Sinds wanneer mag de dierenambulance geen loslopende honden vangen??
http://link.marktplaats.nl/227028037
Moderator: moderatorteam
Hier kan ik heel erg goed inkomen.jelle schreef: Het komt wel voor dat dierenambulances alleen dieren ophalen die al gevangen zijn, dit om heel vele zinloze ritten te voorkomen. Tegen de tijd dat de ambu er is is het dier als het los loopt vaak al weer gevlogen en daarmaa wordt dan heel veel tijd verprutst - terwijl de meeste ambu's toch al met een vrijwilligerstekort kampen. Dan kunnen ze die tijd beter ergens anders in steken, grof gezegd.

Dan zijn ze gewoon erg lui bij die dierenambulance!!Marjo schreef:Nou hier is het toch echt niet zo dat de dierenambu komt als het dier/hond al gevangen is!
Heb het vorig jaar zelf mee gemaakt dat ze niet kwamen.
Hond die losliep zonder dat er een eigenaar te bekenen was die liep achter onze honden aan.
Mijn man had de loslopende hond maar aan een riem gedaan en de dierenambu gebeld.
Maar ze kwamen toch echt niet, we moesten de hond maar in huis houden en de volgende ochtend maar naar het asiel brengen.
Hebben de hond maar in een bench gedaan in het schuurtje want in huis was geen optie omdat er een nest pups lag van ongeveer anderhalve week oud.
En zelfs dat was geen reden om de hond op te halen.
voor een loslopende hond weet ik neit hier. Maar voor honden die gevangen zijn wel hoor. Net als voor poesjes, egels en een gewonde eend trouwensBulley schreef:Dan zijn ze gewoon erg lui bij die dierenambulance!!Marjo schreef:Nou hier is het toch echt niet zo dat de dierenambu komt als het dier/hond al gevangen is!
Heb het vorig jaar zelf mee gemaakt dat ze niet kwamen.
Hond die losliep zonder dat er een eigenaar te bekenen was die liep achter onze honden aan.
Mijn man had de loslopende hond maar aan een riem gedaan en de dierenambu gebeld.
Maar ze kwamen toch echt niet, we moesten de hond maar in huis houden en de volgende ochtend maar naar het asiel brengen.
Hebben de hond maar in een bench gedaan in het schuurtje want in huis was geen optie omdat er een nest pups lag van ongeveer anderhalve week oud.
En zelfs dat was geen reden om de hond op te halen.
Ik heb ook op een dierenambu gereden en ik ging wel voor een loslopende hond als die mensen bij dat beest in de buurt bleef.