Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Honden bijten baby dood
Moderator: moderatorteam
- Frenk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu
Honden bijten baby dood
Honden bijten baby dood
Een baby van drie maanden is door twee honden doodgebeten.
Het drama voltrok zich in de woning van de oma van het kind in het zuiden van Wales. Daar sloegen een Staffordshire bullterriër en een Jack Russel op een onbewaakt moment toe.
De baby was kansloos, hij werd meer dan twintig keer gebeten, voordat hij doodbloedde. Volgens de buren kwam de oma gillend het huis uitrennen. De honden zijn afgemaakt.
http://www.telegraaf.nl/buitenland/3204 ... html?p=1,1
Een baby van drie maanden is door twee honden doodgebeten.
Het drama voltrok zich in de woning van de oma van het kind in het zuiden van Wales. Daar sloegen een Staffordshire bullterriër en een Jack Russel op een onbewaakt moment toe.
De baby was kansloos, hij werd meer dan twintig keer gebeten, voordat hij doodbloedde. Volgens de buren kwam de oma gillend het huis uitrennen. De honden zijn afgemaakt.
http://www.telegraaf.nl/buitenland/3204 ... html?p=1,1

- Frenk
- Zeer actief
Sleeping baby Jaden Mack mauled to death by family terriers
Maurice Chittenden
A BABY boy was savaged to death by his grandmother’s two family dogs yesterday.
Jaden Mack is the fourth child to die in such an attack in the past 30 months and his death will spark new demands for tighter controls on dangerous dogs.
Jaden, aged 3 ½ months, was an only child who had been dropped off by his parents, Christopher 31, and Alexandra, 30, on Friday evening so they could enjoy a night out with friends.
The boy was due to spend the whole night at the three-bedroom terraced home of Denise Wilson, his grandmother, in the former mining town of Ystrad Mynach in south Wales.
Neighbours say the baby was asleep in his basket on the ground floor of the house when the dogs attacked.
They heard screams shortly after midnight as Wilson ran into the street shouting for help. They went into the house to find Jaden still being mauled by the dogs.
The animals were dragged off and one neighbour tried to give the baby the kiss of life. Jaden, who is reported to have undergone a heart operation when two months old, was taken by ambulance to Prince Charles hospital in nearby Merthyr Tydfil, but was pronounced dead soon afterwards.
Wilson was later taken to the same hospital suffering from shock. Yesterday she was being interviewed by police while the boy’s parents were being comforted by detectives. The couple, who are in their thirties, married just over a year ago and live a mile away.
Police took the dogs to a local veterinary surgery where they were destroyed.
Neighbours said it was a regular arrangement for the baby to be left with his grandmother.
Heather Organ, 47, said: “The grandmother was screaming, ‘The baby is dead! He is dead!’ When I entered the room, the baby was obviously dead. He had a severe injury to his neck.”
Marion Harding, 64, who lives two doors away, said: “It was a terrible shock when I heard the baby had died -— it is just too dreadful for words.”
Wilson, separated from her husband Terry, is understood to have got the bull terrier 18 months ago after problems with a prowler at the house.
Another neighbour said: “Dogs can get jealous — it may be something to do with the grandmother making a fuss of the baby. When one dog attacks, other dogs will often join in. It is their instinct.”
Chief Inspector Jim Baker of Gwent police said: “This is a tragic incident for the family and the community. Police family liaison officers are supporting the family through this difficult time.
“Although the exact circumstances of the baby’s death are yet to be established, we would like to reiterate the advice that dogs should never be left unsupervised with young children.”
Heavy toll of failed laws
THE death of another child mauled by family pets will lead to urgent calls for a review of the Dangerous Dogs Act.
It was introduced in 1991 after a series of attacks on children but has failed to eradicate the problem.
An estimated 78,000 people, 1,000 of them children, were treated for dog bites in 2006-7.
The act made it illegal to own breeds such as the pit bull terrier, and targeted owners of any dog dangerously out of control. The maximum penalty is two years in jail.
One dog involved in yesterday’s death was described as a staffordshire bull terrier. The RSPCA fears that breeders are re-naming pit bulls to avoid prosecution.
Andrew Dismore, the Labour MP for Hendon, said: “Dogs like pit bulls are being kept as fashion accessories by people who don’t know how to look after them.”
http://www.timesonline.co.uk/tol/news/u ... 683650.ece
Maurice Chittenden
A BABY boy was savaged to death by his grandmother’s two family dogs yesterday.
Jaden Mack is the fourth child to die in such an attack in the past 30 months and his death will spark new demands for tighter controls on dangerous dogs.
Jaden, aged 3 ½ months, was an only child who had been dropped off by his parents, Christopher 31, and Alexandra, 30, on Friday evening so they could enjoy a night out with friends.
The boy was due to spend the whole night at the three-bedroom terraced home of Denise Wilson, his grandmother, in the former mining town of Ystrad Mynach in south Wales.
Neighbours say the baby was asleep in his basket on the ground floor of the house when the dogs attacked.
They heard screams shortly after midnight as Wilson ran into the street shouting for help. They went into the house to find Jaden still being mauled by the dogs.
The animals were dragged off and one neighbour tried to give the baby the kiss of life. Jaden, who is reported to have undergone a heart operation when two months old, was taken by ambulance to Prince Charles hospital in nearby Merthyr Tydfil, but was pronounced dead soon afterwards.
Wilson was later taken to the same hospital suffering from shock. Yesterday she was being interviewed by police while the boy’s parents were being comforted by detectives. The couple, who are in their thirties, married just over a year ago and live a mile away.
Police took the dogs to a local veterinary surgery where they were destroyed.
Neighbours said it was a regular arrangement for the baby to be left with his grandmother.
Heather Organ, 47, said: “The grandmother was screaming, ‘The baby is dead! He is dead!’ When I entered the room, the baby was obviously dead. He had a severe injury to his neck.”
Marion Harding, 64, who lives two doors away, said: “It was a terrible shock when I heard the baby had died -— it is just too dreadful for words.”
Wilson, separated from her husband Terry, is understood to have got the bull terrier 18 months ago after problems with a prowler at the house.
Another neighbour said: “Dogs can get jealous — it may be something to do with the grandmother making a fuss of the baby. When one dog attacks, other dogs will often join in. It is their instinct.”
Chief Inspector Jim Baker of Gwent police said: “This is a tragic incident for the family and the community. Police family liaison officers are supporting the family through this difficult time.
“Although the exact circumstances of the baby’s death are yet to be established, we would like to reiterate the advice that dogs should never be left unsupervised with young children.”
Heavy toll of failed laws
THE death of another child mauled by family pets will lead to urgent calls for a review of the Dangerous Dogs Act.
It was introduced in 1991 after a series of attacks on children but has failed to eradicate the problem.
An estimated 78,000 people, 1,000 of them children, were treated for dog bites in 2006-7.
The act made it illegal to own breeds such as the pit bull terrier, and targeted owners of any dog dangerously out of control. The maximum penalty is two years in jail.
One dog involved in yesterday’s death was described as a staffordshire bull terrier. The RSPCA fears that breeders are re-naming pit bulls to avoid prosecution.
Andrew Dismore, the Labour MP for Hendon, said: “Dogs like pit bulls are being kept as fashion accessories by people who don’t know how to look after them.”
http://www.timesonline.co.uk/tol/news/u ... 683650.ece

