Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Masterclass Ringtraining
Moderator: moderatorteam
- Rosita Compagner
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): waterhonden
- Contacteer:
Masterclass Ringtraining
Voor onderstaande mmasterclass heb ik me opgegeven, Latte mag mee! Het lijkt me heel leuk.
Op 9 februari 2009 gaan we van start met de Masterclass Ringtraining.
Deze Masterclass Ringtraining is bedoeld voor de wat meer ervaren exposant. De focus ligt op het klaarstomen van u en uw hond voor het perfect showen in de erering. De Masterclass worden gegeven in Danscentrum Lensink, Stationsplein 1D, 8331 GM Steenwijk. Dit danscentrum heeft een gladde vloer en de mogelijkheid tot allerlei geluids- en lichteffecten. Dit is uitermate geschikt om uw hond voor te bereiden op de dingen die in en rond de erering gebeuren. Een hond die in principe graag showt, kan door zijn ervaring in de (ere)ring zijn plezier in showen verliezen. Hij toont zich dan minder enthousiast en dus minder fraai en haalt slechtere resultaten. U bent dan niet blij, uw hond ook niet.
De Masterclass Ringtraining wordt gegeven door Berno Bekebrede en Richard Lensink. Berno is al meer dan 25 jaar bekend als internationale trainer en professional handler; zijn passie voor honden en de show staan garant voor hoge kwaliteit. Richard is dansleraar en jurylid bij diverse danswedstrijden; hij heeft op hoog niveau wedstrijden gedanst en is opleider tot het vak van dansleraar. Hij is expert in houding. Deze unieke combinatie van trainers die alles over bewegen en houding weten, leert u het beste tempo bij uw hond te vinden. Voor de erering wordt het juiste tempo gezocht. U leert hoe u uw hond op zijn tempo laat starten en hoe hij zijn gangwerk op een relatief kleine oppervlakte kan tonen. Door het gebruik van de geluids- en lichteffecten tijdens de training zal de hond hieraan gewend raken en niet meer 'tekenen' bij het optreden in de grote ring tijdens de show. Ook u leert hiermee om te gaan.
De Masterclass Ringtraining bestaat uit negen trainingen. Bij twee hiervan zijn keurmeesters als gasttrainer aanwezig. Zij geven u waardevolle tips waar "de andere kant" oplet. Door de Masterclass krijgt u o.a. inzicht in tempo, showeffect, vloergedrag en houding van u en uw hond. Het resultaat is een hond die showen net zo leuk vindt als u. De negen Masterclass Ringtrainingen worden elke tweede maandag van de maand gehouden in februari - november 2009, behalve augustus. Tijdstip naar keuze om 19.00, 20.00 of 21.00 uur.
Uw investering in deze unieke Masterclass Ringtraining is slechts € 95.- per hond. Interesse? Neem dan geheel vrijblijvend contact met ons op via tel. 0623 359493 of schrijf u in, per e-mail op info@showdogs.nl, of bij voorkeur via: www.showdogs.nl.
Vriendelijke groet, Richard Lensink Secretaris Stichting Showdogs
Showdogs
info@showdogs.nl - www.showdogs.nl
Op 9 februari 2009 gaan we van start met de Masterclass Ringtraining.
Deze Masterclass Ringtraining is bedoeld voor de wat meer ervaren exposant. De focus ligt op het klaarstomen van u en uw hond voor het perfect showen in de erering. De Masterclass worden gegeven in Danscentrum Lensink, Stationsplein 1D, 8331 GM Steenwijk. Dit danscentrum heeft een gladde vloer en de mogelijkheid tot allerlei geluids- en lichteffecten. Dit is uitermate geschikt om uw hond voor te bereiden op de dingen die in en rond de erering gebeuren. Een hond die in principe graag showt, kan door zijn ervaring in de (ere)ring zijn plezier in showen verliezen. Hij toont zich dan minder enthousiast en dus minder fraai en haalt slechtere resultaten. U bent dan niet blij, uw hond ook niet.
De Masterclass Ringtraining wordt gegeven door Berno Bekebrede en Richard Lensink. Berno is al meer dan 25 jaar bekend als internationale trainer en professional handler; zijn passie voor honden en de show staan garant voor hoge kwaliteit. Richard is dansleraar en jurylid bij diverse danswedstrijden; hij heeft op hoog niveau wedstrijden gedanst en is opleider tot het vak van dansleraar. Hij is expert in houding. Deze unieke combinatie van trainers die alles over bewegen en houding weten, leert u het beste tempo bij uw hond te vinden. Voor de erering wordt het juiste tempo gezocht. U leert hoe u uw hond op zijn tempo laat starten en hoe hij zijn gangwerk op een relatief kleine oppervlakte kan tonen. Door het gebruik van de geluids- en lichteffecten tijdens de training zal de hond hieraan gewend raken en niet meer 'tekenen' bij het optreden in de grote ring tijdens de show. Ook u leert hiermee om te gaan.
