Het gebeurt wel eens, maar volgens mij minder vaak dan wel eens wordt gezegd.Moos schreef:Je hoort dat best wel vaker toch dacht ik? Dat ze ander gedrag vertonen naar andere honden als ze loops zijn?ranetje schreef: Ita wordt op het moment wat onvriendelijker naar sommige andere honden en voor de rest staat ze te gillen als een sirene wanneer ze een andere hond ziet in de verte![]()
Ik was niet bedacht op dat onvriendelijke gedrag, maar nu ik dat heb ervaren loopt ze andere aangelijnde honden voorbij met haar neus in een hand vol met koekjes en dat werkt gelukkig![]()
Ik kan het even niet anders oplossen met Rana ook nog aangelijnd er bij![]()
In ieder geval wordt de rust zo bewaard.
Ze zal wel de pest in hebben dat ze toch veel minder los is dan anders.
Maar ze zal het er toch mee moeten doen.![]()
Die sirene moet ik stiekem wel een beetje om lachenVera gaat altijd, als ik haar de kans geef, in de lijn hangen als ze een andere hond moet passeren (spelen spelen
), en dat zou ze nu dus ook doen als ze kans zou krijgen (maar die krijgt ze niet, ook met de koekjes volg methode inderdaad
). Maar dat is dus niet anders, wel even extra onhandig
![]()
![]()
Ze zou van mij overigens best opdringerige reuen weg mogen snauwen, maar de twee die we tegengekomen zijn ging ze, als altijd, een beetje onderdanig naar zitten/liggen doen totdat de baas ze eens op kwam halen. Reuze handig![]()
En ik denk dat het dan ook nog meer samen hangt met het weinige loslopen dan met de loopsheid op zich
Ze snauwt vooral tegen honden die niet buitengewoon vriendelijk naar haar zijn, maar waar ze voorheen alleen maar even naar keek en dan gezellig met mij mee liep "ik ben braaf hé baasje?"
Het lontje is wat korter.
Maar toch waarschijnlijk meer vanwege het vaker aangelijnd lopen (?)