Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

verzekering

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Mi
Actief

Ongelezen bericht door Mi »

jacq1970 schreef:Ik heb Bowie bij petplan verzekerd, maar nog niets gedeclareerd wel al rekenigen liggen maar ik ga 1x per jaar declareren, kost dan maar 35 euro per declaratie.
De andere 2 heb ik niet vezekerd maar daar heb ik zelf een potje voor aangelegt.. beide werden voor een aantal dingen uitgesloten dus ik vond het de moeite niet.. en 2 kan ik vrij makkelijke bekostigen maar eentje erbij was toch wel beetje veel...en ze is jong dus het is het dan wel waard.
Begrijp ik nou goed dat je moet betalen om te kunnen declareren?? :denken: dus elke keer dat je je declaratie indient moet je 35 eurie betalen...of begrijp ik het verkeerd?
Is dat bij proteq ook zo?
(ben nog aan het hannezen of ik m'n hond wel of niet wil verzekeren)
tekkel
Erelid
Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door tekkel »

Verzekerd bij het Kruidvat (=Ohra).
Tientje per maand, en ze betalen heel vlot van elke rekening 80 procent terug.
Alleen de jaarlijkse vaccinatie wordt niet vergoed.
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
Sjalot
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bordeaux Dog
Schotse Herder Korthaar
Engelse Bulldog
Lancashire Heeler
Contacteer:

Ongelezen bericht door Sjalot »

Mi schreef:
Begrijp ik nou goed dat je moet betalen om te kunnen declareren?? :denken: dus elke keer dat je je declaratie indient moet je 35 eurie betalen...of begrijp ik het verkeerd?
Proteq rekent 19% eigen risico over elke rekening. Bij Petplan kan je een jaar lang alle rekeningen opsparen en dan betaal je eenmalig 35 euro over al die rekeningen. Als je dus veel rekeningen hebt dan is dat laatste interessant. Het nadeel is dat je pas na een langere tijd je geld krijgt en je ook in de gaten moet houden wanneer dat jaar om is.
Groetjes van Charlotte
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
blacky
Zeer actief
Mijn ras(sen): Coton de Tuléar en Havanezer.
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door blacky »

HIer ook bij kruitvat en de laatste rekeningen betaalden ze binnen en week terug.

Wel oppassen met niet geregistreerde medicijnen. Die worden niet vergoed en onze DA heeft daar toch wel een handje van.
Afbeelding
gevni havanezers
Bea.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collies.
Contacteer:

Ongelezen bericht door Bea. »

Operaties en röntgen gedekt met uitzondering van erfelijke gewrichtsziektes, dat geld dus ook voor ED. En vaginitis was ook uitgesloten maar waarom weet ik niet precies.
Maar ook als een hond geen erfelijke afwijkingen heeft en ze rijden hem overhoop en hij breekt heupen of ellebogen,dan worden ook die niet vergoed,beide zijn 100 % uitgesloten voor vergoedingen en dat vind ik echt een nadeel,als je dan het geld niet hebt,kun je alsnog je hond in laten slapen.
Wat sparen betreft voor dierenarts kosten,de kooiker van mijn zus heeft al zeker in haar 9 jarige leven 6000 euro gekost,dat is met de premiekosten opzij leggen niet haalbaar.
Afbeelding
Leanne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse Akita

Ongelezen bericht door Leanne »

Heb nooit de honden verzekerd...
Maar Ti Jay hebben we nu wel laten verzekeren bij Proteq
Ervaring met de verzekering heb ik nog niet (hij is ook pas 9 weken nu)
Heb voor Proteq gekozen door de goede ervaringen hier op het forum
Afbeelding
Cato
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwiterse witte herder

Ongelezen bericht door Cato »

Hier ook bij proteq , hem meteen met 8 wkn oud opgeven en zijn erg tevreden.
HIj is pas anderhalf, maar we hebben de premie er tot nu toe makkelijk ''uitgehaalt'' . We hebben lang getwijfeld, tussen sparen en verzekering , maar nu wel erg blij met mijn keus van Proteq.

