Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hond vermoord gevonden op strand Borsele
Moderator: moderatorteam
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising BC x Friese Stijfkop: Iara
Newfounlander met klein beetje Lab: Komo
Hoogbejaarde teckel: Sjoske
En binnenkort: Digna! - Aantal honden: 4
Hond vermoord gevonden op strand Borsele
BORSSELE - Op het strand bij de kerncentrale in Borssele is zaterdag een hond aangetroffen waarvan de schedel was ingeslagen. Dat meldt de Dierenambulance Bevelanden. De politie heeft de vondst bevestigd.
De dierenambulancedienst ging zaterdag ter plekke nadat iemand het dier levenloos had aangetroffen. Volgens de dienst was al snel duidelijk dat de hond geen natuurlijke dood was gestorven: “Het dier had verschillende verwondingen aan kop, hals, borst en schouder.”
Na de vondst is de hond onderzocht door een dierenarts. Volgens de dierenambulancedienst is uit dit onderzoek gebleken dat het dier om het leven is gebracht door de schedel in te slaan met een pikhouweel of een soortgelijk voorwerp.
De dierenambulancedienst heeft bij de politie aangifte gedaan van dierenmishandeling. Het is echter nog niet duidelijk van wie de hond was en wie het dier van het leven heeft beroofd. De dienst roept getuigen op zich te melden. Ook wil de dienst weten of mensen de hond herkennen. De politie heeft de zaak nog in onderzoek.
De dierenambulancedienst ging zaterdag ter plekke nadat iemand het dier levenloos had aangetroffen. Volgens de dienst was al snel duidelijk dat de hond geen natuurlijke dood was gestorven: “Het dier had verschillende verwondingen aan kop, hals, borst en schouder.”
Na de vondst is de hond onderzocht door een dierenarts. Volgens de dierenambulancedienst is uit dit onderzoek gebleken dat het dier om het leven is gebracht door de schedel in te slaan met een pikhouweel of een soortgelijk voorwerp.
De dierenambulancedienst heeft bij de politie aangifte gedaan van dierenmishandeling. Het is echter nog niet duidelijk van wie de hond was en wie het dier van het leven heeft beroofd. De dienst roept getuigen op zich te melden. Ook wil de dienst weten of mensen de hond herkennen. De politie heeft de zaak nog in onderzoek.
-
- Zeer actief
-
- Zeer actief
Volgens de PZC is de chip waarschijnlijk uitgesneden, de hond had een grote wond op de plaats waar een chip hoort te zitten.Job schreef:staat er dan ook ergens een redelijke foto van de hond als men hoopt dat iemand hem/haar herkent?
Hoop niet dat hij/zij echt zo aan zijn/haar eind is gekomen,
afwachten wat het onderzoek oplevert.
Geen foto (ik heb hem in ieder geval niet kunnen vinden)
-
- Zeer actief
-
- Zeer actief
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
-
- Zeer actief
- Merak
- Actief
-
- Zeer actief
- Maryanne
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers, Vizsla
- Aantal honden: 12
- Contacteer:
- Xhrista
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Saarlooswolfhond
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Vermoed dat ze hebben geprobeert hond te dumpen in de Schelde,alleen zijn ze vergeten dat het tij in Borssele iets later is als Vlissingen,dus nog opkomend.
Zo te zien aan deze foto's is de hond aangespoeld.Er lag heel veel bloed onderaan de trap van de dijk zondag,wat minder werd naarmate je richting strand kwam.Dacht aan snee in poot van oesters,maar zal dus wel van hond zijn gewest.Hoop dat dit ook doorgegeven is aan politie.
Zieke geesten zijn er natuurlijk genoeg,alleen deze was daarbij niet al te slim,wat jammer genoeg vele wel zijn.
Het is wel naar idee ,dat dit vlak bij je huis gebeurt op strand waar je bijna dagelijks loopt.
Gr. Christa
Zo te zien aan deze foto's is de hond aangespoeld.Er lag heel veel bloed onderaan de trap van de dijk zondag,wat minder werd naarmate je richting strand kwam.Dacht aan snee in poot van oesters,maar zal dus wel van hond zijn gewest.Hoop dat dit ook doorgegeven is aan politie.
Zieke geesten zijn er natuurlijk genoeg,alleen deze was daarbij niet al te slim,wat jammer genoeg vele wel zijn.
Het is wel naar idee ,dat dit vlak bij je huis gebeurt op strand waar je bijna dagelijks loopt.
Gr. Christa
- mercedes2803
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull
Het lijkt me HEEL erg verstandig dat JIJ dit doorgeeft...Xhrista schreef:Vermoed dat ze hebben geprobeert hond te dumpen in de Schelde,alleen zijn ze vergeten dat het tij in Borssele iets later is als Vlissingen,dus nog opkomend.
Gr. Christa
Dit soort informatie komt niet vanzelf bij de politie terecht namelijk

Je moet er niet vanuit gaan dat de politie wel even gebeld wordt door dees of genen
-
- Zeer actief
- monica
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Boerboels,Staffords en Chihuahua's
- Aantal honden: 2

http://monoafotografie.wix.com/monoa-fotografie#
RIP Noa 19-12-2000 * 30-11-2011
RIP Harry 04-07-2004 * 15-08-2012
RIP Noa 19-12-2000 * 30-11-2011
RIP Harry 04-07-2004 * 15-08-2012
- kimmeke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Alaskan Malamute
Geef me eens een pikhouweel en 5 min met die daders

Als je een hond iets leert met geschreeuw, zal hij nooit naar je gefluister luisteren...

Hotel voor alle knaagdieren en konijnen: http://www.everyoneweb.com/knagershotel/

Hotel voor alle knaagdieren en konijnen: http://www.everyoneweb.com/knagershotel/
- thom
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
- Contacteer:
- iones
- Zeer actief
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
-
- Zeer actief
Uit de PZC van vandaag:
De zwaar mishandelde, dode hond die zaterdag is gevonden op het Kalootstrand in Borssele, was niet de eerste. Volgens de woordvoerder van de politie is een maand geleden ook een zwaar toegetakelde en onthoofde vechthond gevonden op het strandje.
Het teefje, een Amerikaanse Stafford, is afgelopen woensdag overhandigd aan de politie voor nader onderzoek. Daaruit bleek dat ze ongeveer zes weken geleden is bevallen van een aantal puppy's. De hond is vermoedelijk met een scherp voorwerp gedood.
Iedereen die tips heeft over de puppy's of de moeder kan contact opnemen met de politie of bij Meld Misdaad Anoniem via 0800-07000.
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Contacteer:
- iones
- Zeer actief
- Chicoahua
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): chihuahua/shih-tzu
Engelse Bulldog
echt erg! pistool pautje had hier wel even wat aan mogen doen 
ik zag de foto's en hoorde van het verhaal, hartverscheurend.
hoe kan iemand dit doen,diegene moet wel compeet gestoord zijn en totaal geen emotie hebben.
ik hoop dat ze de dader(s) echt vinden, en dan...zal diegene zn verdiende loon krijgen?hoop het echt

ik zag de foto's en hoorde van het verhaal, hartverscheurend.
hoe kan iemand dit doen,diegene moet wel compeet gestoord zijn en totaal geen emotie hebben.
ik hoop dat ze de dader(s) echt vinden, en dan...zal diegene zn verdiende loon krijgen?hoop het echt