Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Trainingsverslag van een klein mormel

Hier kan gesproken worden over de africhting van honden, pakwerk of politiehonden.

Moderator: moderatorteam

Jacksel
Zeer actief
Mijn ras(sen): York H(R)ussell
dwergpoedel
Aantal honden: 1

Trainingsverslag van een klein mormel

Ongelezen bericht door Jacksel »

Vandaag onze eerste echte training reddingshondenwerk gehad. Vorige keer hadden we al een drietal oefeningetjes gedaan, dus vandaag daarop verder gegaan, 2 series van 3 oefeningetjes (kort en makkelijk natuurlijk omdat we aan het aanleren zijn).

Als start begon ik met spelen met de touwbal, waarop het slachtoffer de touwbbal overnam, nog even doorspeelde en toe Jamey liet lossen, wegrende met touwbal en ging liggen. Jamey eropaf gestuurd met commando 'search' (zoek is al voor balletje zoeken tijdens gewone wandelingen, dus hier moest een ander commando voor komen. Ik rende gelijk achter haar aan en bij het slachtoffer gingen we samen met Jamey met het balletje spelen (pas toen ik erbij was dus).

Dat een paar keer herhaald, Jamey in de auto gelegd, ik slachtoffer spelen. Twee keer gevonden, een keer omver gelopen door de honden :mrgreen:

En toen de tweede serie voor Jamey, dit keer zonder voor-spelen, ik gaf touwbal aan slachtoffer, die liep in zicht voor Jamey weg, maar ging achter een heuveltje (dus uit zicht) liggen. Jamey aangezet, sprintte naar het heuveltje toe, zag slachtoffer niet gelijk dus moest even goed zoeken. En toen, sja... Ik was maar een klein stukje meegelopen, maar aan de andere kant van de heuvel blijven staan. Wachten, ondertussen wat kletsen met de trainster (zodat Jamey mijn stem bleef horen), en ineens kwam er een vragend koppie boven de heuvel uit 'vrouwtje, help eens, ik krijg mn speeltje niet :idea: '. Helemaal de hemel in geprezen en samen naar het slachtoffer gerend (met commando 'laat maar zien') en daar weer gespeeld.

Diezelfde oefening nog eens herhaald en ze kwam al sneller 'verwijzen'. Echt (bewust) verwijzen is het natuurlijk nog niet, maar dit is al zo superknap van wijffie. Ik denk dat ze het snel door gaat hebben.

Verder ook nog wat gewerkt aan haar herder'fobie'. De komende week ga ik bezig met het commando 'achter' aan te leren. Dat betekent dat zij zich achter mij moet bevinden, en dat ik eerst ben in begroeten, zowel van mens als van hond :pffff: . Daardoor leert ze als het goed is dat ik de zaken regel, dat ik als eerste begroet en als ik zeg dat het oké is, dat het dat dan ook echt is...

Ik hoop zo dat dit gaat werken...
Afbeelding
You'll be in my heart... Always...
Jacksel
Zeer actief
dwergpoedel

En tot slot hebben we nog even gewandeld, aangezien we maar met z'n 3en waren (trainster, nog iemand en ik dus, maar trainster heeft zelf ook gewoon een hond waarmee ze dus speurt tijdens de training). En het was totaal geen probleem meer tussen de herder en Jamey...
Afbeelding
Gos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Gos »

Karin, wat klink je lekker enthousiast! Zometeen ga je er zelf nog in geloven :mrgreen: Zonder gekheid, het klinkt alsof jullie er allebei een hoop leren en plezier hebben samen :ok: :ok: :ok:
tycha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Smoothies
Contacteer:

Ongelezen bericht door tycha »

Leuk verslag :ok:
Reddingshondenwerk is ook heel leuk om te doen.
Afbeelding
Groetjes Marja
Elly*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Contacteer:

Ongelezen bericht door Elly* »

Dit klinkt positief! Het lijkt me erg leuk om te doen.
Nog heel veel plezier samen hiermee.
janinca2002
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herder
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door janinca2002 »

Fijn dat je het naar je zin hebt bij deze club
Jan
Afbeelding
Jacksel
Zeer actief
dwergpoedel

janinca2002 schreef:Fijn dat je het naar je zin hebt bij deze club
Ik ben enorm blij dat je me de weg erheen hebt gewezen :ok: Overigens wist de trainer zo niet meteen wie je was (maar ja, ik kwam ook neit verder dan je gebruikersnaam hier :mrgreen: )
Afbeelding
janinca2002
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herder
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door janinca2002 »

Jacksel schreef:
janinca2002 schreef:Fijn dat je het naar je zin hebt bij deze club
Ik ben enorm blij dat je me de weg erheen hebt gewezen :ok: Overigens wist de trainer zo niet meteen wie je was (maar ja, ik kwam ook neit verder dan je gebruikersnaam hier :mrgreen: )
is ook niet belangrijk :mrgreen:
Jan
Afbeelding
Jacksel
Zeer actief
dwergpoedel

Thuis bezig met het 'verwijzen' oefenen (oftewel, ze moet mijn aandacht halen zodat we samen kunnen gaan spelen)

Hier was ik te laat met reageren op de eerste 'verwijzing', maar even wachten leverde nog een verwijzing op :ok:
Afbeelding

En nog een filmpje (en wat was ik blij dat de touwbal netjes om de verwarmingsknop bleef hangen, zodat Jamey inderdaad moest verwijzen :wink:
Afbeelding
Afbeelding
Jacksel
Zeer actief
dwergpoedel

Vandaag weer getraind en Jamey begint al netjes te verwijzen, wel ziet ze haar slachtoffer nog gewoon weglopen, maar er wordt uit zicht verstopt en ze moet al echt zoeken... Lossen van het speeltje blijft wel erg lastig, vind ik toch wel flink balen eigenlijk, maar goed, we blijven ermee bezig...

Zondag gaan we waarschijnlijk voor het eerst op puin trainen (als mijn uitkering op tijd binnen is, zodat ik veiligheidsschoenen kan kopen)
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “KNPV en IPO”