Er zijn inderdaad dingen uitgesloten , maar dat kun je ook terug lezen in de voorwaarden, teminste we zijn nog nooit voor verrassingen komen te staan.
Groetjes saskia en een poot van cato
Afbeelding
Mi
Actief

Sjalot schreef:
Mi schreef:
Proteq rekent 19% eigen risico over elke rekening. Bij Petplan kan je een jaar lang alle rekeningen opsparen en dan betaal je eenmalig 35 euro over al die rekeningen. Als je dus veel rekeningen hebt dan is dat laatste interessant. Het nadeel is dat je pas na een langere tijd je geld krijgt en je ook in de gaten moet houden wanneer dat jaar om is.
Ah oke, ja dat is wel het nadeel idd met het opsparen van de rekeningen.
Met vergelijken lijkt dat petplan meer vergoed dan proteq....ik ga nog eens even verder uitvogelen.
Thx voor je reactie
Aphraell
Zeer actief

Ongelezen bericht door Aphraell »

je kunt bij petplan ook kiezen voor 15 euro eigen risico...scheelt op de premie geloof ik 20 cent of zo....

ook die kun je nog steeds per jaar indienen....

Bij Kaya is HD vastgesteld en dat wordt niet vergoed...wist ik..
Maar alle kosten voordat het werd vastgesteld werden vergoed... ook de laatste rekening... daar zaten knie foto's ook bij..

de kniefoto's werden vergoed, het consult ook..alleen de heupfoto's werden eraf getrokken...
ED is trouwens ook uitgesloten...maar elleboogtrauma krijg je weer wel terug

vond het toch wel erg netjes...

Voor Rebel trouwens ook ...de rekening van eerste kerstdag (bult in z'n nek) werd gewoon helemaal vergoed....
Emma
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Emma »

heb nog eens de verzekeringen nagelopen.
je kan idd niet verzekeren tegen Heupen en ellebogen. alleen de diagnostiek ( betaal je helemaal veel) maar niet de behandeling/operaties.
of je moet een KNGF geleidehond hebben. dat wordt wel vergoed. heb je ook 1 van de duurste verzekeringen denk ik.

nou dan hoef ik geen verzekering. betaal dan minimaal 17 euro nog wat per maand. want dat gaat weer per gewicht van de hond. lijkt mij dat een operatie aan een kleine hond toch net zo ingewikkeld is :denken:

ik zie er geen voordeel van. (logisch verzekeringsmaatschappijen zijn niet dom).
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

hier geen verzekeringen voor de honden
Afbeelding
Belle
Zeer actief

Ongelezen bericht door Belle »

Belle is bij Proteq verzekerd en Catootje bij Petplan. Cato was eerst ook bij Proteq, maar die hadden vorig jaar ineens de premie verdubbeld voor Duitse Doggen. Beide verzekeringen zijn netjes met uitbetalen.
Marjolein, Isa, Dora, Suus en Anne
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
Catootje 12-05-05 - 17-09-09
Chiva ? - ? -91 - 08-01-10
Belle 06-03-2003 - 05-11-2012
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Emma schreef:heb nog eens de verzekeringen nagelopen.
je kan idd niet verzekeren tegen Heupen en ellebogen. alleen de diagnostiek ( betaal je helemaal veel) maar niet de behandeling/operaties.
of je moet een KNGF geleidehond hebben. dat wordt wel vergoed. heb je ook 1 van de duurste verzekeringen denk ik.

