Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

vragen van een ongeduldige pupkoper

Dit forum is voor al uw vragen, ervaringen en weetjes over het fokken van honden.

Moderator: moderatorteam

Sas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Basset Fauve de bretagne.
Aantal honden: 1

vragen van een ongeduldige pupkoper

Ongelezen bericht door Sas »

Bij Siena hadden we het toentertijd makkelijk; ik belde een fokker en die had toevallig net een afzegger, we zijn gaan kijken en een week later konden we haar al mee naar huis nemen.

Maar nu... nu zitten we vanaf oktober in het hele traject van wachtlijst, wachten op loopsheid, dekking, drachtig ja of nee pfff. Rete spannend, dat wel. Hoe dan ook: de fokker heeft mij een week of drie geleden aangegeven dat ze verwachten dat de pups op +/- 5 februari (ja :cheer: :cheer: da`s nu!!!) geboren zullen worden. Je snapt het wel, ik zit de hele dag al in spanning. Zijn ze er al? en vooral: zit er een teefje bij????) Nu snap ik dat de spanning en de stress in huize fokker nog een graadje erger is maar...

hoe snel na de bevalling informeren jullie de toekomstige pupkopers? en ...hoe accuraat is zo`n verwachte bevallingsdatum, werkt dat het zelfde als bij mensen? Als ik nu morgenavond niets gehoord heb, kan ik dan bellen of ben ik dan een vervelende stalker?

Ik houd het niet meer, haha.
Afbeelding
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Je bent een ontzéttend vervelende stalker :smile: :smile: :smile:

Ik zet binnen een uur een geboortebericht op de website en dat weten ze allemaal.
Mijn pupkopers hebben dus allemaal een versleten F5-toets ;)
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
tura
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweiler
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door tura »

Ik sms de meeste pupkopers tijdens de worp :wink:
Irisz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback
Contacteer:

Ongelezen bericht door Irisz »

Bij ons werden de pups 's avonds laat geboren, en op de site van de reu stond diezelfde avond het geboortebericht. :wink:
Hopen dat ze dat bij jullie ook zo snel doen.
Spannend hoor!! :D
Iris
Xavi & Focus

* Luna *
Forever loved and in my heart..
Sas
Zeer actief

Zo! een sms-je, da`s wel heel chique! Helaas zetten zij bewust niets op de website, dit omdat alle puppen al lang en breed (waarschijnlijk dubbel haha) 'vergeven' zijn. Ze werden meen ik in het verleden een beetje moe van de aanvragen en het moeten teleurstellen van mensen. Wel heel jammer..maar ja.

Nou ja.. ik wacht maar weer af, heb nog drie nagels om te verkluiven en anders ga ik morgen lekker bellen :pffff: !
Afbeelding
Marjoleine
Zeer actief
Contacteer:

Sas schreef:Zo! een sms-je, da`s wel heel chique! Helaas zetten zij bewust niets op de website, dit omdat alle puppen al lang en breed (waarschijnlijk dubbel haha) 'vergeven' zijn. Ze werden meen ik in het verleden een beetje moe van de aanvragen en het moeten teleurstellen van mensen. Wel heel jammer..maar ja.
Wij hebben ook een wachtlijst, maar ik zet het er wel op, hoor.
Maar goed, dat is ieders keuze.

Bellen vind ik zelf niet prettig, als ze ons bellen kun je net midden in de bevalling zitten, en andersom vind ik ook gedoe. Ik mail wel, buiten het plaatsen op de website.

Afbeelding

marye
Zeer actief
Mijn ras(sen): Caja, een Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door marye »

Ik werd gebeld :ok:

Zal voor je duimen!
Afbeelding
Sas
Zeer actief

Dank je! Oh, ik heb er ook weer zo`n zin in, zo`n klein monster erbij, gewéldig!
Afbeelding
Sylvia
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Sylvia »

Wij zijn tijdens de bevalling al aan het bellen gegaan.
Maar wij waren met zijn 2-en aanwezig dus konden tussendoor bellen.
:wink:
Het eerste telefoontje gedaan nadat de 2e pup was geboren. (Dat was naar de langst wachtende) :wink:
Groetjes Sylvia
Afbeelding
Renske
Zeer actief
Mijn ras(sen): kooikerhondje en lundehund

Ongelezen bericht door Renske »

Ik zou even wachten tot je gebeld wordt. Het kan vervelend zijn als je net belt tijdens de bevalling.
Wij belden de pupkopers de volgende dag. Bij Lumi werd ik vrijwel direct na haar geboorte gebeld, de bevalling was toen nog bezig.
monica
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boerboels,Staffords en Chihuahua's

Ongelezen bericht door monica »

Ik zou zelf ook wel wachten, maar ik weet niet hoe je verhouding is met de fokker ? Heb je veel contact met hun... misschien vinden ze het wel leuk als je even een belletje pleegt voor interesse... :ok: Uiteraard niet gelijk vragen naar de puppen :smile: Maar ff vragen hoe het mama gaat enzo.. maar je weet vast wel hoe je dit een beetje tactisch aan kan pakken..

Zelf zal ik mijn dagboek helemaal bijhouden van alles en ook een webcam dat ze gelijk alles kunnen zien... Maar bij zullen ze het direct weten als Maisey zou gaan beginnen met bevallen :ok:

Succcesssss met nagelbijten joh :mrgreen: :cheer: :ok:
http://monoafotografie.wix.com/monoa-fotografie#
RIP Noa 19-12-2000 * 30-11-2011
RIP Harry 04-07-2004 * 15-08-2012
Leonieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dalmatische honden
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Leonieke »

Wij hebben op ons teefje ook super lang gewacht.

Wij werden ook gebeld toen de eerste geboren was, een reu. Daarna hoorden we niets meer. Wij in de stress. Er werd ook maar 1 teefje geboren (als laatste) en er waren tig aanvragen voor een teefje. Maar ze woont nu wel lekker bij ons en is een hele lieve knappe dame geworden.

Succes met wachten. Je zal vast snel iets horen!!
Ik zal voor je duimen dat er een teefje bij zit!!
www.marengosoutfit.nl
"Exclusief voor hond en paard"
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Waarom vraag je niet of ze je direct informeren? Dat heb ik wel gedaan hoor :wink:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Sas
Zeer actief

Zoek stok! schreef:Waarom vraag je niet of ze je direct informeren? Dat heb ik wel gedaan hoor :wink:
Ik ook (uiteraard!) maar helaas heeft de ervaring geleerd dat zij daar niet zo accuraat in zijn. Ik geloof abosluut niet met kwade opzet maar eerder soort van warrigheid. Zo hadden we afgesporken dat ze zou bellen als de dekking had plaatsgevonden: toen ik zelf maar eens belde bleek dat net gisteren te zijn gebeurd. Idem over het moment dat ze zeker wisten dat de teef drachtig was...toen ik belde wisten ze dat eigenlijk pas sinds ja, ja, gisteren.

Ik vind het erg gaaf zoals ik hier lees dat jullie als fokkers er mee om gaan, voor mij, als wachtende is het als of mijn kind geboren wordt :wink: , jullie lijken dat te snappen. ik geloof dat mijn fokker daar iets te nuchter voor is :19:
Afbeelding
Leane

Ongelezen bericht door Leane »

Bij de bevalling van Xavier en Winter was ik bij dat was wel een luxe. Bij de geboorte van Rolex kreeg ik per mail bericht dat er een reu voor ons bij zat..

Vorig jaar zomer hebben we hier zelf een nestje gehad en heb toen een webcam aangesloten een week van te voren. De pupkopers en bekende hebben toen allemaal de bevalling gezien en ik kon ze via de chat op de hoogte houden. Ze hebben toen ook 7 weken lang hun pup kunnen volgen elke dag. Erg leuk en doe het een volgende keer weer !!
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Ongelezen bericht door LongFields »

Ik laat zo snel mogelijk de pupkopers iets weten nadat mijn teefje bevallen is. In het geval van Marc en Martijn heb ik ze gebeld nadat de eerste pup geboren was. Ze hebben toen de eerste geluidjes van wat later hun pup is geworden gehoord via mijn gsm.
De andere pupkopers heb ik tot nu toe via mail of sms op de hoogte gesteld.

Toen wij onze eerste pup gingen krijgen, werd ik pas na een dag of 5 gebeld door de fokker. Die deed dat toen niet eerder omdat hij er zeker van wilde zijn dat de pups het allemaal goed deden en daarom wachtte hij dus altijd een paar dagen.
Sas
Zeer actief

LongFields schreef: Toen wij onze eerste pup gingen krijgen, werd ik pas na een dag of 5 gebeld door de fokker. Die deed dat toen niet eerder omdat hij er zeker van wilde zijn dat de pups het allemaal goed deden en daarom wachtte hij dus altijd een paar dagen.
oei, daar zit best een logica in :jank: ik wil niet wachten :boos:
Afbeelding
maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door maart »

ik heb gebeld bij de eerste pup en de rest van de bevalling via sms steeds op de hoogte gehouden (maar kon ook via internet gevolgd worden).
kiki78
Zeer actief
Mijn ras(sen): cairn terrier en schafpudel

Ongelezen bericht door kiki78 »

ik werd volgens mij een uur nadat de laatste pup was geboren gebeld. Ik liep naast een ruiter mee maar gelukkig liep er iemand extra mee voor de gezelligheid want ik zag het telefoonnummer en zei meteen deze moet ik opnemen.

Ik had ze de avond door voor gemaild met de vraag hoe het met Noa was.
Afbeelding
Maria
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maria »

Heel eerlijk liefst pas een paar dagen later dat ik eigenlijk zeker weet dat met moeders en kids alles goed gaat.

De meeste pupkopers zijn gewoon enthousiast en mailen of bellen dan vaak al en dat vind ik geen probleem. Behalve als het agressieve vormen gaat aannemen. 20 keer op de nr-melder...veel mailtjes zodat je niet eens de kans krijgt om rustig te reageren.

gr Maria
Marjoleine
Zeer actief
Contacteer:

LongFields schreef:Toen wij onze eerste pup gingen krijgen, werd ik pas na een dag of 5 gebeld door de fokker. Die deed dat toen niet eerder omdat hij er zeker van wilde zijn dat de pups het allemaal goed deden en daarom wachtte hij dus altijd een paar dagen.
Daar zit wat in.
Ik doe het niet, maar ik kan me het goed voorstellen.

Afbeelding

Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Wij zijn de volgende dag gebeld. Maar de pups zijn dan ook midden in de nacht geboren :mrgreen: Ik geloof Nilo als laatste tegen een uur of 5.
Kit
Erelid
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco

Ongelezen bericht door Kit »

Mickie schreef:Bij mij mogen ze meegenieten op de webcam :wink:
Ik zorg dat de kopers vantevoren weten dat de zoveelste reu of teef voor hen is. Lijstje zichtbaar in de werpkist en daarop aangeven hoeveel teven en reuen er al geboren zijn. Bij ieder streepje werden her en der in den lande oerkreten geslaakt, zo is me later verteld :mrgreen:

ja dat was geweldig!! :mrgreen:
Josee
Zeer actief
Mijn ras(sen): weimaraners
Contacteer:

Ongelezen bericht door Josee »

wij bellen de dag na de bevalling (en aangezien ze hier dit altijd in de nacht plannen, bel ik dus meestal na een paar uurtjes slaap als vriendlief erbij blijft). Daarna plaats ik het idd zsm op de site met een aantal foto's.
Daarvoor heb ik de mensen via foto's op de hoogte gehouden over het verloop van de dracht (oftewel de groei van de buik) :wink:
Tamara.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hovawart
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Tamara. »

Elke zucht, steun en kreun van de zwangere teef waar ik een pup verwacht zou ik het liefst willen weten. En dan het liefst ook meteen :mrgreen:
Gelukkig is dat bij Fien ook zo gegaan en ik heb er niet eens om hoeven vragen :mrgreen:

Aan de andere kant kan ik me wel voorstellen dat je als fokker zijnde tijdens een bevalling wel wat anders aan je hoofd hebt dan eventueel 10 verschillende personen continu op de hoogte te houden :N:

Een dag na de bevallig mag je als pupkoper wel wat horen, vind ik :pffff:
Yoi
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Yoi »

Wij werden door de fokker gebeld, dat het teefje bevallen was en hoeveel pups er waren en of alles goed was.
Groetjes Yvonne

Afbeelding

http://weimaranerforum.phpbb3.nl/index.php
doggy

Ongelezen bericht door doggy »

Wat voor pupje krijg je erbij dan??

( misschien staat dat wel ergens, maar dat heb ik niet zo snel gezien).
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

Als ik niet op vakantie was geweest had ik bij de bevalling van Jan zn moeder mogen zijn.
Nu werd ik per sms op de hoogte gehouden totdat reu nummer 4 (de mijne :wink:) geboren was.

*edit* Vergeten je nog veel succes te wensen dat er een pupje voor je bij is
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Hayley84
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire Bull Terrier

Ongelezen bericht door Hayley84 »

Ik werd na elke pup gemaild dus ik zat aan mijn telefoon vastgeplakt op mijn werk... hulde voor de telefoons met internet!!
:mrgreen:
Afbeelding
monky555
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peludo Iza & American staffordshire terriër Lila.

Ongelezen bericht door monky555 »

monky kon ik met 3 weken zo uitkiezen,
amy was 4,5 maand toen ze kwam,
sara was 7 jaar toen ze kwam,
en van iza wist ik pas zeker dat ze bij ons kwam toen ze 4 weken was en amy haar had ontmoet, voor die tijd had ik met sonja wel mail contact, en een paar keer op bezoek geweest en kon ik het dagboek op de website lezen, telefonisch contact hadden/hebben we niet zoveel, want we hebben allebij een hekel aan bellen :mrgreen: maar we wandelen nog wel eens samen :ok:

veel sterkte met de spanningen en ik duim dat er een pup voor jullie bij zit :ok:
Afbeelding
R.I.P. Lieve Monky (AST), 09-07-2000 / 17-11-2011

R.I.P. Lieve Sara (GR), 03-11-2000 / 09-01-2012
R.I.P. Lieve Amy (AST), 18-08-2004 / 18-06-2014
R.I.P. Lieve Rio (RWx), 25-05-2009 / 14-08-2014
Plaats reactie

Terug naar “Fokken van honden”