De Masterclass Ringtraining bestaat uit negen trainingen. Bij twee hiervan zijn keurmeesters als gasttrainer aanwezig. Zij geven u waardevolle tips waar "de andere kant" oplet. Door de Masterclass krijgt u o.a. inzicht in tempo, showeffect, vloergedrag en houding van u en uw hond. Het resultaat is een hond die showen net zo leuk vindt als u. De negen Masterclass Ringtrainingen worden elke tweede maandag van de maand gehouden in februari - november 2009, behalve augustus. Tijdstip naar keuze om 19.00, 20.00 of 21.00 uur.
Uw investering in deze unieke Masterclass Ringtraining is slechts € 95.- per hond. Interesse? Neem dan geheel vrijblijvend contact met ons op via tel. 0623 359493 of schrijf u in, per e-mail op info@showdogs.nl, of bij voorkeur via: www.showdogs.nl.
Vriendelijke groet, Richard Lensink Secretaris Stichting Showdogs
Showdogs
info@showdogs.nl - www.showdogs.nl
-
Josee
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): weimaraners
- Contacteer:
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
- Scooby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse dog
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Hé, leuk! Ik zat er ook aan te denken om mee te gaan doen, maar als jij/jullie ook gaan, is het helemaal leuk natuurlijk!Josee schreef:oei dat klinkt wel erg leuk en leerzaam.
Denk dat ik me ook opgeef, ff vragen of mijn vriendin dan ook kan (en mee wilt) ben niet zo'n ster in het donker rijden en is toch nog wel ff een stukkie rijden
Groetjes, Karen
Duitse doggen 'Uut Sutfene'
- Rosita Compagner
- Zeer actief
- Contacteer:
-
Josee
- Zeer actief
- Contacteer:
- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
- Rosita Compagner
- Zeer actief
- Contacteer:
't Is maar 1x per maand he? Dat is wat mij over de streep hielp, voor een wekelijkse training vind ik het ook veel te ver. Maar ach, na een maand ben ik die rit wel weer vergeten. Augustus (en april denk ik, want dan is Leeuwarden) valt al af.sirene schreef:Jammer dat het zo ver weg is zeg![]()
De kleine groepjes spreken mij ook erg aan.
- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
Ja, ik zag het. Maar het is wel 2 uur rijden enkele reis. Da's me toch iets te gortig ;o)Rosita Compagner schreef:'t Is maar 1x per maand he? Dat is wat mij over de streep hielp, voor een wekelijkse training vind ik het ook veel te ver. Maar ach, na een maand ben ik die rit wel weer vergeten. Augustus (en april denk ik, want dan is Leeuwarden) valt al af.sirene schreef:Jammer dat het zo ver weg is zeg![]()
-
Josee
- Zeer actief
- Contacteer:
Zou mij ook iets te gek zijn idd.sirene schreef:Ja, ik zag het. Maar het is wel 2 uur rijden enkele reis. Da's me toch iets te gortig ;o)Rosita Compagner schreef:'t Is maar 1x per maand he? Dat is wat mij over de streep hielp, voor een wekelijkse training vind ik het ook veel te ver. Maar ach, na een maand ben ik die rit wel weer vergeten. Augustus (en april denk ik, want dan is Leeuwarden) valt al af.sirene schreef:Jammer dat het zo ver weg is zeg![]()
Ik moet 1 uur en 15 min rijden geloof ik. Maar aangezien ik 's avonds niet graag alleen gaat mijn vriendin mee
Voor een wekelijkse cursus vind ik dat ook te gek maar daar het maar 1 x per maand is , is het denk ik wel goed te doen...
@Rosita: welk tijdstip heb jij doorgegeven. Ik 20.00, mocht dat niet lukken wil ik 1900 proberen.
Ben benieuwd!!
- Scooby
- Zeer actief
- Contacteer:
Dan moet je gewoon even mailen? Heb ik ook gedaan met de vraag of het ook te doen is met een pup van net twaalf weken, omdat het best wel intensieve trainingen zijn.Josee schreef:nou ik ga, nu nog ff zien met welke hond, zou het de bedoeling zijn dat je elke keer dezelfde hond zijn??
Of zou je het mogen afwisselen?
Groetjes, Karen
- Scooby
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik heb me ook voor 20:00 uur opgegeven!Josee schreef: @Rosita: welk tijdstip heb jij doorgegeven. Ik 20.00, mocht dat niet lukken wil ik 1900 proberen.
Ben benieuwd!!
Groetjes, Karen
- blacky
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Coton de Tuléar en Havanezer.
- Aantal honden: 3
- Rosalinde.
