Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Ligt dat nu aan mij, You Tube filmpjes

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

AnneMarie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Leeuwhondje
Aantal honden: 1

Ligt dat nu aan mij, You Tube filmpjes

Ongelezen bericht door AnneMarie »

Ik zie toch erg veel You Tube filmpjes waarin mensen denken dat iets leuk is, terwijl het voor dieren helemaal niet zo is
bv deze

Lijkt grappig, maar volgens mij heeft het beesje gewoon last van het geluid, niks LOVES ringtones wat mij betreft.

Zo staat het er bol van...mensen pesten dieren en vinden het grappig. Het valt me al vaak op bij kleine kinderen die aan honden gaan trekken, okay die willen dat uitproberen.

Maar mensen blijven rare schepselen dat ze de enige diersoort zijn die voor hun plezier dieren mishandelen, pesten, treiteren...vermoorden.
:denken:
pien29
Zeer actief
Mijn ras(sen): rr

Ongelezen bericht door pien29 »

misplaatste humor
Nakisha
moderator
Mijn ras(sen): Coahuila

Ongelezen bericht door Nakisha »

Meehuilen van honden is niet altijd vervelend hoor... Sommige honden vinden het oprecht leuk om mee te jammeren. :)
Zo kende ik een hond die het leuk vond om op de kruk van de piano te springen, met de poten op de toetsen te slaan en luidkeels mee te joelen... ;)

Bij de hond uit 't filmpje zie ik stressignalen, maar volgens mij komen die puur door de camera...
Afbeelding
samantha!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door samantha! »

Max doet dit ook weleens.
Als goede tijden begint moet hij janken tijdens het beginstukje.
Hij komt er helemaal voor zijn bank af en gaat voor de tv zitten joelen.
Ook als hij buiten is en we doen de deur open komt hij snel naar binnen :mrgreen:
Ik ga hem er alleen niet mee uitdagen.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering: Max 09-04-2000/07-11-2011 en Babs 20-12-2005/18-10-2012
yvonne dl
Zeer actief

Ongelezen bericht door yvonne dl »

Ja en dan zeggen ze ook nog:
mijn hond kan zingen.
Maar als hun gaan fluiten is dat hoogstirritant voor de oren van de hond.
Gewoon zielig.
Afbeelding

Wanneer je RESPECT hebt voor je dier zal deze ook RESPECT hebben voor zijn baasje,
want LIEFDE geven is Liefde ontvangen
Bodeltje
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Herders, kruising Berner Sennen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Bodeltje »

Ik vind dit gewoon pesten van je hond...zie hem niet vrolijk genieten van de geluiden...
Hier huilen ze elke eerste maandag van de maand mee met de sirene en dat vind ik echt wel genoeg !
AnneMarie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Leeuwhondje

Ongelezen bericht door AnneMarie »

Ja volgens mij is dat 'meezingen' vooral omdat het akelig is, een hond hoort vele malen beter dan een mens. Is dus gewoon zielig.
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Waarom zou een hond dat geluid eigenlijk opzoeken?

Ik weet nog dat de Boxer van twee straten verderop bij ons onder het raam kwam "zingen" als mij zus viool ging spelen.
Als het een vreselijk geluid is voor een hond komt hij toch niet speciaal naar dat geluid toe? :denken:

Een soort van magneet waar je al tegenstribbelend toch naar toe getrokken wordt of zo?
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Vind dat toch niet echt pesten, ik denk dat het een bepaalde toonhoogte is die een hond er toe zet om mee te doen. Er zijn ook zat honden die reageren op ambulance wagens of op de alarmbellen op de eerste maandag van de maand.
Suuz!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grand Basset Griffon Vendeen
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Suuz! »

Inderdaad, je hebt ook honden die gewoon graag mee joelen met een bepaalde toonhoogte, en ik kan dat niet bepaald zielig vinden. Zo heeft Lune dat soms in de auto met bepaalde muziek, maar ook de sirenes zijn favoriet hier om mee te joelen.

Deze filmpjes vind ik nog steeds erg briljant, van PBGV Joppe.. :smile:

En die van mijzelf op het geluid van de sirene:

Often people say to me that grand bassets are not trainable and even think that they're not so smart. I think the grand basset makes most breeds look like they're brain dead
d'Artagnan, Pompidou & Lune.
Elvira
Zeer actief
Mijn ras(sen): golden retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Elvira »

Zingaro zingt mee met een kerstknuffel die jingle bell speelt. Hij bijt er zelf in en zingt dan mee. Zodra het liedje stopt bijt hij er weer in. Hij vindt het dus gewoon leuk. :wink:
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

Ollie joelt mee op het geluid van mijn telefoon, is hij ineens mee begonnen, heb niet het idee dat het hem pijn doet oid, hij vind het gewoon een irritant geluid denk ik.
maar ja.... kan moeilijk zeggen, mensen.. jullie kunnen me niet meer bellen want Ollie vind dat niet zo leuk.. en een andere telefoon aanschaffen doe ik toch echt niet. :pffff:
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

yamie schreef:Ollie joelt mee op het geluid van mijn telefoon, is hij ineens mee begonnen, heb niet het idee dat het hem pijn doet oid, hij vind het gewoon een irritant geluid denk ik.
maar ja.... kan moeilijk zeggen, mensen.. jullie kunnen me niet meer bellen want Ollie vind dat niet zo leuk.. en een andere telefoon aanschaffen doe ik toch echt niet. :pffff:
Nou, als je écht van je hond houdt... :mrgreen:
Als ik mijn zangoefeningen doe, toonladders enzo, begint Lyndie ook spontaan mee te janken :N: :mrgreen: . Nou oefen ik niet zo veel meer, dat scheelt, maar ik moest haar altijd echt naar buiten doen. Ze gaat dan ook voor m'n voeten zitten en terwijl ze me strak aankijkt begint ze dan een potje te joelen.
De anderen stelden zich nooit zo aan, dus ik vlei me met de gedachte dat het niet aan mijn zangkunst (of het gebrek eraan :wink: ) ligt.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”