Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hoe vroeg/Hoe laat
Moderator: moderatorteam
-
linlin
- lieke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
De eerste ronde bij mij is om 6.00 uur. Dan loop ik een uur, soms anderhalf uur met ze. Al baalt vooral Cody ervan, want die is pas tegen half negen goed wakker
.
Als het echt 'beestenweer' is, dan is de ronde wat korter want mijn honden hebben de pest aan regen. En Cody flikt het me dan om elke twee meter de kop uit de halfcheck te trekken en de benen te nemen naar huis
.
De laatste ronde is tussen 21.00 - 22.00 uur en dan loop ik weer een drie kwartier met ze. Vinden ze overigens ook niet echt leuk, vooral Kyra loopt dan zielig mee. Want dan zijn ze nl. weer toe aan hun schoonheidsslaapje.
Als het echt 'beestenweer' is, dan is de ronde wat korter want mijn honden hebben de pest aan regen. En Cody flikt het me dan om elke twee meter de kop uit de halfcheck te trekken en de benen te nemen naar huis
De laatste ronde is tussen 21.00 - 22.00 uur en dan loop ik weer een drie kwartier met ze. Vinden ze overigens ook niet echt leuk, vooral Kyra loopt dan zielig mee. Want dan zijn ze nl. weer toe aan hun schoonheidsslaapje.

-
Sylvia 1980
- Actief
- Contacteer:
- wendy71
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ridgebacks!
- Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
- Contacteer:
Op dagen dat ik moet werken loop ik rond kwart over 5 buiten met de honden , lekker rustig, geen kip te bekennen op straat.
Op de dagen dat ik vrij ben gaan we nu(omdat het smorgens vrij donker is) rond kwart voor 8 de auto in naar het bos.
Ook lekker vroeg dus.
In de middag een ronde van ruim een half uur, in de avond een klein plasrondje van een minuut of 10.
Op de dagen dat ik vrij ben gaan we nu(omdat het smorgens vrij donker is) rond kwart voor 8 de auto in naar het bos.
Ook lekker vroeg dus.
In de middag een ronde van ruim een half uur, in de avond een klein plasrondje van een minuut of 10.

Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
- Moos
- Zeer actief
Ik heb nooit dat soort hondenSas schreef:
Hier door de weeks exact hetzelfde. Als het aan Siena lag was het eerste rondje overigens pas rond 10.00/11.00 (!) maar ja..dat gaat met het werk nu eenmaal niet. In het weekend mag zij (en wij dus ook) lekker uitslapen. 1e rondje is dan vaak pas rond 12.00.
Ik lees hier wel meer reacties over honden die 's ochtends wakker gemaakt moeten worden; ik heb altijd honden die zodra ik mijn grote teen beweeg naast het bed staan (ze slapen er dus op
In het weekend sta ik ook nooit later op dan 8:30 (en meestal eerder), omdat het span dan allang wakker is (niet dat ze dan gaan klieren hoor, Vera speelt dan alleen met een speeltje, en Saar ligt dan wat toe te kijken. Maar ik lig dan toch niet lekker meer

- lieke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Mijn eerste collie was helemaal erg. Als ik haar voor half acht 's ochtends wilde uitlaten, stopte ze haar kop onder de deken van haar mand. Onder het motto 'als ik jou niet zie, zie je mij ook niet'.Moos schreef:Ik heb nooit dat soort hondenSas schreef:
Hier door de weeks exact hetzelfde. Als het aan Siena lag was het eerste rondje overigens pas rond 10.00/11.00 (!) maar ja..dat gaat met het werk nu eenmaal niet. In het weekend mag zij (en wij dus ook) lekker uitslapen. 1e rondje is dan vaak pas rond 12.00.
![]()
![]()
Ik lees hier wel meer reacties over honden die 's ochtends wakker gemaakt moeten worden; ik heb altijd honden die zodra ik mijn grote teen beweeg naast het bed staan (ze slapen er dus op) "jaaaa, ze is wakkeerrrrrr, we gaan
".
In het weekend sta ik ook nooit later op dan 8:30 (en meestal eerder), omdat het span dan allang wakker is (niet dat ze dan gaan klieren hoor, Vera speelt dan alleen met een speeltje, en Saar ligt dan wat toe te kijken. Maar ik lig dan toch niet lekker meer).
Ik heb, op Gina na dan (die heeft altijd zin om eruit te gaan
't Is dat ik een stuk actiever ben dan zij...

-
wen
- Zeer actief
- monky555
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Peludo Iza & American staffordshire terriër Lila.
- Aantal honden: 3
+- 07.00 t/m 08.15 is de 1ste wandeling voor Amy en Iza,
+- 08.15 t/m 09.00 is de 1ste wandeling voor Monky en Sara
de laatste keer is een kleine ronde en die kan tussen 22.00 en 01.00 zijn,
in het weekend ga ik niet naar het bos en slaap ik uit en de hondjes ook, wij zijn meer doordeweeks actief
het ligt er ook een beetje aan hoe de planning van de dag is, maar ik probeer me zoveel mogenlijk aan de tijden te houden
en als ik bijvoorbeel s'middags geen grote ronde heb gelopen kan dat ook uitgesteld worden naar s'nacht, ik ben gek op s'nachts lopen lekker rustig 
+- 08.15 t/m 09.00 is de 1ste wandeling voor Monky en Sara
de laatste keer is een kleine ronde en die kan tussen 22.00 en 01.00 zijn,
in het weekend ga ik niet naar het bos en slaap ik uit en de hondjes ook, wij zijn meer doordeweeks actief
het ligt er ook een beetje aan hoe de planning van de dag is, maar ik probeer me zoveel mogenlijk aan de tijden te houden

