Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Aaaaargghh stomme hondenbazen

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone
Aantal honden: 1

Aaaaargghh stomme hondenbazen

Ongelezen bericht door Gollum »

Even stoom afblazen hoor, sjonge wat ben ik gefrustreerd :boos:
Waarom nemen zoveel domme mensen een hond?

Ik stond net in de lift met Gaia om naar buiten te gaan, en wéér komt dat loslopende hysterisch blaffende kreng op ons af gedenderd. Ik moest Gaia zowat ophangen in haar riem omdat die het ook spuugzat was en blaffend en happend in de lijn hing. Afijn, daarna lekker gewandeld en ik was mn frustratie bijna kwijt, we staan in de lift en waren op onze verdieping aangekomen. Komt de buuf met haar blaffende chagerijnige airdaleterrier op ons af lopen en stapt zo de lift in terwijl ik de ophangtruuk weer aan het uitvoeren was. Sodemieter een eind heen ik moet eruit!! Heb ik geschreeuwd :oops:
Echt hoor, ik kookte! En nu vraag ik me af of ik er erg veel problemen mee krijg als ik de lijn gewoon een heel klein eindje laat vieren :oops: :mrgreen:
Ik bedoel als een loslopende hond door een aangelijnde hond word gebeten omdat de baas hem niet bij zich kon houden is het niet mijn schuld toch?
Fin
Zeer actief

Ongelezen bericht door Fin »

Het is een goede manier om een ruzie te beginnen die nooooit meer overgaat :wink: maar ik zou contact opnemen met de woningbouwvereniging. Ik denk dat die ook wel vindt dat een hond alleen aangelijnd op galerijen en in liften mag.
Gollum
Zeer actief

christo schreef:Het is een goede manier om een ruzie te beginnen die nooooit meer overgaat :wink: maar ik zou contact opnemen met de woningbouwvereniging. Ik denk dat die ook wel vindt dat een hond alleen aangelijnd op galerijen en in liften mag.
Nou daar kan ik me inderdaad wel wat bij voorstellen ja :mrgreen:
Ik hoop dat ik de betreffende buren nog een keer tegenkom zonder honden en mezelf ertoe kan aanzetten een gesprek met ze te voeren. Uitleggen wat voor effect hun gedrag op mij en de honden heeft.
En/ of ik ga idd naar de huismeester (ik huur een koopflat van iemand) en dien een klacht in. Dat is al eens gedaan en toen heeft de hond een paar weken aangelijnd gelopen.
En als dat niet helpt mag ik dan de lijn laten vieren? :mrgreen:
Fin
Zeer actief

Ongelezen bericht door Fin »

Gollum schreef:
christo schreef:Het is een goede manier om een ruzie te beginnen die nooooit meer overgaat :wink: maar ik zou contact opnemen met de woningbouwvereniging. Ik denk dat die ook wel vindt dat een hond alleen aangelijnd op galerijen en in liften mag.
Nou daar kan ik me inderdaad wel wat bij voorstellen ja :mrgreen:
Ik hoop dat ik de betreffende buren nog een keer tegenkom zonder honden en mezelf ertoe kan aanzetten een gesprek met ze te voeren. Uitleggen wat voor effect hun gedrag op mij en de honden heeft.
En/ of ik ga idd naar de huismeester (ik huur een koopflat van iemand) en dien een klacht in. Dat is al eens gedaan en toen heeft de hond een paar weken aangelijnd gelopen.
En als dat niet helpt mag ik dan de lijn laten vieren? :mrgreen:
Ja hoor. :mrgreen:

Desnoods pols in het verband, en 'sorry, ik kon haar echt niet houden, hoor!'
Cato
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwiterse witte herder

Ongelezen bericht door Cato »

Hier heeft de VVE een ''regelement'' , de geldt voor eigenaren , maar ook huurders moeten zich eraan houden en die krijg je meteen bij binnenkomst.
Maar hier staat dus duidelijk in dat huisdieren in de openbare delen van het gebouw aangelijnt moeten zijn.