- Zeer actief
- Contacteer:
- Pumi
- Zeer actief
- Contacteer:
Lijkt me wel leuk om aan mee te doen, maar niet met onze Chippy
Die weet zich vaak niet te gedragen tussen andere honden, hij wil werkelijk met alle honden spelen en probeert er dus ook constant bovenop te springen. Maar helaas speelt hij met veel grommen en dus begrijpen andere honden hem vaak niet
Ze doen dit vast nog wel eens vaker, misschien dat ik dan met onze kleine telg Isis mee kan doen, die is nu nog maar 4 mnd. Ik hoop dat ze in de loop van dit jaar gewoon nog een cursus opstarten, de afstand is voor ons heel goed te doen
Ze doen dit vast nog wel eens vaker, misschien dat ik dan met onze kleine telg Isis mee kan doen, die is nu nog maar 4 mnd. Ik hoop dat ze in de loop van dit jaar gewoon nog een cursus opstarten, de afstand is voor ons heel goed te doen
-
Josee
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik weet dat Scooby heeft gemaild of het te doen was met een pup van net 12 weken. Ze hadden geantwoord dat dat geen probleem is en er rekening gehouden wordt met de leeftijd vd hond. En dat dat een prima leeftijd was om te startenPumi schreef:Lijkt me wel leuk om aan mee te doen, maar niet met onze ChippyDie weet zich vaak niet te gedragen tussen andere honden, hij wil werkelijk met alle honden spelen en probeert er dus ook constant bovenop te springen. Maar helaas speelt hij met veel grommen en dus begrijpen andere honden hem vaak niet
![]()
Daarnaast is het maar 1x in de maand dus voor je het weet isze 9 maanden
- Scooby
- Zeer actief
- Contacteer:
Zou het dan niet juist een hele goede training zijn?Pumi schreef:Lijkt me wel leuk om aan mee te doen, maar niet met onze ChippyDie weet zich vaak niet te gedragen tussen andere honden, hij wil werkelijk met alle honden spelen en probeert er dus ook constant bovenop te springen. Maar helaas speelt hij met veel grommen en dus begrijpen andere honden hem vaak niet
![]()
Groetjes, Karen
- Pumi
- Zeer actief
- Contacteer:
`Scooby schreef:Zou het dan niet juist een hele goede training zijn?Pumi schreef:Lijkt me wel leuk om aan mee te doen, maar niet met onze ChippyDie weet zich vaak niet te gedragen tussen andere honden, hij wil werkelijk met alle honden spelen en probeert er dus ook constant bovenop te springen. Maar helaas speelt hij met veel grommen en dus begrijpen andere honden hem vaak niet
![]()
Ja opzich wel, maar de ergernis die je er zelf van hebt is zo groot
- Suuz!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grand Basset Griffon Vendeen
Oe lijkt mij ook erg leuk. Alleen vraag ik me af of dat dan ook voor Lune en mij geschikt is? Wij hebben wel een stuk of 12 ringtraininglessen gevolgd, en ik show ook wel regelmatig met dr, maar om nou te zeggen dat ik een 'ervaren' shower ben, dat vind ik dan weer te overdreven :N: .... maar wat er zo staat, spreekt me wel heel erg aan!
Often people say to me that grand bassets are not trainable and even think that they're not so smart. I think the grand basset makes most breeds look like they're brain dead
d'Artagnan, Pompidou & Lune.
d'Artagnan, Pompidou & Lune.
- Scooby
- Zeer actief
- Contacteer:
Gewoon opgeven. Ik vind mezelf ook niet zo'n 'ervaren shower', hoor.P!nki schreef:Oe lijkt mij ook erg leuk. Alleen vraag ik me af of dat dan ook voor Lune en mij geschikt is? Wij hebben wel een stuk of 12 ringtraininglessen gevolgd, en ik show ook wel regelmatig met dr, maar om nou te zeggen dat ik een 'ervaren' shower ben, dat vind ik dan weer te overdreven :N: .... maar wat er zo staat, spreekt me wel heel erg aan!
Groetjes, Karen
- Pumi
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik heb ze nog even een mailtje gestuurd over de vloer, want een dansvloer is hartstikke glad en ik weet niet of ik daar mijn puppies heupen aan wil wagen!?
Het super snelle antwoord
Het super snelle antwoord
De vloer in de dansschool is een typische dansvloer, parket en dus glad. Wel komen er lopers aan de zijkanten en over diagonaal. Op zich kun je op iedere leeftijd beginnen, we geven namelijk training op maat. Verder nog wat de vloer betreft: we hebben er al diverse Collies langhaar op getraind, in het begin denken ze (typisch Collie) dat ze niet kunnen bewegen, nadat ze zelf hebben uitgevonden dat het wel kan (zonder dwang uit eigen beweging) lopen ze vervolgens op iedere vloer.
- Scooby
- Zeer actief
- Contacteer:
Je kunt de voetjes van je pup daar ook even in een 7-up zetten, dat is plakkerig, dus lekker stroef. 
Groetjes, Karen
- Suuz!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grand Basset Griffon Vendeen
-
Josee
- Zeer actief
- Contacteer: