heb je je handen dan wel vol aan he??"
Die eerste categorie vind ik een stuk leuker :mrgreen: :wink:
Nah ja, als ze 10 kilo te zwaar zijn en niet verder komen dan een blokje om, tja, dan zullen ze wel heel rustig zijn ook buiten ja...
(beetje generaliserend natuurlijk, maar wel passend bij je topic :wink: ).
Afbeelding
L@nghaar
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Staande Langhaar
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door L@nghaar »

Je bent niet de enige.
Ik vind dat ook erg zielig.
Het is ook vaak een verkeerde vorm van liefde, het hondje lust alles zo graag en kijkt zo zielig dus geven wij hem nog maar een beetje.
Afbeelding
Honden hebben bazen, poezen hebben bedienden.
jacq1970
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

Ik zie hier ook 2 chocolabs en een golden die veel tevet zijn en dit zijn nog honden jonger dan 4 jaar...zo triest.
Ik heb 1 stel er wel eens op aangesproken zo van " jeetje zeg..hij is de laatset tijd erg aangekomen he..mankeert hij wat?"
Maar helaas tis gewoon gebrek aan beweging..." we lopen elke dag 3x een half uurtje dus daar kan het echt niet aan liggen hoor!"
Een half uurtje in sukkelloopje aan de lijn..dat rondje wat hun lopen is mijn laatste wandeling van de dag, dus het snelle plas en poep rondje :roll:
Tja en ik spoor natuurlijk niet dat ik zo veel loop....
Afbeelding
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Ik heb altijd medelijden met de 4 Goldens die hier niet ver vandaan wonen en nooit verder komen dan tussen de middag een rondje van 10 minuten om de watergang heen.
En toch kun je er als eigenaar zijnde niet altijd iets aan doen;mijn vorige hond gebruikte o.a. Prednison en werd daar heel dik van doordat hij vocht vasthield en werkelijk alles wat hij onderweg tegen kwam opat.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
hildevdburg
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ongelezen bericht door hildevdburg »

Mijn ouders hebben een fantastische superlieve Golden retriever. Hij is nu 9 en absoluut niet te dik. Maar sloom, verschrikkelijk. Alleen langs het strand met storm, dan verandert hij in een wildebras. Maar in het gewone leven dan ligt hij liever uitgeteld op de vloer, vindt hij een wandeling na een kwartier al niet meer leuk en de spelletjes zijn na een kwartier ook te vermoeiend en waar het doorkomt. Niemand weet het! Zo is hij al sinds hij is geboren.
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Valerie »

In Amsterdam zag ik wat jack hussels waarvan hun penisjes zowat over de grond gingen zo dik waren ze :19: Dat vond ik pas echt zielig.
Emma
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Emma »

heb het vaak andersom. soms zie ik graatmagere honden. die zou ik zo een biefstuk in hun mik willen gooien.

nee te dik is idd ook niks. maar toch zie ik dit gelukkig niet zo vaak.
ze moeten niet te dik, niet te dun. maar ook hoe het hun past kwa bouw enzo. een slanke windhond oke, maar net zo`n slanke herder. . .nee.
soms zijn er mensen die hun totaal anders gebouwde hond op een windhond willen laten lijken.

maar te dik is ook ongezond. en dat zit dan ook in de weg. (die extra kilo`s).
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

mijn tante vond mijn hond veel te mager.. je kon twee ribben zien..
toen ik meerdere ribben zag ja.. toen was hij te mager..
haar eigen hondje is een jaar jonger als mijn reu en die is gewoon veeeels te dik.. maar toch loopt ze er veel mee.. alleen bepaalt het hondje inmiddels het tempo , rent niet graag, omdat ze dat gewoon niet kan denk.. en gaat snel in water of blubber liggen.. om af te koelen..
ik heb ze liever wat schraal, zeker ook om de gewrichten niet te overbelasten.. moet ik mezelf trouwens ook eens voornemen.. :N:
Muis..
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder, een X-Windhond en een Galgo
Contacteer:

Ongelezen bericht door Muis.. »

Emma schreef:heb het vaak andersom. soms zie ik graatmagere honden. die zou ik zo een biefstuk in hun mik willen gooien.

ze moeten niet te dik, niet te dun. maar ook hoe het hun past kwa bouw enzo. een slanke windhond oke, maar net zo`n slanke herder. . .nee.
soms zijn er mensen die hun totaal anders gebouwde hond op een windhond willen laten lijken.