Moet eerlijk zeggen dat ik cato ook wel eens los heb en hij zelfs al eens dood leuk bij buren na binnen is gelopen toen die ook de deur open hadden .
Gelukkig hadden we daar goed contact mee, en kond ze er wel mee lachen. (helaas zijn ze vorig week verhuist. )
Groetjes saskia en een poot van cato
Afbeelding
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Nanna schreef:
Gollum schreef:
En als dat niet helpt mag ik dan de lijn laten vieren?
Zou ik niet doen. Wat heb je aan twee mattende honden? Of ga je er bij voorbaat van uit dat jouw hond als glorieuze winnaar uit de strijd komt?

Ik zou zien dat ik mijn eigen hond zó omturnde dat ie niet als een halve gek in de lijn gaat hangen als een andere hond nadert en jij al schreeuwend allerlei ophangtrucs moet uitvoeren. Dat is nl. helemaal niet nodig. :19:
Lijkt mij ook handiger :wink:
Straks zitten de gaten niet alleen in dat "hysterisch blaffende kreng" en de "chagrijnige Airedale" maar ook in jouw hond :mrgreen:

Dat je de ziekte in krijgt kan ik me wel heel goed voorstellen.
Voor het trainen op beter gedrag van Gaia zal je hun hulp toch ook nodig hebben :wink:
Stop eerst eens een beleefd briefje in de bus en ga dan eens langs om de "training" te bespreken? :idea:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Gollum
Zeer actief

Nanna schreef:
Gollum schreef:
En als dat niet helpt mag ik dan de lijn laten vieren?
Zou ik niet doen. Wat heb je aan twee mattende honden? Of ga je er bij voorbaat van uit dat jouw hond als glorieuze winnaar uit de strijd komt?

Ik zou zien dat ik mijn eigen hond zó omturnde dat ie niet als een halve gek in de lijn gaat hangen als een andere hond nadert en jij al schreeuwend allerlei ophangtrucs moet uitvoeren. Dat is nl. helemaal niet nodig. :19:
Het is een logé dus qua trainen kan ik er weinig mee..
En ze hangt niet zomaar in de lijn, maar als een andere hond luid blaffend hapbewegingen naar haar maakt snap ik wel dat ze boos word. Voor de rest is ze echt hardstikke lief, maar ze pikt het niet dat ze uitgekafferd word :19:

En dat van de lijn laten vieren was een grapje hoor, dat zou ik niet echt doen. Maar ik mag graag fantaseren over babipangan kruising in mijn vriezer, of vliegles geven vanaf 7 hoog, dat lucht op :mrgreen:

Misschien zijn de buren ook wel in de war omdat ik normaal alleen met Gollum, de onderdanige labrador die je zomaar even mag uitkafferen loop. Maar ja, niet alle honden zijn hetzelfde :19:
Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door Budkes »

Oh ik voel zoooo met je mee, doodziek wordt ik van die achterlijke lui.

Hier ook zo'n stomme muts.
We hebben hier een heel smal paadje van 1.5 meter breed met aan 1 kant een hek en aan de andere kant een sloot. het paadje is ongeveer 200 meter lang waar je elkaar amper kunt passeren duzzz bijna elke hondenuitlater wacht netjes op de ander die over dat paadje aan komt lopen.

Vorige week ben ik dus bijna met mijn 3 jongens, waarvan er 1 bijzonder agressief is, aan het eind van het pad, (echt nog een meter of 10) komt die domme d..s met haar beagle eraan lopen. Ik vraag netjes; "Zou je heel even willen wachten, dan ben ik er langs? " Waarom? zegt juf onbenul en stapt met de beagle het pad op recht op mijn clubje af. Dus ik me omgedraaid en hard terug gelopen met de meute om de beagle vooral heel te laten :roll:

Eergisteren loop ik weer op het pad en loopt de m.ts me achterop met haar hondje. En om het feest compleet te maken gaat ze me inhalen :oohja: .
Ik blijf staan, vouw de Mechelaar onder mijn oksels en vraag verbijsterd aan haar: "Waarom doe je dat nou? De vorige keer heb ik ook al gevraagd of je even wilde wachten en toen liep je ook door en nu moet je me zonodig in halen." "Nou," zegt ze, "ik loop hier altijd én ik heb hem aan de riem (ik ook by the way), dus daarom......".

Dus ik vouw mijn mechelaar nog strakker onder mijn arm en zeg nou allo dan ga er dan maar langs als dat zonodig moet en stap nagenoeg de sloot in. Nufje steekt haar neus in de lucht en doet een stap naar voren. Beagle begint te loeien en te blaffen als een gek tegen mijn Jack Russel en de Duitser, verzet geen stap meer waarop zij zegt; "Hij durft er niet langs hij is bang, ik ga wel de ander kant op.
:wat:

Zucht, maar nee je mag de lijn niet laten schieten :neenee: :wink:

:boos: :boos: Maar ik wordt er soms zo moe van :boos: :boos:
Gr. Aniek

Afbeelding
MarjaV
Actief
Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door MarjaV »

Valt bij mij in de catergorie "beetje dom"
Bij mij in de wijk zijn ook van de smalle paadjes tussen de weg en een sloot. Als er iemand oploopt, wacht je gewoon even, of je loopt naar de overkant.
Ik liep er laatst ook over met mijn twee honden en toen kwam iemand met twee kleine terriërs er zo opgelopen. Ik ging maar op de weg lopen, want de ruimte is gewoon te beperkt voor vier honden aan de lijn.
De terriërs gingen compleet uit hun dak en zij me maar aankijken: ik wil ze laten wennen aan andere honden, want ze doen zo raar...
Heb maar gezegd dat dit niet de juiste manier was en ben snel doorgelopen, voordat mijn honden het gedrag zouden overnemen.
Gewoon een beetje beleefdigheid meer en je voorkomt een boel problemen.
Marja, Kyara, Tisha & Ayoka
Afbeelding
Hanneke2
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

Nanna schreef: Ik zou zien dat ik mijn eigen hond zó omturnde dat ie niet als een halve gek in de lijn gaat hangen als een andere hond nadert en jij al schreeuwend allerlei ophangtrucs moet uitvoeren. Dat is nl. helemaal niet nodig. :19:
Eens hoor, maar het maakt wel wat verschil of er een hond gewoon nadert, of een hysterisch blaffende hond op die van jou afkomt, en volgens mij is dat bij Gollum het geval.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
blondie
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door blondie »

Hanneke2 schreef:
Nanna schreef: Ik zou zien dat ik mijn eigen hond zó omturnde dat ie niet als een halve gek in de lijn gaat hangen als een andere hond nadert en jij al schreeuwend allerlei ophangtrucs moet uitvoeren. Dat is nl. helemaal niet nodig. :19:
Eens hoor, maar het maakt wel wat verschil of er een hond gewoon nadert, of een hysterisch blaffende hond op die van jou afkomt, en volgens mij is dat bij Gollum het geval.
En met een sjacherijnige hond de lift instappen bij een andere hond die niet van dat soort reacties gediend is... dan is zo;n hokje wel erg klein :mrgreen:

ps.. gaia.. is dat een dh?
Gollum
Zeer actief

Nanna schreef:Maar ik snap dan niet dat het wèl als normaal wordt geaccepteerd dat je een agressief beest aan de lijn hebt die een gewoon en rustig passerende hond al woest te lijf wil :denken:
Dat is ook niet normaal maar volgens mij had ik dat ook niet aan de hand :wink: En dan nog, als je een agressieve hond hebt maar je houd daar rekening mee zoals budkes en even wacht of vraagt of de ander wil wachten is het toch goed? Ik kom ook wel eens een agressieve hond tegen met Gol, nou dan lijn ik haar aan en passeren we elkaar op een afstandje, niks aan de hand. Maar sommige mensen schijnen dat erg moeilijk te vinden :19:
Gaia is echt niet agressief, het is de liefste herder die ik ooit heb meegemaakt. En dat zegt heel wat want normaal ben ik best een beetje huiverig voor herders. Gaia schiet gewoon in de stress als er een hond luid blaffend en happend op haar afkomt, zou ik ook hebben :19: Zeker in zo'n kleine ruimte als in de lift! Dat is zo bedreigend als je de lift uit wilt en je word naar achteren gedrukt door een vrouw met luid blaffende hond.

@Blondie; volgens mij is Gaia een kruising DH met mechelaar, maar weet het niet zeker.
Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door Budkes »

Nanna schreef:Maar ik snap dan niet dat het wèl als normaal wordt geaccepteerd dat je een agressief beest aan de lijn hebt die een gewoon en rustig passerende hond al woest te lijf wil :denken:
Ok, ik zal hem in laten slapen.
Gr. Aniek

Afbeelding
Aphraell
Zeer actief

Ongelezen bericht door Aphraell »

Rebel doet nog helemaal niks tegen een andere hond.. hoe blaffend en tierend die hond ook op ons af komt... maar ik moet je eerlijk bekennen dat ik m ook niet uit wil laten vinden dat ie het wel degelijk kan...

dus die airdaleterrier in dit geval had van mij een maat 38 onder z'n kin gehad... mijn hond wordt niet aangevallen door welk loslopend kreng dan ook... zeker niet als ik m'n buren al een paar keer gewaarschuwd zou hebben...
Ik heb liever ruzie met de buurvrouw dat dat m'n hond ineens denkt "heee..dat kan ik ook ... zo ga ik het voortaan doen" ... want dan heb ik een groter probleem dan die ene irritante buuf...

heb je ook nog van die baasjes die vinden dat hun hondje wel een correctie kan gebruiken en zeggen "laat ze het zelf ff uitzoeken, dan leert ie het wel"
*zucht*
Gollum
Zeer actief

Aphraell schreef:Rebel doet nog helemaal niks tegen een andere hond.. hoe blaffend en tierend die hond ook op ons af komt... maar ik moet je eerlijk bekennen dat ik m ook niet uit wil laten vinden dat ie het wel degelijk kan...

dus die airdaleterrier in dit geval had van mij een maat 38 onder z'n kin gehad... mijn hond wordt niet aangevallen door welk loslopend kreng dan ook... zeker niet als ik m'n buren al een paar keer gewaarschuwd zou hebben...
Ik heb liever ruzie met de buurvrouw dat dat m'n hond ineens denkt "heee..dat kan ik ook ... zo ga ik het voortaan doen" ... want dan heb ik een groter probleem dan die ene irritante buuf...

heb je ook nog van die baasjes die vinden dat hun hondje wel een correctie kan gebruiken en zeggen "laat ze het zelf ff uitzoeken, dan leert ie het wel"
*zucht*
Weet je die honden zelf neem ik het nog niet eens zo kwalijk, ik zou ze ook niet zomaar schoppen. Beetje weghouden met mijn been misschien om ze uit elkaar te houden. Het liefste zou ik mijn maat 40 onder de kin van de buuf planten maar dat mag ik zeker weer niet zeggen :mrgreen:
Een flinke schop en hoppetee, zo dr kunstgebitje naar benee :smile:
Aphraell
Zeer actief

Ongelezen bericht door Aphraell »

Gollum schreef:
Aphraell schreef:Rebel doet nog helemaal niks tegen een andere hond.. hoe blaffend en tierend die hond ook op ons af komt... maar ik moet je eerlijk bekennen dat ik m ook niet uit wil laten vinden dat ie het wel degelijk kan...

*zucht*
Weet je die honden zelf neem ik het nog niet eens zo kwalijk, ik zou ze ook niet zomaar schoppen. Beetje weghouden met mijn been misschien om ze uit elkaar te houden. Het liefste zou ik mijn maat 40 onder de kin van de buuf planten maar dat mag ik zeker weer niet zeggen :mrgreen:
Een flinke schop en hoppetee, zo dr kunstgebitje naar benee :smile:
hangt idd ook een beetje van de hond af of ik ga maaien met m'n been *grin* ... meestal is het gewoon voldoende als ik ertussen ga staan... maar soms zie je al aan het hondje wat aan komt denderen wat er gaat gebeuren en als je dan je been alleen ertussen steekt hangt ie daarin... ook geen goed idee...

ik heb hier wel 1 buurvrouw (wel een end verderop gelukkig) met een agressieve poedel die Kaya een keer heeft gepakt... nu is die wel aangelijnd maar ze vind het toch nodig om vlak langs te lopen ...ze vind het schijnbaar leuk om Kaya met het schuim op z'n bek te zien staan..
Het voordeel wat ik hier heb is dat mevrouw wel bang is voor Rebel ( de naam he) dus daar heb ik dankbaar gebruikt van gemaakt...
"kom nog 1x zo dicht bij en ik laat m'n levensgevaarlijke vechthond los"

Ik weet het... zo hou ik die slechte naam ook in stand.... maar het mens haalt het bloed onder m'n nagels vandaan.... ik ben werkelijk in staat om over dr heen te rijden als ik dr zie lopen... :devil:
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”