Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Mag ik mij aansluiten... upd pag 4

Dit forum is voor al uw vragen, ervaringen en weetjes over het fokken van honden.

Moderator: moderatorteam

Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Wat ontzettend jammer! Hoe vaak is Nozem loops?
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Ik wist het natuurlijk al maar dit is goed balen! Verdorie! Het blijft nu ook nog eens zo onzeker omdat het wel mogelijk is en dus kun je niks uitsluiten. Ik kan me overigens heel erg voorstellen hoeveel invloed de eigenaars bij dit ras kunnen hebben. Jij weet als geen ander hoezeer een laekense op zijn baas let en dat weten wij inmiddels ook. Als ik praat met Martijn als er een hond op Eva af rent is dat voor Eva al steun om die hond weg te blaffen. Praat ik niet dan doet ze dat niet in exact dezelfde situatie met dezelfde hond :eek:. Kan me dus heel goed voorstellen dat alles wat je als baas doet al invloed op hem gehad kan hebben. Hij weet niet precies wat er verwacht wordt en hij is gewend heel goed te doen wat de bazin wil dat hij doet. Ergens kan ik me dus prima voorstellen dat het nemen van zo'n beslissing en het doorzetten van een dekking op eigen initiatief best wel lastig kan zijn.

Wie weet heeft ze toch opgenomen als er een zaadlozing is geweest en komt ales nog goed. Ik blijf dus duimen voor halfbroers en zusjes van Eva :ok:
Afbeelding
bulletjebe
Zeer actief
Mijn ras(sen): bullmastiff
Contacteer:

Ongelezen bericht door bulletjebe »

Dat is balen idd Suzanne en nu is er nog onzekerheid ook begrijp ik of heeft ze nog wat gedruppeld van een evt. zaadlozing?
Duim, duim.
Maria
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maria »

LongFields schreef:
Inge O schreef::ugh: :ugh: aahh, suzanne, een kopie van sette's verhaal bij de dekpogingen van de eerste reu 1,5 jaar geleden :(: .
Die gedachte is bij mij ook flink vaak opgekomen de afgelopen 2 dagen Inge.
Inge O schreef:had de reu voordien al (geslaagd) gedekt?
Nee. Hij heeft 2x eerder een teefje gedekt, dit was 2x hetzelfde teefje. De eerste keer lukte het helemaal niet, een half jaar later hebben ze wel gekoppeld gestaan maar heeft het teefje niet opgenomen.
Het is dus nog een erg onervaren reu. Dat is natuurlijk een risico en dat wist ik van tevoren natuurlijk.
Weet niet als het mag in nl (in Finland mag het wel).... maarreee kan je vandaag of morgen geen andere (ervaren) reu nog gebruiken en alles dna laten testen....Is dat geen optie?
szervusz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vizsla
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door szervusz »

Echt heel jammer Suzanne, zit je eerst zo lang te wachten op de loopsheid en dan nu een teleurstelling met de dekking.

Ik duim mee :ok: dat als er een zaadlozing is geweest ze toch opgenomen heeft.
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

Jammer dat het zo moet lopen Suzanne.
Toch blijven de vingers hier gekruist voortocheen goede afloop je weet maar nooit :wink:
Moon
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bracco Italiano

Ongelezen bericht door Moon »

Ach jee! Toch hoop ik voor jullie dat 'een ongeluk (in dit geval geluk :wink: ) in een klein hoekje zit'; duimen dus :ok:
Gr. Marijke
Afbeelding
Joy C
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Joy C »

He wat jammer Suzanne. Ik duim toch dat het gelukt is, want je weet maar nooit! :ok:
Groetjes Joyce
† Nick 16.08.1999 - 22.01.2009
† Terry 16.07.1998 - 09.01.2012
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

jammer zeg... maar goed.. je weet maar nooit natuurlijk.....
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Esther80
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Esther80 »

Hé shit! Ik ga duimen dat er toch nog wat zaadjes naar binnen zijn gezwommen.

Helaas klinkt het niet echt alsof de reu over de juiste driften beschikt, dat kan ook nog natuurlijk, aan Nozem heeft het in ieder geval niet gelegen. Zo zonde :19: .

Daarentegen ken ik een dekking zonder koppeling erin en eruit met als resultaat 10 pups, maar deze reu zal ongetwijfeld wel een zaadlozing hebben gehad.

Groetjes,
Esther en Co.
Rhodesian Ridgebackkennel "Kani Akilah"
"A Ridgeback isn't just another dog....It's a Lifestyle!"

Afbeelding
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

he verdorie Suzanne :( nou ja, mischien tegen beter weten in, toch gewoon duimen :ok:
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

Esther80 schreef: Helaas klinkt het niet echt alsof de reu over de juiste driften beschikt, dat kan ook nog natuurlijk, aan Nozem heeft het in ieder geval niet gelegen. Zo zonde :19: .
ben t hier mee eens, is ook de reden dat ik bij mijn laatste nest voor 2de keus heb gekozen, mijn eerste keus reu miste de dekdriften bij een (in dit geval) lastige teef.....maar een reu die zelfs een makkelijke teef niet dekt :denken: en hij heeft al 1x (tel die andere keer niet mee) meer gedekt en zou dus moeten weten hoe en wat....

jammer...maar volgende keer (met een andere reu?) beter....
Nono
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retrievers
Contacteer:

Ongelezen bericht door Nono »

Jammer Suzanne. Duimpjes blijven draaien.
Rea
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse cocker spaniels: Teun en Pien
Engelse cocker spaniels: Lot, Jet en Noor
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rea »

He verdorie wat jammer, maar er is nog steeds een kansje toch :wink:
Afbeelding
jip007
Erelid
Mijn ras(sen): naakthonden .
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door jip007 »

wat jammer zeg , maar wie weet is het toch nog gelukt . Onze teef kreeg 3 puppen van zo'n mislukte dekking :wink:
Afbeelding
Knuffies van Flirtje, Sophietje, Pommelien en Splinter.
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Wat jammer! Maar ik duim toch hoor, misschien gaat Nozem ons allemaal nog verassen met wat mooie pups!
Tamara.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hovawart
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Tamara. »

Wat ontzettend jammer dat het zo is gegaan :(: Tuurlijk heb je nog de hoop dat het toch gelukt is maar die kans is, verstandelijk gezien, wel klein. Kan me voorstellen dat een teleurstellend gevoel nu overheerst met een klein sprankje hoop :wink:
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Ongelezen bericht door LongFields »

Maria schreef:
Weet niet als het mag in nl (in Finland mag het wel).... maarreee kan je vandaag of morgen geen andere (ervaren) reu nog gebruiken en alles dna laten testen....Is dat geen optie?
De ervaren Laekense reuen die op alles getest zijn wat ik wil, zijn helaas niet bij bosjes te vinden, dus dat is helaas geen optie.
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Ongelezen bericht door LongFields »

crutz schreef:
Esther80 schreef: Helaas klinkt het niet echt alsof de reu over de juiste driften beschikt, dat kan ook nog natuurlijk, aan Nozem heeft het in ieder geval niet gelegen. Zo zonde :19: .
ben t hier mee eens, is ook de reden dat ik bij mijn laatste nest voor 2de keus heb gekozen, mijn eerste keus reu miste de dekdriften bij een (in dit geval) lastige teef.....maar een reu die zelfs een makkelijke teef niet dekt :denken: en hij heeft al 1x (tel die andere keer niet mee) meer gedekt en zou dus moeten weten hoe en wat....

jammer...maar volgende keer (met een andere reu?) beter....
Ik ben er ook een beetje bang voor dat hij net dat extra beetje dekdrift mist. Of hij zag Nozem gewoon niet zitten, hoewel hij niet die indruk gegeven heeft.
Er staan nog 2 dekkingen voor hem op het programma binnenkort (ook in Laekenland worden alle teefjes tegelijk loops lijkt wel), waarbij er 1 dmv K.I. gedaan zou moeten worden. Ik ben erg benieuwd hoe dat gaat verlopen en dat is voor mij dan ook wel een indicatie of het wellicht aan Nozem gelegen kan hebben, of dat het eventueel aan de reu zou kunnen liggen. Op basis hiervan zal ik de komende maanden gaan nadenken of ik het nog een keer met hem wil proberen of dat ik ga uitwijken naar een andere reu voor de komende loopsheid.

