Eerst ff naar de wc geweest en toen gelijk naar de speurvelden gegaan.
Daar de meiden eerst goed uitgelaten en wachten tot ik mocht beginnen. Bij het speuren besloten maar gewoon te werken zoals het 7 maart zal moeten, dus lijn en butcher afgegeven en los aangemeld.
Dat viel al mee, Biène bleef keurig bij me.

Het spoor liep ze nog niet strak genoeg (wat slingeren over het spoor, hoeken wat slordig) maar ze kwam mooi rond en bij het voorwerp had ik maar een zacht commando nodig om haar te laten liggen.

Daarna naar de club voor het volgprogramma.
Eerst afliggen tijdens het volgwerk van Ellen.....gewoon netjes.
Daarna zelf het volgwerk.
Los aangemeld, keuringslijntje om en eerst aangelijnd volgen. Ze bleef keurig naast me, kreeg later wel de tip om mijn hand iets lager te houden omdat het kon zijn dat ik daar anders een aantekening voor zou krijgen...heuphoogte dus.

Los volgen met lawaai en omzetten ging ook prima, alleen week Biène een beetje bij het omzetten naar rechts, waardoor ze aan de binnenkant van de pion kwam....de hoeken dus iets ruimer nemen om dat te voorkomen.

Insluiten bleek ook geen probleem.
Af onder volgen ging prima, vooruitsturen ook!
Even pauze en toen door voor het zoeken.
Ondanks dat ik de laatste was en dat er dus al heel veel extra lucht in het terrein lag, had Biène binnen enkele minuten alle 3 de voorwerpen netjes gevonden en geapporteerd.
Naar de toestellen.
Kuil ging goed.
Kattenloop...iets te snel de trap op maar verder prima, ook goed afgelopen naar beneden.
Bij de puinbak wilde ze weigeren, dus even lijntje eraan en haar "gedwongen" door de bak heen, daarna nog eens onaangelijnd gedaan, nu goed.
Bij de tunnel had ze de eerste keer een extra commando nodig maar ging toen wel. Opnieuw gedaan, nu zonder aarzeling erdoorheen.
Bij de haag steunde ze vol, wat ik had verwacht aangezien ze op vreemd terrein nooit vrij springt.

Door naar het voorwerprevieren.
Het eerste voorwerp overliep ze bijna, maar kreeg een seintje te blijven staan en haar terug te roepen. Opnieuw het bos ingestuurd en nu vond ze het breekijzer en ging ze netjes liggen.
Tip gekregen niet te snel te lopen (gewoon schuifelen dus), Biène bij me geroepen en na een meter of 10 gevolgd te hebben opnieuw afgezet. Ze maakte mooie slagen, bleef bereikbaar in haar appèl (op vreemd terrein wil ze nog weleens bananen in haar oren krijgen

Daarna even haar dekje opgehaald en weer op weg voor het manrevieren.
Hier kwam een bekend "probleem" weer boven. Ze ging goed van start, begon slagen te maken, was redelijk in de hand te houden alleen vlakbij het slachtoffer begon ze te ontwijken.

Balletje verdiend...daarna balletje laten lossen, afgegeven aan Sjaak die uitdagend wegrende terwijl ik haar vasthield en op het moment dat hij snel ging zitten moest ik haar loslaten....dat twee keer herhaald, beide keren netjes aanblaffen. Tip gekregen om dit vaker te doen, om het spelletje leuk te houden voor haar.

Terug naar de club, waar we nog een paar keer een buisje geapporteerd hebben van de bak. Ze liet ook daar zien wat haar "euvel" is (niet zeker bij oppakken en dan neigen naar revieren of met de poot het buisje van de bak meppen) maar na een paar pogingen ging het beter. Ook hier de tip gekregen geduld te hebben...het zou moeten goedkomen aangezien ze graag zat wil.

Al met al ben ik heel tevreden over wat ze heeft laten zien vandaag. Ondanks dat ze nog nooit echt los had gewerkt (dus ook geen halsband om oid) was ze over het algemeen prima in de hand te houden en heeft ze het netjes gedaan.
We zijn wel moe nu...