- Frenk
- Zeer actief
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder
- Aantal honden: 1
- Maryanne
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers, Vizsla
- Aantal honden: 12
- Contacteer:
Verschrikkelijk!! En de reacties liegen er niet om.
Laatst gewijzigd door Maryanne op 08 feb 2009 22:53, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Zeer actief
- Frenk
- Zeer actief
- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
- Frenk
- Zeer actief
Nou, of die mensen die naar binnen zijn gerend en daar de honden aantrof terwijl de aanval nog bezig was :N:yamie schreef:de omstandigheden zullen wel nooi thelemaal duidelijk worden, of verschillende verhalen zullen het zijn... hoe dan ook, het is gewoon vreselijk dat zo'n kleintje zo heeft moeten sterven...

Hoe je dat ooit uit je herinnering moet krijgen

- Jacksel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): York H(R)ussell
dwergpoedel - Aantal honden: 1
-
- Zeer actief
Die vergeten ook wel eens de diepte in te gaan.Frenk schreef:The ground floor is de begane grond, niet op de grond.christo schreef:Een echt Telegraaf / The Sun artikel. Je kunt er weinig mee.
Wat die baby trouwens op de grond deed?Die leg je toch ver buiten bereik in een wiegje?
En het stuk komt uit the times

- Hanneke2
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
- Moos
- Zeer actief
Misschien sliep ie wel niet; was hij gaan huilen ofzoMarjoleine schreef:Als het na middernacht was, lag de hele boel toch te slapen, zou je denken?
Waarom ligt zo'n wurm, 3,5 maand oud, dan niet in de kamer van oma en de honden elders?
Maar goed, erg is het. Hoewel ik absoluut niet begrijp hoe een kind van die leeftijd dat ligt te slapen, een aanval kan triggeren.

