Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Mss handig voor fokkers
Moderator: moderatorteam
- Leanne
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse Akita
- Aantal honden: 1
Mss handig voor fokkers
Ik kwam dit op een ander forum tegen..
http://www.zooeasy.com/nl/stamboom-soft ... index.html
ZooEasy Honden Software maakt het bijhouden van stambomen, het vastleggen van medische informatie en het uitprinten
van stamkaarten voor fokkers een fluitje van een cent
http://www.zooeasy.com/nl/stamboom-soft ... index.html
ZooEasy Honden Software maakt het bijhouden van stambomen, het vastleggen van medische informatie en het uitprinten
van stamkaarten voor fokkers een fluitje van een cent

- Pumi
- Zeer actief
- Contacteer:
- monica
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Boerboels,Staffords en Chihuahua's
- Aantal honden: 2
Thx.. ik ga der ff naar kijken.
http://monoafotografie.wix.com/monoa-fotografie#
RIP Noa 19-12-2000 * 30-11-2011
RIP Harry 04-07-2004 * 15-08-2012
RIP Noa 19-12-2000 * 30-11-2011
RIP Harry 04-07-2004 * 15-08-2012
-
Sylvia
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik heb het een tijdje gebruikt.
Maar een grote hoeveelheid honden + data kan ZooEasy niet aan.
Maar voor een kleine database, bijv. voor je eigen fokkerij is het prima te doen.
Als je dus veel data kwijt wilt zijn er programma's als Breedmate ( www.breedmate.com ) , Breeders Assistant ( www.tenset.co.uk ), deze kunnen veel meer data aan.
Bovendien zijn Breedmate en Breeders Assistant makkelijker online te publiceren.
ZooEasy is namelijk niet makkelijk te exporteren voor de online software. Maar zij hebben voor een hoop geld een online database versie.
Wij zitten zelf sinds een jaar op een complete online software. Deze kan ook inteelt berekeningen maken online. Dat kunnen de "gratis" online software van Breeders Assistant (Alfirin) en Breedmate (PedigreePoint) niet.
Tenset (de maker van Breeders Assistant) heeft ook een betaalde online database welke inteelt berekeningen kan maken (zie: http://www.standfastdata.co.uk/ de grootste Golden Retriever database op internet ) , echter deze software kost ook veel geld
Maar een grote hoeveelheid honden + data kan ZooEasy niet aan.
Maar voor een kleine database, bijv. voor je eigen fokkerij is het prima te doen.
Als je dus veel data kwijt wilt zijn er programma's als Breedmate ( www.breedmate.com ) , Breeders Assistant ( www.tenset.co.uk ), deze kunnen veel meer data aan.
Bovendien zijn Breedmate en Breeders Assistant makkelijker online te publiceren.
ZooEasy is namelijk niet makkelijk te exporteren voor de online software. Maar zij hebben voor een hoop geld een online database versie.
Wij zitten zelf sinds een jaar op een complete online software. Deze kan ook inteelt berekeningen maken online. Dat kunnen de "gratis" online software van Breeders Assistant (Alfirin) en Breedmate (PedigreePoint) niet.
Tenset (de maker van Breeders Assistant) heeft ook een betaalde online database welke inteelt berekeningen kan maken (zie: http://www.standfastdata.co.uk/ de grootste Golden Retriever database op internet ) , echter deze software kost ook veel geld
Groetjes Sylvia

-
Sylvia
- Zeer actief
- Contacteer:
Boerboel heeft een database online.monica schreef:Thx.. ik ga der ff naar kijken.
http://molosserdeboeren.net/pedigree/mo ... elcome.php
Groetjes Sylvia

- Es
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack russell terriers, wat anders?
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Syliva, hoe bedoel je een grote hoeveelheid kan Zoo-easy niet aan?
Er gaat wel vaak iets fout bij inzenden en overzetten nieuwe gegevens (verschuiving van data), maar wordt dan weer door Zoo-easy gecorrigeerd.
Wij hebben er vlgs mij heel veel in zitten, bij de Ned. Ver. Jack Russell Terrier.
Voor de online versie niet gekozen ivm de kosten inderdaad.
Er gaat wel vaak iets fout bij inzenden en overzetten nieuwe gegevens (verschuiving van data), maar wordt dan weer door Zoo-easy gecorrigeerd.
Wij hebben er vlgs mij heel veel in zitten, bij de Ned. Ver. Jack Russell Terrier.
Op elke wandeling is
Er eentje die ik mis.....
Er eentje die ik mis.....
-
Sylvia
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik weet niet hoeveel honden jullie erin hebben?Es schreef:Syliva, hoe bedoel je een grote hoeveelheid kan Zoo-easy niet aan?
Maar ik had er bijna 100.000 honden in (met een vooruitzicht van minimaal te verdubbelen) met vele velden in gebruik onder kenmerken die we hadden aangemaakt voor HD, ED, GeboorteLand, Jachtresultaten, dragers van ziektes (uitgesplitst per ziekte) en nog veel meer. (onder deze velden hadden wij uiteraard ook selectie velden wat nog meer velden in je acces database geeft)
Als ik een hond wilde invoeren kostte het me een paar minuten om de vader te vinden (nr. direct tikken) en hetzelfde voor de moeder en het opslaan van een hond opslaan duurde ook een paar minuten. Als ik de ouders moest zoeken in een lijst duurde het nog langer. Gewoon info van een hond zoeken in de database was ook wachten, wachten, wachten, Dan is de lol van het invoeren er snel af
De Inteeltbereking (over de gehele database) redde hij niet in een nachtje laten draaien.
ZooEasy heeft bij ons diverse malen gekeken, ook hebben wij mee gedaan voor de testfase van een nieuwe versie maar voor ons konden ze niks veranderen.
Daarnaast deden ze voor de particulier niet erg veel hun best. Hun online versie was veel belangrijker die ik als particulier gewoon niet kan (en wil) betalen.
Groetjes Sylvia

- Es
- Zeer actief
- Contacteer:
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
-
Sylvia
- Zeer actief
- Contacteer:
Ja is het ook, altijd handig om te weten wat de voor en nadelen zijn van een pakket. Want ieder pakket heeft zijn voor en nadelen.Es schreef:Wij hebben er 20.000 in. Voor ons wel goed dit te weten.
Iets wat ik een hele handige tool vind in de ZooEasy software is de "nakomelingen" en "voorouders" dat hebben breedmate en mijn huidige pakket niet. En is iets wat ik regelmatig gebruik om te zien hoeveel nakomelingen een hond nou heeft vandaag. Of om te zien in een lijn of er een bepaalde hond aanwezig is.
Groetjes Sylvia

- Es
- Zeer actief
- Contacteer:
-
Sylvia
- Zeer actief
- Contacteer: