Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Reactie Raad van Beheer

Dit forum is voor al uw vragen, ervaringen en weetjes over het fokken van honden.

Moderator: moderatorteam

Es
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack russell terriers, wat anders?
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Es »

En krijgen wij de invoering van het keurmerk. Ook Ok.
Op elke wandeling is
Er eentje die ik mis.....
Podenji
Zeer actief
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
Aantal honden: 8
Contacteer:

Ongelezen bericht door Podenji »

Overleg rasverenigingen
De Raad van Beheer heeft begin 2009 een onderzoek onder de rasverenigingen gehouden over de welzijnsproblemen bij de hondenrassen.
Op basis van dit onderzoek zullen er op korte termijn gesprekken gevoerd worden met de rasverenigingen om te bepalen hoe de voorkomende problemen aangepakt kunnen worden en welke maatregelen er nodig zijn om tot een oplossing te komen.
nu alleen nog er voor zorgen dat alle rasverenigingen open en eerlijk zijn , zodat er hier ook daadwerkelijk wat uit voortvloeit.
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
Sylvia
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Sylvia »

Podenji schreef:
nu alleen nog er voor zorgen dat alle rasverenigingen open en eerlijk zijn , zodat er hier ook daadwerkelijk wat uit voortvloeit.
Ik vraag met af of het alleen de Rasvereniging is......
Mijn ervaring is dat veelal de fokkers verzwijgen waardoor de RV het ook niet weet.
Groetjes Sylvia
Afbeelding
Podenji
Zeer actief
Contacteer:

Sylvia schreef:
Podenji schreef:
Mijn ervaring is dat veelal de fokkers verzwijgen waardoor de RV het ook niet weet.
oh dat komt ook vaak voor, maar goed een rasvereniging weet m.i. heus wel wat er rijlt en zijlt binnen het ras, ook door naar het buitenland te kijken, en als ze dan nog bepaalde testen niet verplichten ook al is overduidelijk dat het erfelijke ziektes betreft, sja .......
ik ken dus zo een RV, nou ja de voorzitter is de grootste fokker die er is, dus dat zal er ook wel mee te maken hebben denk ik. :19:
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
poembaa
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tervuerense Herders, border collie
Contacteer:

Ongelezen bericht door poembaa »

Okee, dus er is in ieder geval aandacht voor.
Gelukkig maar.

Ik begrijp ook wel dat alles zorgvuldig uitgeplozen moet worden, en dat het allemaal nog wel even kan duren. Maar toch, ik voel me een beetje gerustgesteld haha
Groeten
Suzanne

Chasin', Rhythm & Jynxx
http://www.sportingk9.nl

Afbeelding
Es
Zeer actief
Contacteer:

Als iedereen nou eens gewoon eerlijk was.
Op elke wandeling is
bulletjebe
Zeer actief
Mijn ras(sen): bullmastiff
Contacteer:

Ongelezen bericht door bulletjebe »

Es schreef:Als iedereen nou eens gewoon eerlijk was.
en aan het ras zou denken ipv aan personen.

Maar dat zal altijd een utopie blijven vrees ik.

De reactie van de Raad is hoewel voorspelbaar, wel netjes, meer kunnen zen niet zeggen. Doen is nog wat anders natuurlijk.
monica
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boerboels,Staffords en Chihuahua's
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door monica »

Netjes.
http://monoafotografie.wix.com/monoa-fotografie#
RIP Noa 19-12-2000 * 30-11-2011
RIP Harry 04-07-2004 * 15-08-2012
Sylvia
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Sylvia »

Podenji schreef:
Sylvia schreef:
Podenji schreef:
oh dat komt ook vaak voor, maar goed een rasvereniging weet m.i. heus wel wat er rijlt en zijlt binnen het ras, ook door naar het buitenland te kijken, en als ze dan nog bepaalde testen niet verplichten ook al is overduidelijk dat het erfelijke ziektes betreft, sja .......
ik ken dus zo een RV, nou ja de voorzitter is de grootste fokker die er is, dus dat zal er ook wel mee te maken hebben denk ik. :19:
Zullen er veel RV's zijn die OOK naar het buitenland kijken met het ras?
Als ik mijn eigen ras kijkt houdt het op bij de grens :roll:
En dat is niet alleen de RV hier, maar ook de buitenlandse RV's.
Want tja, als je ook nog info van het buitenland moet bijhouden :roll: :wink:
Groetjes Sylvia
Afbeelding
Podenji
Zeer actief
Contacteer:

Sylvia schreef: Zullen er veel RV's zijn die OOK naar het buitenland kijken met het ras?
bij een van mijn rassen wéten ze dondersgoed wat er in het buitenland speelt, en een andere fokker en ik hebben dat al zó vaak aangekaart, wij testen ook, maar ze doen er niets op uit en testen dus ook niet :roll:
oh ja en ondertussen wel schijnheilig erover lullen t.o.v. de leden en rasgeintresseerden he? dat het voor kan komen, en dat je "op moet passen" met die en die buitenlandse honden want die hebben zus en zo ( omdat die wel getest zijn ) etc etc etc maar zelf testen ho maar :piew:
MirandaH
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cairns!!!
Contacteer:

Ongelezen bericht door MirandaH »

Martijn schreef:Ja. Netjes wel.

Ik weet niet of ik vind dat er überhaupt een reactie nodig is maar als je het toch gaat doen is dit denk ik wel oké.
Helemaal mee eens.

Ik vind het vooral ook een sterk punt in het verhaal om er even op te wijzen dat van een veel groter deel van de hondenpopulatie helemaal geen gegevens bekend zijn. En dat daaraan voorafgaand ook gezegd wordt dat de kritiek op de rashondenfokkerij best ook terecht kan zijn.
Afbeelding

*Gediplomeerde trimsalon voor de regio Zoetermeer (lid ABHB)*
**Webshop voor verse diervoeding: Botten & Zo**
Es
Zeer actief
Contacteer:

Podenji schreef:
Sylvia schreef: Zullen er veel RV's zijn die OOK naar het buitenland kijken met het ras?
bij een van mijn rassen wéten ze dondersgoed wat er in het buitenland speelt, en een andere fokker en ik hebben dat al zó vaak aangekaart, wij testen ook, maar ze doen er niets op uit en testen dus ook niet :roll:
oh ja en ondertussen wel schijnheilig erover lullen t.o.v. de leden en rasgeintresseerden he? dat het voor kan komen, en dat je "op moet passen" met die en die buitenlandse honden want die hebben zus en zo ( omdat die wel getest zijn ) etc etc etc maar zelf testen ho maar :piew:
Ik vraag me bij dit soort berichten altijd af waarom jullie als leden geen bijval krijgen van andere leden, hebben jullie dit op een ALV ingebracht?
Op elke wandeling is
Podenji
Zeer actief
Contacteer:

Es schreef: Ik vraag me bij dit soort berichten altijd af waarom jullie als leden geen bijval krijgen van andere leden, hebben jullie dit op een ALV ingebracht?
Ja uiteraard, maar als er behalve de fokkers ( waarvan het grootste deel uitmaakt van het bestuur ) er verder niemand komt dan houdt het al op he? af en toe komt er eens een keurmeester , maar that's it , ja zo triest is het wel gesteld.
kleine vereniging, 9 fokkers waarvan er 4 in het bestuur zitten en 2 andere op de ALV komen , de rest helemaal niets van zich laat horen en ook niet op fokkersoverleggen komen etc. :19: :roll:
de redactie staat tegenwoordig ook onder strenge controle van het bestuur, het is zelfs het bestuur, toen ik de redactie nog deed ( want toen zeiden ze nog dat de redactie onafhankelijk van het bestuur diende te zijn )kwamen er regelmatig algemene stukken over ziektes en erfelijke aandoeningen in het blad, maar het bestuur was hier niet van gediend , heeft mij er per aangetekende brief uit gegooid ( lekker persoonlijk en vriendelijk ook :ok: ) en is zelf de redactie gaan doen :roll: vervolgens plaatsen ze wel dergelijke dingen en hoe belangrijk het is om te testen, maar zelf doen ze het niet , wel, beats me :19:
de laatste ALV ben ik niet geweest, was het ff spuugzat met deze vereniging en het is vechten tegen de bierkaai,het enigste is dat het in de notulen komt, maar ze zorgen er wel voor dat bepaalde onderwerpen "op tijd" afgekapt worden ( onder het mom van dat hoort op fokkersoverleggen thuis en daar wordt dus niet genotuleerd met de opzet dat dat openbaar gemaakt moet worden zoals op een ALV ) maar de ALV ervoor zat er zelfs iemand bij van de Raad, en ik weet ook wel waarom, niet omdat hem het zo intressant leek allemaal zeg maar :wink:
Es
Zeer actief
Contacteer:

Vervelend, maar het ligt dan ook aan de leden (die niet komen) op een ALV dat dit kan, dus niet alleen naar het bestuur wijzen denk ik dan.
Op elke wandeling is
Podenji
Zeer actief
Contacteer:

Es schreef:Vervelend, maar het ligt dan ook aan de leden (die niet komen) op een ALV dat dit kan, dus niet alleen naar het bestuur wijzen denk ik dan.
ja ik snap dat je dat denkt,maar helaas ik heb hier al bijna 10 jaar mee te maken, dus ik weet wel waar ik het over heb :wink:
Es
Zeer actief
Contacteer:

Is enorm rot als jij je zo ingezet hebt en dan aan de kant gezet wordt.
Op elke wandeling is
Podenji
Zeer actief
Contacteer:

Es schreef:Is enorm rot als jij je zo ingezet hebt en dan aan de kant gezet wordt.
is het ook,
het mooie ervan is dat ik inmiddels voor een andere vereniging in de redactie gevraagd ben, juist vanwege mijn mening en de stukjes die ik schrijf :smile: is dat geen giller?
Plaats reactie

Terug naar “Fokken van honden”