Bron: de Stentor.HATTEM - Norbert Visser en Bianca Dam uit Hattem zijn boos op de uitlaatservice in hun woonplaats. Zij verwijten de servicedienst in hun woonplaats dat hun hond door nalatigheid is gedood op de snelweg A50.
Volgens Visser is de hond uitgelaten in het bos bij Hattem. 'Toen het tijd was om weer naar huis te gaan wou ze niet meer in de bus. Na herhaaldelijk roepen en pogingen haar te pakken zonder resultaat is het busje zonder onze hond weg gereden om eerst de andere honden naar huis te brengen. Na ongeveer een uur is de uitlaatservice teruggereden om onze hond te gaan halen. Uiteraard was ze toen verdwenen. Toen we het hoorden zijn we direct een zoekactie gestart", aldus de onthutste Hattemer. Volgens Visser heeft hij twee dagen in wanhoop doorgebracht totdat het bericht van de politie kwam dat de hond op de A50 was aangereden en op slag dood was.
Visser: "We moesten onze hond zelf maar gaan halen. Geschokt hebben we de uitlaatservice gebeld en het nieuws verteld", aldus de Hattemer die verbijsterd was over de reactie van de uitlaatservice. "Ze vonden het vervelend maar hebben verder niks meer van zich laten horen".
Naast het verdriet over de dood van hun hond zijn Visser en Dam aansprakelijk gesteld voor de schade aan het voertuig dat de hond aanreed.
Karin Bijsterbosch van Baloe Uitlaatservice noemt de verwijten van Visser volkomen onterecht. Zij zegt dat meerdere keren en langdurig pogingen zijn ondernomen om de hond te zoeken. Niet alleen op de dag dat de hond verdween, maar ook in de twee dagen daarna.
"Zelf zijn wij er ook helemaal kapot van. Deze hond laten wij al ruim twee jaar uit. De eigenaar zoekt nu ten onrechte de fout bij ons. Op deze wijze wordt ons bedrijf te schande gemaakt", stelt Bijsterbosch..
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hond is dood door uitlaatservice.
Moderator: moderatorteam
-
doggy
Hond is dood door uitlaatservice.
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Waarom verbaast dit me niet?
Ik heb helemaal niks tegen uitlaatservices maar als je ziet hoe sommigen met de honden omgaan
Er zijn in mijn omgeving diverse uitlaatservices maar er zijn er maar 1 of 2 waar ik mijn honden aan zou toevertrouwen.
Voor de eigenaren vind ik het vreselijk.Voor de uitlaatservice ook natuurlijk,maar dat ligt toch anders.
Ik heb helemaal niks tegen uitlaatservices maar als je ziet hoe sommigen met de honden omgaan
Er zijn in mijn omgeving diverse uitlaatservices maar er zijn er maar 1 of 2 waar ik mijn honden aan zou toevertrouwen.
Voor de eigenaren vind ik het vreselijk.Voor de uitlaatservice ook natuurlijk,maar dat ligt toch anders.

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Re: Hond is dood door uitlaatservice.
Ja, volgens mij ook.Nanna schreef:Volgens mij is degene die op dat moment de hond uitlaat (zéker als professional) op dat ogenblik "houder" en wel degelijk aansprakelijk.doggy schreef: Naast het verdriet over de dood van hun hond zijn Visser en Dam aansprakelijk gesteld voor de schade aan het voertuig dat de hond aanreed.
- Gollum
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense schone
Re: Hond is dood door uitlaatservice.
En als de uitlaatservice daar een contract over opstelt waarin staat dat de eigenaar aansprakelijk is voor alle schade die de hond maakt?Marjoleine schreef:Ja, volgens mij ook.Nanna schreef:Volgens mij is degene die op dat moment de hond uitlaat (zéker als professional) op dat ogenblik "houder" en wel degelijk aansprakelijk.doggy schreef: Naast het verdriet over de dood van hun hond zijn Visser en Dam aansprakelijk gesteld voor de schade aan het voertuig dat de hond aanreed.