- Hanneke2
- Zeer actief
Zou best kunnen, en dan is het geen gekke reactie van de honden dat ze hem corrigeren, en *blijven* corrigeren als de baby blijft krijsen.Moos schreef:Misschien sliep ie wel niet; was hij gaan huilen ofzoMarjoleine schreef:Als het na middernacht was, lag de hele boel toch te slapen, zou je denken?
Waarom ligt zo'n wurm, 3,5 maand oud, dan niet in de kamer van oma en de honden elders?
Maar goed, erg is het. Hoewel ik absoluut niet begrijp hoe een kind van die leeftijd dat ligt te slapen, een aanval kan triggeren.
Maar we weten niet wat er gebeurd is. Feit blijft gewoon dat je honden niet alleen laat met zo'n hummel.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
- Marjon-Sarah
- geregistreerd lid
- Contacteer:
:N: Vreselijk wat een drama. Als ik het verhaal lees zou best bovenstaande kunnen maar het zou ook kunnen zijn dat omdat de baby al met 2 maanden een hartoperatie heeft ondergaan dat deze honden hem als zwak hebben gezien en niet passend in de roedel. Tsja, hoe dan ook, ik zou ook never the nooit een baby of kind alleen laten met honden! Vreselijk moet dit zijn voor iedereen die hiermee te maken heeft.
- eefje_ates
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herder en Duitse herder.
- Es
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack russell terriers, wat anders?
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
In Wales is de JRT niet erkend, dus vraag ik me af wat voor een terrier(kruising) het wel was, net al bij de staf, kan ook wel een pitbull zijn geweest. Great Brit. staat nog steeds bekend vanwege zijn vechthonden.
Niet dat het voor het arme kind wat uitmaakt.
Niet dat het voor het arme kind wat uitmaakt.
Op elke wandeling is
Er eentje die ik mis.....
Er eentje die ik mis.....
- Moos
- Zeer actief
Zoals ik het lees heb ik het idee dat de slaapkamerdeur van de baby open was zodat de honden erbij konden. Iets in die trant.Hanneke2 schreef:Zou best kunnen, en dan is het geen gekke reactie van de honden dat ze hem corrigeren, en *blijven* corrigeren als de baby blijft krijsen.Moos schreef:Misschien sliep ie wel niet; was hij gaan huilen ofzoMarjoleine schreef:Als het na middernacht was, lag de hele boel toch te slapen, zou je denken?
Maar we weten niet wat er gebeurd is. Feit blijft gewoon dat je honden niet alleen laat met zo'n hummel.
Dat de baby op de begane grond lag te slapen zegt verder niks over dat hij in zijn eentje in de huiskamer ofzo gelegen zou hebben met de honden; wie weet waren de slaapkamers ook beneden, of alleen de baby slaapkamer.
Dan nog moet je geen deuren van slaapkamers open laten eigenlijk met honden in huis, maar ik kan me daar wel wat bij voorstellen dat dat soms zou gebeuren. Meer iig dan bij dat de baby alleen was met de honden bewust in dezelfde kamer.

-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Bah! Om zwaar misselijk van te worden. Maar dat dit niet veel vaker gebeurd vind ik al knap gezien de manier waarop sommige mensen baby en hond combineren.
Misschien lag baby te dromen en dus te schokken en te piepen onder een dekentje? Niemand zal het weten. Mij is op de hondenclub verteld dat ik nooit piepbeesten aan de honden moest geven om mee te schudden om deze reden. Vond dat altijd een beetje raar maar ergens kan ik me wel voorstellen dat een heel kleine pup of een piepende baby dan wel iets kan losmaken dat onwenselijk is. Misschien kenden die honden helemaal geen baby en triggerde dat het terrierintstinct? Terriers blijven honden die kleine "dieren" soms willen doden instinctief. Dus als die baby geen mens voor ze was? Wie weet?
Nou ja, de honden zullen wel dood zijn inmiddels (terecht want houden of herplaatsen lijkt mij geen optie) en er lopen nog genoeg ouders rond die 3 waakhonden uit het asiel in de tuin hebben en daar hun kinderen van 5 alleen trekspelletjes mee laten doen dus dan gebeurd er binnenkort wel weer iets anders in deze trand.

Misschien lag baby te dromen en dus te schokken en te piepen onder een dekentje? Niemand zal het weten. Mij is op de hondenclub verteld dat ik nooit piepbeesten aan de honden moest geven om mee te schudden om deze reden. Vond dat altijd een beetje raar maar ergens kan ik me wel voorstellen dat een heel kleine pup of een piepende baby dan wel iets kan losmaken dat onwenselijk is. Misschien kenden die honden helemaal geen baby en triggerde dat het terrierintstinct? Terriers blijven honden die kleine "dieren" soms willen doden instinctief. Dus als die baby geen mens voor ze was? Wie weet?
Nou ja, de honden zullen wel dood zijn inmiddels (terecht want houden of herplaatsen lijkt mij geen optie) en er lopen nog genoeg ouders rond die 3 waakhonden uit het asiel in de tuin hebben en daar hun kinderen van 5 alleen trekspelletjes mee laten doen dus dan gebeurd er binnenkort wel weer iets anders in deze trand.

- iones
- Zeer actief
Yep, hulpeloos schreeuwen heeft nog nooit eerder redding gebracht. Ik snap ook niet dat die honden zo naar die baby konden gaan en dat dat mens niet ingreep. Was ze gaan slapen of zo?
Ik begrijp dat ze een huis bewoonde met 3 kamers, alles gelijkvloers. Een typisch bejaardenwoninkje dus.
Hieruit voortvloeiend probleem is dus weer dat honden in het algemeen ene kwaaie naam krijgen en "voor alle zekerheid" grootschalig gedumpt gaan worden als er weer een baby geboren wordt.
Ik begrijp dat ze een huis bewoonde met 3 kamers, alles gelijkvloers. Een typisch bejaardenwoninkje dus.
Hieruit voortvloeiend probleem is dus weer dat honden in het algemeen ene kwaaie naam krijgen en "voor alle zekerheid" grootschalig gedumpt gaan worden als er weer een baby geboren wordt.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
-
- Zeer actief
De mensen die die vrouw verwijten dat ze om hulp schreeuwde hebben denk ik zelf nog nooit echt vastgebeten terriërs bezig gezien. Daar doe je weinig aan in je eentje. Ik begrijp dus wel dat die oma om hulp is gaan schreeuwen.
Ik neem aan dat het geen desinteresse was en niet iedereen pakt koelbloedig een metalen kandelaar en slaat zijn honden tot moes. 
Beetje snel geoordeeld wat mij betreft.

Beetje snel geoordeeld wat mij betreft.

- iones
- Zeer actief
- Frenk
- Zeer actief
Alsof jij twee honden op zo'n moment onder controle kan hebbeniones schreef:Ze zal haar honden in ieder geval niet onder controle hebben gehad. En daarom is ze toch mede verantwoordelijk voor wat er gebeurd is. Hoe dan ook.

En ik vermoed ergens dat ze zich ook echt wel verantwoordelijk voelt hoor

Laatst gewijzigd door Frenk op 09 feb 2009 11:59, 1 keer totaal gewijzigd.

- Zoek stok!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Kan me eigenlijk niet voorstellen dat mensen met kinderen en honden deze twee nooit op een onbewaakt ogenblik alleen laten. Zeker als de honden hartstikke goed met de kinderen omgaan.Inge O schreef:het is alles bij elkaar vreemd dat dit soort dingen nog niet veel vaker gebeuren, wetend hoe mensen dikwijls met hun honden en kinderen omgaan (en vooral de combinatie van die 2).
Afschuwelijk verhaal.

