Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Opzetten van je huisdier ?
Moderator: moderatorteam
-
Emma
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
- Aantal honden: 0
wat geef je je honden te eten?
wat ik heb gehoord over KVV (vers) is dat het minder tandsteen dan brokken op kan leveren.
ook kan je zelf de tanden van de hond poetsen.
hoe oud is die hond?
leeftijd speelt natuurlijk ook een rol in het hebben van tandsteen.
volgens mij kan je gewoon tandsteen laten verwijderen door de dierenarts. nadeel is dacht ik wel dat ze onder narcose moeten ?
ben je al bij je dierenarts geweest voor gebitscontrole voor je hond?
wat ik heb gehoord over KVV (vers) is dat het minder tandsteen dan brokken op kan leveren.
hoe oud is die hond?
volgens mij kan je gewoon tandsteen laten verwijderen door de dierenarts. nadeel is dacht ik wel dat ze onder narcose moeten ?
- Suzanne
- Zeer actief
Ik moet zeggen dat de gedachte wel eens door mijn hoofd speelt, net zoals de meute achter het behang plakken
Mijn oudtante had vroeger een dooie vos om haar nek, met zijn staart in zijn bek. Zomers woonde hij in de vriezer, daar bleef de vacht mooi van.
Mijn moeder kreeg bijna een hartstilstand toen ze in de vriezer de ijsblokjes wilde pakken en iets zachts in een zakje voelde!
Mijn oudtante had vroeger een dooie vos om haar nek, met zijn staart in zijn bek. Zomers woonde hij in de vriezer, daar bleef de vacht mooi van.
Mijn moeder kreeg bijna een hartstilstand toen ze in de vriezer de ijsblokjes wilde pakken en iets zachts in een zakje voelde!
-
Bofi
Mijn hond is net 2 jaar en had bij aankomst (toen was ze 1 jaar) uit Spanje een heel vies gebit. Dit is nu 2 keer door de DA gereinigd ( onder narcose).Emma schreef:wat geef je je honden te eten?
hoe oud is die hond?
Ze krijgt nu brokken van RC sensitive. Ben eigenlijk geen liefhebber van versvoer. Ik vind het een gedoe en ik vind het stinken. En alleen vers lijkt me ook niet gezond. In de natuur eet de hond ook niet alleen vlees.
Ik heb nu een krabbertje gekregen en daarmee houd ik het bij (wekelijks). Volgens mijn tandsarts hechten de voedselresten zo snel omdat de tand daar ruw is. De ruwe plek moet glad gemaakt worden, echter mijn dierenarts heeft hiervoor niet de juiste spullen. Bestaat er eigenlijk zoiets als een dierentandarts? Ze zou eigenlijk een facing moeten krijgen op deze tand.
- Frenk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu
Daarom voeren "versvoerders" ook "compleet", dus dat wil zeggen dat naast vlees ook botten en zaken als groente, zuivel en eieren onderdeel van het dieet uitmaken. Hetzij door een fabrikant, hetzij zelf samengesteld.Bofi schreef:Ben eigenlijk geen liefhebber van versvoer. Ik vind het een gedoe en ik vind het stinken. En alleen vers lijkt me ook niet gezond. In de natuur eet de hond ook niet alleen vlees.
En over stinken
Edit: vergeten te zeggen, maar heb mijn hond van pup af aan geleerd wat tandenpoetsen is en dat hou ik regelmatig bij (hij heeft geen aanslag, maar mocht het ooit nodig zijn, dan is 'ie het gewend.)

- Liesbeth
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
Toen Luuk bij ons kwam had hij een enorm dikke laag tandsteen, vooral op zijn kiezen. Hij had in de 2 jaar van zijn leven, vóór ons, alleen brok en andere granensnacks gehad en bij de vorige eigenaar die laag plak dus opgebouwd :N: .Bofi schreef:Mijn hond is net 2 jaar en had bij aankomst (toen was ze 1 jaar) uit Spanje een heel vies gebit. Dit is nu 2 keer door de DA gereinigd ( onder narcose).Emma schreef:wat geef je je honden te eten?
hoe oud is die hond?
Ze krijgt nu brokken van RC sensitive. Ben eigenlijk geen liefhebber van versvoer. Ik vind het een gedoe en ik vind het stinken. En alleen vers lijkt me ook niet gezond. In de natuur eet de hond ook niet alleen vlees.
Ik heb nu een krabbertje gekregen en daarmee houd ik het bij (wekelijks). Volgens mijn tandsarts hechten de voedselresten zo snel omdat de tand daar ruw is. De ruwe plek moet glad gemaakt worden, echter mijn dierenarts heeft hiervoor niet de juiste spullen. Bestaat er eigenlijk zoiets als een dierentandarts? Ze zou eigenlijk een facing moeten krijgen op deze tand.
Ik was bang dat hij die laag alleen kwijt kon raken via een gebitsreiniging door de DA.
Nog geen 3 maanden op kompleet versvoer en alle plak was, als sneeuw voor de zon, verdwenen
Hoezo, slecht voor het gebit. Neuh
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.
Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
- Moos2007
- Actief
Moos kreeg van de brokken ook vieze tanden, hij is nog maar anderhalf maar op een gegeven moment was ik echt bang voor de staat van zijn gebit in de toekomst. Ze staan bij mij nu ongeveer driekwartjaar op vers vlees en de tanden van Moos zien er weer super uit
( ze schijnen van pens lappen ook erg schoon te worden. Ik heb al een half jaar zo'n lap in de vriezer liggen maar heb nog steeds de moed niet gevonden om dat ding te ontdooien vanwege de stank...)
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Nee, het zit hem in het in bezit hebben van hele dieren (klinkt niet erg prettig trouwens) en het vervoer.Liesbeth schreef:De nieuwe regels zijn op 1 januari 2008 in werking getreden.
Honden en katten waren volgens de (nu opgeheven) destructiewet toch categorie 1 materiaal?
Na het villen is geen enkel dier meer verboden, mits er de juiste zaken en toestemmingen voor zijn aangevraagd, en die zijn dus erg moeilijk te verkrijgen voor honden en katten.
Die wet zit erg krom in elkaar, en natuurlijk zijn er allerlei sluipwegen en andere opties.
Maar het lijkt me niet erg gepast en/of verstandig om die op een openbaar forum uit de doeken te doen eigenlijk.