Volgens mij stond dat in het contract van mijn uitlaatservice namelijk (vorige woonplaats).
- MarjaV
- Actief
- Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback
- Aantal honden: 3
Hoi,
Je bent als eigenaar verantwoordelijk voor de schade die je hond toebrengt.
In mijn contract staat dat ze mij moeten bellen als de hond tijdens de wandeling op de loop gaat, zodat ik zelf nog wat kan doen. Ik hoop dat het nooit gebeurd, maar dat is wel het risico wat je loopt als je je hond met anderen meegeeft. Hoe goed ze hun best ook doen.
Wel sneu natuurlijk.
In mijn contract staat dat ze mij moeten bellen als de hond tijdens de wandeling op de loop gaat, zodat ik zelf nog wat kan doen. Ik hoop dat het nooit gebeurd, maar dat is wel het risico wat je loopt als je je hond met anderen meegeeft. Hoe goed ze hun best ook doen.
Wel sneu natuurlijk.
Marja, Kyara, Tisha & Ayoka

- MirandaH
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Cairns!!!
- Contacteer:
Volgens mij is dat net zo'n nepbepaling als dat bewaakte fietsenstallingen en garderobes aansprakelijkheid afwijzen. Hartstikke leuk, maar ze zijn wettelijk gewoon wèl aansprakelijk. En naar mijn idee is in dit geval de uitlaatservice gewoon aansprakelijk. Hoop het wel voor die arme mensen.
Ik heb nog nooit een uitlaatservice gezien waar ik mijn honden aan zou meegeven, maar ja, dat is een persoonlijke keus natuurlijk.
Ik heb nog nooit een uitlaatservice gezien waar ik mijn honden aan zou meegeven, maar ja, dat is een persoonlijke keus natuurlijk.

*Gediplomeerde trimsalon voor de regio Zoetermeer (lid ABHB)*
**Webshop voor verse diervoeding: Botten & Zo**
- pammetje
- Zeer actief
- Maryanne
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers, Vizsla
- Aantal honden: 12
- Contacteer:
Ja, dat vind ik ook heel raar. Ik denk trouwens ook dat de uitlaatservice aansprakelijk is. Het zal toch te gek worden dat jij als eigenaar aansprakelijk bent, terwijl je rustig op je werk zit, er flink voor betaalt en denkt dat je honden veilig uitgelaten worden.pammetje schreef:ik snap nie tdat ze die hond hebben durven achter te laten
Vanmiddag ook in het Amsterdamse Bos waar ik heerlijk met Crash verdwaald ben kwam ik de uitlaatservices al bellend en babbelend weer tegen. Ze hadden deze keer een ook een groepje windhonden bij zich die alle kanten opvlogen en een beetje opletten was er echt niet bij.
-
Rhiannon
- Zeer actief
- Renske
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kooikerhondje en lundehund
- Aantal honden: 2
-
Suuz
- Zeer actief
MarjaV schreef:Hoi,
Wel sneu natuurlijk.
Mee eens, hoe rot het ook is.
- doggyfun
- Erelid
- Mijn ras(sen): border collies, whippet, middenslag kees, chihuahua langhaar
hoi,
ik heb zelf een uitlaatservice gehad (helaas ben ik wegens gezondheidsredenen moeten stoppen
)
ik heb dat destijds eens helemaal uit laten pluizen......hoe zwart of wit het ook overal in de contracten staat dat de uitlaat niet verantwoordelijk is: ze zijn het wel, mits er duidelijk overmacht in het spel is (bijv, een hond wat aangelijnd moet blijven, waarvan de riem in tweeen breekt)
Groetjes,
corina
ik heb zelf een uitlaatservice gehad (helaas ben ik wegens gezondheidsredenen moeten stoppen
ik heb dat destijds eens helemaal uit laten pluizen......hoe zwart of wit het ook overal in de contracten staat dat de uitlaat niet verantwoordelijk is: ze zijn het wel, mits er duidelijk overmacht in het spel is (bijv, een hond wat aangelijnd moet blijven, waarvan de riem in tweeen breekt)
Groetjes,
corina
http://www.treibball.nl,http://www.kvv-zevenaar.nl: ruim assortiment kvv, barfprodukten, snacks
- Es
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack russell terriers, wat anders?
