Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

puppen met 3,5 wk uit het nest....grrrr....

Dit forum is voor al uw vragen, ervaringen en weetjes over het fokken van honden.

Moderator: moderatorteam

alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door alm@ »

Walgelijk! Dit is toch pure horror. Zou je zo'n mens niet :devil:
Afbeelding
thom
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door thom »

Dit is toch pure dierenmishandeling.... :devil: :devil: :devil:
Ik weet niet om wie t gaat, maar is daar echt niks aan te doen.... :denken:
Afbeelding
LaRep
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tokkel

Ongelezen bericht door LaRep »

Dat stomme **verwijderd door moderator** kind is nog te stom om voor de duivel te dansen!

Arme honden...

**denk aub een beetje aan het taalgebruik**
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door twinkeltje »

Jsd schreef:Even voor iedereen: ik ben de partner van Syl. Bij deze het hele verhaal, en laat nu een ieder zijn oordeel maar vormen:

- de "fokker" waar het hier om gaat ZEGT kennis van honden te hebben; ze weet dat er voer van voren ingaat en achter uitkomt, that´s it.
- deze "fokker" heeft de moeder aangeschaft als diensthond. LET WEL: woonde toen met nog 4 andere honden op een flatje! De hond zou 6 zijn, maar mevrouw was nog te stom om op het certificaat van de hond te kijken, dan had ze gezien dat daarop geboortejaar 2000 stond!
- met de persoon waar ze de hond van had gekocht had ze de afspraak voor een dekking gemaakt, wat is gebeurd. Nadien is zeker 1 van haar eigen honden ook nog feest gaan vieren....
- om de hond wat meer comfort te geven gedurende de tijd dat ze in de schuur zat besloot ze haar een bankstel te geven: gevolg compleet kapotgetrokken en binnenwerk opgegeten. Dus met 5 a 6 weken drachtig een spoedoperatie. De pups wilde ze met alle geweld houden!
- 3 weken na deze ingrijpende operatie zijn er 9 pups geboren. In de eerste week echter 6 overleden, daar de teef het niet aankon, en mevrouw niet wist wat ze deed.. ze is zelfs met moeder en pups in een autokooi dwars door de vrieskou naar een dierenarts gereden, dat was goedkoper als hem laten komen!
- Nu blijkt mevrouw zelf zwanger te zijn (zegt ze tenminste, ze is al minstens 2 keer eerder zwanger geweest maar zelfs konijnen doen er langer over, en het liep elke keer mis), en dus kan ze niet voor de pups zorgen.
- van de week traden er zware complicaties op bij de teef, de enige keus was haar opnieuw opereren of inslapen. Ze heeft de hond laten liggen, zodat ze nog voor de pups kon zorgen en zei het niet hoefde te doen.
- Uiteindelijk zegt ze nu dat ze gisteren de teef in heeft laten slapen.
- De pups staan op marktplaats, en mogen intussen van haar weg...

Let wel: dit komt allemaal van haarzelf af! Er zijn er die weten hoe ik tekeer ben getrokken tegen haar, dat is niet misgeweest. Maar ze heeft een betonplaat voor haar kop, of wil het gewoon niet inzien.

Hopelijk vinden jullie het dan niet gek dat sommigen die haar persoonlijk kennen en hebben meegemaakt het ECHT GENOEG vinden!!!

EN DAN NOG VERTIKKEN DE INSTANTIES HET OM OP TE TREDEN ALS DIT VERHAAL WORD VERTELD! :evil:

Ja, ik ben razend dat dit in een land van regeltjes waar iedereen zegt dat dierenwelzijn hoog in het vaandel staat mogelijk is. Tegenwoordig is er zelfs een politieke partij die zich hiervoor inzet...

MAAR NOG KAN IEMAND DUS GEWOON ZIJN GANG GAAN...

Mag dit hier niet zo geschreven worden, sorry beheerders. Hopelijk verwijten jullie het Syl niet.
het mag best hier staan hoor er zijn geen namen niks in
het is alleen jammer dat zo bericht er komt te staan dat betekend dat dit soort dingen gebeuren
en die moeten niet gebeuren
wat een verschrikkelijk mens en wat stom dat de dierenbescherming niks doet waarom is er een wed dan
Afbeelding
Gos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Gos »

Wat verschrikkelijk hoe dit horrorverhaal verder is gegaan :devil: Van een ander forum wist ik het begin al, maar van de complicaties had ik nog niks gezien (geen tijd, te druk met onze puppen die voorlopig nog zeker niet weggaan :wink: ). Niet te geloven dat iemand zo stom en zo slecht voor haar honden kan zijn.
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Walgelijk!!

