Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

vragen van een ongeduldige pupkoper

Dit forum is voor al uw vragen, ervaringen en weetjes over het fokken van honden.

Moderator: moderatorteam

Tulp
Zeer actief
Mijn ras(sen): boerboel
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Tulp »

Ik ben zo'n fokker die 10 februari zegt als ze 5 februari uitgeteld is. Lekker in alle rust de bevalling doen en even afwachten wat er geboren wordt. Doe eigenlijk ook nooit uitspraken over de dekdatum.

Ik snap dat de pupkopers in spanning zitten maar die worden dus meestal een dag of wat "te vroeg" verrast met een telefoontje en foto's per mail. We doen dat meestal wel dezelfde dag als alles achter de rug en op orde is. Eerst moeder, dan de pups, dan wij :mrgreen: en dan de pupkopers :wink: .
Pas als alle betrokkenen geïnformeerd zijn komt het op de website.

Zeker als het mis gaat of zo dan wil ik eerst zelf een dag hebben om te bekomen voordat ik pupkopers te woord moet staan.
kitty
Zeer actief
Mijn ras(sen): schapendoes
Aantal honden: 5
Contacteer:

Ongelezen bericht door kitty »

Ik heb sommige gebeld tijdens de bevalling en de rest toen alles weer rustig was :wink: De laatste 2 teefjes die ik zelf bij een fokker kocht heb ik zo ongeveer live geboren horen worden :mrgreen:
Sterkte met wachten, ik hoop dat er een leuke pup voor jullie bij zit :ok:
Sas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Basset Fauve de bretagne.
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Sas »

doggy schreef:Wat voor pupje krijg je erbij dan??

( misschien staat dat wel ergens, maar dat heb ik niet zo snel gezien).
Nog een fauve!!

en helaas, nog niets bekend.
Afbeelding
youknow
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door youknow »

toevallig belde ik de fokker (goede vriendin) en moeders was net bevallen :mrgreen:
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Inge O schreef:
Martijn schreef:
Tulp schreef:Ik ben zo'n fokker die 10 februari zegt als ze 5 februari uitgeteld is. Lekker in alle rust de bevalling doen en even afwachten wat er geboren wordt. Doe eigenlijk ook nooit uitspraken over de dekdatum.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik, hoewel ik de logica begrijp, absoluut niet zit te wachten op een fokker die me iets anders dan de waarheid vertelt.
Juist van de fokker van mijn hond verwacht ik nuchtere duidelijkheid en zeker geen wollige leugentjes om bestwil.
nee, dit zou ik ook absoluut niet kunnen appreciëren als pupkoper, als puntje bij paaltje komt gaat het wel over hún pup, hún hond waar ze minstens 10 jaar lief en leed gaan mee delen, en die worden dan op le moment suprême buitengesloten :denken: ?
Dat wilde ik ook zeggen. Ik wil met alle liefde de fokker van mijn pup met rust laten op het moment dat ze het druk heeft. Maar zeg dat dan gewoon eerlijk. Ik ben verdorie geen kleuter die zoetgehouden moet worden.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Sas
Zeer actief

Inge O schreef:
Martijn schreef:
Tulp schreef:Ik ben zo'n fokker die 10 februari zegt als ze 5 februari uitgeteld is. Lekker in alle rust de bevalling doen en even afwachten wat er geboren wordt. Doe eigenlijk ook nooit uitspraken over de dekdatum.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik, hoewel ik de logica begrijp, absoluut niet zit te wachten op een fokker die me iets anders dan de waarheid vertelt.
Juist van de fokker van mijn hond verwacht ik nuchtere duidelijkheid en zeker geen wollige leugentjes om bestwil.
nee, dit zou ik ook absoluut niet kunnen appreciëren als pupkoper, als puntje bij paaltje komt gaat het wel over hún pup, hún hond waar ze minstens 10 jaar lief en leed gaan mee delen, en die worden dan op le moment suprême buitengesloten :denken: ?

mwoah, onder het motto 'wat niet wee', wat niet deert' zou ik hier geen moeite mee hebben. Zoals het nu gebracht is, wordtr je feitelijk als pupkoper vroeger verrast dan gedacht, dat is toch prima? Ik zou er iig geen moeite mee hebben.

