Beike is een Friese Stabij, een geholpen reu, die het ene moment vrij onzeker is en het andere moment vrij zeker is van zichzelf.
Hij kan met bijna alle honden overweg, zowel reu als teef.
Beike houd van stoeien en gezelschap, maar kan ook net zo goed enigste hond zijn, het maakt hem niet zoveel uit, hij vermaakt zich net zo goed alleen als met z'n 2-en of in een grote groep.
Nu er tijdelijk een 2de hond in het spel is ( een Zwitserse Witte Herder), merk ik dat Beike het gezelschap van een 2de hond wel op prijs stelt.
Beike houd van ravotten en stoeien op zijn tijd, lang leve de lol
Kleine of grote honden, maakt hem niks uit, zo lang ze maar willen rennen en spelen.
Een 2de Stabij zou erg leuk zijn, maar zijn er ook andere rassen die evt, bij mijn "profiel" zouden passen??
Ik zou namelijk toch een 2de hond willen ( ooit) die wat minder jacht-instinct heeft en wat meer met de baas bezig is, en ook goed luistert naar de baas, een ras wat niet snel afgeleid is .
Maar wel weer een hond die niet super veel beweging ver-eist.
Natuurlijk hoeft het niet persee een ras te zijn, maar mag het ook een asiel hond zijn, ofzo, het is maar net waar ik op val en wat bij Beike en mij past.
Voorlopig is het nog niet ter sprake, maar het komt ooit ter sprake, en dan zou het leuk zijn, welk ras er dan bij Beike past.
Iemand ideeën of suggesties??