Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hond is dood door uitlaatservice.

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Dingo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder

Ongelezen bericht door Dingo »

Ramona25 schreef:
Dingo schreef:
Ramona25 schreef:
Dingo schreef: Gladiolen zijn best mooi. Kennelijk voel je je aangesproken :19: want anders was het wel langs je heen gewaaid, lijkt me. Tuurlijk hoef je je niet te verdedigen, maar je doet het wel. Je argumenten waarom mensen hun hond aan je meegeven kan ik alleen niet rijmen. Heeft niks met je persoonlijk te maken hoor. :19:
En wat wil je daar mee zeggen???? Nogmaals, mag ik me eraan irriteren als je met zijn allen over 1 kant wordt geschoren? Het is verdorrie wel iets waar ik dik 60 tot 70 % van mijn tijd in stop. Argumenten? Dan heb je vast niet alles gelezen. Ik zeg 1 keer dat ik veel klanten heb die hun hond meegeven, omdat ze hun hond een extra uitje gunnen. Wat valt daar niet aan te rijmen?
1 vraagteken was ook wel genoeg :wink:
Ga jij je lekker irriteren, als je daar vrolijk van word. prima. Je scheert "ons"ook over 1 kant, dus kennelijk meet je niet eerlijk af :mrgreen: Al die tijd die jij er insteekt, word ook betaald, en daar hoor ik je ook niet over, dus nou niet de zielige piet uithangen :neenee:
Ik heb alles wel gelezen. En zoals ik al zei, pure gemakszucht. Een hond kopen is ook uitlaten. Een extra uitje hebben mijn mannen hier niet nodig. Ben ik minder voor gaan werken. Dus eigenlijk kosten mijn honden geld :mrgreen:
Ik geloof niet dat ik begonnen ben. En nee vrolijk wordt ik er zeker niet van. Jij komt nu met dingen die echt nergens op slaan. Weet je niets meer te zeggen verder? Hoe kom je erbij dat ik de zielige piet uithang?
Mijn bedoeling was gewoon om ook eens de andere kant van het verhaal te vertellen. Jullie heb een standpunt, maar ik ook. Inderdaad wordt de tijd die ik erin steek betaald, tja.. het is mijn werk, duh! Het is probleem is dat er met jullie niet te praten valt. Ik zeg toch ook rustig dat ik het snap dat je een HUS niets vindt als je er alleen maar vervelende ervaringen mee hebt gehad. Toevallig heb ik er positieve ervaringen mee.
Jij vind ze nergens op slaan, is je goed recht. Ik zeg volgens mij genoeg, maar niets wat in je straatje past, dat is heel wat anders. Tuurlijk heb jij een standpunt. Prima. Als jij woorden als verdorie gaat gebruiken, neem ik aan dat het je hoog zit. Nou, mijn reactie daarop was dat je er voor betaald word. Klaar. En wie er begonnen is, kom op zeg, hoe oud ben je, Kinderen maken zo ruzie. Wij hebben ieders een anders standpunt. Helemaal goed :roll: . Dat mensen een hond aan je meegeven voor een extra uitje. Dat vind ik belachelijk. Daar behoor je zelf voor te zorgen. Dat jij dit allemaal zo persoonlijk opvat snap ik niet zo. :19:Je hebt zo'n 20 honden per dag bij je. Prima dat je plezier in je werk hebt. Dat is het allerbelangrijkst. :wink:
AfbeeldingAfbeelding
Who finds a faithful friend, finds a treasure.
mirandazina
geregistreerd lid

Ongelezen bericht door mirandazina »

Wat denken jullie nou, dat er iedere wandeling wat gebeurd?
Dan hadden we geen werk meer gehad als dat zo is.
wij verzorgen ook aparte uitlaten voor honden die ivm loopsheid of ziekte niet mee kunnen met de groep.
Mijn klanten hebben bewust voor mij gekozen ook al zitten er hier in de omgeving meer uitlaatservices, ze nemen niet de 1ste de beste die er bij de google uit komt rollen.
er zijn klanten die ziek zijn en alleenstaande klanten die moeten werken voor hun geld en waar geen optie is om minder te gaan werken, die klanten lopen in de ochtend en de avond zelf ook gemideld 1 uur met hun hond.
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

malinois schreef:nou maak er 80 - 20 van :pffff: :mrgreen:
En dat is ook zo, dat is je werk...
Ik zou het niet willen zoveel honden tegelijk, heb er ook weleens aan zitten denken hoor maar dan maar met max 4 honden en ik zou dan juist gaan voor de wat moeilijkere honden denk ik... die de normale uitlaat weigert... Maar idd. is het dus de gemakzucht van anderen wat me eigenlijk tegenhoudt... zij kiezen ervoor (voor een hond dus niet perce een moeilijke hond want daar kies je niet bewust voor) dus moeten ze ook op de blaren zitten (zoiets eigenlijk) :wink:
70-30 nu jij weer :pffff: :mrgreen:
Ik loop niet met zuke grote groepen en ik heb ook een seniorenwandeling waar het er ook al niet meer al te wild aan toe gaat.
De moeilijke honden schaf ik zelf aan :pffff:
Ramona25
Zeer actief
Mijn ras(sen): Berner Sennenhond
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Ramona25 »

Dingo schreef:
Ramona25 schreef:
Dingo schreef:
Ramona25 schreef:
Heb even ingekort. Ik wil het nog best een keer uitleggen hoor (pfff), ik vind het irritant dat je altijd maar over 1 kant wordt geschoren, daar kan ik gewoon boos over worden. Is dat gek als het om iets gaat waar je veel tijd en energie in stopt? Tja, dat voelt dan inderdaad een stukje persoonlijk, ik denk dat het erger zou zijn als zulke negatieve stukken je helemaal koud laten. :wink: En nu ga ik weekend vieren!
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

tineke schreef:
malinois schreef:nou maak er 80 - 20 van :pffff: :mrgreen:
En dat is ook zo, dat is je werk...
Ik zou het niet willen zoveel honden tegelijk, heb er ook weleens aan zitten denken hoor maar dan maar met max 4 honden en ik zou dan juist gaan voor de wat moeilijkere honden denk ik... die de normale uitlaat weigert... Maar idd. is het dus de gemakzucht van anderen wat me eigenlijk tegenhoudt... zij kiezen ervoor (voor een hond dus niet perce een moeilijke hond want daar kies je niet bewust voor) dus moeten ze ook op de blaren zitten (zoiets eigenlijk) :wink:
70-30 nu jij weer :pffff: :mrgreen:
Ik loop niet met zuke grote groepen en ik heb ook een seniorenwandeling waar het er ook al niet meer al te wild aan toe gaat.
De moeilijke honden schaf ik zelf aan :pffff:
75 - 25 :pffff: :smile: :smile:

kijk maar die zie ik bijv. nooit... ik kom ze allen tegen waar de honden overal en nergens naar toe vliegen maar begeleider nergens te vinden is...
De enige die ze goed onder controle heeft en die ik nog wel eens tegenkwam (laatste tijd niet meer) was Charlotte... en dat was echt een uitzondering.
Ze zullen er vast zijn, zoals jij, maar de meeste is het geld, dus zoveel mogelijk honden in die auto en lopen maar...
En wat ik dus noemde ik hou niet zo van die gemakszucht van andere mensen...en ik weet dat er andere redenen kunnen zijn zoals jij al eerder noemde maar er zitten mij iets te veel gemakszucht redenen bij.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Yoi
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Yoi »

Het feit blijft dat een ieder daar een andere mening over heeft;

In ieder geval is het niet redelijk om alle uitlaatservices over een kam te scheren, er zullen ongetwijfeld mensen zijn die hele goede ervaringen met die van hun hebben en gelukkig maar dat dat zo is en dat wat er nu gebeurd is niet elke dag gebeurd, het is al triest genoeg.

