Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Ergerlijke mensen...

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Abby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua en Leonberger
Aantal honden: 2

Ergerlijke mensen...

Ongelezen bericht door Abby »

Yolah heeft voedselallergie, en krijgt daarom alleen lam en rijst brokken (als standaard voer), en af en toe lam&rijst kvv.

Nou zijn er dus af en toe mensen die menen dat het geen kwaad kan om haar gauw even iets anders toe te stoppen, zoals een stukje kaas (op visite), een (honde)koekje (van de buurvrouw) oid... :boos: Ik erger me daar mateloos aan, maar vaak weten die mensen niets van haar allergie, en na wat uitleg laten ze dat dan ook maar, of ze geven alleen nog maar lam en rijst-lekkers.

Mijn schoonmoeder houdt zich hier vaak ook keurig aan, tot vandaag. De speciale "Yolah-brokjes" waren op. Het is meestal zo dat als hun honden eten, dat Yolah dan een paar eigen brokjes krijgt, omdat het anders 'zielig' is... :roll: Dus wij zeggen: geeft niet, dan krijgt ze maar niks, ze heeft thuis ook al gegeten.
"Ja, maar dat weet ze nu niet meer..." was het antwoord...
Krijgt ze dus een bakje blikvoer (geen lam en rijst) voorgeschoteld. Binnen 1 seconde was het op, dus geen verbieden meer mogelijk. Komt schoonma even later weer de kamer binnen:"zo lieverd, dat was even lekker he?"

AAARGH! :boos: Mens! Nou, als Yolah straks weer als een idioot loopt te krabben, wordt ze hartelijk bedankt...

Hoe zorg ik dat ze zoiets niet weer doet, zonder het rechtstreeks te zeggen (aangezien ze nogal snel beledigd is...) :roll:
Ik neem de volgende keer wel weer speciale koekjes mee, en hoop dat die steeds op tijd aangevuld worden. :19:
Zo... Moest even mn ergernis kwijt. :wink:
Fiepje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Fernando & Roemeense Balto

Ongelezen bericht door Fiepje »

Is haar niet aan het verstand te peuteren dat hoewel Yolah (wat een leuke naam!!) er misschien een minuut van geniet, ze er niet meer van geniet wanneer ze weer jeuk krijgt omdat ze verkeerd voer gegeten heeft?

en anders... tja, altijd zorgen dat je wat voer/koekjes speciaal voor Yolah bij je hebt.
en anders yolah niet meer meenemen naar schoonmoeder?

succes ermee in ieder geval :ok:

edit: typo
Afbeelding
fenneke
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door fenneke »

ik zou vreselijk boos worden als iemand mijnhond iets zou geven wat ik niet wilde

ongeacht of het nu familie is of niet :wink:

als het slecht is voor de hond zou ik hem ook niet in de situatie brengen dat het kan gebeuren
Fenneke en Baloe
Afbeelding
shanty

Ongelezen bericht door shanty »

Nou dat kon mijn schoonmoeder proberen haha

Nee eerlijk is eerlijk ik was denk ik heel boos geworden want dadelijk zit jij en yolah met de gevolgen ..
Fin
Zeer actief

Ongelezen bericht door Fin »

Je hoeft niet boos te worden, denk ik. Maar wel in Jip en Janneke-taal uitleggen. Dat Yolah er een minuutje plezier van heeft, maar daarna een week stress. En foto's meenemen. Daarbij zou ik zelf ook de DA rekening die zoiets op kan leveren tot de cent voorrekenen. :wink:

Voor de rest zou ik steeds zelf een snack meenemen naar schoonma en die bij haar in de keuken zetten om te geven.
Laatst gewijzigd door Fin op 15 feb 2009 20:34, 1 keer totaal gewijzigd.
sjef
Zeer actief

Ongelezen bericht door sjef »

Gewoon altijd de eigen brokjes meenemen en aan schoonmama geven als je binnenkomt. Zeggen dat ze van de DA niets anders mag. Voorkomt ook ruzie.
I'm just a common man
drive a common van
my dogs ain't got no pedigree
Abby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua en Leonberger

Ongelezen bericht door Abby »

christo schreef:Je hoeft niet boos te worden, denk ik. Maar wel in Jip en Janneke-taal uitleggen. Dat Yolan er een minuutje plezier van heeft, maar daarna een week stress. En foto's meenemen. Daarbij zou ik zelf ook de DA rekening die zoiets op kan leveren tot de cent voorrekenen. :wink:

Voor de rest zou ik steeds zelf een snack meenemen naar schoonma en die bij haar in de keuken zetten om te geven.
Dat deden we dus ook, snacks meenemen, en die laten voeren. Maar die waren op, en we waren vergeten om nieuwe mee te nemen. Maar goed, de eerstvolgende keer komt de snack-pot mooi gevuld weer mee daarheen. :ok:

@fiepje en fenneke< Ze gaat daar altijd mee naar toe als wij daar eten, wat neerkomt op zo´n 2 tot 3 keer per week. Thuis laten zou wel kunnen, maar ze kan bij schoonouders zo leuk met andere honden spelen. De honden waar Yolah mee kan spelen zijn nogal schaars, gezien haar lompheid, en daarom nemen we haar eigenlijk liever mee. Voor de sociale contacten dus... :mrgreen:
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita

Ongelezen bericht door Valerie »

Duw haar de krabbende Yolah onder haar ogen en vraag of ze het dan nog steeds zo leuk vind.
Frenk
Zeer actief
Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu

Ongelezen bericht door Frenk »

Nanna schreef:
Abby schreef:Ze gaat daar altijd mee naar toe als wij daar eten, wat neerkomt op zo´n 2 tot 3 keer per week.
2 tot 3 x per week bij mijn schoonmoeder eten, daar krijg ik vannacht vast heul vreselijke nachtmerries over :N: :N:
Dat was ook mijn eerste gedachte. Maar misschien zegt dat meer over onze schoonmoeders? :denken: :mrgreen:
Afbeelding
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Ik zou het ook rustig duidelijk zeggen, dat het gewoon heel slecht is voor je hond.

Gelukkig geven bekenden Tirsa niets wat ze niet mag hebben, maar waar ik 'n gruwelijke hekel aan heb, zijn mensen die je tijdens je wandeling tegen komt, die je hond even snel iets geven en dan zeggen, ja maar was 'n hondenkoekje, ja daaaaag mag ze niet hebben. En ik vind al zou ze het wel mogen hebben, dat je altijd en eeuwig eerst aan de eigenaar moet vragen of het goed is.
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Valerie schreef:Duw haar de krabbende Yolah onder haar ogen en vraag of ze het dan nog steeds zo leuk vind.
Dat was ook mijn idee :ok:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Frenk
Zeer actief
Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu

Ongelezen bericht door Frenk »

Nanna schreef:Afgezien van wel of niet leuk, ik zou me erg gebonden voelen als ik zo vaak bij schoonmamma uit vreten zou moeten. Ik ben daarvoor te graag op mezelf.
Maar goed, TS heeft er ws een uitstekende reden voor ;-)
Mijn schoonmoeder is een schat, heus waar. Maar ik zou daar geen twee keer per week willen eten en ook geen twee keer per week bij mijn eigen moeder trouwens. Voor geen van de relaties bevorderlijk.
Afbeelding
Marie-Josée
Erelid
Mijn ras(sen): Havanezer

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

Misschien ligt het aan mij :N: :mrgreen: , of aan mijn hond(en) maar hier geeft nooit iemand iets ongevraagd.Ik neem Tomas alleen mee naar mijn vader en die heeft een voorraadje kluifjes in zijn kast staan.
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

de mensen die mijn sam kennen weten dat het voor hem echt levensgevaarlijk is wat te geven dus dat gebeurt ook niet.

nu is het wel zo dat wij 1x per jaar en feest geven met veel mensen waar ook mensen bij zijn die sam minder goed kennen en dan kan ik niet garanderen dat ze hem niet wat geven dus dan gaat sam een nachtje logeren bij ome jos (het pension waar hij is als wij weg zijn of tijdens het feestje)
Afbeelding
vania
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 dogo Canario's, 1 boxer x rottweiler, 1 groenendaeler
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door vania »

hier ook zo een schoonmoeder
verder een schat van een mens en hoewel onze honden niet echt allergien hebben, krijgt Shadow diarre van iets anders als zijn brok en zijn snoepjes, maar schoonmoeders vind hem te mager (terwijl haar mops veel te dik is) en geeft hem dus gerust achter onze rug (ze denkt dat wij dat niet zien, omdat ze hem dan mee neemt naar de kippen, maar ze vergeet wel eens dat er in de keuken een giga raam is waar je alles door ziet) droog brood of andere tafelresten
en aangezien wij allemaal samen wonen is dat echt een ramp
de laatste keer heeft mijn vriend gezegd als ze dat nog eens doet en Shadow poept binnen (er ligt hier boven tapijt) zij het tapijt mag komen afschrobben, sindsdien heeft ze het niet meer gedaan
Afbeelding
MirandaH
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cairns!!!
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door MirandaH »

Valerie schreef:Duw haar de krabbende Yolah onder haar ogen en vraag of ze het dan nog steeds zo leuk vind.
Dat was precies ook mijn gedachte!
Afbeelding

*Gediplomeerde trimsalon voor de regio Zoetermeer (lid ABHB)*
**Webshop voor verse diervoeding: Botten & Zo**
Lucia
Zeer actief

Ongelezen bericht door Lucia »

Niet meenemen.

Of daarmee dreigen als ze het weer doet. Als ze niet naar jou kan luisteren, óf je hondje niet meenemen, of daar niet meer gaan eten.

Ik irriteer me dood aan dat soort mensen, ik heb giga ruzie met mn oma gehad een x en die durft als ik er bij ben echt niets meer richting Milo te stoppen.
Marieta
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Dog†. Boxer

Ongelezen bericht door Marieta »

Ik zou haar toch eens even zeggen wat voor last de hond er van krijgt!

Ik heb laatst ook weer iets tegen mijn schoonmam gezegd. Ik wil Ohana ook niks zomaar geven van tafel ofzo. Kwam ik binnen in de keuken, was ze heel stiekem Ohana de overige voeding van de kleine aan het geven. het kan bij haar dan niet zon kwaad, maar ze is de laatste maanden steeds meer aan het schooien, en daar wordt ik niet vrolijk van. Dus ik zei er wat van en dat ze aan het schooien was veel meer daardoor.

Zegt ze ze krijgt van jou ook veel meer de laatste tijd. En van ons pap (haar man), zijn het alleen een paar bolletjes. Ik zeg ja dat kan, maar het is wel van tafel. En die hond is echt niet stom. Die weet wel wat er van tafel komt!
En van mij krijgt ze het in de bak, buiten. Maar zij geven het dus van tafel af! Goh, waarom zou ze nu toch meer schooien???

We hebben het al duizend keer gezegd, maar ze blijven het doen!

Ik baal daar best een beetje van en zo vaak komt ze er niet hoor. Maar ik kan me je rustratie wel voorstellen en al helemaal als jo hond ook nog eens een voedselalergie heeft.

Vooral dan zou ik toch een keer heisa maken op een subtiele manier :wink:
Ze istoch aL snel beledigd zeg je, dus goed kun je het dan toch niet doen!

Groetjes Marieta
goud
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door goud »

Nanna schreef:
Abby schreef:Ze gaat daar altijd mee naar toe als wij daar eten, wat neerkomt op zo´n 2 tot 3 keer per week.
2 tot 3 x per week bij mijn schoonmoeder eten, daar krijg ik vannacht vast heul vreselijke nachtmerries over :N: :N:
Niet alle schoonmoeders zijn hetzelfde. :cheer: :cheer: Maar 2 tot 3 x per week :denken: :denken:
Maggie
Maggie
estelle

Ongelezen bericht door estelle »

Marie-Josée schreef:Misschien ligt het aan mij :N: :mrgreen: , of aan mijn hond(en) maar hier geeft nooit iemand iets ongevraagd.Ik neem Tomas alleen mee naar mijn vader en die heeft een voorraadje kluifjes in zijn kast staan.
Ik maak dat ook nooit mee hoor.
Het wordt altijd netjes gevraagd zowel door familie als door vreemden.
_Leonie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door _Leonie »

Zou het toch eens rustig proberen uit te leggen en anders gewoon de dierenarts rekening geven (goed idee :ok: ). Weet ze eens hoe duur het is..
Maar ja das het lastige met familie hè.. Dit soort dingen.
Emma
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Emma »

niemand voert mijn hond :ok:
mijn zus en ouders mogen het want ik weet wat ze geven. maar mocht het niet dan accepteren ze dat wel.

verder als mijn hond mee is ergens met etenstijd dan neem ik gewoon wat voer mee en voer hem zelf.

ik vind het gewoon een beetje aso als je eigen regels (in dit geval alleen lam en rijst) niet gerespecteerd worden.

ooh, wij hadden dat mijn zus en ik bij mijn ouders woonden ook een hondje die snel blaasstenen kreeg van ander voer. kreeg toen dierenarts brokken. dus hun weten wel wat het is als je hond gewoon 1 enkel soort voer mag. scheelt misschien ook.

maar jou regels respecteren vind ik hoort erbij of hun het er nou mee eens zijn of niet. :pffff:
L@nghaar
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Staande Langhaar

Ongelezen bericht door L@nghaar »

Ik zou rustig en in duidelijke taal uitleggen dat Yolah meer last dan plezier heeft van die snackjes.
En als Yolah jeuk krijgt haar juist dan meenemen naar schoonma.

Ik wil ook niet hebben dat Nilsson schooiert, hij mag van visite geen kaas, koek of iets dergelijks.
En doen ze dat wel dan wordt ik boos :boos: het is MIJN hond en IK wil dat niet hebben.
Is gelukkig maar 1 keer gebeurd en toen luste onze kieskauwer het niet. :smile:
Afbeelding
Honden hebben bazen, poezen hebben bedienden.
Jannie Tilly
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Jannie Tilly »

Toon Hermans kon het zo mooi zeggen... Haar schoonmoeder is een engel. Het kreng van mij leeft nog :smile: ... Ik denk toch nog steeds dat volwassen mensen als volwassene met elkaar moeten kunnen praten. En ik zie dat je vaak daar naar toe gaat dan moet ze de uitslag/jeuk toch met eigen ogen zien.... Ziet zij dit niet is het dan zo erge allergie???
Baasje van Trix Ranie Spot en Xena
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”