Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

handling

Moderator: moderatorteam

Podenji
Zeer actief
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
Aantal honden: 8
Contacteer:

handling

Ongelezen bericht door Podenji »

wat is dat toch?
klinkt misschien wat raar, maar ik zie veel handlers, die zich professioneel noemen, die de hond in positie neerkwakken, knijpen en boetseren, alsof het een robot is, een ding, en als het ding niet doet wat zij willen hebben ze eigenaardige trucjes om het ding te laten doen wat zij willen, ok het werkt vaak en dan winnen ze ook, maar dat is toch niet leuk omzo te winnen? als ik me zo een handler bij mijn honden voorstel, dan win ik liever nooit wat dan mijn honden in zulke handen te geven.

hebben jullie dat ook?
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
Rosalinde.
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rosalinde. »

het ligt er natuurlijk wel aan wat voor'n handler je hebt.
ik doe altijd voorzichtig met honden. Je moet de handler wel kunnen vertrouwen om je hond aan diegene mee te geven. eigenlijk is het hetzelfde als juniorhandling hoor. dan leen je ook een hond..
Junior & Showhandler
Afbeelding
http://www.rosalinde.tk
ladybird
Zeer actief
Mijn ras(sen): Geen, ik hou niet van honden.
Contacteer:

Ongelezen bericht door ladybird »

Goede vraag Mar. :wink:

Ik zie regelmatig handlers die zichzelf een pro noemen, maar die van mij werkelijk nooit een hond in handen zouden krijgen. De hond is niet meer dan een product waarmee ze werken. Dat is niet mijn idee van het showen van een hond. Vind ik het mooier? Nee zelfs dat niet, ik vind het te gelikt. Ik heb zelf ook andere rassen geshowd, maar daarbij altijd een hondswaardige wijze gehanteerd. En daar hoort geen knijpen, duwen en sjorren bij. Ik zag het vandaag ook weer gebeuren. Not done!

Dus om een concreet antwoord te geven: Nee dan maar gezellig thuis op de bank en geen winnaar. Ik ken wel handlers die het wel goed doen trouwens, maar die zijn praktisch op 1 hand te tellen.
Afbeelding
Rosalinde.
Zeer actief
Contacteer:

Klopt sommige die zijn gewoon super hardhandig.
vind wel dat je wel aan moet denken dat het een hond is en blijft.
ik vind het gewoon leuk om honden te showen en ben blij dat mensen mij wel hun hond toe vertrouwen.
Junior & Showhandler
Afbeelding
wilma23
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bullmastiff, Boerboel, Rottweiler, Engelse mastiff

Ongelezen bericht door wilma23 »

ik vind dat ook helemaal niks dat gesjor en gepor, ik laat ze staan en laat ze een stapje naar voren doen en meestal staan ze dan wel goed.
het zijn dieren geen standbeelden.
als ik ga sjorren en porren worden ze sjachrijnig en laten zich door hun kont zakken.

een handler is in mijn ogen iemand die met veel geduld en liefde een hond kan laten doen wat ie wil, en niet iemand die de hond ziet als een robot.
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Het ligt er denk ik volkomen aan hoe belangrijk je het vind om te winnen. Onder handling versta ik het voorbrengen van je hond op de meest gunstige manier: zorg dat de keurmeester een zo goed (en eerlijk) mogelijk beeld van jou hond krijgt. Daarnaast vind ik het belangrijk dat de hond het ook leuk moet vinden, ik doe hem er geen plezier mee als ik super hardhandig ga zijn. Perfectionisme vind ik niet verkeerd, dat noem ik dan weer zo voordelig mogelijk voorbrengen maar het moet wel leuk blijven voor de hond. Maar als jij compleet gefocused bent op winnen denk je daar niet zo bij na denk ik.
Carma
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising labrador/bordercollie

Ongelezen bericht door Carma »

Martijn schreef:Ik wijs de hele notie van professionele hondensport af.
Ook deze versie.
Waarom als ik vragen mag?
Afbeelding
Pumi
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Pumi »

Ik show gewoon mijn eigen honden en als we dan niet kunnen winnen, dan maar lekker niet :pffff:
Twisters hondentraining & Floys dogtoys

Sandra & Edwin
http://www.floys.nl
Rosalinde.
Zeer actief
Contacteer:

Martijn schreef:
Carma schreef:
Ook deze versie.
Omdat het weer een grote stap verder vandaan is bij waar het om hoort te gaan...de honden.
Daarnaast vind ik het erg onsportief om je hond professioneel uit te laten brengen terwijl je concurrenten dit zelf moeten doen.
Als je dan een beetje ambitie hebt moet je ook weer een professionele handler in de arm nemen enzovoort enzovoort. Dus gaat de hele sport verder uitgevoerd worden door standaardtutjes in broekpakjes die honden showen die niet van hun zijn. Dat vind ik heel erg zonde.
het ligt er natuurlijk wel aan of je je hond wel zelf KUNT showen.
Lang niet alle handlers doen het om te winnen. ze willen gewoon dat de hond op zijn mooist wordt gepresenteerd en dat de hond er lol in heeft.
Junior & Showhandler
Afbeelding
Aphraell
Zeer actief

