Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

loslopende dalmatier Zwijndrecht

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Sammy1980
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dalmatische honden
Aantal honden: 2

loslopende dalmatier Zwijndrecht

Ongelezen bericht door Sammy1980 »

Ik weet niet of het hier goed staat, maar ik vind het maar raar.

Sinds wanneer mag de dierenambulance geen loslopende honden vangen?? :19:

http://link.marktplaats.nl/227028037
doggy

Ongelezen bericht door doggy »

Voor zover ik weet, doen ze dat bij ons ook niet.
Daar moet een dier eerst "gevangen" zijn.
jelle
Zeer actief

Ongelezen bericht door jelle »

Niet mogen is wel raar. Het komt wel voor dat dierenambulances alleen dieren ophalen die al gevangen zijn, dit om heel vele zinloze ritten te voorkomen. Tegen de tijd dat de ambu er is is het dier als het los loopt vaak al weer gevlogen en daarmaa wordt dan heel veel tijd verprutst - terwijl de meeste ambu's toch al met een vrijwilligerstekort kampen. Dan kunnen ze die tijd beter ergens anders in steken, grof gezegd. Maar als ze wél de tijd hebben zie ik geen reden waarom ze het dier niet zouden mogen vangen.
Wat wel ook nog kan spelen: als er een eigenaar bekend is mag een ambu een dier niet naar het asiel brengen, in principe.
Groetjes, Marielle, Sirena, Diaz, Rios en Boeli!

Afbeelding

Voor altijd in onze herinnering... Vigo (+02-11-2012); Esperanza (+19-06-2012); Ferro (+04-08-10); Grandi (+15-01-09); Moya (+01-02-08 ); Berta (+27-11-06); Ymke (+04-07-06); Nora (+02-12-05)
Sammy1980
Zeer actief

jelle schreef: Het komt wel voor dat dierenambulances alleen dieren ophalen die al gevangen zijn, dit om heel vele zinloze ritten te voorkomen. Tegen de tijd dat de ambu er is is het dier als het los loopt vaak al weer gevlogen en daarmaa wordt dan heel veel tijd verprutst - terwijl de meeste ambu's toch al met een vrijwilligerstekort kampen. Dan kunnen ze die tijd beter ergens anders in steken, grof gezegd.
Hier kan ik heel erg goed inkomen.

Maar als zij de hond niet mogen vangen en het beestje laat zich niet door andere mensen vangen..... Wie gaat hem dan vangen?

Vind het namelijk best zielig voor de hond :jank:
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

is hier ook zo, ze komen pas als het dier gevangen is.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Rhiannon
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rhiannon »

Als je op de link klikt zie je dat ie gevonden is :mrgreen:
Sammy1980
Zeer actief

Rhiannon schreef:Als je op de link klikt zie je dat ie gevonden is :mrgreen:
Zo stond de advertentie vanmorgen ook al op MP.

Ze hebben een hond gevonden, maar kunnen hem niet vangen.
En de dierenambulance mag hem dus niet vangen :wink:
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

De dierenambulance vangt inderdaad alleen honden (en andere dieren) op die al gevangen zijn. Maar dit topic kan beter in de vermissingen hoek staan.
Sammy1980
Zeer actief

Muk schreef:Maar dit topic kan beter in de vermissingen hoek staan.
Ja, was eigenlijk wel beter geweest :mrgreen:
Marjo
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Norwich terrier en staffordshire bull terrier

Ongelezen bericht door Marjo »

Nou hier is het toch echt niet zo dat de dierenambu komt als het dier/hond al gevangen is!

Heb het vorig jaar zelf mee gemaakt dat ze niet kwamen.
Hond die losliep zonder dat er een eigenaar te bekenen was die liep achter onze honden aan.
Mijn man had de loslopende hond maar aan een riem gedaan en de dierenambu gebeld.
Maar ze kwamen toch echt niet, we moesten de hond maar in huis houden en de volgende ochtend maar naar het asiel brengen.
Hebben de hond maar in een bench gedaan in het schuurtje want in huis was geen optie omdat er een nest pups lag van ongeveer anderhalve week oud.
En zelfs dat was geen reden om de hond op te halen.
Bulley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Franse bulldog
Bonairse kruising
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Bulley »

Marjo schreef:Nou hier is het toch echt niet zo dat de dierenambu komt als het dier/hond al gevangen is!

Hond die losliep zonder dat er een eigenaar te bekenen was die liep achter onze honden aan.
Mijn man had de loslopende hond maar aan een riem gedaan en de dierenambu gebeld.
Maar ze kwamen toch echt niet, we moesten de hond maar in huis houden en de volgende ochtend maar naar het asiel brengen.
Hebben de hond maar in een bench gedaan in het schuurtje want in huis was geen optie omdat er een nest pups lag van ongeveer anderhalve week oud.
Dan zijn ze gewoon erg lui bij die dierenambulance!!

Ik heb ook op een dierenambu gereden en ik ging wel voor een loslopende hond als die mensen bij dat beest in de buurt bleef.
Bulley 11.02.2005-24.02.2015
Eastmoor
Actief
Mijn ras(sen): Rottweiler
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eastmoor »

De dierenambulance Zwolle komt wel hoor. Ook vragen ze wel of je hem gevangen hebt hoor, maar dat wil je wel graag zo dicht bij de snelweg.
Groetjes Angela
Sommige mensen hebben een Rottweiler.....wij hebben er drie

Afbeelding
flamme
Zeer actief
Mijn ras(sen): Saarlooswolfhond
Ierse Setter
Klein spaans mixje

Ongelezen bericht door flamme »

Bulley schreef:
Marjo schreef:Nou hier is het toch echt niet zo dat de dierenambu komt als het dier/hond al gevangen is!

Dan zijn ze gewoon erg lui bij die dierenambulance!!

Ik heb ook op een dierenambu gereden en ik ging wel voor een loslopende hond als die mensen bij dat beest in de buurt bleef.
voor een loslopende hond weet ik neit hier. Maar voor honden die gevangen zijn wel hoor. Net als voor poesjes, egels en een gewonde eend trouwens :mrgreen:
Maar als je de hond naar het asiel brengt dan moet je toch betalen? Wij hebben ooit eens een katje gevonden wat we naar het asiel wilden brengen. Maar die wilde het asiel toen niet nemen i.v.m ziektes. Moest via de dierenambulance binnenkomen. Raar dat die regels dus overal anders zijn :denken:
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”