En toch zie ik mijn herder liever zoals ze is, dan te dik.
Ik krijg dus wel eens te horen dat "men"Myra te dun vindt.
Afbeelding
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

Hier zijn er een paar in de buurt die te dik zijn (labjes, hoe verrassend), maar het merendeel ziet er gewoon goed uit. Het is sneu, maar hier in de straat woont ook een gezin met een hond die niet te dik is. En maar 5 minuten per keer aan de riem wordt uitgelaten. En dat is bij lange na niet genoeg voor een gezonde volwassen stabij. Met als gevolg dat die hond helemaal gedragsgestoord is. Dat vind ik ook ontzettend sneu.
samantha!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door samantha! »

Ik zie hier ook veel dikke honden, en ja helaas ook veel labjes.
In hun ogen is Macho dan ook mager.
Vindt het erg sneu, net als al die honden die nauwelijks beweging krijgen.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering: Max 09-04-2000/07-11-2011 en Babs 20-12-2005/18-10-2012
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Tja, ligt ook aan de hond denk ik. Natuurlijk is dat overgewicht zielig hoor, dat ben ik het met je eens. Maar Nora hier is bijna 12 en die sjokt dus ook achter ons aan. Sterker nog, als wij ons tempo aanpassen op haar staan we binnen de kortste keren stil :mrgreen: Dus die sjokt maar mooi achter ons aan, daar kan ze best van genieten tijdens mooi weer. En als het slecht weer is wil ze gewoon snel weer naar binnen. Maar ik kan me niet voorstellen dat ze geen leven heeft. Ze geniet er gewoon van, het rustig aan doen :wink:
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Een hond die met 12 sjokt vind ik niet gek, Osa sjokt zelf ook vaak met haar 13 jaar. Maar het gaat mij om relatief jonge honden, die er lichamelijk zo ernstig aan toe zijn door hun gewicht dat ze niet anders kunnen dan achter hun baasje aan sjokken.
Daisy@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herders
Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Ongelezen bericht door Daisy@ »

M'n moeder heeft een buurvrouw met een teckel. Heel lief beestje, maar z'n buikje sleept echt bijna over de grond, héél triest.
Ze hebben hem als herplaatser, en toen hij bij hun kwam was hij mooi gestroomlijnd.....
Zonde....
flatcoat
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse Terriër

Ongelezen bericht door flatcoat »

Als de honden inderdaad overvoerd worden en ook nog eens een gebrek aan beweging hebben is het inderdaad zielig ...... maar de hond weet niet beter. Maar soms kan de hond (en de baas :wink: ) er niets aan doen ..... mijn flatcoat had het aan de schildklier en zij werd ook zo dik als een tonnetje en toch liep ik elke dag een paar uur met haar. Maar toen die schildklier nog niet bekend was konden mensen niet geloven dat ze zoveel liep en zo weinig te eten kreeg ....... heel frustrerend.
Marja & Tibetaanse Terriër Ljennah
Flatcoat Beauty (28-10-1998/13-12-2006)
Afbeelding
Limanade
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bullterrier

Ongelezen bericht door Limanade »

ja zo zag ik hier laatst een teckel met 5 poten :eek: die was zo dik dat zijn pielemuis over de grond sleepte :devil:

maar vd week zag ik ook een heel oud vrouwtje achter de rollator strompelen.. met achter der aan een heel oud poedeltje die zwaaaaaaaaaaaaare HD had.. match made in heaven?

ik vond het erg zielig..
Afbeelding

Wil je vlinders in je buik? Prop een rups in je reet!
Sonnie1983
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder, xMH

Ongelezen bericht door Sonnie1983 »

flatcoat schreef:Als de honden inderdaad overvoerd worden en ook nog eens een gebrek aan beweging hebben is het inderdaad zielig ...... maar de hond weet niet beter. Maar soms kan de hond (en de baas :wink: ) er niets aan doen ..... mijn flatcoat had het aan de schildklier en zij werd ook zo dik als een tonnetje en toch liep ik elke dag een paar uur met haar. Maar toen die schildklier nog niet bekend was konden mensen niet geloven dat ze zoveel liep en zo weinig te eten kreeg ....... heel frustrerend.
De golden van mijn zus werd juist akelig dun door iets aan de schildklier (vraag me niet wat precies). Kreeg medicijnen en al. Nu hebben ze speciaal voer bij de dierenarts moeten halen en was hij binnen 2 weken weer een apar kilo aan gekomen, nu is hij mooi als zou het misschien achter nog ietsjes meer mogen.

het is wel zielig die hondjes die te dik zijn (door overvoeren/te weinig beweging)
billy
Erelid
Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier

Ongelezen bericht door billy »

Hier lopen een paar labs die nog niet zo oud zijn maar al wel behoorlijk dik, ( is de bouw :mrgreen: ) en dan mogen ze 3 keer achter zo'n werpbal aanrennen en dan gaan ze weer gezellig achter de kachel.

Wat ik heel sneu vind, hier loopt iemand met een prachtig slanke bruine lab, aan de prikker en hij trekt er bijna doorheen maar die hond mag niets, ga als ik haar weer zie toch eens vragen waarom :19:

Groetjes Els
Afbeelding
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Voerbeloning daar kan het ook van komen.. in ieder geval bij mijn tante weet ik dat die hond continue voer krijgt.. en dan zeggen dat dat het voer is dat een normale hond in de voerbak krijgt na wandelen..
Ik zag het vanavond ook.. echt een leuke enthousiaste lab-- zijn formaat te dik en ik dacht ook van doen te hebben met een oudere lab-- maar hij is onder de twee in ieder geval... en ook hier was luisteren belonen met voer.. dat wist ie zodra hij braaf was. voer-- is ook niets mis mee--- maar dan moet je in mijn ogen wel de dagelijkse portie voer reduceren omdat je op voer of eten traint..
Moniek B.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Flatcoated en Golden Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Moniek B. »

Belle is met haar 12,5 jaar ook te dik :N: Eigenlijk is ze vanaf het moment dat ze bij me kwam met ruim 5 altijd al aan de zware kant geweest. Maar wat ik ook probeer, ik krijg het er niet verder af. Ze krijgt echt een minimale hoeveelheid Carnibest (ik schat zo'n 200 gram) op een dag; dat is toch zeker voor een hond van 35 kilo niet teveel dacht ik zo.
Verder 1 pensbotje op een dag en ze loopt de uur-wandeling los in de regel nog mee. Maar soms is het (zeker als het warmer is) te ver voor haar en komt ze bijna niet meer vooruit; dan gaat ze in de Doggy Ride :ok:
En overdag slaapt ze het liefst en zit er bar weinig beweging in. Dus zo raar is het niet dat ze te zwaar is :19:

Om een lang verhaal kort te maken; soms is het ook wel heeeel erg moeilijk om een te dikke hond slanker te krijgen en/of te houden. En ben het he-le-maal met je eens dat er veel te veel dikke honden zijn, simpelweg omdat ze teveel te eten en te weinig beweging krijgen. Maar; zwart wit is het dus in mijn optiek niet altijd helaas (want dan was Belle ook een stuk lichter)
Groetjes,
Monique, Ean en Griffin!
Monique Bladder
Marie-Josée
Erelid
Mijn ras(sen): Havanezer

