Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

zomaar wat foto's van de training

Hier kan gesproken worden over de africhting van honden, pakwerk of politiehonden.

Moderator: moderatorteam

Ragverp
Zeer actief
Contacteer:

zomaar wat foto's van de training

Ongelezen bericht door Ragverp »

lekker weertje, wel koud als je een halve dag met de camera in je handen staat...:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
freskin
Zeer actief
Mijn ras(sen): schotse herder, SWH
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door freskin »

Prachtige actiefoto's! :ok: Die pakwerker had het vast niet koud....... :mrgreen:
groetjes, ingrid

Afbeelding AfbeeldingTARAK
Sonnie1983
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder, xMH
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Sonnie1983 »

mooi hoor
Ragverp
Zeer actief
Contacteer:

Martijn schreef:Ik vind ze allemaal erg mooi maar die van de bouvier vind ik echt helemaal te gek.
Wij noemen haar Koekiemonster :)
Afbeelding
janinca2002
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door janinca2002 »

Ragverp schreef:
Martijn schreef:Ik vind ze allemaal erg mooi maar die van de bouvier vind ik echt helemaal te gek.
Durf je dat ook tegen Bea te zeggen? :N:
Jan
Afbeelding
Ragverp
Zeer actief
Contacteer:

janinca2002 schreef:
Ragverp schreef:
Durf je dat ook tegen Bea te zeggen? :N:
haha, ja hoor, we grappen altijd daar komt ze weer met koekiemonster en supergroover.....

:mrgreen:
Afbeelding
Leane

Ongelezen bericht door Leane »

Leuke foto's

Wij trainen sinds vorige week op een andere club en daar is ook een bouvier. Ik vond het wel wennen. Had er nog nooit eentje eerder aan het werk gezien.
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Hoi,
Ik blijf dit soort fotos heel imposant vinden!

Mag ik 's wat vragen...?
Die pakwerker... als de honden die op of buiten het trainingsveld in zijn gewone kleren tegenkomen, merken jullie dan reaktie van de hond? Ik bedoel.. de pakwerker is toch bedoeld om "mee te trainen" die man moet doen of hij boos is op de hond, toch?

Ik merk dat ik niet helemaal uit mijn vraag kom ;-) maar eigenlijk wil ik gewoon weten of als die man bij jullie op de koffie zou komen, dat dan akkoord is wat de honden betreft of hangt de hond dan ook in de man?

Het is misschien een domme vraag, maar dat moet dan maar, ik zit niet "in die wereld" en vraag me al tijden af!

Suzanne
Cantus
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Cantus »

ik zit ook niet in die wereld, maar ik neem aan dat ze alleen gefocussed zijn op die jute(?) arm en niet op de persoon zelf...
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Dongo schreef:ik zit ook niet in die wereld, maar ik neem aan dat ze alleen gefocussed zijn op die jute(?) arm en niet op de persoon zelf...
Waarschijnlijk wel, neem ik half en half aan, maar ze zullen de persoon toch herkennen?

Of is het voor de honden allemaal dusdanig "spel" dat ze die persoon herkennen als he, daar heb je die vent die altijd met me speelt... leuk! ??

Suzanne
Chezzies
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Chezzies »

Suzanne123 schreef:Hoi,

Mag ik 's wat vragen...?
Die pakwerker... als de honden die op of buiten het trainingsveld in zijn gewone kleren tegenkomen, merken jullie dan reaktie van de hond? Ik bedoel.. de pakwerker is toch bedoeld om "mee te trainen" die man moet doen of hij boos is op de hond, toch?

Ik merk dat ik niet helemaal uit mijn vraag kom ;-) maar eigenlijk wil ik gewoon weten of als die man bij jullie op de koffie zou komen, dat dan akkoord is wat de honden betreft of hangt de hond dan ook in de man?

Het is misschien een domme vraag, maar dat moet dan maar, ik zit niet "in die wereld" en vraag me al tijden af!