Ongelezen bericht door Aphraell »

Ik heb Rebel 1x geshowd en ik wordt er eerlijk gezegd helemaal niet goed van als ik zie dat ze in stand worden geboetseerd, aan de staart omhoog worden getrokken omdat ze gaan zitten... bleeegh...

vorig jaar kwam Rebel uit in de puppyklasse en hij was 4de...toen werd er gezegd... "als je m wat beter uit had gebracht had je veel hoger kunnen komen" ... "
en dat ik beter achter een zwart hondje niet met zwarte kleding kon gaan staan.... :denken:

het gaat me een beetje te ver allemaal ... ik doe nu nog mee met de clubmatch omdat het gewoon een leuke dag is... de fokster van Rebel is er dan ook en z'n zusjes... maar voor de rest hoeven die shows van mij niet.. de sfeer onderling is nou echt niet echt aangenaam te noemen :devil:
Podenji
Zeer actief
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
Aantal honden: 8
Contacteer:

Ongelezen bericht door Podenji »

ik vind wel dat je je hond goed moet presenteren, in de hond zijn voordeel, daar gaat het met handlen ook om, dus idd geen zwarte hond uitbregnen in zwarte kleding, dan valt je hond weg.
maar om een hond te gaan handlen door hem te boetseren en te kneden met gemene greepjes en trucjes, alszijnde een ding en geen hond, dat gaat me veeeeel te ver en helaas zie ik dat erg veel, ook bij juniorhandlers en die winnen vaak ook nog, dat komt vast omdat de jury ook op deze manier handled, ik vind dat erg jammer, je hebt nog steeds met een hond te maken en geen ding zonder gevoel of eigen wil.
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door sirene »

http://www.hondenforum.nl/phpBB2/viewto ... =boetseren

Ik ben het met je eens en ik zie het inderdaad zelfs bij mensen die zich prof handler noemen. Vréselijk!
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
Carma
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising labrador/bordercollie

Ongelezen bericht door Carma »

Martijn schreef:
Carma schreef:
Ook deze versie.
Omdat het weer een grote stap verder vandaan is bij waar het om hoort te gaan...de honden.
Daarnaast vind ik het erg onsportief om je hond professioneel uit te laten brengen terwijl je concurrenten dit zelf moeten doen.
Als je dan een beetje ambitie hebt moet je ook weer een professionele handler in de arm nemen enzovoort enzovoort. Dus gaat de hele sport verder uitgevoerd worden door standaardtutjes in broekpakjes die honden showen die niet van hun zijn. Dat vind ik heel erg zonde.
Dus onder professionele hondensport versta jij het laten uitbrengen door een (professionele) derde? Begreep dit namelijk niet helemaal. Ik ben het overigens met je eens dat het vaak niet meer om de honden zelf draait, dit betreur ik ook heel erg.
Afbeelding
Tring
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Tring »

O ik vind sommige honden wel mooi voorgebracht worden, soms vraag ik me af hoe ze die honden zo mooi kunnen laten staan. Ik kijk altijd even snel bij dat juniorhandlen, maar nooit lang genoeg om te zien hoe ze de hondjes nou zo mooi kunnen laten staan. Sowieso is een pro handler niks voor mij. Ik wil graag mijn eigen honden showen, het zijn mijn honden en ik ben er apetrots op, ook als ze niet winnen. :wink:
xx Marr en Keeff
Afbeelding
hercujess

Ongelezen bericht door hercujess »

Mits er op een waardige manier met de hond wordt omgegaan, zou ik een professional handler wel overwegen. Ik ben zelf altijd zó nerveus dat dat ook zijn weerslag heeft op mijn hond. Daardoor presenteer ik ze toch niet altijd even goed en dat is erg jammer. Bij voetbalclubs gebeurt dat toch ook? Hoeveel spelers komen er nu daadwerkelijk uit Eindhoven van bijv. PSV? :19:
Drijver
Zeer actief
Mijn ras(sen): Gremlins
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Drijver »

Mijn honden staan altijd "los" in de ring. Daar bedoel ik mee dat ik voor ze sta en ze laat staan hoe ze staan. Eventueel probeer ik met mijn eigen lichaamshouding mijn hond een voetje te laten verzetten maar in de regel kom ik verder niet aan de hond. Geen staart omhoog houden, geen koppie naar beneden drukken, niet sjorren aan de lijn etc. En dat bevalt me het beste.

De enige die mijn hond mag showen als ik niet zou kunnen lopen of weet ik veel wat is Anne, een vriendin van me. Maar eigenlijk doe ik het gewoon zelf.
En winnen ze niet? Dan zijn ze me even lief en gaan we lekker naar het bos! :pffff:
Pas als hij flora en fauna heeft verwoest, heeft de mens in de gaten dat hij geld niet kan eten.
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Ik denk dat ik toch eens een hond van mij aan een juniorhandler ga lenen ;)

Mijn beide rassen moeten namelijk los en natuurlijk geshowd worden en double handling is bij ons absoluut uit den boze.
Een goede handler weet ze toch te motiveren. Maar simpel is dat lang niet altijd.