Ik heb het al eerder gehad met Nozem, bij een nog onervaren reu. De eerste keer dat ik bij hem geweest ben lukte de dekkingen ook niet (wellicht ook omdat ik toen aan de late kant was gezien de progesteronwaarde), een half jaar later heb ik met 1 dekking op een volgens de progesteronwaarde te vroeg tijdstip toch een nest gekregen van 5 gezonde pups, van dezelfde reu. Ze doen het niet allemaal vanaf de eerste dekking al als vanzelfsprekend, dat heeft die ervaring me wel geleerd.
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

Inge O schreef:
LongFields schreef: Ze doen het niet allemaal vanaf de eerste dekking al als vanzelfsprekend, dat heeft die ervaring me wel geleerd.
nee, dat is wel zeker, gebrek aan ervaring hebben veel reuen last van tegenwoordig, zeker bij de rassen waar (gelukkig) maar mondjesmaat gefokt wordt.
maar het is wel vreemd dat hij wel al een geslaagde dekking gehad heeft en toch niet meer doorzette - je zou verwachten dat hij daardoor toch iets meer gedreven zou geworden zijn.

nu ja, ik heb ze bij de hovawarten ook gekend hoor, de reuen waarbij je er niet van opaan kon of het zou lukken of niet, zelfs al hadden ze al (beperkte) ervaring.

je zou voor de volgende keer misschien toch een 'reu nummer twee' kunnen uitzoeken waar je in geval van mislukking snel heen kan (omdat je al alles hebt uitgezocht) en dan eventueel dna-onderzoek?
hier ook hoor, de reu die ik op het oog had had al 2 geslaagde dekkingen gehad, maar ik had gewoon een extreem lastige teef....ook de reu die uiteindelijk gedekt heeft heeft er hard voor moeten werken zeg maar en ja, komt de reu dan wat drift te kort is t al snel VEEL te kort.....

hoop dat de volgende dekkingen (en dan natuurlijk mn die die niet via KI gaat) van hem wat meer licht op de zaak kunnen geven....maar als Nozem zo makkelijk stond dan denk ik idd dat het te maken heeft met het missen van de dekdrift en de vraag moet zijn of je dat wilt...ik wil dat dus absoluut niet....en zal dus ook niet voor KI kiezen op dat moment...
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

Dat wordt dus waarschijnlijk wachten tot de volgende loopsheid?
Jammer joh, maar niets aan te doen
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
laeken
Zeer actief

crutz schreef:
Inge O schreef:
LongFields schreef: Ze doen het niet allemaal vanaf de eerste dekking al als vanzelfsprekend, dat heeft die ervaring me wel geleerd.
nee, dat is wel zeker, gebrek aan ervaring hebben veel reuen last van tegenwoordig, zeker bij de rassen waar (gelukkig) maar mondjesmaat gefokt wordt.
maar het is wel vreemd dat hij wel al een geslaagde dekking gehad heeft en toch niet meer doorzette - je zou verwachten dat hij daardoor toch iets meer gedreven zou geworden zijn.

nu ja, ik heb ze bij de hovawarten ook gekend hoor, de reuen waarbij je er niet van opaan kon of het zou lukken of niet, zelfs al hadden ze al (beperkte) ervaring.

je zou voor de volgende keer misschien toch een 'reu nummer twee' kunnen uitzoeken waar je in geval van mislukking snel heen kan (omdat je al alles hebt uitgezocht) en dan eventueel dna-onderzoek?
hier ook hoor, de reu die ik op het oog had had al 2 geslaagde dekkingen gehad, maar ik had gewoon een extreem lastige teef....ook de reu die uiteindelijk gedekt heeft heeft er hard voor moeten werken zeg maar en ja, komt de reu dan wat drift te kort is t al snel VEEL te kort.....

hoop dat de volgende dekkingen (en dan natuurlijk mn die die niet via KI gaat) van hem wat meer licht op de zaak kunnen geven....maar als Nozem zo makkelijk stond dan denk ik idd dat het te maken heeft met het missen van de dekdrift en de vraag moet zijn of je dat wilt...ik wil dat dus absoluut niet....en zal dus ook niet voor KI kiezen op dat moment...
Dit stelt mij voor een interessant vraagstuk. De reu die Suzanne nu gebruikt heeft is een reu die IPOIII heeft. Die hond heb ik ook gezien en hij is heel erg op zijn baas gericht. Hij luistert goed en vraagt om directies. Is het niet mogelijk dat een hond waarmee gewerkt wordt soms dus te afhankelijk wordt dat hij dus niet zelfstandig durft te dekken? Natuurlijk zijn er zat die het wel doen maar ik kan me voorstellen dat er dus ook reuen zijn die niet dekken als de baas er bij staat omdat ze geleerd hebben andere honden te negeren. Ze komen in conflict als ze moeten dekken en dan wil het niet meer. Zoiets?

