En daarna meteen een pittig gesprek met de ouders. Zijn ze nu helemaal van de pot gerukt, om zo te reageren...
Mocht dat niet helpen, dan komen ze hier niet meer binnen...
Moderator: moderatorteam

deze mensen kwamen erbij mij trouwens niet meer in...Madison schreef:Ja, ik moet eerlijk zeggen dat ik niet zo assertief ben, dus durf op zo een moment weinig te zeggen![]()
![]()
Maar ik heb het wel eens gezegd dat ik het echt niet leuk vond en dat hij hiervoor gestraft moest worden, maar die mensen zijn zo kortzichtig, er wordt dan gezegd: 'Het is maar een hond en hij is een kind en hij begrijpt het nog niet." Toen zei ik iets met dat Lara zou bijten en toen zei de vader: "Als ze dat doet, gooi ik haar uit het raam".

nee bij mij ook niet, sterker nog ik had ze op dat moment gelijk verzocht om te vertrekkenjacq1970 schreef:deze mensen kwamen erbij mij trouwens niet meer in...Madison schreef:Ja, ik moet eerlijk zeggen dat ik niet zo assertief ben, dus durf op zo een moment weinig te zeggen![]()
![]()
Maar ik heb het wel eens gezegd dat ik het echt niet leuk vond en dat hij hiervoor gestraft moest worden, maar die mensen zijn zo kortzichtig, er wordt dan gezegd: 'Het is maar een hond en hij is een kind en hij begrijpt het nog niet." Toen zei ik iets met dat Lara zou bijten en toen zei de vader: "Als ze dat doet, gooi ik haar uit het raam".

Hier zou precies hetzelfde gebeuren, doe eens even normaal zeg... je gaat m'n hond niet zomaar schoppenmalinois schreef:hahaha ik ook... daarom gaan kinderen en ik niet samen denk ik :N:Caro. schreef:Ik ben vast niet geschikt als opvoeder, maar neeflief zou direct van mij een schop krijgen en eens kijken of hij dat zo leuk vindt.
daar heb je gelijk in. ik denk ook dat het (van mij in ieder geval) meer een roep is en dat het uiteindelijk bij een flink gesprek zou blijven met japie en daarna met pa en ma.Martijn schreef:Ik moet eerlijk zeggen dat het beeld van volwassen mensen die vinden dat ze kinderen van twee moeten schoppen nou ook niet bepaald het toonbeeld van evenwichtig vind hoor.
Wat mij betreft heb je dan echt een probleem.

Precies mijn reactie! Bij mijn neefje liggen de verhoudingen net als bij yamie, maar ook bij kinderen van anderen corrigeer ik gelijk als een van mijn honden risico loopt. Als de ouders dat niet goed vinden is dat echt hun probleem. Ik bescherm mijn beestjes, dat hoort gewoon zo. En daarbij bescherm je ook het kind, want die van mij zullen niet bijten, maar een volgende vreemde hond misschien wel en dan heb je de poppen aan het dansen.yamie schreef:ja prima, als ze het doen idd, ik ben bang dat mijn eerste reactie toch niet afwachten zou zijn, ik grijp ze zelf wel, mijn neefjes zouden dit echt niet in hun lieve blonde kopjes moeten halen ( en dat doen ze ook niet en van mijn zus krijg ik ook zeker weten cart blanche om een reactie aan de kleine te gevenMadison schreef:Als zijn ouders er niet bij zijn en ik alleen met hem ben, geef ik hem ook een flinke tik als hij dat doet....Want ik vind dat als de ouders erbij zijn, zij dit voor hun rekening moeten nemen, doen ze dat niet.... dan laat ik hem niet meer bij Lara.
)