Dat iemand een andere mening heeft over het feit of je je hond door een uitlaatservice zou moeten uitlaten staat men ook vrij in. Dat wil niet zeggen dat het fout is dat een eigenaar zijn/haar hond door een uitlaatservice laat uitlaten, hier kunnen verschillende redenen voor zijn. En dat wil ook niet zeggen dat zo'n hond het slecht heeft bij zijn baasje.
Vergelijk het met gezinnen waarvan de kids op een kinderopvang of buitenschoolse opvang zitten, vaak is dit omdat beide ouders werken, wil dat gelijk zeggen dat deze ouders slechte ouders zijn? Nee, het is hun keuze, en daar kun je het mee eens zijn of niet.

Maar laten we elkaar wel in elkaars waarde laten, dat je een mening ergens over hebt prima, maar mag de andere partij dan een andere mening hebben? :wink:
Groetjes Yvonne

Afbeelding

http://weimaranerforum.phpbb3.nl/index.php
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

mirandazina schreef:Wat denken jullie nou, dat er iedere wandeling wat gebeurd?
Nee,gelukkig niet.Maar het feit dat hier zo veel mensen zitten die vrijwel allemaal ongeveer het zelfde denken en zeggen zou de uitlaatservices toch aan het denken moeten zetten?
Ik heb geen probleem met uitlaatservices,loop er ook niet met een grote boog omheen maar er zie er wel veel en daar zit helaas veel kaf onder.
Velen zijn ook maar een kort bestaan beschoren en ik vraag me weleens af waar hem dat in zit.Gouden bergen die van blik bleken te zijn?
Klanten die kwaliteit verwachten en dat niet kregen?Torenhoge brandstofprijzen en kleinere marges dan verwacht?
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Marjon-Sarah
geregistreerd lid
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjon-Sarah »

Ben het daar mee eens, respect voor elkaar! Daar begint en eindigt het allemaal. Over 1 kam scheren is niet prettig, het is wel gemakkelijk! Dat dan weer wel. Je hebt een mening is ook ok! Maar een ander ook. Wat ik nog wil zeggen wat ik ergens voel, maar kan me vergissen; ik zie hier leden die een roedel thuis hebben. Die weten waar ze het over hebben als we over roedels gaan praten!

Ik kan me daar werkelijk alles bij voorstellen. Nu ervaar ik het bij mijn hus net even ietsje anders dan met die roedels. Het zijn overwegend geen vaste roedels. De samenstelling en posities zijn vaak anders en ik denk dat er daarom bij mij geen ongelukken gebeuren. Met een vaste roedel is elk roedellid zo op elkaar ingespeeld, daar is weinig open voor discussie. Als je dan met je roedel andere honden tegenkomt, hoeft de alfa maar een oogje te geven en de rest reageert. Nu zal je denken, dat is juist het argument om te zeggen dat ze bij een steeds wisselende roedel wel zouden voorkomen. Nee, dus, ze gaan met een andere baas mee, vreemde ogen dwingen, zie het als een kleuterschool. Ik ben de juf en zij de koters. De ene koter is wat volwassener dan de andere koter, rasafhankelijk, leeftijdgebonden, reu, teef en wat nog meer. Een hond die door o.a. hormonen of opvoedingsprobleem andere honden steeds wil domineren, die zal met mijn hus niet gauw meegaan. Zeker niet in mijn groep! Ik zou never de nooit de hond van een ander riskeren gewond te raken om er zelf geld mee te verdienen. Welke hus wel? Kijk maar wat dit bericht teweeg brengt! Daarbij zijn het ook een beetje mijn hondjes, ik voel me compleet verantwoordelijk voor hun vanaf binnenkomst tot thuiskomst van de hond.

