Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Honden bijten baby dood

Nieuws over dierenleed.
Niet geschikt voor jonge kinderen.

Moderator: moderatorteam

Frenk
Zeer actief
Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu

Ongelezen bericht door Frenk »

Inge O schreef:
Maar mag je iemand daarom veroordelen?
en ik zeg juist dat ik dat niet doe :
inge o schreef:ik vind ook niet dat ze er schuld aan heeft
Daar heb je gelijk in. :ok:
Maar, aan de andere kant voelt zeggen dat iemand anders had kunnen handelen ook wel als een soort oordeel :19:
Afbeelding
Frenk
Zeer actief

Inge O schreef:
Frenk schreef:Maar, aan de andere kant voelt zeggen dat iemand anders had kunnen handelen ook wel als een soort oordeel :19:
als dat zo is dan veroordelen we hier op het forum aan één stuk door :wink: .
Ik denk ook dat dat zo is. Al is het "schuldig verklaren" van een andere orde qua oordeel dan vinden dat iets anders had gekund. Maar het is beide een oordeel. En dat doen we inderdaad aan de lopende band hier. :wink:

Waar ik meer op reageerde is dat ik oordelen dat iemand anders had moeten/kunnen handelen, terwijl helemaal niet bekend is hoe er precies gehandeld is, wat onzinnig vind. :wink:
Laatst gewijzigd door Frenk op 09 feb 2009 14:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Frenk
Zeer actief

A baby savaged by two pet dogs may have suffered more than 20 bite wounds before he bled to death at his grandmother's home.

Three-month-old Jaden Mack was attacked by a Staffordshire bull terrier and a Jack Russell after his parents left him with his grandmother while they went out for the night.

Weeks earlier he had battled to survive following a heart operation. Today heartbroken parents Christopher and Alexandra Mack, both 30, warned people 'Do not trust your pets'.

In a statement the devastated couple said: 'We would like to stress to all families with young children and pet dogs that no matter how much trust you have in your dog, something like this is always possible.

'We never thought it could happen to us, but we are now grieving the loss of our little man'.

'He will always be in our hearts and loved very much by all of his family and friends.'
They were being comforted yesterday at their home a mile away from where the tragedy happened at Denise Wilson's three-bedroom house in the former mining town of Ystrad Mynach in South Wales.

The couple had left Jaden with Mrs Wilson, as they had done several times before, on Friday evening.
Shortly after midnight neighbours heard her screaming: 'The baby's dead.' She has been treated for shock.

Neighbours said the dogs, which have been destroyed, were 'placid'.

One added: 'We have been told the baby had been grabbed by the neck and had more than 20 bite wounds - the poor little mite didn't stand a chance.'

Mrs Wilson, 53, bought Tyson, a black Staffordshire bull terrier, a year ago after a prowler was seen outside her home.

She had owned Lucy, a brown Jack Russell, for several years.

The baby's grandmother, named locally as Denise Wilson, was treated in hospital for shock in the early hours of Saturday.

Neighbours described hearing her screaming when she discovered what had happened to her grandson.

Officers were speaking to animal behaviour experts to try to establish why the dogs may have attacked Jaden. Police said they were not carrying out a criminal investigation.

A Gwent Police spokesman said: 'Initial indications from the postmortem examination suggest the baby died as a result of injuries inflicted by the two dogs at the address.'

Jaden is the fourth child to die in such an attack in 30 months and his death is likely to renew calls for a tightening of the law on dangerous dogs.

Two years ago, five-year-old Ellie Lawrenson died after being mauled at her grandmother's house in St Helens, Merseyside.

http://www.dailymail.co.uk/news/article ... times.html
Afbeelding
Frenk
Zeer actief

A three month old baby boy has died after being viciously attacked by two family dogs while in the care of his grandmother.

Police said that the exact cause of death had yet to be confirmed but it is suspected that Jaden Mack was killed during an attack by the grandmother's Staffordshire Bull terrier and Jack Russell.
It is understood that the baby was asleep in a basket on the ground floor of the house when the dogs attacked.
Neighbours reported hearing screams of panic as Denise Wilson, the baby's grandmother ran into the street crying for help.
Friends rushed into the house to help and were forced to drag the dogs off the child who was bleeding severely from the attack.