Staat eea nog op mp? Dan kunnen we DAAR in ieder geval tegen optreden!
Want als we dan met z'n allen mp tippen dat die advertentie in geen geval mag omdat de pups te jong zijn.... mischien helpt dat!
Al is het weinig... als ik DAT kan doen, kan ik toch wat...
Laat dan adv nr maar weten ofzo...?

Suzanne
Minhie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Akita

Ongelezen bericht door Minhie »

:eek: Dit is toch gewoon mishandeling, ik snap niet dat er geen actie wordt ondernomen als een ander een melding maakt, belachelijk.
Ik snap ook niet dat men een pup haalt van 3.5 week. :19: :devil:
Afbeelding
smieszka
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ongelezen bericht door smieszka »

Ooooooooooo wat erg. Ik wordt hier gewoon kotsmisselijk van. Ik heb hier ierse wolfshond puppen liggen. In hun werpkist, bij hun moeder, onder de lamp en ze gaan pas met 8 weken weg of later. Met kontrakt en ik ga meerdere malen bij ze kijken en gaat het niet goed dan neem ik ze terug enz enz
Ik slaap er 2 weken naast.

Ik kan dit dus echt niet begrijpen...gatverrrrrrrrr wat een klotemensen zijn er toch op de wereld :devil:
Groetjes Linda

Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Suzanne123 schreef:Walgelijk!!

Want als we dan met z'n allen mp tippen dat die advertentie in geen geval mag omdat de pups te jong zijn.... mischien helpt dat!

Suzanne
in de advertentie kunnen ze toch de datum gewoon aanpassen :wink: of daarin zetten dat ze pas vanaf een bepaalde datum weg mogen maar ze nu alvast verkopen... :wink:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
freskin
Zeer actief
Mijn ras(sen): schotse herder, SWH

Ongelezen bericht door freskin »

Wat een **verwijderd door moderator**! :devil: De pups zijn denk ik beter af om nu naar een nieuw huis te gaan dan daar nog langer bij dat mens te zijn......

Niet te geloven......pure dierenmishandeling.....en daar wordt door betreffende instantie's niets aan gedaan...... :jank:
groetjes, ingrid

Afbeelding AfbeeldingTARAK
Selena
Zeer actief
Mijn ras(sen): x HH
Aantal honden: 9

Re: puppen met 3,5 wk uit het nest....grrrr....

Ongelezen bericht door Selena »

crutz schreef:kwam er gisteren achter dat er bij een "fokker" :kotz: puppen op 3,5 wk vertrekken (afgelopen weekend waren ze 3wk en 1 dag en de eerste was al weg...... :jank:
nu denk je, in NL is dat verboden, dus maak melding....

nou, vergeet het maar....de melding van het te vroeg uit het nest laten gaan van de puppen kan alleen gemaakt worden door diegene die de pup heeft opgehaald....en niet door anderen....

Dat zou mogelijk een interne richtlijn bij de LID kunnen zijn, want strafrechtelijk gezien is dit gewoon ambtshalve vervolgbaar. Het is dus geen "klachtdelict". (lijkt mij overigens onwaarschijnlijk, maar toch...)

Deze overtreding is strafbaar gesteld in een maatregel die voortvloeit uit de Gezondheids- en Welzijnswet voor Dieren n.l. het Honden- en Kattenbesluit 1999.

De controleurs van de LID zijn in deze wet als BOA (bijzonder opsporingsambtenaar) genoemd om met name deze wetgeving te handhaven.

Kortom ben je naar mijn idee "met een kluitje in het riet gestuurd"... :evil:

Mogelijk is het een optie om via de regiopolitie Noord-Holland Noord een hondengeleider (De politieregio waar dit zich afspeelt) te contacten om het dan via de politie aan te geven. Net als bij ons in de regio zijn die m.n. ter zake kundig en aangewezen om dit soort zaken aan te pakken.

Overigens is bedoelde "mevrouw" volgens mij ook werkzaam als hondengeleidster in de beveiliging. Ik denk dat dit gedrag in/bij dat bedrijf ook niet echt als integer wordt gezien..... :idea:

zoals ik tegen iemand anders die ik er over sprak zei....zou er bijna een pup voor gaan halen....helaas denk ik dat ik zomaar geen pup mee krijg van de "fokker" :devil:

wat is het nut van die regel dan als je dus alleen aktie onderneemt als de pupkoper het meld....bedoel, een pupkoper die zo idioot is een pup zo vroeg mee te nemen zal dat echt niet gaan melden.....
Groet Dick (echtgenoot van Selena)
Een mens is nooit te oud om te leren.. en een wijs mens is nooit uitgeleerd!

http://www.vanleeuwen-hollandseherders.nl
Fin
Zeer actief

Re: puppen met 3,5 wk uit het nest....grrrr....