Want als ik bv kijk naar Dapper dan zag ik een hond die gewoon meteen ging dekken en dat ook altijd zou doen bij een loopse teef. Geen probleem en toch geen ervaring. Hij was echter zo het mannetje en zo niet van ons afhankelijk daarin dat hij zich die vrijheid gewoon nam. Ik wilde kijken waar Eva was in de loopsheid dus ik liet ze aan de riem even snuffelen om te kijken of het al voorbij was. Eva ging staan en ik moest echt meteen supersnel ingrijpen want Dapper zat er meteen op haha. Hij had nooit gedekt maar ik denk dat ze binnen 30 seconde de zaken geregeld hadden samen. De overburen hebben ook zo'n staffordmiks en die dekte Eva ook meteen als ik niets gedaan zou hebben. Ook zo'n zelfstandig typje dus.

Eva zelf zie ik als zij een reu zou zijn dus niet zo snel zelfstandig dekken. Zij zal mij aankijken en ik zal moeten zorgen dat ze dat gaat doen. Toen ze zelf loops was keek ze ook mij aan als er een vreemde reu kwam. Moet ik staan of moet ik hem wegjagen? Zoiets. :19: Bij de stafford van de overburen zei ik dus dat het goed was omdat ik weet dat die niet supersociaal is en ik dus Eva niet durfde te laten grauwen en snappen. Ik heb Cleo losgegooid en hem weggeduwd. Ze leek er zelf niet echt iets mee te kunnen. Ze kon dus ook gewoon loslopen want weglopen oid deed ze niet. Ze was zelf niet met loops zijn bezig had ik het idee maar meer met de bal en met mij.

Of zeg ik nu iets raars?
Afbeelding
bulletjebe
Zeer actief
Contacteer:

Nee hoor, ik ken meer verhalen van reuen die niet dekken als de 'baas' erbij is. Die eigenaren denken dan al aan KI en dan ineens achter de schuur in de tuin is het dan toch een natuurlijke dekking. Buiten het zicht van de baas dus.
Wijzelf zijn ook eens bij zo'n reu geweest voor een dekking. Die deed mooi helemaal niks totdat de baas zei: ga maar dekken en floep, hij deed het meteen.
Toch wel duidelijk dat die reu op toestemming wachtte.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

klopt Marc er zijn genoeg reuen die niet willen dekken als de baas erbij is, maar daarentegen zijn er net zoveel die het geen hol uitmaakt :wink: Het ligt dus zeker aan de hond. Xito van mij zal het ook een worst zijn of ik er nu wel of niet bij ben... Boy die oude dober juist weer niet... die vraagt 'toestemming'
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
laeken
Zeer actief

Maargoed, een onervaren hond verstaat "ga maar dekken" niet en hoort bladiebladiebla :denken: :mrgreen:
Afbeelding
bulletjebe
Zeer actief
Contacteer:

Marc, je snapt best wat ik bedoel :boos: :mrgreen:
suzan25
Zeer actief
Mijn ras(sen): Shetland Sheepdog

Ongelezen bericht door suzan25 »

Jammer dat het niet gegaan is zoals je gehoopt had.
Minhie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Akita

Ongelezen bericht door Minhie »

Ahw wat jammer dat het niet mocht lukken.
Afbeelding
Hanneke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bearded Collie

Ongelezen bericht door Hanneke »

Jammer Suzanne. Ik had me al verheugd op puppyfoto's van krullebollen.
Groetjes,
Hanneke.

When you are over the hill, you pick up speed.
doggy

Ongelezen bericht door doggy »

Erg jammer, maar ik blijf duimen.
Plaats reactie

Terug naar “Fokken van honden”