Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Huurhond voor mensen met weinig tijd

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Frenk
Zeer actief
Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu

Huurhond voor mensen met weinig tijd

Ongelezen bericht door Frenk »

http://www.nuvideo.nl/opmerkelijk/23261 ... -tijd.html
Een hondenverhuurservice biedt in Singapore de oplossing voor hondenliefhebbers die eigenlijk geen tijd hebben voor de zorg van een hond. Mensen kunnen een viervoetige vriend een uur tot een maand lang huren.
Afbeelding
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door renee-uk »

nou ja :denken:
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone

Ongelezen bericht door Gollum »

In het begin van het filmpje dacht ik nog dat het misschien wel een goed idee is voor asielhonden o.i.d. Toen ik de moeder met pups zag sloeg dat in één keer weer om :roll:
lauraV
Zeer actief

Ongelezen bericht door lauraV »

te bizar voor woorden :N:
Hanneke2
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

Pups die van hot naar her worden gesleept... :roll:

Maar het principe vind ik niet gek bedacht. Als asiel kan je op die manier een leuk extra centje verdienen, honden die niet bij hun parttime baas blijken te passen kunnen zonder verdriet of gewetenswroeging worden ingeruild voor een andere, en als datzelfde asiel nou een goeie dagopvang start (weer extra centen), kan een aantal van de ''huurhonden" waarschijnlijk uiteindelijk permanent naar hun huurbaas.

Punt is wel dat slechts een beperkt aantal honden geschikt is voor dat verhuren. :roll:
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
Minhie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Akita

Ongelezen bericht door Minhie »

Gollum schreef:In het begin van het filmpje dacht ik nog dat het misschien wel een goed idee is voor asielhonden o.i.d. Toen ik de moeder met pups zag sloeg dat in één keer weer om :roll:
Scheelt typen :ok:
Afbeelding
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Je kan Marouck ook een uurtje huren hoor, ben je gelijk genezen :mrgreen:
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
Fiepje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Fernando & Roemeense Balto

Ongelezen bericht door Fiepje »

asielhond of niet, et lijkt me voor een hond niet leuk om steeds teruggebracht te worden :19:
Afbeelding
Minhie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Akita

Ongelezen bericht door Minhie »

Fiepje schreef:asielhond of niet, et lijkt me voor een hond niet leuk om steeds teruggebracht te worden :19:
Ik vraag mij dat af, want een aantal van deze honden komen dus wel weer geregeld terug.. Dat is net zoiets als je hond bij een opvang brengen denk ik. Natuurlijk niet ideaal maar of zo'n hond echt helemaal in de war raakt?
Afbeelding
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone

Ongelezen bericht door Gollum »

minhie schreef:
Fiepje schreef:asielhond of niet, et lijkt me voor een hond niet leuk om steeds teruggebracht te worden :19:
Ik vraag mij dat af, want een aantal van deze honden komen dus wel weer geregeld terug.. Dat is net zoiets als je hond bij een opvang brengen denk ik. Natuurlijk niet ideaal maar of zo'n hond echt helemaal in de war raakt?
Ja lastig, als ik naar Gollum kijk bijvoorbeeld denk ik niet dat ze dat zal trekken. Dan zit ze een maand bij iemand, is ze net gewend en beschouwt ze diegene misschien wel als baas, en dan moet ze weer weg.
Irisz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback
Contacteer:

Ongelezen bericht door Irisz »

Gollum schreef: Ja lastig, als ik naar Gollum kijk bijvoorbeeld denk ik niet dat ze dat zal trekken. Dan zit ze een maand bij iemand, is ze net gewend en beschouwt ze diegene misschien wel als baas, en dan moet ze weer weg.
Hm..het is natuurlijk ook nogal een verschil of de hond voor een uur of voor een maand wordt 'gehuurd'.
Na een uur zal de hond de plek daar nog niet als thuis zien...maar na een maand misschien wel...
Dan is het des te moeilijker voor het beestje dat hij weer weg wordt gebracht lijkt me..
Iris
Xavi & Focus

* Luna *
Forever loved and in my heart..
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Ik denk niet dat de honden daar goed op gaan reageren. Dat project is gedoemd om te mislukken.

Dat gesjouw is inderdaad niks waard.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Dazwa84

Ongelezen bericht door Dazwa84 »

Het lijkt me best verwarrend. Elke 'baas' heeft weer een ander idee van wat de hond wel of niet mag. Lekker als zon hond dan 20 baasjes ziet in de maand. Bij de een wel op de bank, bij de ander niet. Bij de een wel loslopen, bij de ander niet. En hoe zit het met voer, krijgen ze dat erbij of zijn de baasjes zelf verantwoordelijk voor het kiezen van voer?
Marieta
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Dog†. Boxer

Ongelezen bericht door Marieta »

Hanneke2 schreef:Pups die van hot naar her worden gesleept... :roll:

Maar het principe vind ik niet gek bedacht. Als asiel kan je op die manier een leuk extra centje verdienen, honden die niet bij hun parttime baas blijken te passen kunnen zonder verdriet of gewetenswroeging worden ingeruild voor een andere, en als datzelfde asiel nou een goeie dagopvang start (weer extra centen), kan een aantal van de ''huurhonden" waarschijnlijk uiteindelijk permanent naar hun huurbaas.

Punt is wel dat slechts een beperkt aantal honden geschikt is voor dat verhuren. :roll:
Heel beperkt inderdaad. Een paar uurtjes oke, voor een lekkere flinke wandeling. Maar dagen tot maanden? Dat is helemaal niet goed voor een hond zeg. Dat beest is net gewend en dan mag ie alweer gaan. Krijgt ie weer een nieuw iemand waar ie weer even zit. Daar weer gewend, weer teruggebracht. Ik vind het niks. Hoe ontiwkkel je verlatingsangsten enz enz.
En als ik het woord "ruilen" alleen al hoor gaan mn haren al overend staan. Ik vindt het echt belachelijk!

Groetjes Marieta
Groetjes Marieta
Linsey
Zeer actief
Mijn ras(sen): 4 leeuwhondjes (Kai, Dino, Lilly, Loekie)
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door Linsey »

Lijkt mij eigenlijk niet veel anders dan veel fokkers doen. Die lenen hun honden constant uit, dan vooral wel reuen, wel meestal aan dezelfde mensen. Een paar maandjes in dit land om kampioen te worden, dan weer terug naar de echte eigenaar, dan weer even naar iemand anders voor een paar weken om een teef te dekken. Er zijn zelfs honden die in hun hele leven de halve wereld hebben gezien zo. Ik zie dikwijls op site van fokkers hier en in Nederland staan dat ze even een hond bij hebben, die dan na een paar maanden weer naar de eigenaar gaat, meestal woont die eigenaar een aantal kilometers verder tot zelfs in de VS.
Ik vind zoiets ook niets, maar wel vergelijkbaar.
hildevdburg
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ongelezen bericht door hildevdburg »

Ik weet niet wat ik er van vind. Ik vind het aan de ene kant te gek voor woorden, maar als je het toepast op asielhonden die zo misschien wel aan een baas komen, is het misschien nog niet zo'n slecht idee...?
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”