Dáár hoort een keurmeester van juniorhandling op te letten, om de correcte benadering van de hond.

Helaas zijn er rassen waar nauwelijks gelet wordt op dat soort dingen, vooral omdat bv top and tail showen gebruikelijk is.
Behoorlijk jammer inderdaad dat daar niet meer op gelet wordt.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Maria
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maria »

Ik leen weleens een hondje uit voor junior handling maar alleen bij degene die ik een beetje goed ken. Die respect hebben voor de hond. Voor de rest handle ik zelf de honden en mocht er eens een tweede hand nodig zijn en ik ben alleen dan vraag ik de junior handler of ik neem iemand die ook net als mij gewoon de hond als hond behandeld.
Hamilton
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hamilton »

Ik breng ook mijn eigen hond voor, tenzij er omstandigheden zijn dat het niet kan, maar dat komt zelden voor.
Ook breng ik vaak honden voor van m,ensen die het zelf niet durven.
In Zwolle is mij gevraagd of Andra mee mocht doen bij de junior handling, De jongedame wilde met een onbekend ras deelnemen :ok:
Even wat aanwijzigingen gegeven en daarna heeft ze het perfekt gedaan, ze wist Andra de hele lange tijd op 4 poten te laten staan en haar aandacht te vangen zonder aan haar te zitten :ok:
Afbeelding
Heel knap gedaan want na zo'n lange dag wil Andra meestal voor liggende hond doorgaan ipv lopende hond :mrgreen:
Afbeelding
Nel en Nisvan
*Dyane,*Nils,*Jänta,*Svear,*Andra
cindy1986
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse Terriër
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door cindy1986 »

Ik loop dan zelf (nog) geen shows, maar ben er wel vaak te vinden.
Ik vind het mooi om te zien dat handler en hond een band hebben met elkaar, er samen staan in de ring. Is moeilijk uit te leggen, maar niet dat je ziet dat de hond de handler niet kent (of er geen band mee heeft) en de handler de hond maar in de goede positie duwt. Het moet een spel zijn tussen mens en hond. Mij maak je niet wijs dat een hond het leuk vind om met een vreemde persoon in de ring te staan die hem in de goede stand duwt en trekt.
Ik wil met Mi-Lan gaan showen, en wil dit graag zelf gaan doen, en als dit me een keertje niet lukt, iemand die Mi-Lan kent en waar Mi-Lan een band mee heeft. Geen wildvreemde dus.

Ik zie het eigenlijk zoals behendigheid, heb je ook een handler en hond. Ik heb weleens met andermans hond gelopen op een wedstrijd, diegene kreeg op dat moment geen contact met haar hond en had er even geen zin in. Ik heb met die hond gelopen een rondje. Ik kreeg wel wat contact met die hond (kende die hond wel van de training), maar ook niet superveel, wat ik heel logisch vond. Ik vond het toch lang niet zo leuk als dat ik met mijn eigen honden loop. Het contact en de samenwerking, daar doe je het toch voor.

Ik zie er dan ook de lol niet van in voor de hond om met een wildvreemde te gaan lopen die hem in houding duwt. Als ik naar mezelf kijk, ik loop liever met mijn eigen hond of een hond waar ik een goede band mee heb.
Afbeelding
jores
Zeer actief
Mijn ras(sen): engelse springer spaniel en engelse cocker spaniel
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door jores »

zoals ik in een ander topic al aangaf ben ik ook niet voor het boetseren en gemene trucjes. Als ik zie bijv dat er handlers zijn die een amerikaanse cocker aan kop en staart op tillen wordt ik zwaar onpasselijk, ik begrijp een km niet die het toelaat.

Gelukkig zijn er km die het des te meer waarderen als een springer op een natuurlijke manier wordt voorgebracht. Er is bijv een nederlandse km die de handlers op hun handen tikken als ze met hoge lijn voorbrengen.
groetjes Annemie

Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding

http://www.vdjorishoeve.nl
https://www.facebook.com/vdjorishoeve
Rosalinde.
Zeer actief
Contacteer:

Hamilton schreef: Afbeelding
hee wat leuk! ik wist niet dat het jouw hond was.
ik sta ook op die foto precies achter dat meisjes arm :mrgreen:
Junior & Showhandler
Afbeelding
Hamilton
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hamilton »

Rosalinde. schreef:
Hè, dat is grappig, alleen wat duurde het toen lang in Zwolle voordat iedereen gekeurd was, Andra was een van de laatste en die had er echt geen zin meer in op het eind.
Afbeelding
Nel en Nisvan
*Dyane,*Nils,*Jänta,*Svear,*Andra
Rosalinde.
Zeer actief
Contacteer:

Hamilton schreef:
Rosalinde. schreef:
Hè, dat is grappig, alleen wat duurde het toen lang in Zwolle voordat iedereen gekeurd was, Andra was een van de laatste en die had er echt geen zin meer in op het eind.
ja klopt! gelukkig had de hond die ik leende alle geduld :mrgreen:
re waren ook zoveel kinderen toen
Junior & Showhandler
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Show”