Iemand waarschuwde mij net dat ze heel streng zijn op de Crufts wat betreft fotos maken. Zo mag je geen flits gebruiken en zou je toestemming van de eigenaar moeten vragen voordat je een hond fotografeert. Ik ben best van plan om veel fotos te maken, lijkt me leuk om later nog eens terug te zien hoe de verschillende rassen worden geshowd, wil dus vooral fotos van honden in de ring. Maar goed, dan is het moeilijk toestemming vragen.
Doen ze hier echt zo moeilijk over, of valt het wel mee? Oh en diegene vertelde ook dat wanneer je een hond van een exposant fotografeert, die exposant eigenaar is van de foto, omdat zijn hond er op staat. En dat ze je daar dan ook werkelijk op aanspreken.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Crufts vraagje.
Moderator: moderatorteam
- Maeve
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
-
- Actief
- Hamilton
- Zeer actief
tijdens de keuringen mag er gefotografeerd worden, alleen niet in de ring, pas als de BOB,BOS zijn gekozen mag je de ring in voor fotos.
Dus een strategisch punt zoeken zodat je zo dicht mogelijk bij de hond ben.
Verder heb ik ook nog nooit iets gehoord van toestemming vragen en eigendom van de fotos.
Wel zou ik, als je de honden bij de benches wilt fotograferen, even toestemming aan de eigenaar vragen, die er meestal voor zitten/staan
Verder heb ik ook nog nooit iets gehoord van toestemming vragen en eigendom van de fotos.
Wel zou ik, als je de honden bij de benches wilt fotograferen, even toestemming aan de eigenaar vragen, die er meestal voor zitten/staan
-
- Zeer actief
- Contacteer:
Hamilton schreef:tijdens de keuringen mag er gefotografeerd worden, alleen niet in de ring, pas als de BOB,BOS zijn gekozen mag je de ring in voor fotos.
Toen mijn man in de ring stond en ik een foto maakte ( van buiten de ring uiteraard) werd ik meteen op m'n vingers getikt door de steward. Was hinderlijk voor de honden werd er gezegd. Heb het erna eigenlijk ook nooit meer gedaan. Inderdaad na de keuring mag je de ring in voor de foto's van de BOB enz. Bij de benches inderdaad even vragen. Of als ze op tafel staan. Is nooit een probleem. Mensen vinden het meestal leuk.
Maggie.
Maggie
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
In 2007 in de ring waar Nozem gekeurd werd, mochten er gewoon foto's gemaakt worden, ook mét flits.
Een vriendin van mij die mee was, heeft tijdens de keuringen en dus vóórdat de BOB en BOS bekend waren gewoon gefotografeerd, zonder problemen.
Misschien ligt het er maar helemaal aan welke ringmeester je treft.

Een vriendin van mij die mee was, heeft tijdens de keuringen en dus vóórdat de BOB en BOS bekend waren gewoon gefotografeerd, zonder problemen.
-
- Zeer actief
- Contacteer:
Dat zou inderdaad best kunnen. Ben van plan om dit jaar het weer eens te proberen. Maar we hebben elk jaar dezelfde stewardLongFields schreef:In 2007 in de ring waar Nozem gekeurd werd, mochten er gewoon foto's gemaakt worden, ook mét flits.![]()

Maggie
Maggie