- Contacteer:
Ik heb een 2 jarige die nu soms opeens er ook vandoor gaat, haar neus achterna, vreoger deed ze dat echt niet, en soms overkomt het me dus dat ze even weg is, ze duikt altijd wel weer op, kan me voorstellen dat dat bij een uitlaatservice ook een keer gebeurt, maar waarom gaan ze dan weg?
Ik zou de rest vast in de bus doen en met 1 of 2 honden bij me gaan zoeken en in de buurt v.d plek blijven.
Ik zou de rest vast in de bus doen en met 1 of 2 honden bij me gaan zoeken en in de buurt v.d plek blijven.
Op elke wandeling is
Er eentje die ik mis.....
Er eentje die ik mis.....
- wendy71
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ridgebacks!
- Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
- Contacteer:
Dat is wat mij stoort aan dit verhaal..Es schreef:Ik heb een 2 jarige die nu soms opeens er ook vandoor gaat, haar neus achterna, vreoger deed ze dat echt niet, en soms overkomt het me dus dat ze even weg is, ze duikt altijd wel weer op, kan me voorstellen dat dat bij een uitlaatservice ook een keer gebeurt, maar waarom gaan ze dan weg?Ik zou de rest vast in de bus doen en met 1 of 2 honden bij me gaan zoeken en in de buurt v.d plek blijven.
Kijk, een ongeluk kan altijd gebeuren maar eerst de andere naar huis brengen en die hond daar alleen achterlaten
Ben blij dat mijn uitlaatservice *anders* werkt op zijn zachts gezegd.

Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
- pien29
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): rr
- Cato
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): zwiterse witte herder
Wat een verschrikkelijk verhaal , vooral omdat het maar een haar gescheelt heeft of ook onze cato zou een paar maanden geleden met zo's verhaal in het nieuws gekomen zijn.
Onze uitlaatservice had ons ook gebelt , en hebben ook meegezocht met 2 auto's ( met 1 zijn ze wel uiteindelijk tussendoor de andere honden terug gaan brengen)
We zijn toen meteen een zoektocht gaan opzetten, alle instansies en fokker ingelicht en ook vrienden hebben geholpen.
Hij bleek achteraf al ver buiten ons zoekgebied te zijn,( wat me ook al een aantal mensen gezegt hadden , maar wou het zoeken niet opgeven) Is daar op wandelaars met honden afgerent, maar liet zich niet pakken.
EN gelukkig door hadden dat het niet zomaar een loslopend hond was...
Daarop hebben ze de politie gebelt en via via is toen het tel bij mijn vriend gekomen ;die als een gek erheen gereden ; natuurlijk ook nog eens door de polite aangehouden; maar die heeft hem zelfs de weg gewezen waar hij heen moest rijden. Al met al heeft dit verhaal maar een paar uur geduurt , maar met de min wordt je wanhoop groter .
En als ik dit verhaal dan lees besef ik hoeveel geluk we toen hebben gehad , met mijn schat nu gelukkig gewoon weer naast me.
Onze uitlaatservice had ons ook gebelt , en hebben ook meegezocht met 2 auto's ( met 1 zijn ze wel uiteindelijk tussendoor de andere honden terug gaan brengen)
We zijn toen meteen een zoektocht gaan opzetten, alle instansies en fokker ingelicht en ook vrienden hebben geholpen.
Hij bleek achteraf al ver buiten ons zoekgebied te zijn,( wat me ook al een aantal mensen gezegt hadden , maar wou het zoeken niet opgeven) Is daar op wandelaars met honden afgerent, maar liet zich niet pakken.
