Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Raakvlak vraag

Moderator: moderatorteam

suzan25
Zeer actief
Mijn ras(sen): Shetland Sheepdog

Raakvlak vraag

Ongelezen bericht door suzan25 »

Ik ga met Fenja morgen beginnen met een cursus behendigheid. Ik heb hiervoor puppybehendigheid gedaan dus ze 'kent' de toestellen een beetje. Nu mijn vraag: ik ben tijdens de puppybehendigheid begonnen met raakvlaktrainingen m.b.v. een target onder aan het toestel. Ze had volgens mij niet echt door wat de bedoeling was maar het voertje op het target was erg lekker en ze stopte wel. Nu ben ik thuis verder gaan trainen met een plank, ze kan nu uit haar zelf met 2 poten op de plank en 2 poten op de grond. Ik geef het comando touch en ze loopt naar benenden en gaat staan dan krijgt ze een klick en een beloning natuurlijk.
Maar nu weet ik niet zo goed hoe ik het aan moet pakken op de training morgen. Moet ik nu op de training weer beginnen met een target of zal ze mijn commando touch meteen linken met wat we thuis hebben geoefend? Het is natuurlijk wel wat anders een katteloop of een plank of zal dat niet uitmaken? Het is ook ruim 2 maanden geleden dat ik met haar behendigheid getraint heb.
Hoe zouden jullie het aanpakken? Even terug met een target onderaan de katteloop of meteen zonder en hopen dat ze de link legt met de plank thuis?
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Ik zou het target even neerleggen als herinnering. Als je ziet dat ze het snapt weghalen. Niet direct de hele kattenloop zou ik doen, eerst een klein stukje net als met de plank en zo steeds een stuk verder op de kattenloop zetten.

Ga je naar Friesland morgen?
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
suzan25
Zeer actief

Zo had ik het zelf ook in gedachte, weer even het target neerleggen en een klein stukje katteloop.
Ga je naar Friesland morgen
Nee ik ga morgen beginnen bij de KC Woerden, waar ik ook de puppybehendigheid heb gedaan. Vanaf maart ga ik in Friesland trainen.
Ik moet zeggen dat ik er wel heel veel zin in heb om met haar te gaan trainen. Puppy's zijn leuk maar ik ben erg blij dat ze nu 15 maanden is en ik echt met haar aan de slag kan.

Heb je al met Bram getraint op een echte katteloop?
Zoek stok!
Zeer actief

Ja leuk he, dan kan het echt beginnen :wink:

Met Bram ga ik morgenavond weer de echte kattenloop trainen. Twee weken geleden ook al gedaan, maar toen met target. Nu wil ik het zonder gaan doen.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
marye
Zeer actief
Mijn ras(sen): Caja, een Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door marye »

Ik zou het zonder target doen :pffff:
Je geeft zelf ook aan dat Fenja de bedoeling van het target waarschijnlijk ook niet echt door had.
En dan gewoon wel even regelmatig clicken voor kleinere stapjes en alleen een klein stukje van de kattenloop doen.
Caja had het zo door ook op de echte kattenloop zonder target :wink:
De link van de plank en de kattenloop leggen ze best snel.
Afbeelding
poembaa
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tervuerense Herders, border collie
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door poembaa »

Ik zou ook geen target gebruiken en de eerste keer (keren) haar even op het aflopende vlak tillen en alleen de afloop laten doen. Help haar het goed te doen en click haar.

Je kunt ook thuis nog andere situaties zoeken om de touch te geven. Bv de drie treetjes bij het postkantoor naar beneden, de invalide-oploop bij de bank etc. Zolang je iets hebt waarbij er een hoogteverschil(letje) in zit en een textuur verschil. Dus hout vs ijzer, stenen vs beton etc.
Groeten
Suzanne

Chasin', Rhythm & Jynxx
http://www.sportingk9.nl

Afbeelding
suzan25
Zeer actief

We hadden vanavond geen raakvlaktoestellen, dus ik heb nog een weekje extra om de raakvlakken thuis goed te oefenen :wink:
Wel lekker getraint, het bevalt wel zo'n klein snel hondje dat graag wil.
suzan25
Zeer actief

Nou gisteren voor het eerst getraind op de kattenloop. Omdat ze heel onrustig en ontzettend hyperig was heb ik er toch voor gekozen om te beginnen met de target. En dat ging heel goed, ze had hem na de eerste keer meteen door. Eerst een paar keer met target getraint en toen gewoon meteen weggehaald, ging prima :cheer: Ze moet alleen nog even leren dat ze een beetje gecontroleerd over die katteloop moet. In haar enthousiame ging ze veels te hard waardoor ze er een paar keer vanaf viel, sprong. Maar het raakvlak ging prima dus ik ben heel tevreden.
Zoek stok!
Zeer actief

Super :ok:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
doggy

Ongelezen bericht door doggy »

Ik hield meestal mijn hand voor Beike, als hij de kattenloop deed.
Dan kon hij er niet voorbij lopen.
Vaak zei ik ook : Rustig, dan ging hij iets rustiger lopen.
Maar Beike deed wel gewoon "rustig" en niet over-hyper-actief als hij aan de beurt was om een parcours te lopen.

We hebben een tijdje stil gestaan met behendigheid, vanwege de kou.
Maar binnenkort beginnen we weer, en we hebben er zo'n zin in :D
Plaats reactie

Terug naar “Agility en Flyball”