Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Geboortedatum

Dit forum is voor al uw vragen, ervaringen en weetjes over het fokken van honden.

Moderator: moderatorteam

Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Aantal honden: 3
Contacteer:

Geboortedatum

Ongelezen bericht door Maeve »

Er kwam weer zomaar eens een vraag in me of: Als een teefje snachts bevalt, zeg maar uit een nest van acht worden er vier pups voor middernacht geboren en vier na, wat is dan de geboortedatum? Ik geloof dat Nilo's moeder savonds 12 Februari begon met bevallen en sommige pups zijn dus ook op de 12e geboren, maar Nilo (en ik geloof nog 2 andere pups) werden op de 13e geboren. Wat is dan de officiele geboortedatum van de pups? Op zijn stamboom enzo staat dus dat hij de 13e is geboren, wat ook klopt maar dan zouden zijn zusjes de 12e geboren zijn? Oftewel, welke geboortedatum kiezen jullie in zo'n geval? En krijgt het hele nest dan dezelfde geboortedatum of niet?
Renske
Zeer actief
Mijn ras(sen): kooikerhondje en lundehund
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Renske »

Volgens mij mag je kiezen. De pups krijgen wel allemaal dezelfde geboortedatum.
maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door maart »

Hier staan ze allemaal op 3 september, de dag dat de eerste geboren is.
Ze is 's avonds rond 21.00 uur begonnen en pas de 5de september in de ochtend was de laatste (dode) pup eruit :N:

ze heeft het wel netjes verdeeld, de helft was 3 september, de andere helft 4 :mrgreen:
Myra
Zeer actief
Mijn ras(sen): Berner Sennenhonden
Contacteer:

Ongelezen bericht door Myra »

Het nest van Ajana is de helft op de 12e november geboren en de ander helft op 13 november, ze heeft het op 13 november gehouden :wink:
Afbeelding
Groetjes Marije, Ajana en Bear
*Mike en *Myra
*Charlotte
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door *Charlotte »

Sam is 's avonds laat geboren op 2 maart 2000, maar staat geregistreerd als geboren op 3 maart 2000. Twee van de zes pups waren op 2 maart geboren, en vier pups op 3 maart, dus de fokker koos voor 3 maart. Dat hou ik ook maar aan dan :wink:
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

ik hou me aan de dag waarop de laatste geboren is, dus als het nestje compleet is. :wink:
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Biène is op papier zelfs een paar dagen jonger dan in werkelijkheid :oops: , de kennelnaamhouder was iets te laat met het insturen van de papieren en dus is daarom de geboortedatum wat naar achteren geschoven :wink:
Ze is officieel op 29 juli geboren maar op haar stamboom staat 3 augustus. :wink:
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone

Ongelezen bericht door Gollum »

Inge schreef:Biène is op papier zelfs een paar dagen jonger dan in werkelijkheid :oops: , de kennelnaamhouder was iets te laat met het insturen van de papieren en dus is daarom de geboortedatum wat naar achteren geschoven :wink:
Ze is officieel op 29 juli geboren maar op haar stamboom staat 3 augustus. :wink:
Dan is ze toch ouder dan op haar stamboom? :denken:
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Gollum schreef:
Inge schreef:Biène is op papier zelfs een paar dagen jonger dan in werkelijkheid :oops: , de kennelnaamhouder was iets te laat met het insturen van de papieren en dus is daarom de geboortedatum wat naar achteren geschoven :wink:
Dat zeg ik toch? Ze is op papier dus enkele dagen jonger dan in werkelijkheid :wink:
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
Podenji
Zeer actief
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
Aantal honden: 8
Contacteer:

Ongelezen bericht door Podenji »

ik zou als datum de dag opgeven dat alle pups er zijn.
Gollum schreef:
dat zegt Inge ook :wink:
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone

Ongelezen bericht door Gollum »

Podenji schreef:ik zou als datum de dag opgeven dat alle pups er zijn.
Gollum schreef:
dat zegt Inge ook :wink:
Verkeerde bril :mrgreen:
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Ik geef de dag op waar de meeste zijn geboren.
En als het gelijk is, kies ik de mooiste datum (volgens mij dan).
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Minhie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Akita

Re: Geboortedatum

Ongelezen bericht door Minhie »

Maeve schreef:Er kwam weer zomaar eens een vraag in me of: Als een teefje snachts bevalt, zeg maar uit een nest van acht worden er vier pups voor middernacht geboren en vier na, wat is dan de geboortedatum? Ik geloof dat Nilo's moeder savonds 12 Februari begon met bevallen en sommige pups zijn dus ook op de 12e geboren, maar Nilo (en ik geloof nog 2 andere pups) werden op de 13e geboren. Wat is dan de officiele geboortedatum van de pups? Op zijn stamboom enzo staat dus dat hij de 13e is geboren, wat ook klopt maar dan zouden zijn zusjes de 12e geboren zijn? Oftewel, welke geboortedatum kiezen jullie in zo'n geval? En krijgt het hele nest dan dezelfde geboortedatum of niet?
In dit geval is 12 februari veel mooier!! :mrgreen:

(dan ben ik namelijk ook jarig) :mrgreen:
Afbeelding
Ari@ne

Ongelezen bericht door Ari@ne »

Dat is bij Jagger ook.
Op de stamboom staat 4 februari, maar het was de 2de.
Hij is dus 2 dagen ouder dan vermeld.

Zelf, ik ben weliswaar geen hond :mrgreen: , heb ik het ook meegemaakt.
Mijn oudste zoon is klokslag 24.00 uur geboren.
We mochten toen de datum kiezen.
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Aantal honden: 3
Contacteer:

Re: Geboortedatum

Ongelezen bericht door Maeve »

minhie schreef:
Maeve schreef:Er kwam weer zomaar eens een vraag in me of: Als een teefje snachts bevalt, zeg maar uit een nest van acht worden er vier pups voor middernacht geboren en vier na, wat is dan de geboortedatum? Ik geloof dat Nilo's moeder savonds 12 Februari begon met bevallen en sommige pups zijn dus ook op de 12e geboren, maar Nilo (en ik geloof nog 2 andere pups) werden op de 13e geboren. Wat is dan de officiele geboortedatum van de pups? Op zijn stamboom enzo staat dus dat hij de 13e is geboren, wat ook klopt maar dan zouden zijn zusjes de 12e geboren zijn? Oftewel, welke geboortedatum kiezen jullie in zo'n geval? En krijgt het hele nest dan dezelfde geboortedatum of niet?
In dit geval is 12 februari veel mooier!! :mrgreen:

(dan ben ik namelijk ook jarig) :mrgreen:
Helaas, het is de 13e geworden :mrgreen: En nu is hij op Vrijdag de 13e jarig :boos:
Plaats reactie

Terug naar “Fokken van honden”