Dat zou waarschijnlijk ook mijn reactie zijn.Martijn schreef:Zo'n kind pak je aan de arm. Breng je naar de ouders en zegt ze duidelijk:
"Pietje heeft het hondje geschopt. Daarom mag Pietje nu niet meer bij mij thuis spelen."
De vader van Piet maakt rare grappen over hondjes uit ramen. Die mag ook niet meer bij mij thuis spelen.
De moeder van Pietje heeft het zelf thuis heel druk met Pietje en zijn vader en hun wanstaltige gedrag. Die heeft het dus de komende drie jaar geen tijd om bij mij thuis te spelen."
En klaar.
Eens....mij verbaasd dat dus ook aan het verhaal.Moos schreef:Het verbaasd me enorm dat je kan spreken over "iedere keer". Als je toch weet dat je neefje dat doen dan voorkomen je het toch daarna?
Je laat toch niet "iedere keer" je hond schoppen; dat snap ik niet helemaalZeker omdat je duidelijk erbij zegt dat het geen zwaaibeweging is maar echt een harde schop.
Mijn honden zouden ook bang wegrennen, en Saar zou vervolgens denk ik bang zijn voor elk kind.
Ik denk dat ik ruzie zou hebben met die ouders als ze het toe zouden staan van een neefje van mij. En ik zou dan ook neefje zelf even heel duidelijk (boos) vertellen dat we zo dus niet met dieren omgaan. Terug schoppen zou mijn ding ook niet zijn, alhoewel ik me wel voor kan stellen dat ik in een reflex een tik op de handjes zou geven ofzo.
Eens!mercedes2803 schreef:Eens....mij verbaasd dat dus ook aan het verhaal.Moos schreef:Het verbaasd me enorm dat je kan spreken over "iedere keer". Als je toch weet dat je neefje dat doen dan voorkomen je het toch daarna?
Je laat toch niet "iedere keer" je hond schoppen; dat snap ik niet helemaalZeker omdat je duidelijk erbij zegt dat het geen zwaaibeweging is maar echt een harde schop.
Mijn honden zouden ook bang wegrennen, en Saar zou vervolgens denk ik bang zijn voor elk kind.
Ik denk dat ik ruzie zou hebben met die ouders als ze het toe zouden staan van een neefje van mij. En ik zou dan ook neefje zelf even heel duidelijk (boos) vertellen dat we zo dus niet met dieren omgaan. Terug schoppen zou mijn ding ook niet zijn, alhoewel ik me wel voor kan stellen dat ik in een reflex een tik op de handjes zou geven ofzo.
Als ik dit soort mensen vaker over de vloer had (wat ik me trouwens dan weer slecht voor kan stellen want ik had ze eruit gekickt en ze hadden niet weer hoeven te komen) met dat jochie dan zou ik waarschijnlijk als een havik de boel in de gaten houden.
Ik snap dus inderdaad niet dat je het jochie TELKENS weer de kans geeft bij je hond in de buurt te komen, hem eerst zogenaamd lief te laten aaien en daarna welgemikt een schop geven.
Ik vind het trouwens ook raar gedrag van het kind hoor...
Een hond zal zich laten aaien omdat ie vertrouwen heeft en het fijn vindt, dat ie daarna uit onverwachte hoek ineens een schop voor zijn flikker krijgt lijkt me nogal funest voor zijn idee over kinderen en mensen die eerst lief aaien en daarna dus schoppen.
Ik zou echt akelig op mijn strepen gaan staan als ik jou was...
De volgende keer dat je de deur opendoet en ze zetten 1 stap over de drempel bler je 1 keer duidelijk van je af dat iedereen van de hond afblijft.
Op het moment dat je de huiskamer binnengaat en er WIJST ook maar iemand naar je hond brul je meteen "Blijf met je fikken van die hond af".
Aangezien niemand mijn hond beschermt tegen schoppende kindervoetjes moet ik het zelf maar doen he????? PLUS sarcastische blik en diepe zucht erachteraan...
Nah goed...ik denk niet dat je dat gaat doen want je laat het tenslotte zelf gebeuren, gebeuren, gebeuren en nog een keer gebeuren en nog een keer want de volgende keer treedt je weer niet op tegen vaders die ook nog doodleuk zegt dat ze naar buiten vliegt als ze bijt.![]()
Ik hoop dat je na dit topic TOCH zover komt dat je het nu eindelijk eens op gaat nemen voor je hond in plaats van af te druipen als een klein kind, want dat is wat je doet...
Die mensen mogen gewoon over jou en je ideeen en gevoel heendenderen en je laat het zelf toe