Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hoe veel tijd kost een hond eigenlijk?

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Emma
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Emma »

hi,hi,
als ik dit allemaal zo lees, zou ik er nog moe van worden :smile:

honden hebben is een life-style.
eerst had ik een paard die ook tijd kost. nu als je dat niet hebt hou je tijd over. en die tijd moet toch weer besteed. dus nu een hond.
had ik geen hond, ging ik wel cavia`s fokken of weet ik veel.

ik vind het juist lekker om wat met/voor een dier te doen/mee bezig zijn. :ok:
anders zou je nog meer moeten gaan werken als je tijd over had :N: :mrgreen:
bernersennenfan
Zeer actief
Contacteer:

Re: Hoe veel tijd kost een hond eigenlijk?

Ongelezen bericht door bernersennenfan »

Moos schreef:
bernersennenfan schreef:
linlin schreef:
marian* schreef: 's Winters kost alleen al het jas,schoenen enz aantrekken al dik een half uur per dag(tenminste....als het echt koud is en je 5 keer/dag uit gaat).
nou, ik ben binnen een minuut met de jas en laarzen aan en de honden aangelijnd toch echt buiten, hoor.

verder kosten honden uren per dag. dat wel. ik merk het vooral als ik eventjes voor een half etmaal thuisben en de mormels bij de oppas zijn en blijven in verband met wel zo handig: zeeen van tijd.
5x5 min, of dan 5x3 min =15 min-25 als je 5x loopt per dag, dus het is nog steeds sowieso een kwartier per dag :pffff:
Alsof je anders de hele dag niet je jas of je schoenen aan zou trekken :mrgreen:
Volgens mij doen heel veel mensen eerst de honden even, die thuis droppen, en dan meteen door boodschappen doen bijvoorbeeld.

Nee, ik vind het echt onzinnig om je jas en schoenen aantrekken mee te gaan tellen bij de tijd die aan de honden kwijt bent :19: :wink:
Daarom ook mijn :pffff: Je zou de stopwatch er bij moeten leggen :wink:
Voor altijd in ons hart..In loving memory Bob 06/12/2002-11/5/2007
Afbeelding
tekkel
Erelid
Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door tekkel »

Als ik 's ochtends niet met de hond naar het bos ging, zou ik een (of twee) uur langer in bed blijven liggen. Het kost me dus geen tijd, maar levert me tijd op :wink:

Je kan beter aan Eebje vragen hoeveel tijd ze aan mij kwijt is :roll:
's Ochtends moet ze zich zeker tien minuten laten aaien voordat ze het bed uit wil springen, en dan de uren die ze op m'n schoot of hangend als een dweil over m'n benen moet doorbrengen :N: :mrgreen:
Ze heeft aan mij een dagtaak :smile:
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
linlin

Ongelezen bericht door linlin »

Moos schreef: Nee, ik vind het echt onzinnig om je jas en schoenen aantrekken mee te gaan tellen bij de tijd die aan de honden kwijt bent :19: :wink:
tjsa. tenzij je Het Uitlaten Van De Honden als evenement van de dag ziet. ik heb echter vaak ook wat anders te doen, vandaar dat ik het aantrekken van je jas en je laarzen als bijzaak zie.
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

linlin schreef:
Moos schreef: Nee, ik vind het echt onzinnig om je jas en schoenen aantrekken mee te gaan tellen bij de tijd die aan de honden kwijt bent :19: :wink:
tjsa. tenzij je Het Uitlaten Van De Honden als evenement van de dag ziet. ik heb echter vaak ook wat anders te doen, vandaar dat ik het aantrekken van je jas en je laarzen als bijzaak zie.
Ehm, dan zeggen we toch hetzelfde of niet?
Of zie je het als een bijzaak die wel in de minuten meetelt? :mrgreen:
Ik heb er ook vaak nog wat anders bij te doen buitenshuis, en dan had ik die jas en schoenen toch ook aan moeten trekken.
Afbeelding
linlin

Ongelezen bericht door linlin »

Moos schreef: Ehm, dan zeggen we toch hetzelfde of niet?
we zijn het volledig met elkaar eens. :wink: ik pruttelde nog even wat door.
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

linlin schreef:
Moos schreef: Ehm, dan zeggen we toch hetzelfde of niet?
we zijn het volledig met elkaar eens. :wink: ik pruttelde nog even wat door.
Ah oke, haha. Dan las ik het toch goed :mrgreen: :wink:
Afbeelding
Bika
Actief
Mijn ras(sen): 3 Whippets
Contacteer:

Ongelezen bericht door Bika »

Je weet van te voren dat een dier je tijd gaat kosten, welk dier ook.
Hier gaan onze whippets er vaak uit, met een pup heel veel zelfs.
In 2005 hebben we 2 dagen zonder hond gezeten omdat we de laatste hebben moeten laten inslapen. Toen hoefde ik 's avonds er niet meer uit, vreemd.
Met een hond ben je gewoon eigenlijk de hele dag bezig al is het natuurlijk niet steeds aktief.
Als wij naar de renbaan gaan zijn we vaak 's morgens al vroeg op pad en laat weer thuis.
Ga je naar het buitenland dan ben je soms dagen van huis.
Nee is zou dit niet willen missen in het leven.
Wij hebben pijlgifkikkers gehad, was de hele zaterdag bezig met voer maken. Als je dan zondagmorgen wakker werd en het zonnetje scheen op de plek waar ze zaten, hoorde je de mannetjes fluiten naar de vrouwtjes. Leek wel of je wakker werd in de tropen.
Als je blijft kijken waar de zon is ondergegaan zal je hem nooit meer op zien komen.
Iedereen fijne Feestdagen toegewenst
Afbeelding
Cantus
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Cantus »

het is toch ook gewoon heerlijk om bezig te zijn met je hond...vooral als het lekker weer is, is er nix lekkerder dan een paar uur met je hond op pad te gaan en zien hoe die zich uitleeft, geniet je toch van!
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”