Linda, Izzie en Bram
-
- Zeer actief
Dat is ook zo. Ik ben gewoon opgegroeid bij een pointer die domweg nooit iets zou doen. Ook niet als mijn moeder even naar de wc ging. Dat is nu net de pest. Vrijwel alle honden doen de baby nooit iets dus mensen gaan er te snel vanuit dat het goed is. Zover ik weet heeft Martijn ook leren lopen door zich op te trekken aan de vacht van hun bouvierkruising. Die deed ook nooit iets.Zoek stok! schreef:Kan me eigenlijk niet voorstellen dat mensen met kinderen en honden deze twee nooit op een onbewaakt ogenblik alleen laten. Zeker als de honden hartstikke goed met de kinderen omgaan.Inge O schreef:het is alles bij elkaar vreemd dat dit soort dingen nog niet veel vaker gebeuren, wetend hoe mensen dikwijls met hun honden en kinderen omgaan (en vooral de combinatie van die 2).
Afschuwelijk verhaal.
Laatst gewijzigd door laeken op 09 feb 2009 13:10, 1 keer totaal gewijzigd.
- iones
- Zeer actief
Ik heb geen honden die ik niet onder controle heb. Daar kies ik bewust niet voor. Ik kies voor honden die bij mij passen en die ik aan kan.Frenk schreef:Alsof jij twee honden op zo'n moment onder controle kan hebbeniones schreef:Ze zal haar honden in ieder geval niet onder controle hebben gehad. En daarom is ze toch mede verantwoordelijk voor wat er gebeurd is. Hoe dan ook.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
- Frenk
- Zeer actief
In die situatie, heb ik het over. En dat weet je best.iones schreef:Ik heb geen honden die ik niet onder controle heb. Daar kies ik bewust niet voor. Ik kies voor honden die bij mij passen en die ik aan kan.Frenk schreef:Alsof jij twee honden op zo'n moment onder controle kan hebbeniones schreef:Ze zal haar honden in ieder geval niet onder controle hebben gehad. En daarom is ze toch mede verantwoordelijk voor wat er gebeurd is. Hoe dan ook.
Heb jij ooit in een situatie gestaan dat een of twee (of meer) honden iets/iemand aangevallen hadden en helemaal wild en onbereikbaar en met het bloed in hun bekken en neuzen bezig waren?
Ik wel namelijk. En dan heb je honden niet zomaar weer onder controle.

Die oma veroordelen omdat ze haar honden "niet onder controle" had (en naar buiten rende voor hulp) terwijl die twee terriers haar drie maanden oude kleinzoon stonden te verscheuren vind ik niet alleen buitengewoon onkies. Ik vind het ook nog eens getuigen van een groot gebrek aan intelligentie.

- Zoek stok!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Klopt, dat vind ik ook wat anders. Maar toch kan ik me voorstellen dat je gewoon niet meer zo alert bent als het allemaal prima gaat tussen hond en kind. Bram zou ik ook niet alleen laten met een kind, maar dat is omdat ik er echt niet zeker van ben dat hij niks zal doen. Dat is toch anders dan dat je een heel mensvriendelijke hond hebt.Inge O schreef:nee, dat is practisch gezien haast onmogelijk, dat is zo. maar ik vind er nog wel een verschil inzitten of je ze even bij elkaar laat terwijl je een minuutje (wakker en alert) in een andere kamer bent of dat je de honden terwijl je slaapt toegang laat tot een babykamer. zo graag als ik mijn honden zie (en juist omdat ik ze als hond zie) zou ik dat nooit doen.Zoek stok! schreef:Kan me eigenlijk niet voorstellen dat mensen met kinderen en honden deze twee nooit op een onbewaakt ogenblik alleen laten. Zeker als de honden hartstikke goed met de kinderen omgaan.Inge O schreef:het is alles bij elkaar vreemd dat dit soort dingen nog niet veel vaker gebeuren, wetend hoe mensen dikwijls met hun honden en kinderen omgaan (en vooral de combinatie van die 2).

Linda, Izzie en Bram
- Frenk
- Zeer actief
Jawel hoor, sterker nog, het staat er letterlijkInge O schreef:er wordt nergens gezegd of zelfs maar allusie op gemaakt dat ze de honden van die baby hebben moeten aftrekken

"They heard screams shortly after midnight as Wilson ran into the street shouting for help. They went into the house to find Jaden still being mauled by the dogs.
The animals were dragged off and one neighbour tried to give the baby the kiss of life. Jaden, who is reported to have undergone a heart operation when two months old, was taken by ambulance to Prince Charles hospital in nearby Merthyr Tydfil, but was pronounced dead soon afterwards."
Aangezien we niet weten of de oma de deur wel of niet dicht had gedaan, welke voorzorgsmaatregelen ze al dan niet heeft genomen, kortom: hoe verantwoordelijk ze wel of niet geweest is, kun je volgens mij alleen maar in zeer algemene zin daarover praten.
Daarnaast zijn er ook nog legio mensen die in het geval van een ernstig ongeluk helemaal niet tot handelen in staat zijn, maar in shock gaan. Zij heeft nog wel naar buiten kunnen rennen en om hulp kunnen roepen. Ze had ook nog flauw kunnen vallen.
Maar mag je iemand daarom veroordelen?
Het is een vreselijk ongeluk. En hoeveel ze al dan niet had kunnen voorkomen, dat weten we niet.