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

Ik zie vaak te dikke labradors maar ook moddervette rottweilers, daar zit dan totaal geen model en geen puf meer in.
En ik ken twee eigenaren die hun hond bewust zo vet lieten worden; de ene (bouvier) omdat hij anders de hele dag schooide en de andere ( beagle), nog triester; omdat hij anders aan de deuren kraste.Nu kon hij amper op de pootjes staan en zijn kussentjes waren helemaal kapotgelopen.Dat is de eerste en enige keer in m'n leven dat ik iemand erop aangesproken heb.Hondje leeft nu volgens mij -gelukkig- niet meer maar ik zie die man weer over straat sukkelen met een nieuwe........beagle :evil:
De bouvier is inmiddels trouwens ook overleden en nu hebben ze een chocoladebruine labrador.Die zal echter niet oud worden want hij steekt onbeheerd de straat over.
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

jep. als ik van mijn auto naar kantoor loop kom ik regelmatig een meneer met 2 bruine labjes tegen. die honden zijn gewoon helemaal rond. en sjokken alleen maar
Afbeelding
Femmel
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Femmel »

Onze Joy van 12 is met haar 28,5kg erg mooi op gewicht. Kreeg de laatste keer zelfs dikke complimenten bij de DA, ze vond haar voor haar leeftijd echt in een prachtige voedingstoestand.

Maar we zijn er ook erg allert op. Joy heeft ooit 33kg gewogen (minder beweging door knieklachten, maar niet geminderd met voer) en dat wil ik NOOIT meer. Een echte rolmops was het geworden. We gaan dus heel geregeld even bij de DA wegen. Zodra ze dan boven de 29kg komt, gaan we een beetje minderen met voer. Het liefst zien we haar tussen de 28 en 28,5kg. Een toename van gewicht betekend dat we ergens iets verkeerd doen.

Als ik dan 2 labradors van 9 maanden zie die al zo dik zijn als bijzettafeltjes. Sneu vind ik dat. :roll:
Groetjes,

Femke

Afbeelding

In loving memory ons Goldensnoetje Joy* (14 februari 1997 - 26 juli 2010)
Voor altijd in ons hart lieve Ginny* (23 januari 2005 - 21 augustus 2014)
_Leonie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door _Leonie »

Vind Myra echt niet te dik hoor haha! Mooi gewicht juist.. :ok:

Bij ons ook veeeeel Labradors, Golden Retrievers en Jack Russells. Die hondjes zijn altijd de bok volgensmij.. Heel sneu. Lijkt me niks voor zo'n hond.
@ Marie-Josée: wat zielig! Vind ik behoorlijk onder de categorie dierenmishandeling vallen.
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Marie-Josée schreef:Ik zie vaak te dikke labradors maar ook moddervette rottweilers, daar zit dan totaal geen model en geen puf meer in.
En ik ken twee eigenaren die hun hond bewust zo vet lieten worden; de ene (bouvier) omdat hij anders de hele dag schooide en de andere ( beagle), nog triester; omdat hij anders aan de deuren kraste.Nu kon hij amper op de pootjes staan en zijn kussentjes waren helemaal kapotgelopen.Dat is de eerste en enige keer in m'n leven dat ik iemand erop aangesproken heb.Hondje leeft nu volgens mij -gelukkig- niet meer maar ik zie die man weer over straat sukkelen met een nieuwe........beagle :evil:
De bouvier is inmiddels trouwens ook overleden en nu hebben ze een chocoladebruine labrador.Die zal echter niet oud worden want hij steekt onbeheerd de straat over.
Wat een rare mensen heb je toch :roll:

Ik denk dat sommige bazen het ook wel lekker makkelijk vinden; hondje te dik (vaak de reu iig ook jong gecastreerd, want hij was zo druk), en dan zijn ze lekker rustig; ze kunnen immers amper meer echt rennen...
Afbeelding
Emma
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Emma »

Muis.. schreef:
Emma schreef:heb het vaak andersom. soms zie ik graatmagere honden. die zou ik zo een biefstuk in hun mik willen gooien.