The tragedy occurred shortly after midnight on Saturday morning in the town of Ystrad Mynach, 12 miles north of Cardiff. The child was taken Prince Charles hospital in Merthyr Tydfil where he was later pronounced dead.

The grandmother was also taken to hospital where she was treated for shock but was later released. Police confirmed that they intend to question the grandmother.

Both dogs have now been destroyed.

Alexandra and Christopher Mack, the boy's parents, went out on Friday night and took the child to stay with his grandmother, who is the owner of the two dogs.
Neighbours in the town's commercial street where the attack occurred confirmed that it was a regular arrangement and that the baby had stayed at the house several times before.

Heather Organ, 47, said she was watching television when she heard "screaming". "It seemed as if somebody was very distressed or being attacked," she said. "I came out and saw my neighbour and he knocked on the door and asked her to open the door.

"When the door opened, two dogs ran out. At the time I didn't realise what had happened so, rather than let the dogs get hurt, I picked up the Jack Russell and ushered the other one (Staffordshire bull terrier) off the road.

"The grandmother came out and she was screaming 'The baby is dead. He is dead' There was no blood on the Jack Russell but with the black one (Staffordshire bull terrier) I couldn't tell.

"When I entered the room the baby was obviously dead. The baby had a severe injury to his neck and with that the police arrived."

She added: "It was dreadful. There was blood on the floor. I know people can't prove anything but at this moment in time it does suggest that it was the dog."

Ms Organ said she believed the neighbour was minding her grandson for the weekend.

Another neighbour, Gail Jones, 45, said she was walking back from a night out when she heard a distressed woman.

"It was just after 12pm and I heard the grandmother, She was more than crying – she was absolutely hysterical. The poor woman. It was terrible."

"You see these stories on the telly and you don't think it is going to happen on your street.

"I know one neighbour tried to give the baby the kiss of life so you can imagine what state he is in now. Your heart goes out to the family. It is just tragic."

Marion Harding, 64, who lives two doors away, said: "It was just gone midnight when I heard hysterical screams in the street. Other neighbours went to find out what was happening and found the baby was being attacked by two dogs.

"It was a terrible shock when I heard the baby had died – it's just too dreadful for words."

Other neighbours said the Staffordshire Bull terrier called Tyson – after World Heavyweight boxing champion Mike Tyson – was normally docile and there had been no previous trouble with it.

The Jack Russell terrier involved in the attack was a brown and white bitch called Lucy.

One neighbour said: "Dogs can get jealous – it may be something to do with the grandmother making a fuss of the baby. When one dog attacks other dogs will often join in. It is their instinct. Everyone just feels heartbroken for the baby's parents – they are in a state of shock."

A spokesman for Gwent Police said: "Although the exact cause of death has yet to be established, and a post-mortem is taking place this afternoon, it is believed the fatal injuries were caused by the family dogs – a Staffordshire bull terrier and a Jack Russell.

"The dogs have been removed from the property and are currently being held at a local vet's."

The spokesman the baby was being looked after by a "family member" at the time of the incident and they were taken to hospital for treatment for shock afterwards.

Gwent Police said they intended to speak to that person at some point regarding the incident and added that no arrests have been made.
Officers were carrying out house-to-house inquiries and the area was cordoned off for a forensic examination of the scene.

Chief Inspector Jim Baker said: "This is a tragic incident for the family and the community.

"Gwent Police Family Liaison Officers are currently supporting and assisting the family through this difficult time. The family wish to be left alone to grieve."

He added: "Although the exact circumstances of the baby's death are yet to be established, we would like to reiterate the advice given to dog owners that dogs should never be left unsupervised with young children at any time."

The Welsh Ambulance Service NHS Trust said it received a 999 call from Gwent Police to attend a house in Ystrad Mynach at 12.21am.

"The call said a young child had been attacked by a dog," said a spokesman.

"We arrived shortly afterwards and conveyed the child to the Prince Charles Hospital in Merthyr."

The spokesman added that a second patient was taken to the University Hospital of Wales in Cardiff for treatment shortly after 2am.
Afbeelding
_Leonie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door _Leonie »

Wat die oma ook gedaan heeft, ze heeft wel geprobeerd hulp te halen en niet verbazend staan te blijven kijken.
En twee Terriërs haal je echt niet makkelijk uit elkaar, heb je de 1 weg is de ander er nog en zo'n klein kind is ook zo weg. Stel dat de oma 70 is, zie die nog niet een Stafford wegtrekken. :wink:
Heel sneu verhaal, en vind het erg sneu voor de familie en ook de oma. Wat zal die een trauma hebben. Arm mensje.
Dingo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder

Ongelezen bericht door Dingo »

Frenk schreef:
iones schreef:
Frenk schreef:
iones schreef:Ze zal haar honden in ieder geval niet onder controle hebben gehad. En daarom is ze toch mede verantwoordelijk voor wat er gebeurd is. Hoe dan ook.
Alsof jij twee honden op zo'n moment onder controle kan hebben :19:
En ik vermoed ergens dat ze zich ook echt wel verantwoordelijk voelt hoor :roll:
Ik heb geen honden die ik niet onder controle heb. Daar kies ik bewust niet voor. Ik kies voor honden die bij mij passen en die ik aan kan.
In die situatie, heb ik het over. En dat weet je best.
Heb jij ooit in een situatie gestaan dat een of twee (of meer) honden iets/iemand aangevallen hadden en helemaal wild en onbereikbaar en met het bloed in hun bekken en neuzen bezig waren?
Ik wel namelijk. En dan heb je honden niet zomaar weer onder controle. :klaar:

Die oma veroordelen omdat ze haar honden "niet onder controle" had (en naar buiten rende voor hulp) terwijl die twee terriers haar drie maanden oude kleinzoon stonden te verscheuren vind ik niet alleen buitengewoon onkies. Ik vind het ook nog eens getuigen van een groot gebrek aan intelligentie. :klaar:
Je springt er maar tussen en je doet alles wat in je macht ligt om die honden eraf te krijgen. Naar buiten rennen kan altijd nog. Als je wilt en kunt kom je een heel eind :wink:
AfbeeldingAfbeelding
Who finds a faithful friend, finds a treasure.
Jannie Tilly
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Jannie Tilly »

Kan alleen zeggen wat een drama.
Baasje van Trix Ranie Spot en Xena
Afbeelding
Frenk
Zeer actief

Dingo schreef:Je springt er maar tussen en je doet alles wat in je macht ligt om die honden eraf te krijgen. Naar buiten rennen kan altijd nog.
Erg makkelijk gesproken, niet iedereen is zoals jij (of ik). Ik zie mijn eigen oma bijvoorbeeld echt niet tussen twee honden in aanvalsmodus springen.
Als je wilt en kunt kom je een heel eind :wink:
Ik denk dat als je je kleinzoon opgevreten ziet worden door je honden dat je heus wel 'wilt' :roll: Maar wat als je simpelweg niet 'kunt'?
Afbeelding
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Tsja Frenk, ik ken me zelf en ik ben in zulke gevallen (weet ik uit ondervinding) wat doortastender en ook impulsiever.
Iedereen oordeelt anders, en iedereen gaat af op zijn eigen referentiekader. Heel simpel.
Maar ik denk nog steeds dat dat omaatje 2 honden had die niet bij haar pasten.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Frenk
Zeer actief

iones schreef:Maar ik denk nog steeds dat dat omaatje 2 honden had die niet bij haar pasten.
En dat zou goed kunnen kloppen :ok:
Afbeelding
iones
Zeer actief

En bij gevolg kon ze ze dus niet onder controle houden. :wink:
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Frenk
Zeer actief

iones schreef:En bij gevolg kon ze ze dus niet onder controle houden. :wink:
Ik zei dat het zou kunnen kloppen dat de honden niet bij haar pasten :wink:
Ik heb volgens mij nooit ontkent dat ze ze niet onder controle had :wink: (Het lijkt me vrij duidelijk dat dat op dat moment niet het geval was.)
Ik zei dat het bijzonder moeilijk of eigenlijk onmogelijk is om twee terriers in aanvalsmodus "onder controle" te krijgen. :wink:

Of ze ze normaal gesproken wel onder controle had en het puur in deze omstandigheden uit de hand liep, dat weet ik niet. Net zomin als ik weet of de honden wel of niet bij haar pasten of dat deze oma meer had kunnen doen dan ze gedaan heeft.
Afbeelding
Hayley84
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire Bull Terrier
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hayley84 »

Jacksel schreef:even hoor,

een stafforshire bull terrier
is dat nou een engelse staff, of een bull terrier?

Ik raak de weg kwijt in al die staffords :mrgreen:
Staffordshire Bull Terriër is een "Engelse Stafford" en dat oma die aanschaft tegen inbekers snap ik ook niet helemaal...
:19:
Afbeelding
Dingo
Zeer actief

Frenk schreef:
Dingo schreef:Je springt er maar tussen en je doet alles wat in je macht ligt om die honden eraf te krijgen. Naar buiten rennen kan altijd nog.
Erg makkelijk gesproken, niet iedereen is zoals jij (of ik). Ik zie mijn eigen oma bijvoorbeeld echt niet tussen twee honden in aanvalsmodus springen.
Als je wilt en kunt kom je een heel eind :wink:
Ik denk dat als je je kleinzoon opgevreten ziet worden door je honden dat je heus wel 'wilt' :roll: Maar wat als je simpelweg niet 'kunt'?
Ik zie zo gauw geen leeftijd staan, maar er zijn ook oma's van 50, ze hoeven niet meteen 90 te zijn. Er zijn ook mensen van 20 die ik dat niet zie doen. :wink:
Als je aan honden begint, heeft dat consequenties. Neem dan geen honden, als je ze fysiek niet aankunt. :wink:

Er staat ook het woordjealstussen, mbt kunnen. :wink:
AfbeeldingAfbeelding
Hayley84
Zeer actief

MARC_S schreef:
Zoek stok! schreef:
Inge O schreef:het is alles bij elkaar vreemd dat dit soort dingen nog niet veel vaker gebeuren, wetend hoe mensen dikwijls met hun honden en kinderen omgaan (en vooral de combinatie van die 2).
Kan me eigenlijk niet voorstellen dat mensen met kinderen en honden deze twee nooit op een onbewaakt ogenblik alleen laten. Zeker als de honden hartstikke goed met de kinderen omgaan.

Afschuwelijk verhaal.
Dat is ook zo. Ik ben gewoon opgegroeid bij een pointer die domweg nooit iets zou doen. Ook niet als mijn moeder even naar de wc ging. Dat is nu net de pest. Vrijwel alle honden doen de baby nooit iets dus mensen gaan er te snel vanuit dat het goed is. Zover ik weet heeft Martijn ook leren lopen door zich op te trekken aan de vacht van hun bouvierkruising. Die deed ook nooit iets.
Ja totdat er iets gebeurt en dan zeggen ze: goh dat doet ie anders nooooit

:roll:
Afbeelding
Hayley84
Zeer actief

Dingo schreef:
Ik zie zo gauw geen leeftijd staan, maar er zijn ook oma's van 50, ze hoeven niet meteen 90 te zijn. Er zijn ook mensen van 20 die ik dat niet zie doen. :wink:
Als je aan honden begint, heeft dat consequenties. Neem dan geen honden, als je ze fysiek niet aankunt. :wink:

Ze is 53
Afbeelding
Dingo
Zeer actief

Hayley84 schreef:
Dingo schreef:

Ze is 53
Dat bedoel ik dus, dank je :wink: :mrgreen:
AfbeeldingAfbeelding
Frenk
Zeer actief

Dingo schreef:Er zijn ook mensen van 20 die ik dat niet zie doen. :wink:
Ja en jij vindt daar duidelijk het jouwe van. Ook als iemand van 20 niet in staat is om twee terriers die een baby staan te verscheuren "onder controle" te krijgen, wil dat nog niet zeggen dat die persoon niet geschikt was voor z'n honden of anderszins 'schuld' heeft aan zo'n situatie als hierboven.
Als je nog nooit in zo'n situatie hebt gestaan en niet weet hoe je honden zich dan gedragen, hoe moet je dan weten of je dat aan zou kunnen? Nogmaals, twee terriers die jouw kleinzoon staan te verscheuren is denk ik niet de situatie die iemand voor ogen heeft als iemand zich afvraagt of 'ie z'n honden de baas is. Nog daargelaten dat het merendeel van de mensen denk ik geen idee hebben wat zo'n situatie met je hond doet.
Misschien was deze oma inderdaad niet een goede hondenbaas, misschien was ze wel fantastisch. Weet jij het?
Ja ja :roll:
Er stond "als je wilt en kunt".. Ik lees daar een behoorlijk waardeoordeel in. Want "oma" heeft dat niet gedaan en dus heeft ze het blijkbaar niet graag genoeg gewild of gekund.

Ik vind het een uitzonderlijke situatie en aangezien ik helemaal geen details heb houd ik mij heel ver van het geven van een oordeel over oma of haar honden. Ik vind het alleen maar heel erg zielig en ik hoop dat mensen die dit lezen in het vervolg extra voorzichtig zullen zijn als het gaat om de omgang tussen kinderen en honden.
Afbeelding
Frenk
Zeer actief

Dingo schreef:
Hayley84 schreef:Ze is 53
Dat zegt nog niks :ok:
Afbeelding
Dingo
Zeer actief

Frenk schreef:
Dingo schreef:
Jawel hoor, dat ze 53 is. :wink:
Ik ben het niet met je eens, maar dat hoeft ook niet. Je weet van te voren dat terriers krachtpatsers zijn. Dus je weet wel wat je ongeveer kunt verwachten. Maar goed, ieder zijn mening :ok:
AfbeeldingAfbeelding
Frenk
Zeer actief

Hayley84 schreef:
MARC_S schreef:Dat is ook zo. Ik ben gewoon opgegroeid bij een pointer die domweg nooit iets zou doen. Ook niet als mijn moeder even naar de wc ging. Dat is nu net de pest. Vrijwel alle honden doen de baby nooit iets dus mensen gaan er te snel vanuit dat het goed is. Zover ik weet heeft Martijn ook leren lopen door zich op te trekken aan de vacht van hun bouvierkruising. Die deed ook nooit iets.
Ja totdat er iets gebeurt en dan zeggen ze: goh dat doet ie anders nooooit
:roll:
Ik denk dat dat in de meeste gevallen ook echt zo is.
Wij hadden thuis ook honden waar iedereen compleet stijl van achterover zou zijn geslagen als die ooit een kind zouden hebben gebeten.

Dat betekent overigens absoluut niet dat je daarom maar je baby op de grond moet leggen, hond erbij en jij de kamer uit.

Edit: maar het is dus helemaal niet bekend hoe dat bij deze situatie in Engeland is gegaan.
Laatst gewijzigd door Frenk op 15 feb 2009 19:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Frenk
Zeer actief

Dingo schreef:
Frenk schreef:
Dingo schreef:
Het zegt niks over haar fysieke vermogen om al dan niet twee terriers in aanvalsdrift onder bedwang te krijgen.
Ik ben het niet met je eens, maar dat hoeft ook niet. Je weet van te voren dat terriers krachtpatsers zijn. Dus je weet wel wat je ongeveer kunt verwachten. Maar goed, ieder zijn mening :ok:
Misschien wist ze dat ook heel goed.

Vind je de situatie waarin de honden zich nu bevonden, namelijk het verscheuren van een baby, niet afwijken van de normale dagdagelijkse omgang met honden?

Dat je niet bereid bent (of in staat) om daar enige ruimte voor te laten vind ik werkelijk onbegrijpelijk.
Afbeelding
Dingo
Zeer actief

Frenk schreef:
Dingo schreef:
Frenk schreef:
Dingo schreef: Dat bedoel ik dus, dank je :wink: :mrgreen:
Het zegt niks over haar fysieke vermogen om al dan niet twee terriers in aanvalsdrift onder bedwang te krijgen.
Misschien wist ze dat ook heel goed.

Vind je de situatie waarin de honden zich nu bevonden, namelijk het verscheuren van een baby, niet afwijken van de normale dagdagelijkse omgang met honden?

Dat je niet bereid bent (of in staat) om daar enige ruimte voor te laten vind ik werkelijk onbegrijpelijk.
Het blijven honden. En dat je het onbegrijpelijk vind dat mag :mrgreen:
AfbeeldingAfbeelding
iones
Zeer actief

Frenk schreef: Ik zei dat het bijzonder moeilijk of eigenlijk onmogelijk is om twee terriers in aanvalsmodus "onder controle" te krijgen. :wink:
\
Maar dan zal dit meteen de vraag doen rijsen of het dan verstandig is om 2 van zulke honden bij elkaar te houden.
Dingo
Zeer actief

iones schreef:
Frenk schreef: Ik zei dat het bijzonder moeilijk of eigenlijk onmogelijk is om twee terriers in aanvalsmodus "onder controle" te krijgen. :wink:
\
Maar dan zal dit meteen de vraag doen rijsen of het dan verstandig is om 2 van zulke honden bij elkaar te houden.
Nee, dat begrijp je verkeerd...dit was een uitzonderlijke situatie :roll:
AfbeeldingAfbeelding
Frenk
Zeer actief

iones schreef:
Ik denk dat het voor mensen die dat nog nooit gezien hebben vrijwel onmogelijk is om zich daar een goede voorstelling van te maken. En dat geldt overigens niet alleen voor terriers hoor. Maar ik vind terriers vaak nog een stuk feller en onbereikbaarder in dit soort situaties dan andere honden al zijn (en die zijn al ver heen). Ik denk dat het voor een gemiddelde hondeneigenaar vrijwel onmogelijk is om in zo'n situatie de controle weer in handen te krijgen. In ieder geval niet zo snel dat het slachtoffertje dan niet al behoorlijk gepakt is.
Het is geen gebruikelijke situatie dat twee honden een baby te pakken krijgen/nemen. Ik ben geen statisticus en durf dus niet te zeggen hoe groot dat risico is voor de gemiddelde hondenbezitter, maar ik schat erg klein. Of je dan vanwege dat risico moet besluiten om geen twee terriers (of andere honden, of helemaal geen honden) moet nemen? Lijkt mij toch niet.

Jij stelt dat jij jouw honden in elke situatie onder controle zult hebben. Ik vind dat nogal een claim persoonlijk. :19:
Afbeelding
Frenk
Zeer actief

Dingo schreef:Het blijven honden.
Wat bedoel je daarmee? Er is toch niemand die dat ontkent?
Afbeelding
Frenk
Zeer actief

Dingo schreef:Nee, dat begrijp je verkeerd...dit was een uitzonderlijke situatie :roll:
Niet dan? Dit is een zeer gebruikelijke, veel voorkomende situatie?
Afbeelding
Dingo
Zeer actief

Frenk schreef:
Dingo schreef:Het blijven honden.
Wat bedoel je daarmee? Er is toch niemand die dat ontkent?
Jij schreef dat het een afwijkende situatie was/is dan de dagelijkse omgang.

En dan zeg ik, het blijven honden, die zijn niet voorspelbaar.
AfbeeldingAfbeelding
Frenk
Zeer actief

Dingo schreef:En dat je het onbegrijpelijk vind dat mag :mrgreen:
Dank je.
Dan voeg ik er nog maar even aan toe dat ik het ook een grote teleurstelling vind. Dat zal vast ook wel mogen :ok:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Dier en Leed”