Ongelezen bericht door Fin »

Selena schreef:
crutz schreef:kwam er gisteren achter dat er bij een "fokker" :kotz: puppen op 3,5 wk vertrekken (afgelopen weekend waren ze 3wk en 1 dag en de eerste was al weg...... :jank:
nu denk je, in NL is dat verboden, dus maak melding....

nou, vergeet het maar....de melding van het te vroeg uit het nest laten gaan van de puppen kan alleen gemaakt worden door diegene die de pup heeft opgehaald....en niet door anderen....

Dat zou mogelijk een interne richtlijn bij de LID kunnen zijn, want strafrechtelijk gezien is dit gewoon ambtshalve vervolgbaar. Het is dus geen "klachtdelict". (lijkt mij overigens onwaarschijnlijk, maar toch...)

Deze overtreding is strafbaar gesteld in een maatregel die voortvloeit uit de Gezondheids- en Welzijnswet voor Dieren n.l. het Honden- en Kattenbesluit 1999.

De controleurs van de LID zijn in deze wet als BOA (bijzonder opsporingsambtenaar) genoemd om met name deze wetgeving te handhaven.

Kortom ben je naar mijn idee "met een kluitje in het riet gestuurd"... :evil:

Mogelijk is het een optie om via de regiopolitie Noord-Holland Noord een hondengeleider (De politieregio waar dit zich afspeelt) te contacten om het dan via de politie aan te geven. Net als bij ons in de regio zijn die m.n. ter zake kundig en aangewezen om dit soort zaken aan te pakken.

Overigens is bedoelde "mevrouw" volgens mij ook werkzaam als hondengeleidster in de beveiliging. Ik denk dat dit gedrag in/bij dat bedrijf ook niet echt als integer wordt gezien..... :idea:

zoals ik tegen iemand anders die ik er over sprak zei....zou er bijna een pup voor gaan halen....helaas denk ik dat ik zomaar geen pup mee krijg van de "fokker" :devil:

wat is het nut van die regel dan als je dus alleen aktie onderneemt als de pupkoper het meld....bedoel, een pupkoper die zo idioot is een pup zo vroeg mee te nemen zal dat echt niet gaan melden.....
Groet Dick (echtgenoot van Selena)
:ok: :ok: :ok:
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Dick, ik weet niet of ze nog als hondegeleider werkt.
Ze heeft ontslag genomen/is ontslagen bij het bedrijf waar ze werkte.
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
Jsd
Actief
Mijn ras(sen): Mechelse, Tervurense en groenendaler
Contacteer:

Ongelezen bericht door Jsd »

Inge schreef:Dick, ik weet niet of ze nog als hondegeleider werkt.
Ze heeft ontslag genomen/is ontslagen bij het bedrijf waar ze werkte.
Ze heeft inderdaad ontslag genomen / gekregen bij het bedrijf waar ze werkte, dit naar aanleiding van meerdere klachten en incidenten.

Op dit moment is ze werkzaam als surveillant bij een beveiligingsorganisatie in Noord Holland. Hier wil/kan ze volgens laatste geluiden ook weer als hondengeleider aan het werk...

Aan de andere kant is ze momenteel bezig één of meerdere nog jonge honden van de hand te doen met een hoop mooie verhalen om de prijs op te schroeven (honden zijn nog zo groen als gras, trainen kan/wil/mag ze bijna nergens meer)...

Op dit moment doet ze dit vooral nog via haar Hyves, waarbij ze vooral "groene" geleiders probeert te strikken met haar verhalen... :devil:
Afbeelding
** Angela **
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herder

Ongelezen bericht door ** Angela ** »

Zit me steeds meer op te winden

Waarom kunnen ze hier niets aan doen
Jsd
Actief
Mijn ras(sen): Mechelse, Tervurense en groenendaler
Contacteer:

Ongelezen bericht door Jsd »

malinois schreef:
Suzanne123 schreef:Walgelijk!!