nou dan hoef ik geen verzekering. betaal dan minimaal 17 euro nog wat per maand. want dat gaat weer per gewicht van de hond. lijkt mij dat een operatie aan een kleine hond toch net zo ingewikkeld is :denken:

ik zie er geen voordeel van. (logisch verzekeringsmaatschappijen zijn niet dom).
Mijn eerste hondje is een jaar geleden overleden aan een zeldzame stofwisslingsziekte. Hij was de eerste hond ermee gediagnosticeerd in Nederland.
Sindsdien heb ik iets van, er zijn zo ontzettend veel dingen die je hond kan krijgen, dat die uitgesloten heupen en ellebogen niet zo heel veel betekenen.
Dat hondje laten onderzoeken heeft me in de duizenden euro's gekost; dat spaar je niet zo even in een jaartje bij elkaar door die 17 euro in de maand bijvoorbeeld zelf opzij te leggen :wink: (hij was overigens niet verzekerd, maar sindsdien alle andere honden hier wel. En dan hoop ik dat ik die verzekering nooit nodig heb :pffff: :wink: ).
Afbeelding
Frenkie
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Frenkie »

Bea. schreef:
Wat sparen betreft voor dierenarts kosten,de kooiker van mijn zus heeft al zeker in haar 9 jarige leven 6000 euro gekost,dat is met de premiekosten opzij leggen niet haalbaar.
Maar het kan natuurlijk ook altijd zo zijn dat je hond in zijn leven heel weinig zal gaan mankeren en dan verdiend die verzekeringsmaatschappij lekker aan je.
Groetjes Martine, Timo, Wieke en Frenkie
Afbeelding Afbeelding
ien
Erelid
Contacteer:

Ongelezen bericht door ien »

Beide honden verzekerd bij dier en zorg en voor Blanca heb ik de premie voor een paar jaar er allang uit.
Een biopt uit haar nues onder narcose..een beenmergpunctie,medicatie pootproblemen waar foto's enz van gemaakt zijn..
loopt aardig op bij elkaar en kan je voor sparen maar ik weet ook dat er best 1x een grote klapper kan komen wat ik eerder met vorige hond heb meegemaakt ..en daarom heb ik ze verzekerd..
Afbeelding
ien
Erelid
Contacteer:

Frenkie schreef:
Bea. schreef:
Maar het kan natuurlijk ook altijd zo zijn dat je hond in zijn leven heel weinig zal gaan mankeren en dan verdiend die verzekeringsmaatschappij lekker aan je.
1 hond mankeert niks maar zoals ik ook schreef..1 klapper is genoeg om voor jaren de premie eruit te hebben.

voor mijzelf heb ik het idee dat ik voor de kat zijn viool jarenlang ziektekostenpremie betaal.. :pffff:
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

geen hond hier verzekerd....
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
jacq1970
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

Mi schreef:
jacq1970 schreef:Ik heb Bowie bij petplan verzekerd, maar nog niets gedeclareerd wel al rekenigen liggen maar ik ga 1x per jaar declareren, kost dan maar 35 euro per declaratie.
De andere 2 heb ik niet vezekerd maar daar heb ik zelf een potje voor aangelegt.. beide werden voor een aantal dingen uitgesloten dus ik vond het de moeite niet.. en 2 kan ik vrij makkelijke bekostigen maar eentje erbij was toch wel beetje veel...en ze is jong dus het is het dan wel waard.
dat is je eigen risico... bij proteq kan elke keer als je een rekening hebt deze indienen en dan betaal jezelf 19% van dat bedrag als eigen risico...net als bij de verzekering voor mensen zeg maar.
Ik heb voor Bowie nu al iets van 300 euro rekeningen liggen en dat het jaar is nog niet voorbij en aangezien ze huidklachten heeft zullen ze wel oplopen ook.
Ik vidn 35 euro per jaar een mooi bedrag.
Afbeelding
jacq1970
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

Frenkie schreef:
Bea. schreef:
ik heb voor mijn 2 andere honden geen verzekering maar wel een eign spaarrekening en die is meer dan ruim zeg maar...deze gebruik ik dus ook niet voor een kapotte wasmachine oid, deze is alleen voor die 2 honden.
Afbeelding
Bea.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collies.
Contacteer:

Ongelezen bericht door Bea. »

Frenkie schreef:
Bea. schreef:
Dat is waar ja,maar ja,dat is met onze ziektekostenverzekering ook zo.
Afbeelding
Sjalot
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bordeaux Dog
Schotse Herder Korthaar
Engelse Bulldog
Lancashire Heeler
Contacteer:

Ongelezen bericht door Sjalot »

Frenkie schreef:
Bea. schreef:
Je weet nooit wat er boven je hoofd hangt. Ik heb al jaren een inboedelverzekering, maar ik mag toch echt hopen dat mijn huis nooit affikt.
Groetjes van Charlotte
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Mi
Actief

jacq1970 schreef:
Mi schreef:
dat is je eigen risico... bij proteq kan elke keer als je een rekening hebt deze indienen en dan betaal jezelf 19% van dat bedrag als eigen risico...net als bij de verzekering voor mensen zeg maar.
Ik heb voor Bowie nu al iets van 300 euro rekeningen liggen en dat het jaar is nog niet voorbij en aangezien ze huidklachten heeft zullen ze wel oplopen ook.
Ik vidn 35 euro per jaar een mooi bedrag.
Ja 35 eigen risico staat wat logischer dan 35 betalen bij een declaratie, ik zie de logica inmiddels wel.
Ik vind het altijd zo lastig te bepalen wat je met zo'n verzekering kan en niet en welke adders onder het gras liggen.....ik ben altijd heel slecht in dit soort dingen en had het alweer op de lange baan geschoven, daarom wel fijn dat er een topic over is met ervaringen :ok:
bianca83
Zeer actief

Ongelezen bericht door bianca83 »

Quincy is nog wel verzekerd maar die verzekering stopt straks. Hij heeft zowieso al nooit wat en mocht hij iets hebben dan kunnen we het zo ook makkelijk betalen.
thom
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
Contacteer:

Ongelezen bericht door thom »

Rekeningen kunnen in een korte tijd oplopen tot vele duizenden euro's, daar sta je van te kijken, hoe snel dat kan. Zo'n spaarreking hebben we echt niet. En dan kom je voor hele moeilijke keuzes te staan.
Ook wij hebben tot grote tevredenheid een verzekering bij Proteq... :ok:
Afbeelding
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Frenkie schreef:
Bea. schreef:
Maar dat weet je van te voren toch nooit? Je kunt toch niet in de toekomst kijken of je hond wel of niet ziek is? Daarom heb je zelf toch ook inderdaad verzekeringen voor het geval dat. Want als er echt iets ernstigs aan de hand is kan het snel in de duizenden euros gaan lopen. Niet iedereen heeft dat zo maar liggen.
miekmiek

Ongelezen bericht door miekmiek »

mijn honden zijn niet verzekerd.
Ennath
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising BC x Friese Stijfkop: Iara
Newfounlander met klein beetje Lab: Komo
Hoogbejaarde teckel: Sjoske
En binnenkort: Digna!
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Ennath »

Neeltje schreef:
Frenkie schreef:
Bea. schreef:
Maar dat weet je van te voren toch nooit? Je kunt toch niet in de toekomst kijken of je hond wel of niet ziek is? Daarom heb je zelf toch ook inderdaad verzekeringen voor het geval dat. Want als er echt iets ernstigs aan de hand is kan het snel in de duizenden euros gaan lopen. Niet iedereen heeft dat zo maar liggen.
Maar ik laat niet voor € 6.000,= aan mijn hond verspijkeren.
Ik laat geen HD heupen rechtzetten
Ik doe niet aan chemotherapie
Ik laat geen schimmige ziekte tot op het naadje uitzoeken.
Zolang ze met een eenvoudig ingreep een comfortabel en hondwaardig leven hebben, zullen we aan die ingreep doen.
En daarna :19:
Honden doen niet aan toekomst verwachtingen, die leven in het hier en nu.
En als het "hier en nu" niet prettig meer is, dan houdt het "hier en nu" gewoon op.