Met mijn klanten heb ik een hele goede band, het zijn allemaal echte hondenliefhebbers die er alles voor over hebben om hun hond het beste te geven :love: . Er zijn erbij die fysiek het niet meer kunnen, of even niet kunnen, mensen die het belangrijk vinden dat hun hond geregeld met andere honden is (in mijn ogen een zeer belangrijk aspect) en mensen die als ze werken hun hond met mij mee laten gaan, die vervolgens compleet tevreden is de rest van de dag. Ik denk zeker niet dat die mensen minder zijn dan anderen. Ik heb veel respect voor mijn klanten zoals ze met hun hond omgaan.

Trouwens mijn klanten zijn allemaal echte hondenliefhebbers, ook al zijn ze maar 6 uur van huis, dan gaat de hond toch met me mee! Dat vindt ik super!
Marjon-Sarah
geregistreerd lid
Contacteer:

marian* schreef:
Nee,gelukkig niet.Maar het feit dat hier zo veel mensen zitten die vrijwel allemaal ongeveer het zelfde denken en zeggen zou de uitlaatservices toch aan het denken moeten zetten?
Ik heb geen probleem met uitlaatservices,loop er ook niet met een grote boog omheen maar er zie er wel veel en daar zit helaas veel kaf onder.
Velen zijn ook maar een kort bestaan beschoren en ik vraag me weleens af waar hem dat in zit.Gouden bergen die van blik bleken te zijn?
Klanten die kwaliteit verwachten en dat niet kregen?Torenhoge brandstofprijzen en kleinere marges dan verwacht?
Zo veel? Ik vind het eerlijk gezegd nogal meevallen. 1 op de tien mensen in nederland heeft een hond. Hoeveel van die tien mensen maken gebruik van een uitlaatservice? Ik denk niet meer dan 2 %. In een redelijk grote stad zitten misschien 10 uitlaatservices, het lijkt mij dan sterk dat je veel uitlaatservices tegenkomt en kunt oordelen over de kwaliteit. Mensen zien vaak graag wat er misgaat en liever niet dat de dingen goed gaan. Kijk naar de media, dit is dat toch ook?
marian*
Erelid
Contacteer:

Marjon-Sarah schreef:
marian* schreef:
Zo veel? Ik vind het eerlijk gezegd nogal meevallen. 1 op de tien mensen in nederland heeft een hond. Hoeveel van die tien mensen maken gebruik van een uitlaatservice? Ik denk niet meer dan 2 %. In een redelijk grote stad zitten misschien 10 uitlaatservices, het lijkt mij dan sterk dat je veel uitlaatservices tegenkomt en kunt oordelen over de kwaliteit. Mensen zien vaak graag wat er misgaat en liever niet dat de dingen goed gaan. Kijk naar de media, dit is dat toch ook?
Kijk eens naar het aantal mensen hier in dit topic dat ongeveer het zelfde zegt en denkt :wink:
In mijn -middelgrote-stad zitten op zijn minst 8-9 services en vanmiddag zag ik weer een flyer van een nieuwe terwijl ik een aantal "oude" niet meer zie.
Die hebben een jaar of 2 bestaan en zijn dan weg.
Aangezien we hier barsten van de goede losloopgebieden kan ik wisselen en dat doen de services ook,dus ja,ik zie er veel.
Veel gaat goed,maar ook veel zie ik gewoon zelf niet goed gaan.Ik kan toch niet zeggen dat dat zo is als het niet zo is?Ik hou niet van gelieg en wil ook niemand in een kwaad daglicht zetten maar er zijn echt behoorlijk veel services die er een potje van maken.
Afbeelding
Marjon-Sarah
geregistreerd lid
Contacteer:

kun je dan benoemen wat je zoal ziet? Wat in jouw ogen misgaat? Dan weet ik waar je over praat. :wink:
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