En toch zie ik mijn herder liever zoals ze is, dan te dik.
Ik krijg dus wel eens te horen dat "men"Myra te dun vindt.
Afbeelding

zie nog geen ribben :mrgreen:
Binkie-5
geregistreerd lid

Ongelezen bericht door Binkie-5 »

ons hondje was niet echt dik toen ie uit t asiel kwam,beetje stress gehad daar denk ik.
nu komt er wat meer vlees op zn ribbetjes maar we passen op dat ie niet te dik wordt.
die kleine hondjes zijn ook zo vaak te dik.
lopen dr hier ook wat van rond.
binkie krijgt nu s`ochtends een droge boterham..vind ie heerlijk en s avond pedigree brokken..soms een beetje blik met brood.
tussendoor als we uit zijn geweest krijgt ie als we thuis komen een honden koekje..een kleintje
en bedelen mag hij niet, taalt er ook niet echt naar al zou hij wel meer willen eten :wink: als ie de kans kreeg dan
if it ain`t right go left
Youp
Zeer actief

Ongelezen bericht door Youp »

Moniek B. schreef:Belle is met haar 12,5 jaar ook te dik :N: Eigenlijk is ze vanaf het moment dat ze bij me kwam met ruim 5 altijd al aan de zware kant geweest. Maar wat ik ook probeer, ik krijg het er niet verder af. Ze krijgt echt een minimale hoeveelheid Carnibest (ik schat zo'n 200 gram) op een dag; dat is toch zeker voor een hond van 35 kilo niet teveel dacht ik zo.
Verder 1 pensbotje op een dag en ze loopt de uur-wandeling los in de regel nog mee. Maar soms is het (zeker als het warmer is) te ver voor haar en komt ze bijna niet meer vooruit; dan gaat ze in de Doggy Ride :ok:
En overdag slaapt ze het liefst en zit er bar weinig beweging in. Dus zo raar is het niet dat ze te zwaar is :19:

Om een lang verhaal kort te maken; soms is het ook wel heeeel erg moeilijk om een te dikke hond slanker te krijgen en/of te houden. En ben het he-le-maal met je eens dat er veel te veel dikke honden zijn, simpelweg omdat ze teveel te eten en te weinig beweging krijgen. Maar; zwart wit is het dus in mijn optiek niet altijd helaas (want dan was Belle ook een stuk lichter)
Het is ook moeilijk. Zahra was ook te dik toen ze hier kwam. Ze is vanzelf al afgevallen doordat ze hier meer beweegt. Ze speelt hier met Diesel en ze komt meer buiten. Ik wil er nog wat af hebben dus heb ik haar voer geminderd. Ze weegt de helft van Diesel dus ik gaf haar ook de helft aan voeding. Dit werkte dus niet. Ze is natuurlijk een gest. teef dus ben ik begonnen met 1/3 van Diesel's hoeveelheid. Nog steeds valt ze niet af. Ik weet dat ze af en toe wat toegestopt krijgt van mijn dochtertje maar dat kan ik bijna niet voorkomen. Ik ga in het voorjaar met haar fietsen en als het dan nog niet lukt dan laat ik het zo.
Ze is niet echt te dik maar ik zou haar liever aan de schrale kant zien.
Groetjes Kim en een poot van Diesel en Zahra
Afbeelding
Teckel_love<3
Zeer actief
Mijn ras(sen): teckel
Contacteer:

Ongelezen bericht door Teckel_love<3 »

neej hoor echt niet de enige!
das gewoon mishandeling om je hond zo rond te laten lopen!
(vind ik dan he)
Al is de inbraak nog zo snel, de Teckel achterhaald 'm wel
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”