Suzanne
in de advertentie kunnen ze toch de datum gewoon aanpassen :wink: of daarin zetten dat ze pas vanaf een bepaalde datum weg mogen maar ze nu alvast verkopen... :wink:
In de advertentie is nu neergezet dat ze pas op 12 februari gehaald mogen worden. dat stond er eerst niet bij.. :denken:
Afbeelding
patrick*
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): XMH
Contacteer:

Ongelezen bericht door patrick* »

Ik kreeg een tip van een van de leden van mijn forum waar wij deze mevrouw een levenslange ban hebben gegeven, dat hier nog wat meer te lezen stond over haar uitspattingen.

Simpel weg gezegd zijn wij hier mee bezig geweest omdat het gewoonweg dierenleed is!!
Wij hebben als enige optie gekregen het te melden bij meld misdaad annoniem.
Daar Dick aangeeft dat het iets is wat dus strafrechterlijk niet mag is dit dus een optie.
komen er bij meld misdaad annoniem genoeg meldingen binnen dan zullen ze zeker een kijkje bij mevrouw gaan nemen!!!
Dus voor degen die haar persoonlijk kennen meld dit aub dan los je het probleem op!!!
Er zijn schijnbaar genoeg forum gangers die meer over haar perssonlijk weten dus de gegevens liggen op straat :wink:

Overgens zou de hond ook verkocht kunnen zijn daar ik daar vorige week over gemaild werd dat de teef te koop was aangeboden aan een colega hondengeleider.
Afbeelding
www.knpvforum.nl

Een hond is geen mens, dus behandel hem dan ook niet als een mens.
*Nicky*
geregistreerd lid
Contacteer:

Ongelezen bericht door *Nicky* »

Heb net alles zitten lezen.

Wat er wel gedaan kan worden, is melding doen bij de Partij van de Dieren. Die zitten in de Tweede Kamer en kunnen de regering vragen om hier iets aan te doen (b.v. de mogelijkheid te verruimen dat iedereen dit soort dingen mogen melden).
Groeten Nicky

Afbeelding
Nijman
geregistreerd lid

Ongelezen bericht door Nijman »

Eindelijk kan ik dan zelf ook even reageren op dit hele verhaal...

mensen die mij wat te vertellen hebben of wat dan ook nodig ik uit via mijn email contact op te nemen.
Kom langs, kom met eigen ogen zien hoe het hier is!!

Met de puppen gaat het heel goed.
Ik ben hier niet om verder problemen te veroorzaken... maar wil wel graag mijn verhaal doen
een aantal van jullie hebben deze al via de mail ontvangen.
Doe er mee wat je wilt.

Wil je contact, prima, benader me dan... kom dan langs...
Ik heb niks te verbergen

patriciajilderda@hotmail.com is mijn adres...
kom alsjeblieft langs en zie het met eigen ogen.

Ben echt de wanhoop zo nabij dat ik een ieder verzoek om contact op te nemen...

Ik wil naamzuivering want dankzij hem is dit hele gezeik begonnen...
Hij heeft mij tessa verkocht alzijnde 6 jaar, hij vertelde me dat zij al 2 eerdere nesten had gehad.
Dat ze uit een eigen combinatie kwam, en dat ze goed gezond was...
De afspraak toen we haar kochten voor mijn vriend patrick was dat er een nest mee gemaakt zou worden, waar hij alle zorg voor zou nemen

Toen ze na 6 weken dracht een spoedoperatie moest ondergaan ging alles mis.
Bij de dierenarts aangekomen het verhaal voorgelegt, en besloten tot overgaan op operatie, deze zag dat ze puppen had,(wat op een foto niet te zien is) en wou deze niet aborteren dit omdat ze hier goed uit zou komen en er volle vertrouwen in had, dit gaf mij ook vertrouwen de persoon hij wou er weinig van weten, hij baalde alleen ervan dat et zo liep zei hij... omdat hij waarschijnlijk nu zijn kosten misliep van de pups..??

Toen werden de puppen geboren en dat ging ook niet zoals gepland.. dit was nagenoeg dus de schuld van hem, want ze had nog NOOIT een nest gehad!!! terwijl hij overal (zelfs op mijn eigen club) dat ze al eerder nesten had gehad..