en nee..nog niets bekend
Afbeelding
Selena
Zeer actief
Mijn ras(sen): x HH
Aantal honden: 9

Ongelezen bericht door Selena »

ik bel en/of mail nadat moeders klaar is, met de eerste foto's.
Bij ons een na laatste nest zou er ook een pup bij zijn voor mijn vriendin, die heb ik gesms't toen moeders begonnen was.
Een mens is nooit te oud om te leren.. en een wijs mens is nooit uitgeleerd!

http://www.vanleeuwen-hollandseherders.nl
Nono
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retrievers
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door Nono »

Ik bel toekomstige pupkopers als de bevalling achter de rug is. Pas als ik alle pupkopers heb gesproken, zet ik de melding en eerste foto's op mijn site.
Takkie_Teckel
Zeer actief

Ongelezen bericht door Takkie_Teckel »

Bij Nina wisten we de uitgerekende datum, en een paar dagen daarna ben ik gewoon zelf gaan bellen, en toen waren de pups een paar dagen oud.
Fokker had bewust een aantal dagen gewacht, en zou daarna pas bellen om zeker te zijn dat het goed ging met de pups.

Toen ze een week oud waren mochten wij al komen kijken
Het huiveringwekkende Nina monster
Afbeelding
Tibby
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 Duitse Herders, 3 langhaar teckels kaninchen en dwerg, 1 miniature australian shepherd, 1 kruising toypoedel x schipperke
Contacteer:

Ongelezen bericht door Tibby »

Ligt eraan wat ik afspreek met de puppykopers. Iedereen krijgt zo wie zo na de bevalling een e-mail met meteen een paar foto's.
Ééntje heb ik telefonisch gedaan en ik mocht 24 uur per dag bellen :mrgreen: voor het bericht dat de pups geboren waren mocht ik altijd bellen. Dat was dus 's morgens.
Ik doe het wel gelijk, de puppy kopers weten ook dat er nog val alles kan gebeuren, maar ik hou ervan ze gewoon overal bij te betrekken en niet wachten want stel dat het fout gaat. Dan krijg je inderdaad een ander bericht te brengen, maar het hoort erbij vind ik.
Dit nestje wat ik nu heb, heb ik ook slecht nieuws moeten brengen, ik had 2 mensen op de lijst voor beide een teef en er zijn 2 reuen geboren en 1 teefje, maar die houden we zelf en deze mensen wilde echt geen reu, dus dat was slecht nieuws.
Groetjes Thea en een poot van Tibby, Gioi, Miep, Whoopi, Nikita, Tante Truus en Meike

Niet meer bij ons, maar voor altijd in ons hart Jake, Fether, Kim, Zenna & Iwan
goud
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door goud »

Yoi schreef:Wij werden door de fokker gebeld, dat het teefje bevallen was en hoeveel pups er waren en of alles goed was.
Zo doen wij het ook, en meteen de site bijwerken.
Maggie
Maggie
wendy71
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ridgebacks!
Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
Contacteer:

Ongelezen bericht door wendy71 »

Wij werden ook gebeld en na 3 weken mochten we elke week een keertje op *kraamvisite* :mrgreen: met de andere pupkopers. :wink:
Sterkte met (af) wachten! :wink:
Afbeelding
Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
** Angela **
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herder
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door ** Angela ** »

Over de moeder van Kenji werd ik 2x in de week op de hoogte gehouden ( trainen ook bij mij op de club ;) )

Zo wist ik dus dat ze loops was geworden, wanneer ze gedekt was en welke dag ze uitgerektent was.

En laat ze nou elke keer precies op die dag gaan bevallen, dus op de dag dat ze uitgerekent was liep ik met 2 telefoons op zak voor t geval dat.
Zelfs met naar t toilet gaan en douchen :oops:

Tegen de avond werd ik gebeld dat de pups geboren waren en dat reutje nr 2 voor mij was.

Mocht komen kijken toen ze 1 week oud waren en ik had er nog net niet mn bed staan :oops:

Met mijn pupje ging het helaas niet zo goed, en ik werd dan ook elke dag op de hoogte gehouden hoe t ging. We hebben hem helaas moeten laten inslapen. Maar gelukkig was er Kenji nog.

Ben wel heel blij met hoe t allemaal gegaan is en hoe ik op de hoogte ben gehouden.

En bij deze beloof ik plechtig ( fokker zit hier ook ;) ) dat ik de volgende x niet meer zo vaak zal bellen en langskomen ( weet alleen niet of t me gaat lukken :roll: )
Danielle
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Danielle »

ik heb de webcam aanstaan tijdens de bevalling waarin ik ook tekst zet welk geslacht en eventueel kleur geboren is. Meestal bel ik tijdens de bevalling ook al mensen om te zeggen dat hun pup geboren is (of ik stuur een SMS).
Danielle Boshouwers
Border Collie en Hrvatski Ovcar kennel "Nice of you to Come Bye"
Tulp
Zeer actief

Wat grappig dat jullie allemaal zo boos worden over het feit dat ik geen datums doorgeef, maar "ongeveer" verwachte geboortedatums aanhoudt en dan aan de ruime kant ga zitten.
Alsof elke teef precies op de dag bevalt die je denkt of hoopt :19: .

Nee, 10 kopers zich zorgen laten maken omdat de bevalling een dag (of twee) op zich laat wachten :19: . Terwijl je zelf eigenlijk ook in de (gezonde) stress zit voor een bevalling

Enne................ geen uitspraken doen over de dekdag is niet per definitie liegen. Vind het nogal wat om voor leugenaar uitgemaakt te worden.

Hoe belangrijk pupkopers zich hier ook vinden, ík ben diegene die bepaalt welke info er wanneer gegeven wordt en of er verkocht wordt. Het gaat zoals wij het willen en doen............... en anders maar niet. Even goeie vrienden :ok:
Tulp
Zeer actief

Zoek stok! schreef:
Inge O schreef:
Martijn schreef:
Dat wilde ik ook zeggen. Ik wil met alle liefde de fokker van mijn pup met rust laten op het moment dat ze het druk heeft. Maar zeg dat dan gewoon eerlijk. Ik ben verdorie geen kleuter die zoetgehouden moet worden.
Deze opmerking valt bij mij onder kleuteruitspraken.

Ik houd niemand zoet, lieg niet, wil alleen in alle rust een bevalling afwachten en één voor één de pupkopers berichten (in de goede volgorde).

Stel nummer 5 voor een teefje belt op of ze er al zijn. Helaas maar 4 teefjes geboren dus een zeer teleurgestelde pupkoper op dat moment. Nu ga ik aan het bellen blijkt er met nummer 2 of 3 wat aan de hand te zijn en om één of andere reden gaat dat niet door.
Maar even nummer 5 gaan bellen: we hebben er toch eentje als je wilt.
Komt lekker profi over :roll: .
Zoek stok!
Zeer actief

Tulp schreef:
Zoek stok! schreef:
Inge O schreef:
Martijn schreef: Ik moet eerlijk zeggen dat ik, hoewel ik de logica begrijp, absoluut niet zit te wachten op een fokker die me iets anders dan de waarheid vertelt.
Deze opmerking valt bij mij onder kleuteruitspraken.

Ik houd niemand zoet, lieg niet, wil alleen in alle rust een bevalling afwachten en één voor één de pupkopers berichten (in de goede volgorde).

Stel nummer 5 voor een teefje belt op of ze er al zijn. Helaas maar 4 teefjes geboren dus een zeer teleurgestelde pupkoper op dat moment. Nu ga ik aan het bellen blijkt er met nummer 2 of 3 wat aan de hand te zijn en om één of andere reden gaat dat niet door.
Maar even nummer 5 gaan bellen: we hebben er toch eentje als je wilt.
Komt lekker profi over :roll: .
Ach gut, ligt het gevoelig :mrgreen:

Het feit dat jij het woord 'profi' gebruikt, geeft al aan dat we er nogal anders in zitten. Het is geen business deal voor mij. Je hebt toch van tevoren al gecheckt wie er daadwerkelijk een pupje wil? Een pupkoper kan ook in week 8 nog afhaken, nog maar even langer wachten met informeren dan.