EN gelukkig door hadden dat het niet zomaar een loslopend hond was...
Daarop hebben ze de politie gebelt en via via is toen het tel bij mijn vriend gekomen ;die als een gek erheen gereden ; natuurlijk ook nog eens door de polite aangehouden; maar die heeft hem zelfs de weg gewezen waar hij heen moest rijden. Al met al heeft dit verhaal maar een paar uur geduurt , maar met de min wordt je wanhoop groter .
En als ik dit verhaal dan lees besef ik hoeveel geluk we toen hebben gehad , met mijn schat nu gelukkig gewoon weer naast me.
Groetjes saskia en een poot van cato

-
Ari@ne
Helemaal mee eens.wendy71 schreef:Dat is wat mij stoort aan dit verhaal..Es schreef:Ik heb een 2 jarige die nu soms opeens er ook vandoor gaat, haar neus achterna, vreoger deed ze dat echt niet, en soms overkomt het me dus dat ze even weg is, ze duikt altijd wel weer op, kan me voorstellen dat dat bij een uitlaatservice ook een keer gebeurt, maar waarom gaan ze dan weg?Ik zou de rest vast in de bus doen en met 1 of 2 honden bij me gaan zoeken en in de buurt v.d plek blijven.
Kijk, een ongeluk kan altijd gebeuren maar eerst de andere naar huis brengen en die hond daar alleen achterlaten? dat vind ik schandalig.
Ik kan daar met mijn pet niet bij.
- Marieta
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Dog†. Boxer
Het is belachelijk dat je aanrijd met de andere honden, omdat je hem toch niet nu kunt vangen. Ik weet wel dat er services zijn, die de ochtenden lopen en de middagen. Misschien was ze bang klanten of geld mis te lopen, als ze te laat zou zijn?
Ik zou denken, mensen begrijpen het wel als ik de hond ga zoeken.
Maar eerst aanrijden, terug komen en dan pas gaan bellen is wel heel fout. En dan ook nog es niks laten horen. Ik wens de mensen iig heel veel sterkte toe!
Ik kwam op mn werk 1 service tegen waar ik heel tevreden over was. Ze loopt op een afgezet grondstuk van mensen. Dat stuk grond is een heel bos van 20 hectare ofzoiets en in ruil dat ze hun hond uitlaat, mag zij daar met de honden lopen. Das toch perfect geregeld? Honden kunnen niet weg en ze is heel verantwoordelijk ook. Super!
Groetjes Marieta
Ik zou denken, mensen begrijpen het wel als ik de hond ga zoeken.
Maar eerst aanrijden, terug komen en dan pas gaan bellen is wel heel fout. En dan ook nog es niks laten horen. Ik wens de mensen iig heel veel sterkte toe!
Ik kwam op mn werk 1 service tegen waar ik heel tevreden over was. Ze loopt op een afgezet grondstuk van mensen. Dat stuk grond is een heel bos van 20 hectare ofzoiets en in ruil dat ze hun hond uitlaat, mag zij daar met de honden lopen. Das toch perfect geregeld? Honden kunnen niet weg en ze is heel verantwoordelijk ook. Super!
Groetjes Marieta
-
Fin
- Zeer actief
Wat ik zeer kwalijk vind is dat er geen sprake is van weglopen. 't Beestje weigerde de bus in te gaan. En dan geef je op en rij je weg?

Ik ken maar één goede uitlaatdienst. Twee andere met een minder goede reputatie zie ik nog maar zelden. Vooral bij die ene waarvan de uitlaatster even lekker bij de vijver ging zitten beppen mis ik nou niet bepaald.
Ik ken maar één goede uitlaatdienst. Twee andere met een minder goede reputatie zie ik nog maar zelden. Vooral bij die ene waarvan de uitlaatster even lekker bij de vijver ging zitten beppen mis ik nou niet bepaald.
- Chione
- Zeer actief
Ze rijden weg, omdat de hond niet wil komen ( ARGHHH ) en het dan vreemd vinden dat de hond later weg is.
Schandalig dat ze geen schuld bekennen, maar de hele gang van zaken blijkbaar gerechtvaardigd vinden. Gewoon niet in ( willen ) zien dat zij fout zitten en nog gaan klagen ook dat ze een slechte naam krijgen zo. Daar zou ik, naast het enorme verdriet voor mijn hond, toch het kwaadste over zijn.
Hoe debiel kun je zijn. Een verbrand poffertje zou nog hoger scoren op een iq test.
Schandalig dat ze geen schuld bekennen, maar de hele gang van zaken blijkbaar gerechtvaardigd vinden. Gewoon niet in ( willen ) zien dat zij fout zitten en nog gaan klagen ook dat ze een slechte naam krijgen zo. Daar zou ik, naast het enorme verdriet voor mijn hond, toch het kwaadste over zijn.
Hoe debiel kun je zijn. Een verbrand poffertje zou nog hoger scoren op een iq test.
~“ With eyes full of prejudice, you will never see the world for what it is.."~
~

~
~

~
-
AnneMarie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Leeuwhondje
Ze zijn zeker wel aansprakelijk denk ik, een zelf inelkaar geflatst contract is waarschijnlijk niet rechtsgeldig.
Hoe dan ook, daar heb je niet veel aan als je je beesje moet missen, AFSCHUWELIJK.
Zeker dat ze de hond niet meenamen in het busje, 'omdat ie niet wilde'
als dat waar is zijn ze wel heeeel erg amateuristisch en dan zou ik dus wel een aanklacht indienen.
Ik zou zelf direct gebeld willen worden als zoiets speelt. Niet reageren nadien vind ik helemaal akelig.
Een uitlaatdienst moet niet ergens gaan wandelen waar ze honden loslaten die dan ook nog weg kunnen lopen. Dat zal moeilijk zijn maar dat kun je gewoon niet maken.
Hoe dan ook, daar heb je niet veel aan als je je beesje moet missen, AFSCHUWELIJK.
Zeker dat ze de hond niet meenamen in het busje, 'omdat ie niet wilde'
Ik zou zelf direct gebeld willen worden als zoiets speelt. Niet reageren nadien vind ik helemaal akelig.
Een uitlaatdienst moet niet ergens gaan wandelen waar ze honden loslaten die dan ook nog weg kunnen lopen. Dat zal moeilijk zijn maar dat kun je gewoon niet maken.
- Trippell
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Alaskan Malamute + twee kruisingen
- Contacteer:
Als jij als persoon jouw hond toevertrouwt aan iemand om hem los te laten lopen, en er gebeurt is, ligt de fout bij jou en niet bij de andere persoon of uitlaatservice.
Met een (loslopende) hond kan altijd iets gebeuren. Als jij je hond aan iemand toevertrouwt, weet je dit; het blijven levende wezens! Ik vind het heel erg als de schuld op de uitlaatdienst wordt afgeschoven.
Ik neem zulke verhalen met een grote korrel zout. Dat de uitlaatservice na een uur is weggereden, is misschien wel logisch. De hond was nergens te bespeuren, en wieweet werden de honden in de auto wel helemaal gek. ofwieweet is er een totaal andere reden. Je hoort maar één kant van het verhaal. Ook dat de uitlaatservce het 'koud laat' neem ik met een grote korrel zout. Als men de schuld op iemand wil afschuiven, worden er al snel dingen overdreven of verdraaid (dit kan ook onbedoeld of onbewust gebeuren.)
Naar mijn mening is dit een vreselijk ongeluk waar niémand schuld aan heeft. Als er toch iemand verantwoordelijk gesteld moet worden, is het de eigenaar van de hond. Deze is immers ten allen tijde verantwoordelijk voor zijn hond. Maar deze verantwoordelijkheid hoeft geen 'morele verantwoordelijkheid' te zijn, dus in feite is er niemand moreel verantwoordelijk. Het is niet dat iemand met opzet nalatig is geweets of met opzet de hond niet genoeg zorg heeft verleend. Het is gewoon een tragisch voorval.
Just my 2 cents.
Met een (loslopende) hond kan altijd iets gebeuren. Als jij je hond aan iemand toevertrouwt, weet je dit; het blijven levende wezens! Ik vind het heel erg als de schuld op de uitlaatdienst wordt afgeschoven.
Ik neem zulke verhalen met een grote korrel zout. Dat de uitlaatservice na een uur is weggereden, is misschien wel logisch. De hond was nergens te bespeuren, en wieweet werden de honden in de auto wel helemaal gek. ofwieweet is er een totaal andere reden. Je hoort maar één kant van het verhaal. Ook dat de uitlaatservce het 'koud laat' neem ik met een grote korrel zout. Als men de schuld op iemand wil afschuiven, worden er al snel dingen overdreven of verdraaid (dit kan ook onbedoeld of onbewust gebeuren.)
Naar mijn mening is dit een vreselijk ongeluk waar niémand schuld aan heeft. Als er toch iemand verantwoordelijk gesteld moet worden, is het de eigenaar van de hond. Deze is immers ten allen tijde verantwoordelijk voor zijn hond. Maar deze verantwoordelijkheid hoeft geen 'morele verantwoordelijkheid' te zijn, dus in feite is er niemand moreel verantwoordelijk. Het is niet dat iemand met opzet nalatig is geweets of met opzet de hond niet genoeg zorg heeft verleend. Het is gewoon een tragisch voorval.
Just my 2 cents.

"We hadden een klein jacht kunnen kopen van alles dat we aan onze hond, en alle dingen die hij kapot gemaakt had,
besteed hadden. Maar ja, hoeveel jachten liggen de hele dag bij de deur te wachten tot je terugkomt?" (John Grogan)
-
Fin
- Zeer actief
Waar lees jij dat ze een uur hebben staan wachten bij hun bus?Trippell schreef:Als jij als persoon jouw hond toevertrouwt aan iemand om hem los te laten lopen, en er gebeurt is, ligt de fout bij jou en niet bij de andere persoon of uitlaatservice.
Just my 2 cents.
Ze zijn een uur weggegaan om de rest naar huis te brengen. In dat uur tijd is dat arme dier ws meerdere keren teruggekeerd naar de parkeerplaats, zag niemand, raakte in paniek en ging dwalen. Daarom is het hun schuld. Als ze waren blijven wachten, in elk geval tot het baasje op de parkeerplaats arriveerde, was er niets aan de hand geweest.
-
anica
- Actief
-
Fin
- Zeer actief
- wendy71
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ridgebacks!
- Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
- Contacteer:
Dus ik ben fout omdat de uitlaatservice het verrekt om op mijn hond te wachten??Trippell schreef:Als jij als persoon jouw hond toevertrouwt aan iemand om hem los te laten lopen, en er gebeurt is, ligt de fout bij jou en niet bij de andere persoon of uitlaatservice.
Just my 2 cents.
Aparte redenatie op zijn minst..
Je gaat toch niet weg en laat vervolgens een hond achter?

Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
- Ramona25
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Berner Sennenhond
Wat wordt je als uitlaatservice meteen weer zwart gemaakt..
Toen ik het verhaal las op ons HUS forum was ook mijn 1e reactie, natuurlijk wacht je totdat je de hond terug hebt! Ik weet er verder ook het fijne niet van, hoe lang ze hebben gewacht etc.
Het is mij gelukkig niet vaak overkomen, maar er wordt hier gewacht totdat alles in de bus zit, dan inderdaad maar een keer later voor de middagronde of een keer later thuis.
Ik vind het wel heel vervelend, dat het meteen allemaal zo negatief is.
Ik vind mezelf een goede uitlaatservice met veel veranwoordingsgevoel en heb al heel wat jaren veel honden leuke uitjes bezorgd. Loop in zo veilig mogelijke gebieden. Met een loslopende hond kan altijd iets gebeuren, en dat zeg ik ook altijd tegen de bazen. Maar dat kan jezelf ook overkomen! Ik heb vanmorgen nog een hond terug gevonden van een mevrouw die zelf 2 honden bij zich gehad en ik met 9, ook nog eens met haar hond lopen zeulen om hem weer veilig terug te krijgen!
Ik hoop dat de baasjes en de uitlaatservice over het verdriet heen komen. Ik weet niet beter dat honden, net als kinderen, onder de WA verzekering van de eigenaar vallen..
Toen ik het verhaal las op ons HUS forum was ook mijn 1e reactie, natuurlijk wacht je totdat je de hond terug hebt! Ik weet er verder ook het fijne niet van, hoe lang ze hebben gewacht etc.
Het is mij gelukkig niet vaak overkomen, maar er wordt hier gewacht totdat alles in de bus zit, dan inderdaad maar een keer later voor de middagronde of een keer later thuis.
Ik vind het wel heel vervelend, dat het meteen allemaal zo negatief is.
Ik vind mezelf een goede uitlaatservice met veel veranwoordingsgevoel en heb al heel wat jaren veel honden leuke uitjes bezorgd. Loop in zo veilig mogelijke gebieden. Met een loslopende hond kan altijd iets gebeuren, en dat zeg ik ook altijd tegen de bazen. Maar dat kan jezelf ook overkomen! Ik heb vanmorgen nog een hond terug gevonden van een mevrouw die zelf 2 honden bij zich gehad en ik met 9, ook nog eens met haar hond lopen zeulen om hem weer veilig terug te krijgen!
Ik hoop dat de baasjes en de uitlaatservice over het verdriet heen komen. Ik weet niet beter dat honden, net als kinderen, onder de WA verzekering van de eigenaar vallen..
- Ramona25
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Berner Sennenhond
Kwebbelende wijven? Nou sorry, maar ik loop over het algemeen alleen en soms kom je weleens een bekende tegen die een stukje mee oploopt, maar toch ben je constant aan het opletten. Poeh, kan wel verder gaan uitleggen maar wil hier toch echt niet mee vergeleken worden. Daarvoor werken we niet elke dag keihard door weer en wind om alles in goede banen te leiden.
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Contacteer:
Volgens mij zie je dat in dit geval toch verkeerd.Trippell schreef:Als jij als persoon jouw hond toevertrouwt aan iemand om hem los te laten lopen, en er gebeurt is, ligt de fout bij jou en niet bij de andere persoon of uitlaatservice.
Deze hond wilde niet komen toen hij de bus in moest en toen het allemaal te lang duurde is de uitlater/laatster maar weg gereden.
Als uitlaatservice ken je hopelijk je honden en weet je dus ook dat Jantje een hekel aan de bus heeft en dat Pietje om een of andere reden niet langs een bepaald punt durft te lopen.
En dus is het zaak om Jantje een poosje tevoren aan te lijnen en Pietje langs dat enge punt te loodsen of dat punt te mijden
Weg lopen door schrik of wat dan ook kan altijd gebeuren maar daar gaat dit verhaal niet over.
Ik heb eens helpen zoeken naar een Rottie van 12 jaar die de wandeling in de hitte van 30 graden niet meer trok en de benen had genomen.Wat zal zo'n hond hard kunnen lopen zeg
's Avonds om 11 uur werden de eigenaren door de uitlaatservice gebeld met de melding dat de hond gevonden was.Er was een oude Rottweiler op een camping aan komen lopen en daar hadden ze na veel gedoe het telefoonnummer van de uitlaatservice kunnen ontcijferen.

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10