Ik heb nu contact met de oude eigenaar die me alles haarfijn heeft uitlegt en uit welke combinatie ze dan uiteindelijk wel is gekomen...
Tessa is 8 jaar, en had nog nooit een nest gehad, heeft altijd binnen gelegen en heeft pas laat een certificaat gelopen omdat ze een laatbloeier was..
de persoon verklaard hier weinig over, behalve dat het een en al leugen zou zijn van een handelaar waar hij haar van gekocht had...
de meneer waar Tessa vandaag komt heet ......................, deze heeft de hond verkocht aan .............. iemand uit Wezep,
waar ik ook nog contact mee heb gehad, want die belde mij ineens op over de hond...
die wist mij dingen te vertellen waar ik echt van schrok.. waar of niet waar.. ik weet het niet meer allemaal maar goed, die heeft tessa weer verkocht aan die persoon... en die persoon heeft mij Tessa verkocht met een heel ander verhaal..

Ik heb alle kosten aan deze hond gehad, ik heb contact met div fokkers en de dierenartsen, gehad over alles,

en dit is het verhaal!

Want deze gozer is helemaal niet goed bij zijn hoofd

Hij heeft hier afgelopen maandag aan me deur lopen bedreigingen af te geven, dat er gezeik in de sport was over mij..Dat de instanties ingeschakeld waren da tik mijn honden mishandel, en nog erger..
Als ik dat doe waarom laat ik dan een hond voor dik1400 euro met spoed opereren??
Waarom krijgen mijn honden dan goed voer, en iedere maand netjes hun vlooiendruppels en liggen ze hier op de bank lekker te slapen...?
ik heb hier toen op gereageerd door de pup mee te geven... omdat ik het gewoon niet meer trok met hem..
hij moest en zou zijn pup mee nemen... hij heeft me 20 euro ter vergoeding voor gegeven.

Mijn andere 2 teefjes liggen hier gezond en wel, en worden pas over 2 weken opgehaald door hun nieuwe eigenaren...
wel te verstaand 1 uit de sport, en een oudere echtpaar

Deze zijn hier beide geweest om te kijken...

Voor de rest met mijn teefje ging het minder goed afgelopen week...
Ze kreeg bloed bij de ontlasting en ik heb haar helaas moeten laten gaan...
Ik heb zoveel medische kosten aan haar gehad, en zo goed me best gedaan om der te laten onderzoeken...
en alles gedaan om haar te helpen...
maar eens houd het bij mij ook op... dat kan je de hond ook niet aandoen zei JSD nog tegen mij! je weet mijn standpunt...

en nu krijg ik dit als dank...
ik vind dat er dingen moet recht getrokken moeten worden.. en mijn naam zuiveren..

denk ervan wat je denken wilt..
neem contact op met de dierenarts in putten hoe en wat..
Kom hier langs.. het maakt me niet uit
mijn SHIT ligt hier open en bloot op dit forum en wie weet waar nog meer...
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Patricia, je kunt hier wel een zielig verhaal op gaan hangen, maar je bent zelf degene geweest die fout na fout heeft gemaakt.

JIJ hebt de dekking laten doen en zelfs de gelegenheid gegeven dat je eigen niet gezonde reu er ook nog eens overheen ging.
JIJ bent degene die een bank bij Tessa neerzette, die ze vervolgens half op vrat.
JIJ bent met pups door de vrieskou gegaan.
JIJ hebt de pup meegegeven aan de eigenaar van de reu, niemand anders.
Bovendien zijn de andere pups over 2 weken ook nog te jong, wettelijk mogen ze pas met 7 weken het nest verlaten. :roll:

Je bent vaak genoeg gewaarschuwd door verscheidene mensen. :roll:
Je kunt nu wel alles afschuiven op de reu-eigenaar, maar je bent zelf ook verantwoordelijk voor jouw daden.
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
Nijman
geregistreerd lid

Inge schreef:Patricia, je kunt hier wel een zielig verhaal op gaan hangen, maar je bent zelf degene geweest die fout na fout heeft gemaakt.

JIJ hebt de dekking laten doen en zelfs de gelegenheid gegeven dat je eigen niet gezonde reu er ook nog eens overheen ging.
Ik heb alleen maar gecastreerde reuen hier liggen
JIJ bent degene die een bank bij Tessa neerzette, die ze vervolgens half op vrat.
Daar heeft ze nooit problemen mee gehad, tot ze begon ermee en ik de bank direct heb weggehaald
[b]Omdat de dierenarts hier niet wou komen[/b]
Had sterker in mijn schoenen moeten staan
Bovendien zijn de andere pups over 2 weken ook nog te jong, wettelijk mogen ze pas met 7 weken het nest verlaten.
Mij is anders verteld :roll:

Je kunt nu wel alles afschuiven op de reu-eigenaar, maar je bent zelf ook verantwoordelijk voor jouw daden.
En dat laatste heb je gelijk in..
Maar het is zo gegaan zoals ik het net er neer heb gezet, niks meer niks minder.. daarom zeg ik ook..
kom langs!
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

blablabla, ikke ikke ikke, het zal allemaal wel, het is altijd iemand anders schuld.

ik kan je wel zeggen, hoe klaar ik ook met iemand ben, no way dat iemand hier een pup van 3,5 week oud het huis uit krijgt. waardeloos gebeuren :roll:
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

Nijman schreef:Eindelijk kan ik dan zelf ook even reageren op dit hele verhaal...

mensen die mij wat te vertellen hebben of wat dan ook nodig ik uit via mijn email contact op te nemen.
Kom langs, kom met eigen ogen zien hoe het hier is!!

Met de puppen gaat het heel goed.
Ik ben hier niet om verder problemen te veroorzaken... maar wil wel graag mijn verhaal doen
een aantal van jullie hebben deze al via de mail ontvangen.
Doe er mee wat je wilt.

Wil je contact, prima, benader me dan... kom dan langs...
Ik heb niks te verbergen
heb contact gehad, heb zelfs in het begin nog tips gegeven, dus verwijt me niets...
alleen de eerste tip was red de teef en laat de puppen gaan, daar heb je niets mee gedaan....toen had ik al alle advies achterwege kunnen laten, maar de puppen hebben daar niets aan, dus ook nog tentijde van de bevalling en de eerste dagen tips gegeven....helaas heeft het niet kunnen helpen....en dan bedoel ik helaas voor de levende wezens en niet voor jullie....
patriciajilderda@hotmail.com is mijn adres...
kom alsjeblieft langs en zie het met eigen ogen.

Ben echt de wanhoop zo nabij dat ik een ieder verzoek om contact op te nemen...
wanhooop nabij omdat het nu echt een keer dichterbij komt dat er ECHT stappen ondernomen worden....of geef je echt om je honden.....???
Ik wil naamzuivering want dankzij hem is dit hele gezeik begonnen...
Hij heeft mij tessa verkocht alzijnde 6 jaar,
op haar certificaat staat naar mij bekend haar echte leeftijd, dus je had bij aanschaf al kunnen weten hoe oud ze was....
hij vertelde me dat zij al 2 eerdere nesten had gehad.
Dat ze uit een eigen combinatie kwam, en dat ze goed gezond was...
De afspraak toen we haar kochten voor mijn vriend patrick was dat er een nest mee gemaakt zou worden, waar hij alle zorg voor zou nemen
waarom is het nest dan bij jullie geboren???
Toen ze na 6 weken dracht een spoedoperatie moest ondergaan ging alles mis.
Bij de dierenarts aangekomen het verhaal voorgelegt, en besloten tot overgaan op operatie, deze zag dat ze puppen had,(wat op een foto niet te zien is)
met 6 wk is een dracht meestal wel op foto's te zien
en je had ook vooraf dan een echo kunnen laten maken, want je wist dat ze gedekt was en dus dat ze dragend kon zijn
en wou deze niet aborteren dit omdat ze hier goed uit zou komen en er volle vertrouwen in had, dit gaf mij ook vertrouwen de persoon hij wou er weinig van weten, hij baalde alleen ervan dat et zo liep zei hij... omdat hij waarschijnlijk nu zijn kosten misliep van de pups..??
als de DA waar ze is geweest aan geeft dat hij denkt dat t nog wel goed gaat met de dracht heb ik daar idd wel vertrouwen in, mede daarom heb ik je destijds ook veel tips gegeven voor die laatste tijd van de dracht en de aanvang van de bevalling....
maar waarom zou de vorige eigenaar van haar nu ineens de opbrengst van de puppen missen, want het een sluit toch niet uit dat ze de puppen bij hem krijgt en dat ze daar opgroeien en via daar verkocht worden???
Toen werden de puppen geboren en dat ging ook niet zoals gepland.. dit was nagenoeg dus de schuld van hem, want ze had nog NOOIT een nest gehad!!! terwijl hij overal (zelfs op mijn eigen club) dat ze al eerder nesten had gehad..
hoezo zijn schuld, jouw keuze geweest de puppen bij jullie geboren te laten worden, toch? en jij hebt er voor gekozen niet eerder in te grijpen met een keizersnede (want dat was in dit geval denk ik wel nodig geweest, de hele bevalling heeft VEEL te lang geduurd....) oid....en door ook nog eens in de vrieskou met een bevallende teef en net geboren puppen naar de DA te gaan ipv een DA vooraf ingelicht te hebben en die netjes aan huis te laten komen bij complicaties
Ik heb nu contact met de oude eigenaar die me alles haarfijn heeft uitlegt en uit welke combinatie ze dan uiteindelijk wel is gekomen...
Tessa is 8 jaar, en had nog nooit een nest gehad, heeft altijd binnen gelegen en heeft pas laat een certificaat gelopen omdat ze een laatbloeier was..
de persoon verklaard hier weinig over, behalve dat het een en al leugen zou zijn van een handelaar waar hij haar van gekocht had...
de meneer waar Tessa vandaag komt heet ......................, deze heeft de hond verkocht aan .............. iemand uit Wezep,
waar ik ook nog contact mee heb gehad, want die belde mij ineens op over de hond...
die wist mij dingen te vertellen waar ik echt van schrok.. waar of niet waar.. ik weet het niet meer allemaal maar goed, die heeft tessa weer verkocht aan die persoon... en die persoon heeft mij Tessa verkocht met een heel ander verhaal..

Ik heb alle kosten aan deze hond gehad, ik heb contact met div fokkers en de dierenartsen, gehad over alles,

en dit is het verhaal!

Want deze gozer is helemaal niet goed bij zijn hoofd
allemaal zaken die je voor er gedekt werd al uit had kunnen zoeken...dan was je beter ten ijs gekomen...
Hij heeft hier afgelopen maandag aan me deur lopen bedreigingen af te geven, dat er gezeik in de sport was over mij..Dat de instanties ingeschakeld waren da tik mijn honden mishandel, en nog erger..
Als ik dat doe waarom laat ik dan een hond voor dik1400 euro met spoed opereren??
logisch dat je de DA rekening betaald hebt,
waren nl geen kosten verbonden aan de dracht/het nest, maar gewoon onoplettendheid waardoor ze de kans heeft gekregen de bank op te eten en waardoor complicaties zijn gekomen, dan is het niet meer dan normaal dat je de operatie betaald
alleen een teef met een moeilijke zware bevalling ingrijpen door de DA onthouden, dat is idd in mijn ogen mishandeling.....
Waarom krijgen mijn honden dan goed voer, en iedere maand netjes hun vlooiendruppels en liggen ze hier op de bank lekker te slapen...?
allemaal relatieve zaken....
ik heb hier toen op gereageerd door de pup mee te geven... omdat ik het gewoon niet meer trok met hem..
hij moest en zou zijn pup mee nemen... hij heeft me 20 euro ter vergoeding voor gegeven.
ga gewoon helemaal niemand een pup van die leeftijd mee geven en al HELEMAAL NIET onder bedreiging....hij kan hoog en laag springen en in het ergste geval onder politie begeleiding het pand verlaten....
Mijn andere 2 teefjes liggen hier gezond en wel, en worden pas over 2 weken opgehaald door hun nieuwe eigenaren...
ze zijn nu 4 wk, dat wil dus zeggen dat ze met 6 wk vertrekken, nog veel te vroeg....zeker voor puppen met zo'n achterstand bij de start al....
wel te verstaand 1 uit de sport, en een oudere echtpaar

Deze zijn hier beide geweest om te kijken...
waarom staan ze dan nog op MP en waarom adverteerd de dekreu eigenaar dan met deze 3 puppen (waarvan je overigens tegen jsd hebt gezegd dat het 3 teven waren, maar op je site en de dekreu eigenaar advertentie op het knpvforum geven aan 1 reu 2 teven) op het knpv forum
Voor de rest met mijn teefje ging het minder goed afgelopen week...
Ze kreeg bloed bij de ontlasting en ik heb haar helaas moeten laten gaan...
Ik heb zoveel medische kosten aan haar gehad, en zo goed me best gedaan om der te laten onderzoeken...
en alles gedaan om haar te helpen...
maar eens houd het bij mij ook op... dat kan je de hond ook niet aandoen zei JSD nog tegen mij! je weet mijn standpunt...
ja, alleen had je haar dus VEEL EERDER haar rust moeten geven en niet nog na een ongelukkig ongeluk (laat ik het opeten van de bank daar dan maar onder scharen) ook nog een super zware operatie laten ondergaan, een zeer zware bevalling, totale paniek de eerste dagen omdat ze niet weet waar het te zoeken waardoor ze de puppen niet zoogt en doodligt en dan nu nog een paar dagen ellende en pijn voordat je haar laat gaan omdat je dan de puppen tenminste helemaal over hebt op voer ipv dat ze nog bijgeflest moeten worden...
en nu krijg ik dit als dank...
ik vind dat er dingen moet recht getrokken moeten worden.. en mijn naam zuiveren..

denk ervan wat je denken wilt..
neem contact op met de dierenarts in putten hoe en wat..
Kom hier langs.. het maakt me niet uit
mijn SHIT ligt hier open en bloot op dit forum en wie weet waar nog meer...
overal waar je het zelf hebt neergezet....tot dit moment was er nl nog niet bekend wie je was behalve bij mensen die het al vanaf het begin gevolgd hebben in topics die je zelf geopend hebt.....

werkhondenkennel..... :denken: www.whk-dantesplace.nl :jank:
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan

Ongelezen bericht door twinkeltje »

ik wil me nergens mee bemoeien maar sommige punten vind ik kul
Jij ben toch de persoon die een hond laad dekken dan hoor jij toch eerst je in dingen te verdiepen voor je de hond laat dekken
dan weet je toch ook dat je een pup niet zo jong weg mag doen
dan weet je toch ook wat voor gevolgen dat kan hebben
dat nest is toch bij jou dan ben jij toch net zo verantwoordelijk over het hele gebeuren misschien nog wel meer dan de oude of mede eigenaar :19:
Afbeelding
crutz
Zeer actief
Contacteer:

Nijman schreef:
Inge schreef:Patricia, je kunt hier wel een zielig verhaal op gaan hangen, maar je bent zelf degene geweest die fout na fout heeft gemaakt.

Ik heb alleen maar gecastreerde reuen hier liggen
op hyves heb je anders geschreven....denk dat jsd nog wel de text heeft
Daar heeft ze nooit problemen mee gehad, tot ze begon ermee en ik de bank direct heb weggehaald
je hebt hem zelf neergezet, dus zelf die problemen veroorzaakt
Omdat de dierenarts hier niet wou komen
heb ik hierboven ook al gezegd en toen het speelde ook al,
vooraf inlichten van de DA wil wel helpen....dan weet je welke je kan helpen, krijg hier zelfs gewoon hun rechtstreekse mobiele nr voor die periode, maar dan moeten ze er natuurlijk wel op vertrouwen dat je daar geen misbruik van maakt :wink:
Had sterker in mijn schoenen moeten staan
idd
Bovendien zijn de andere pups over 2 weken ook nog te jong, wettelijk mogen ze pas met 7 weken het nest verlaten.
Mij is anders verteld :roll:
verdiep je vooraf eerst ergens in, dan weet je hoe of wat, wettelijk is 7 wk
En dat laatste heb je gelijk in..
Maar het is zo gegaan zoals ik het net er neer heb gezet, niks meer niks minder.. daarom zeg ik ook..
kom langs!
[/quote]
niet afschuiven, verantwoordelijkheid nemen!
** Angela **
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herder

Ongelezen bericht door ** Angela ** »

En wie zijn hier allemaal weer de dupe van ????

Die arme honden :evil:

Zag trouwens dat je ega zich inmiddels op t knpv forum heeft aangemeld.
Dus je kan er gewoon weer op :roll:
Nijman
geregistreerd lid

Prima, ik neem volledig mijn verantwoordelijkheid.
(maar vind wel dat hier nog een heel verhaal aan vast zit!)

Ik heb hier niks meer aan toe te voegen, mensen die contact willen opnemen kunnen dat via de mail of telefonisch doen..

patriciajilderda@hotmail.com

kom des noods langs... ik ben thuis!!

En voor de rest...
Ik lees wel hoe het verloopt, ik hoop dat de desbetreffende instanties gauw langs komen!
Nijman
geregistreerd lid

Ik weet van geen advertentie meer af op marktplaats...
mijn advertentie is verwijderd...
en mijn puppen zijn besproken die hier nog zijn...

:roll:
crutz
Zeer actief
Contacteer:

reactie op hyves
weggehaald door modjes geen berichten van andere site s of forums zonder toestemming van de auteur neer zetten
was van tentijde van de operatie is natuurlijk inmiddels verwijderd

en hier de advertentie zoals die op het knpvforum staat
Nijman
geregistreerd lid

Ja die heb ik idd ook gelezen.. ik ben daar nu over in discussie met de politie en met JSD want hier wist ik helemaal niks van af...

Vandaar dat dit nu allemaal los komt, en ik nu reageer..
Plaats reactie

Terug naar “Fokken van honden”