marian* schreef:
Marjon-Sarah schreef:
marian* schreef:
Kijk eens naar het aantal mensen hier in dit topic dat ongeveer het zelfde zegt en denkt :wink:
In mijn -middelgrote-stad zitten op zijn minst 8-9 services en vanmiddag zag ik weer een flyer van een nieuwe terwijl ik een aantal "oude" niet meer zie.
Die hebben een jaar of 2 bestaan en zijn dan weg.
Aangezien we hier barsten van de goede losloopgebieden kan ik wisselen en dat doen de services ook,dus ja,ik zie er veel.
Veel gaat goed,maar ook veel zie ik gewoon zelf niet goed gaan.Ik kan toch niet zeggen dat dat zo is als het niet zo is?Ik hou niet van gelieg en wil ook niemand in een kwaad daglicht zetten maar er zijn echt behoorlijk veel services die er een potje van maken.
Maar dat zijn inderdaad vaak die eendagsvliegen
Ik heb in de jaren dat ik het doe al verscheidene zien komen en gaan en sommige denken dat het even makkelijk verdiend is.
Maar dat valt best tegen het is gewoon hard werken en je moet inderdaad over een grote dosis verantwoordelijkheidsgevoel beschikken.
marian*
Erelid
Contacteer:

Marjon-Sarah schreef:kun je dan benoemen wat je zoal ziet? Wat in jouw ogen misgaat? Dan weet ik waar je over praat. :wink:

Het geval van de Rottie wat ik al schreef,briefjes die afgetekend werden terwijl de hond helemaal niet mee was geweest,honden die bij afhalen de auto in gesleurd werden,een hond die geschopt wordt omdat hij niet met de service mee wil(en de eigenares vond het al zo vreemd dat haar hond ander gedrag ging vertonen nadat hij een paar keer met de service mee was geweest en ze per ongeluk ontdekte hoe dat kwam toen zij door ziekte thuis was,de service was vergeten af te bellen en hoorde en zag hoe haar hond geschopt werd toen hij niet mee wilde)honden die een heel eind met je meelopen en een uitlaatster die dat ziet maar vrolijk in een stuk praatplastic kwekkend verder loopt,honden die op de hei lopen te zoeken met een lang stuk riem achter zich aan(terwijl dat stuk er meestal nou net aan zit om je voet op te kunnen zetten om te voorkomen dat de hond weg loopt) terwijl de uitlaatservice een eind verderop loopt enz enz enz :19:
Dit is dus het kaf waar ik het steeds over heb :wink:
Afbeelding
marian*
Erelid
Contacteer:

tineke schreef:Maar dat zijn inderdaad vaak die eendagsvliegen
Ik heb in de jaren dat ik het doe al verscheidene zien komen en gaan en sommige denken dat het even makkelijk verdiend is.
Maar dat valt best tegen het is gewoon hard werken en je moet inderdaad over een grote dosis verantwoordelijkheidsgevoel beschikken.
Dat bedoel ik dus :19:
Eendagsvliegen die het voor veel anderen verpesten.En dat het-als je het goed doet-hard werken is geloof ik zeer zeker wel.
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Martijn schreef:Ik kan er niets aan doen. Het gegeven van een verantwoordelijk iemand die je honden komt uitlaten is heel fijn.
Maar in de praktijk zie je gewoon dat het beunhazerij is.

Tineke geef ik blindelings mijn honden mee. Niets aan de hand.
dat is het ook denk ik... ik denk dat het meerendeel probeert ff snel geld te verdienen en dat er maar een heel klein gedeelte goede uitlaatservices zoals bijv. Tineke zijn.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
ladybird
Zeer actief
Mijn ras(sen): Geen, ik hou niet van honden.
Contacteer:

Ongelezen bericht door ladybird »

Hier ook een aantal hus, waarvan ik aan het gros geen hond zou meegeven. We komen ze dan ook regelmatig tegen tijdens het wandelen. 1 van de hus heeft altijd een kleine roedel bij zich. Stuk of 4 a max 5. Aan haar zou ik ook mijn honden meegeven. We lopen regelmatig met haar op.

We stonden laatst op het parkeerterrein terug, onze eigen honden in de auto gelaten. Komt 1 van de dames van een welbekende uitlaatservice vragen of we ook een hond hadden gezien. Nou niet dus. Mijn mond viel open toen ze zei: nou dan kom ik straks nog wel even kijken of de hond hier is. Ze stapte in de auto en zou wegrijden, komt de hond aangerend. :denken: Wat als de hond niet was gekomen?

Tineke aan jou zou ik ook onze honden meegeven hoor :ok:
Afbeelding
Marjon-Sarah
geregistreerd lid
Contacteer:

In mijn omgeving heb ik er maar eentje waar ik mijn vraagtekens bij zet, omdat ze met een nogal klein bestelautootje ruim meer dan 10 honden meeneemt. Deze dame heeft ook een MG opleidingscentrum. Ik zal blij zijn als de certificering er komt om de uitlaatservices richtlijnen te geven en ze te wijzen op gevaarlijke situaties die ten alle tijden voorkomen moeten worden als ze er zelf niet opkomen. Maar ik vrees dat de richtlijnen eerder zullen gaan over hygiene e.d. niet over het hoe en waarom op een bepaalde manier met de honden om te gaan. Dat is nog even afwachten. Dan nog zal deze dame die ik noem waarschijnlijk niet veel hoeven te veranderen omdat martin gaus zelf betrokken is bij de certificering, ik mag aannemen dat hij dan wel weet waar hij over praat. Maar zij heeft het blijkbaar anders geintepreteerd of zijn opleidingen zijn niet je van het. Zij heeft ook wel eens een hond omgewisseld en een hond achtergelaten in het bos, met zo'n warboel in de auto kan ik me voorstellen dat je de tel kwijt raakt! Maar straks wel al alle benodigde papieren heeft om de certificering te halen!

Het is inderdaad hard werken en dat beseffen de meeste beginners niet. Die gaan dit doen omdat ze dol op honden zijn maar beseffen niet waar ze aan beginnen. Dat is denk ik waarom er veel beginnen en na een jaartje of 2 er alweer mee ophouden.
Een hond een keer verder van de groep zal elke hus wel eens gebeuren. Zo heb ik een cocker spaniel die op een gegeven moment tot drie keer toe (verschillende wandelingen) met haar neusje op de grond hele bankstellen in de oren had. Daar ben ik behoorlijk druk mee bezig geweest en tot drie keer toe de eigenaar gebeld die kwam om mee te helpen vangen. Maar balen dat je dan doet, want de andere honden moeten ook in de buurt blijven of in de bus wachten. Gelukkig met tips van mij is het nu beter maar het blijft een hondje wat nog veel meer opvoeding nodig heeft. Die heb je er soms ook bij, in het begin gaat het dan vaak goed, zie je die dingen nog niet. Dan zijn de hondjes onder de indruk van het nieuwe uitje, maar eenmaal gewend dan komt het eigen gedrag naar voren en dan blijkt dat zo'n hondje hele andere ideeen heeft van meelopen dan dat jij dat hebt :mrgreen: .

De andere voorbeelden die jullie noemen zijn natuurlijk niet goed te noemen en inderdaad verpesten het voor een grote groep die keihard werkt om zo verantwoord mogelijk met de honden te lopen. En een hus die een hond schopt zou ik regelrecht bij de dierenbescherming melden :evil:
marian*
Erelid
Contacteer:

Marjon-Sarah schreef: En een hus die een hond schopt zou ik regelrecht bij de dierenbescherming melden :evil:
En wat denk je dat die eraan kan doen dan?
Afbeelding
tekkel
Erelid
Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel

Ongelezen bericht door tekkel »