Overigens ging het me er helemaal niet om dat je mensen niet direct te woord wilt staan. Het gaat om het gedraai. Zeg gewoon dat je pas een dag later mensen gaat informeren om wat voor reden dan ook.

Het hele gebeuren van geen dekdatum willen geven en de verkeerde bevallingsdatum doorgeven, vind ik nogal berekenend. Ik vind het juist zo leuk om goed contact te hebben met de fokker, ik zit toch ook niet te liegen tegen haar?
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Tulp
Zeer actief

aha daar zit het verschil, ik fok nl alleen voor de centen :ok:
Bons
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgebacks

Ongelezen bericht door Bons »

*grin* Weet je ondertussen nu al of er een meisje bij zit voor je?

Zelf heb ik mazzel gehad, onze beide honden hebben we niet voor op een wachtlijst gestaan. Er werden mensen van de lijst gezet en wij waren op exact dat juiste moment aanwezig. Zowel wij als de fokker hebben daar geen seconde spijt van gehad.

De fokkers bij wie ik tijdens de geboorte van het nest aanwezig mocht zijn bellen, mailen en sms-en tussendoor de tussenstand. Dat kan inderdaad heel erg frustrerend zijn. Blijdschap en teleurstelling wisselen elkaar in rap tempo af.

Ik kan me best voorstellen dat mensen voor bovenstaande manier kiezen, maar ook voor rust tot er zekerheid is. Voor beide is wel wat te zeggen eigenlijk.
Growing up I learned that pleasing everybody is impossible. Pissing everybody of on the other hand, is a piece of cake! ;)
Myra
Zeer actief
Mijn ras(sen): Berner Sennenhonden
Contacteer:

Ongelezen bericht door Myra »

Ik werd na drie dagen gebeld dat ze geboren werden. Het was nogal een lange zware bevalling, ongeveer 24 uur :eek: met uiteindelijk een keizersnede, met uiteindelijk 14 puppen, waarvan 3 dood. Ze waren ook drie dagen te vroeg geboren dus ik werd op de dag gebeld dat de teef ook uitgerekend was
Afbeelding
Groetjes Marije, Ajana en Bear
*Mike en *Myra
Tibby
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 Duitse Herders, 3 langhaar teckels kaninchen en dwerg, 1 miniature australian shepherd, 1 kruising toypoedel x schipperke
Contacteer:

Ongelezen bericht door Tibby »

De honden die hier als pup in huis gekomen zijn, daar heb ik eigenlijk alleen bij Nikita zitten wachten. Zenna, Tibby en Miep zijn allemaal afbesteld en ik kreeg bij Zenna te horen dat ze daar nog een pup hadden die geschikt was voor de africhting en een prettige werklijn. Bij Tibby en Miep stond ik voor een andere combinatie op de lijst die nog liet wachten en Tibby was afbesteld en Miep was terug gehaald door de fokker. Gioi was enigste teef in het nest en ik wist dat de fokker haar zelf wilde hebben. Maar ik werd gebeld dat het precies het teefje was wat ik zocht (ook mbt showen en fokken), dus als ik interesse had mocht ik komen kijken. Bij Nikita kreeg ik met 2 dgn oud foto's en moest ik kiezen uit de 4 merle teven, omdat de dag erna de staarten gecoupeerd zouden worden en ik dus een hond met staart wilde (Nikita komt uit de VS).
Bij Jake wist ik niet dat ik op de lijst stond, de fokker waren vrienden van mijn vrienden en zij hadden gezegd dat ze de fokker zouden vragen of ik een keer mee kon komen kijken naar hun honden (mijn vrienden hadden al honden van deze fokker en op de show had ik er een paar al gezien, dus ik wist wel hoe of wat). Toen ze belde bleek net het nestje geboren te zijn en ik mocht zeker een pup van hun en ik kreeg een foontje dat mijn pup geboren was, terwijl ik dacht dat ik kennis zou maken. Ik heb Jake voor het eerst gezien een dag oud (wel achter glas).
Whoopi en Tante Truus zijn bij ons geboren, dus daar had ik zelf de hand in en Iwan en Kim zijn als volwassen honden gekomen.
Groetjes Thea en een poot van Tibby, Gioi, Miep, Whoopi, Nikita, Tante Truus en Meike