Wat hou je dan over: de kosten voor lichte ingrepen en normaal onderhoud.
Dat kan een paar honderd euro per jaar zijn.
Maar dat spaar ik zelf wel bij elkaar.
ien
Erelid
Contacteer:

Ennath schreef:[

hoi.
dit zijn ook de normale onderhoudskosten maar wat als je hond een aanrijding krijgt wat ik dus van nabij heb meegemaakt, niet van mijn honden maar buurhond, en je hebt de keus voor 3000 euro in 1 keer laten oplappen of een spuitje?
De hond waar ik het over heb was meer een die 3000 euro kwijt maa rloopt nu weer kwiek rond..
Ik reken zo..je betaald 200 euro jaarlijks aan premie dus reken dan maar uit , je hebt je premie er dan allang uit na zo'n ingreep of wat dan ook van een paar duizend euro.

Blanca heeft medicatie nodig en toen ook met een biopt en beenmergpunctie en foto's..haar pemie is er ook al uit
:wink:

maar ik blijf het soms vreemd vinden dat mensen van alles en nog wat verzekeren maar over een dier moet heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel goed nagedacht worden, je kan teveel verzekeren maar net zoals ik mij zelf verzeker doe ik mijn honden ook.
Afbeelding
Ennath
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising BC x Friese Stijfkop: Iara
Newfounlander met klein beetje Lab: Komo
Hoogbejaarde teckel: Sjoske
En binnenkort: Digna!
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Ennath »

ien schreef:
Ennath schreef:[

hoi.
dit zijn ook de normale onderhoudskosten maar wat als je hond een aanrijding krijgt wat ik dus van nabij heb meegemaakt, niet van mijn honden maar buurhond, en je hebt de keus voor 3000 euro in 1 keer laten oplappen of een spuitje?
De hond waar ik het over heb was meer een die 3000 euro kwijt maa rloopt nu weer kwiek rond..
Ik reken zo..je betaald 200 euro jaarlijks aan premie dus reken dan maar uit , je hebt je premie er dan allang uit na zo'n ingreep of wat dan ook van een paar duizend euro.

Blanca heeft medicatie nodig en toen ook met een biopt en beenmergpunctie en foto's..haar pemie is er ook al uit
:wink:

maar ik blijf het soms vreemd vinden dat mensen van alles en nog wat verzekeren maar over een dier moet heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel goed nagedacht worden, je kan teveel verzekeren maar net zoals ik mij zelf verzeker doe ik mijn honden ook.
Ik verzeker niet van alles en nog wat.
Ik heb voor mijn zelf ook de laagste verzekering met de meeste eigen risico.

Na zo'n ongeluk laat ik een hond inslapen.
En aan een Biopt en beenmerg punctie begin ik niet.
Ik doe dat gewoon niet en dat heeft ook een principieel puntje.
Verder moet je je ook bedenken dat ik:
Drie honden en elf katten heb.
Alle dieren op latere leeftijd en met reeds bestaande gezondheidsproblemen komen.
Hoe hoog denk je dat mijn verzekeringskosten zouden zijn?

Maar goed, dat is bijzaak.
Principieel ben ik tegen teveel gedokter.
Oók bij mensen (inclusief mijzelf)
matthijs
Actief

Ongelezen bericht door matthijs »

In principe betaal je altijd teveel voor je verzekering, immers betaal je ook de winst en kosten van de verzekeringsmaatschappij. Is je geldvoorraad oneindig dan zou verzekeren dus altijd dom zijn. Of je moet verzekeren hangt puur af van je eigen geldvoorraadje. Ze keren maar uit tot een max van iets van 2000 per jaar, als je niet zo wakker ligt van 2000 euries moet je niet verzekeren, anders wel.

Zo simpel is het :)
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”