Martijn schreef:Een andere keer vind je een hond in het bos. Aleen.
Als je dan het nummer op de penning belt (van de uitlaatservice dus) nemen ze niet op. Hebben ook niet terug gebeld.
Dat heb ik een keer gehad: er liep midden op een 80 km-weg een ouwe golden, helemaal verward. Ik gauw gestopt en haar op m'n achterbank gezet. Volgens haar penning heette ze Kyra, en ik heb het nummer gebeld dat erbij stond. Neem een mevrouw op, ik vond haar al bekakt voor een uitlaatservicemevrouw: hebt u een hond die Kyra heet? Ja, die is mee met de uitlaatservice..... Om een lang verhaal kort te maken, ik heb die hond naar het busje van de uitlaatservice gebracht, moest nog een flink end rijden, daar was de mevrouw van de uitlaatservice de honden aan het inladen. Ze had nog helemaal niet in de gaten dat Kyra er niet bij was :denken: Terwijl ze minstens een half uur moet hebben gelopen zonder Kyra, want die was helemaal aan de andere kant er kennelijk al tussenuit gepiept. Ook geen woord van dank of excuus of schaamte.....

Maar ik ken ook goede verhalen: mijn nicht doet haar honden twee keer per week mee met een uitlaatservice. Niet meer dan 6 of 7 honden tegelijk, en honden waar ze aan twijfelt blijven aan de lange lijn. Dat gaat al jaren prima.

Verder heb ik zelf ook geen goede ervaringen: een bepaalde uitlaatservice probeer ik in het bos altijd uit de weg te gaan omdat die honden zich als agressieve roedel gedragen :N: En de mevrouw loopt eeuwig te bellen en let totaal niet op.
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
Marjon-Sarah
geregistreerd lid
Contacteer:

marian* schreef:
Marjon-Sarah schreef: En een hus die een hond schopt zou ik regelrecht bij de dierenbescherming melden :evil:
Wat denk je dat er gebeurt als je het negeert? :denken: :wink:
marian*
Erelid
Contacteer:

Marjon-Sarah schreef:
marian* schreef:
Wat denk je dat er gebeurt als je het negeert? :denken: :wink:
Dan gaat het gewoon door.
De DB in Nederland is een machteloze organisatie die maar heel weinig middelen heeft om iemand daadwerkelijk aan te pakken.
Het enige wat je kunt doen is de LID inschakelen,maar ja,als je ziet hoe druk die het hebben en/of hoe bijvoorbeeld hondenhandelaren worden aangepakt heb ik zelfs daar mijn vraagtekens bij.
Heel veel verder dan een "foei Marietje,dat mag je niet meer doen" komt het hier niet.
Afbeelding
Frenk
Zeer actief
Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu

Ongelezen bericht door Frenk »

tineke schreef:Maar dat zijn inderdaad vaak die eendagsvliegen
Ik wist niet dat jij een uitlaatservice had. Is dat in Heemstede/Haarlem?

Voor de discussie: mijn hond gaat ook een wandeling in de week mee met een hondenuitlaatservice. Binnenkort mag ik met een wandeling mee. Dat heb ik gevraagd, omdat ik dat graag eens wil zien. Dat was geen enkel probleem, op voorwaarde dat hij eerst wilde dat Frenk gewend zou zijn aan hem en aan de andere honden van de groep. Ik ben heel benieuwd en ik vind het erg fijn dat ik mee mag.
Natuurlijk is Frenk mijn verantwoordelijkheid en als ik die niet naar behoren in zou kunnen vullen, dan was ik niet aan een hond begonnen. Maar het feit dat hij een middag in de week met hen op wandeling meegaat geeft mij een stuk flexibiliteit om mijn werk zo goed mogelijk te organiseren. Ik zie niet in waarom dat iets negatiefs zou zijn. :19:
Frenk komt in ieder geval altijd helemaal blij en uitgelaten (:wink:) en met de modder tot achter z'n oren thuis en ploft in z'n mand om een paar uurtjes te slapen :ok:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”