Ik werk vier dagen per week. Kwart voor acht rijd ik weg en vlak na zessen ben ik weer terug. 'sMorgens wordt er uitgebreid met ze gewandeld en straks weer gefietst. Ook 'savonds wandelen we minimaal een uur als ik terug ben van het werk. Op mijn vrije dag en in het weekend gaan we altijd naar het bos om lekker uitgebreid te wandelen. Verder doe ik nog GG en behendigheid met ze. Dinsdags gaan ze naar de uitlaatservice en ook op andere dagen als ik extra moet werken.
Ik doe dus best heel veel met en voor ze en ik heb ook niet het gevoel dat ze tekort komen. Mijn vrije tijd is voornamelijk voor hen.
Natuurlijk wil ik ook graag die leuke boerderij met een lapje grond erom heen en voldoende tijd. Maar dat is nou eenmaal niet zo en op dit moment moet er ook gewoon gewerkt worden om brood op de plank te krijgen en hondenbrokken in de voerbak.
En met alle respect, honden hebben geen tijdsbesef, dus of je nu 5 min, 3 uur of 9 uur wegblijft...het is alleen je eigen (schuld)gevoel.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hond en alleen thuis
Moderator: moderatorteam
- MarjaV
- Actief
- Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback
- Aantal honden: 3
- Darko
- Vaste gebruiker
Daar sluit ik me bij aan; Mijn vriend en ik werken ook allebei fulltime (ik werk op projectbasis en probeer mijn werktijden wel aan te passen zodat ik een middag per week vrij heb, en afgelopen jaar heb ik ook een dag thuis gewerkt. Buiten werktijd gaat Darko bijna altijd met me mee; naar de paarden, joggen, 2x per week naar de hondenschool, wandelen met honden van vriendinnen.. Ik denk dat hij het niet erg vind om overdag alleen te zijn, hij loopt lekker buiten en in de garage, heeft genoeg speeltjes, en mijn vader gaat ook vaak met hem wandelen. Scheelt wel dat hij bij zijn vorige baasjes tot 13(!)u alleen moest blijven. Dat van dat tijdsbesef denk ik ook, hij ligt vooral te slapen op mijn thuiswerk dag, en ik denk dat hij dat ook doet als ik niet thuis ben. Er moet gewoon gewerkt worden om het huisje en het beestje te betalen, ik vraag me serieus af hoe mensen in deze tijd nog rondkomen met 1.5 of 1 salaris per gezin, en al helemaal als starter.

- Binkie-5
- geregistreerd lid
wij wisten niet hoe bink zou reageren als ie alleen thuis zou zijn dus gewoon even geprobeerd..hij vindt t wel raar staat op de bank ons uit te kijken .nou blijven we niet lang weg maar als er nog even een boodschap moet worden gedaan ofzo mag bink alleen thuis blijven-15 min-
en blij dat hij is als we terug zijn..of je m 3 weken alleen hebt gelaten :smile

en blij dat hij is als we terug zijn..of je m 3 weken alleen hebt gelaten :smile

if it ain`t right go left