Niet meer bij ons, maar voor altijd in ons hart Jake, Fether, Kim, Zenna & Iwan
fietsje
Actief
Mijn ras(sen): langhaar kaninchen en dwerg teckels
Contacteer:

Ongelezen bericht door fietsje »

Hier eerst moeder en pups, als ik het trek ga ik de pupkopers bellen (tenzij ze meegekeken hebben met de bevalling via de webcam) anders eerst even slapen en dan bellen.
En gewoon de dekdatum en verwachte geboortedatum doorgeven.Lijkt mij niet meer dan normaal.
Maar ook tijdens de dracht krijgen de evt pupkopers fotootjes en relaas via de email toegestuurd.
monica
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boerboels,Staffords en Chihuahua's

Ongelezen bericht door monica »

En weet je al wat ??? :cheer:
http://monoafotografie.wix.com/monoa-fotografie#
RIP Noa 19-12-2000 * 30-11-2011
RIP Harry 04-07-2004 * 15-08-2012
Sas
Zeer actief

Helaas slecht nieuws, de teef was leeg. Ze waren er al een beetje bang voor en hadden de mogelijkheid al door laten schemeren maar ja...er is geen enkele sprake van temperatuurschommeling (zo heb ik me laten vertellen) dus helaas, schijndrachtig.

Gelukkig is er nog een teef door dezelfde reu (en die vinden we nu net zo leuk) gedekt en die is a.s. zaterdag (Valentijnsdag, zou het een teken zijn?) uitgerekend. Dus, weer een week wachten en maar hopen.
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief

Ach nee, wat jammer. Ik dacht dat ze wel een echo hadden gedaan. Hebben die andere fokkers wel een echo gedaan?
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Sas
Zeer actief

Is dezelfde fokker dus nope..maar..waar ze inderdaad bij de 1e teef steeds een slag om de arm hebben gehouden was het bij de 2e teef wel al duidelijk dat die echt drachtig is.

Zij 'doen niet aan echo`s ', iets met jarenlang ervaring en ach, we zien het wel,het gaat zoals het gaat. :19: Tja, ieder z`n ding. Ik had het liever anders gezien, een fokker met webcam en tussentidjse updates is wel erg leuk natuurlijk. Daar zijn zij te nuchter voor vrees ik. Gelukkig zijn ze wel erg begaan met het ras, vandara onze keuze.

Anyway: wachten, wachten, wachten, jij wacht ook al een tijdje toch? Is er al iets concreets bekend?
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief

Heeft de teef al eerder een nest gehad? Ik hoop maar dat het dit keer goed komt!

Ik weet eind februari of er een pup voor me bij zit. Er is wel een echo gedaan en daar waren vier pups te zien.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Sas
Zeer actief

De lege teef had nog niet eerder een nest gehad, de nu beoogde moeder wel. Is dat een pluspunt?

Oh, jij hebt ook al echt uitzicht op een pup, dat wist ik nog helemaal niet. Hangt het bij jou ook nog om de sexe of maakt dat je niet uit?
Afbeelding
Leonieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dalmatische honden
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Leonieke »

He, wat balen joh.
Zit je te wachten op een pupje...............
Hopen maar dat er iets voor je tussen zit bij het andere nest.
www.marengosoutfit.nl
"Exclusief voor hond en paard"
Zoek stok!
Zeer actief

Sas schreef:De lege teef had nog niet eerder een nest gehad, de nu beoogde moeder wel. Is dat een pluspunt?

Oh, jij hebt ook al echt uitzicht op een pup, dat wist ik nog helemaal niet. Hangt het bij jou ook nog om de sexe of maakt dat je niet uit?
Nou ja, je weet dan in ieder geval wel dat het mogelijk is en hoeveel pups ze de vorige keer had. Vind ik wel handig om te weten. De combi die ik graag wil, had ik eigenlijk al afgeschreven omdat de teef de vorige keer maar 1 pup had en ik derde voor een teefje stond. Nu sta ik tweede en wees de echo uit dat er meerdere pups geboren worden.

Spannend hoor, Valentijnsdag is al snel!
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Plaats reactie

Terug naar “Fokken van honden”