R.I.P. Lieve Monky (AST), 09-07-2000 / 17-11-2011
R.I.P. Lieve Sara (GR), 03-11-2000 / 09-01-2012
R.I.P. Lieve Amy (AST), 18-08-2004 / 18-06-2014
R.I.P. Lieve Rio (RWx), 25-05-2009 / 14-08-2014
- Es
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack russell terriers, wat anders?
- Contacteer:
- Kayka
- Zeer actief
- Innuendo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Sammie is een "Maltezer"
Maxi is een kruising Basset Hound / Cocker Spaniël - Locatie: Sweetlake city
- ** Angela **
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse herder
- daan!
- Zeer actief
Hai Esther, , mijn man doet de eerste plas, tussen 06.00 uur en 07.00 uur.
Een enkele keer een uur later is geen probleem.
Laatste keer naar buiten rond 21.30 uur(in de winter). Als het warmer is loop ik later buiten. Dan kunnen ze de hele dag in en uit lopen.
Ze worden op die tijden op eigen terrein uitgelaten, maar we lopen wel echt een begin en een eind rondje.
Jouw pup doet het prima! die joekels van mij konden het op die leeftijd nog niet zo lang uithouden.
Een enkele keer een uur later is geen probleem.
Laatste keer naar buiten rond 21.30 uur(in de winter). Als het warmer is loop ik later buiten. Dan kunnen ze de hele dag in en uit lopen.
Ze worden op die tijden op eigen terrein uitgelaten, maar we lopen wel echt een begin en een eind rondje.
Jouw pup doet het prima! die joekels van mij konden het op die leeftijd nog niet zo lang uithouden.
-
laeken
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Eerste ronde tussen 09:00 uur en 12:00 uur afhankelijk van hoe laat ik wakker ben en hoelang ik zin heb om koffie te drinken en iets anders te doen. De honden slapen dan gewoon door en zeuren niet. De tweede ronde in de middag een keer los en rennen (soms alleen Eva want dan heeft Cleo niet zo'n zin of heb ik zin om met Eva te zoeken en te ballen) en dan om ongeveer 18:00 uur even plassen en een stukje lopen voor het eten. De laatste ronde vanaf 23:00 uur tot diep in de nacht, net hoe het uitkomt
Meestal zijn ze dan los en spelen en rennen ze veel. Of we gaan een stuk fietsen zodat ze goed uitrazen voor het slapen. Het maakt onze honden allemaal niks uit en ze slapen ook rustig 12 of wel 14 uur door snachts zonder op te staan of te moeten plassen :N: Ik moet ze dus roepen als ik ga wandelen en dan springen ze vrolijk op. Voor 09:00 uur zijn ze nog te slaperig om te wandelen meestal.
- JML
- Zeer actief
- Aantal honden: 4
-
Sylvia 1980
- Actief
- Contacteer:
Dat krijg je als je een antwoord aan het typen bent en ondertussen telefoon krijgt.Martijn schreef:Sylvia 1980 schreef:Hier laatste rondje tussen 10.00 en 13.00.
Eerste rondje tussen 7.00 en 10.00.
Laatste rondje tussen 22.00 en 1.00
Eerste rondje tussen 7.00 en 10.00
Ook hier zijn ze niet van de ochtendwandelingen. Het liefst slapen ze uit tot een uur of 12.
Groetjes Sylvia
Poot Yaro, Luca en Fahim
A ridgeback isn't just another dog it's a lifestile
- EstherK
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Airedale Terrier, Zwarte Russische Terrier en Foxterrier
- Contacteer:
- EstherK
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Airedale Terrier, Zwarte Russische Terrier en Foxterrier
- Contacteer:
- Tamara.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Hovawart
- Aantal honden: 4
In de ochtend eerste ronde niet later dan 07.45 uur en de laatste ronde niet eerder dan 22.30. Dit geldt zowel voor het weekend als voor doordeweeks. Behalve als het in het weekend wat later is geworden hebben we ook een beetje rek in de ochtend
Fien moet gewoon rond deze tijden er echt uit, meer rek zit er op dit moment voor de nacht niet in, in haar blaas
Bowie moeten we zowel 's morgens als 's avonds echt 3x roepen want dat is een luie donder
Fien moet gewoon rond deze tijden er echt uit, meer rek zit er op dit moment voor de nacht niet in, in haar blaas
Bowie moeten we zowel 's morgens als 's avonds echt 3x roepen want dat is een luie donder
- MarjaV
- Actief
- Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback
Door de week 'smorgens rond 6.15 (zomers rondje fietsen) en 'savonds rond 11 uur.
In het weekend rond 9.30/10.30 en laatste ronde vlak voordat ik naar bed ga, rond middernacht of later. Tisha liet ik, als pupje, dan rond zessen even in de tuin plassen, toen ze het nog niet zo lang kon ophouden.
Kyara houdt van uitslapen, dus die moet ik door de week echt wakker porren
In het weekend rond 9.30/10.30 en laatste ronde vlak voordat ik naar bed ga, rond middernacht of later. Tisha liet ik, als pupje, dan rond zessen even in de tuin plassen, toen ze het nog niet zo lang kon ophouden.
Kyara houdt van uitslapen, dus die moet ik door de week echt wakker porren
Marja, Kyara, Tisha & Ayoka