Suzanne
Het gaat alleen om de mouw.
Afbeelding
Chiki
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder, working Kelpie

Ongelezen bericht door Chiki »

Tis een combinatie van dingen, het gedrag van de pakwerker, de buitdrift en de scherpte van de hond en het aangeleerde gedrag. De vent die in ut pak zit kan de honden als persoon geen bal schelen. Een aantal vrienden van ons zijn pakwerkers, die kunnen hier gewoon een biertje komen drinken zonder dat er 3 honden in hun broek hangen :mrgreen: .
Ragverp
Zeer actief
Contacteer:

Mag ik 's wat vragen...?

Suzanne
De pakwerker geeft dreiging naar de hond, dit om de hond te weerhouden van het bijten en met de intentie om hem weg te jagen.

Als de pakwerker de mouw weg legt kan hij de honden gewoon aanhalen en kroelen. Het is puur spel en buitdrift met soms wat scherpte erin.

Er zijn wel honden die scherper zijn en meer op de man gericht maar dan ook buiten het veld zijn verreweg de meeste honden gewoon benaderbaar.
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Mag ik 's wat vragen...?

Suzanne
manlief hier is zelf pakwerker en mijn honden hebben regelmatig op hem gebeten :mrgreen: nee dus...geen last van dat ze hem als pakwerker herkennen :wink:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Leane schreef:Leuke foto's

Wij trainen sinds vorige week op een andere club en daar is ook een bouvier. Ik vond het wel wennen. Had er nog nooit eentje eerder aan het werk gezien.
bertus :mrgreen:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Leane

malinois schreef:

Ja inderdaad haha... Hij liep met Jos mee zijn spoor uit zaterdag, zeggen ze nou de oren van Jos zullen wel tutten als ie terug is haha
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Waar train je nu Leane?
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
Gos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Gos »

Suzanne123 schreef: Die pakwerker... als de honden die op of buiten het trainingsveld in zijn gewone kleren tegenkomen, merken jullie dan reaktie van de hond? Ik bedoel.. de pakwerker is toch bedoeld om "mee te trainen" die man moet doen of hij boos is op de hond, toch?

Als het goed is, niet. Noeska kan ik rustig op mijn man laten stellen, ze draait dan een knopje om. Hij kan haar zelfs thuis op hem laten bijten, wel met het pak aan natuurlijk he?! Bij Laika hetzelfde, ga ik in het bos staan met het pak aan, dan zal ze op mij revieren en op me af komen rennen alsof ze me gaan stellen, alleen sta je dan stil en mag ze niet bijten, dus gaat ze je dan bewaken. Geen enkele aarzeling is er dan, ze zit in haar werk. Is het pak uit, dan is de drift naar de persoon ook weg. Het is dus niet iets persoonlijk naar de man, maar naar de situatie/het pak (en in de KNPV krijgen ze die mouw niet eens).
Ragverp
Zeer actief
Contacteer:

Gos schreef:
Suzanne123 schreef: Die pakwerker... als de honden die op of buiten het trainingsveld in zijn gewone kleren tegenkomen, merken jullie dan reaktie van de hond? Ik bedoel.. de pakwerker is toch bedoeld om "mee te trainen" die man moet doen of hij boos is op de hond, toch?

Als het goed is, niet. Noeska kan ik rustig op mijn man laten stellen, ze draait dan een knopje om. Hij kan haar zelfs thuis op hem laten bijten, wel met het pak aan natuurlijk he?! Bij Laika hetzelfde, ga ik in het bos staan met het pak aan, dan zal ze op mij revieren en op me af komen rennen alsof ze me gaan stellen, alleen sta je dan stil en mag ze niet bijten, dus gaat ze je dan bewaken. Geen enkele aarzeling is er dan, ze zit in haar werk. Is het pak uit, dan is de drift naar de persoon ook weg. Het is dus niet iets persoonlijk naar de man, maar naar de situatie/het pak (en in de KNPV krijgen ze die mouw niet eens).
Hoe zit dat op het moment dat ze burger gaan bijten, veranderd er dan wel iets ?
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Leane schreef:
malinois schreef:

Ja inderdaad haha... Hij liep met Jos mee zijn spoor uit zaterdag, zeggen ze nou de oren van Jos zullen wel tutten als ie terug is haha
maar van speuren weet ie genoeg hoor... :ok: als je goed wil leren speuren moet je bij hem blijven lopen :wink:
Afbeelding
Leane

Inge schreef:Waar train je nu Leane?
AVSG De Veluwe in Apeldoorn
hildevdburg
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ongelezen bericht door hildevdburg »

Pracht foto's
Gos
Zeer actief

Ragverp schreef:Hoe zit dat op het moment dat ze burger gaan bijten, veranderd er dan wel iets ?
Ze bijten geen burger :mrgreen: Zit niet in het programma, ik heb begrepen dat er meestal pas burgerbijten wordt aangeleerd als een hond gecertificeerd is en wordt verkocht om aan het werk te gaan.
Gos
Zeer actief

Inge O schreef: vind je dat niet verwarrend voor de hond om hen hun eigen baas te laten stellen?
ik heb die bedenking overigens niet bij de mouw hoor, juist omdat dat zo overduidelijk om de buitdrift voor de mouw zelf gaat - maar bij het pak ligt dat toch anders?
Het gekke is dat het voor onze honden blijkbaar niet verwarrend is. Blijkbaar zit het heel erg vast aan dat pak (ze leren ook geen burgerbijten), ze weten dat het daarop mag en verder niet. Ook voor Noeska is het geen enkel probleem, die toch een wat zachter hondje is dan haar maatje. En beiden zijn kroelkonten thuis (vraag maar aan Suzanne, die heeft het gisteren toch weer overleefd :wink: )

Maar ja, aan de andere kant, als je kijkt hoe jonge honden op een pakwerker leren bijten, dan is het heel normaal dat de pakwerker zelf ook braaft e.d., dat is blijkbaar ook geen probleem. Ze hebben geleerd dat ze de pakwerker in een bepaalde situatie mogen bijten, en dat doen ze, en niet meer dan dat.
Gos
Zeer actief

Het zijn trouwens schitterende foto's! :ok: :ok: :ok:
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Gos schreef:Het zijn trouwens schitterende foto's! :ok: :ok: :ok:
was ik ook vergeten :N: idd. prachtige foto's!!
Afbeelding
Gos
Zeer actief

Inge O schreef:
Gos schreef: Maar ja, aan de andere kant, als je kijkt hoe jonge honden op een pakwerker leren bijten, dan is het heel normaal dat de pakwerker zelf ook braaft e.d., dat is blijkbaar ook geen probleem. Ze hebben geleerd dat ze de pakwerker in een bepaalde situatie mogen bijten, en dat doen ze, en niet meer dan dat.
doen pak-pakwerkers ( :mrgreen: ) dat ook zo?
Als een hond moet leren bijten op een pak, is de pakwerker geen pakwerker, maar een helper. Hij help de hond om goed te bijten, op de goede plaats te zitten e.d.. Het leren bijten doet de geleider niet alleen, de pakwerker/helper doet minstens net zoveel. Ik zie om me heen eigenlijk geen honden die de persoon willen bijten, alleen dat pak.
Ragverp
Zeer actief
Contacteer:

Gos schreef:
Ragverp schreef:Hoe zit dat op het moment dat ze burger gaan bijten, veranderd er dan wel iets ?
Ze bijten geen burger :mrgreen: Zit niet in het programma, ik heb begrepen dat er meestal pas burgerbijten wordt aangeleerd als een hond gecertificeerd is en wordt verkocht om aan het werk te gaan.
Dat snap ik, maar hoe zit het dan als ze dat wel leren en in actieve dienst gaan ? wordt het dan anders ?
Afbeelding
Gos
Zeer actief

Ragverp schreef:
Gos schreef:
Dat snap ik, maar hoe zit het dan als ze dat wel leren en in actieve dienst gaan ? wordt het dan anders ?
Geen idee, wij werken allebei niet in banen met diensthonden. Maar ook dan lijkt het me dat ze niet zelf gaan lopen beslissen wanneer ze gaan bijten.
Ragverp
Zeer actief
Contacteer:

Gos schreef:
Ragverp schreef:
Gos schreef:
Geen idee, wij werken allebei niet in banen met diensthonden. Maar ook dan lijkt het me dat ze niet zelf gaan lopen beslissen wanneer ze gaan bijten.
Nee dat snap ik, nu herkend de hond de pakwerker omdat hij een pak aan heeft, maar als de hond burger heeft 'leren' bijten dan is iedereen een potentiële pakwerker. of zie ik dat verkeerd ?
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “KNPV en IPO”