Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
KK1 hulp gezocht bij uiterlijke verschillen Tjsech/Saarloos
Moderator: moderatorteam
- Es
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack russell terriers, wat anders?
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
KK1 hulp gezocht bij uiterlijke verschillen Tjsech/Saarloos
Wie kan me helpen (ivm KK1) aan de uiterlijke verschillen van de Tjech. Wolfshond en de Saarloos en die van de Deerhound en de Ierse Wolfshond?
Ik bedoel dus zodat je ze van de foto sneller beter kunt onderscheiden?
Ik bedoel dus zodat je ze van de foto sneller beter kunt onderscheiden?
Laatst gewijzigd door Es op 18 feb 2009 13:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Op elke wandeling is
Er eentje die ik mis.....
-
ellyenrob
- Zeer actief
- Contacteer:
In de tijd dat ik KKI volgde, ben ik naar verschillende CAC shows geweest.
De honden die ik slecht uit elkaar kon houden ging ik bekijken en met de eigenaren praten/vragen en er zo achter komen wat de kenmerkende verschillen zijn tussen de rassen die moeilijk voor een leek zijn te onderscheiden.
Dit heeftj bijzonder goed geholpen.
De honden die ik slecht uit elkaar kon houden ging ik bekijken en met de eigenaren praten/vragen en er zo achter komen wat de kenmerkende verschillen zijn tussen de rassen die moeilijk voor een leek zijn te onderscheiden.
Elly

- smieszka
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
De snuit van de deerhoud is veel fijner. Ook is de rug van de deerhound niet recht maar staat iets bol om het maar zo te zeggen.
De ier is er in blond, grijs en soms zwart, de deer is grijs.
Succes
De ier is er in blond, grijs en soms zwart, de deer is grijs.
Succes
Laatst gewijzigd door smieszka op 18 feb 2009 10:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Groetjes Linda

- smieszka
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
Nanna schreef:De Deerhound heeft een véél fijnere snoet dan de Ier. Bovendien een meer gewelfde rug en meer opgetrokken buikbelijning.
En een Deerhound is altijd grijs. Een Ier heb je ook in het blond. Als je dus een foto van een blonde krijgt weet je zeker dat het een Ier is.
Groetjes Linda

- DogMa
- Actief
- Mijn ras(sen): Parson Russell Terrier
- Contacteer:
-
~Suzanne~
- Zeer actief
Ja, zo heb ik ook gedaan. Toen raakte ik met iemand aan de praat die daar was met een Saarloos en die naast iemand zat (mensen kenden elkaar ook) met Tsjech.ellyenrob schreef:In de tijd dat ik KKI volgde, ben ik naar verschillende CAC shows geweest.
In eerste instantie de vraag teruggekregen van "zie je dat niet dan" waarop ik vroeg of zij mij het verschil tussen een Schotse herdershond en een sheltie konden vertellen... ook met een beetje lacherig "zie je dat dan niet".
Ze begreep toen waarom het voor mensen die het ras niet hebben lastig ge zien is
Zeker 20 minuten over de honden gepraat, stand van ogen, oren e.d.
Het is lastig, zeker van foto's!!! Maar "in het wild" naaast elkaar zien helpt echt zoveel!
Algemeen vind ik dat de Tsjech een wat 'ranker/slanker' voorkomen heeft, met een kop die meer doet denken aan een herder dan aan een wolf.
Lekker veel shows bezoeken. Kost wat, maar dan hebbie ook wat
Groetjes,
Suzanne
- Scooby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse dog
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Haha, nou ja; dan klopt het in elk geval!smieszka schreef:Nanna schreef:De Deerhound heeft een véél fijnere snoet dan de Ier. Bovendien een meer gewelfde rug en meer opgetrokken buikbelijning.
En een Deerhound is altijd grijs. Een Ier heb je ook in het blond. Als je dus een foto van een blonde krijgt weet je zeker dat het een Ier is.Zie nu pas je reactie en ik zie dat we vrijwel hetzelfde hebben gezegd
![]()
Groetjes, Karen
Duitse doggen 'Uut Sutfene'
- Scooby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse dog
- Contacteer:
Dat lijkt me dan een fout(je)?DogMa schreef:ik heb op mijn KK1 examen gewoon een 1 gehaald voor rassenkennis en toch mijn diploma gehaald...
Groetjes, Karen
- Maeve
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Contacteer:
- *Nicky*
- geregistreerd lid
- Contacteer:
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
zover als ik weet ook en daarom weiger ik KK1 te doen totdat ze dat afzwakken of eruit halen.Maeve schreef:Ik dacht dat rassenkennis het belangrijkste hoofdstuk was? Of in ieder geval waar de meeste mensen op zakken..Scooby schreef:Dat lijkt me dan een fout(je)?DogMa schreef:ik heb op mijn KK1 examen gewoon een 1 gehaald voor rassenkennis en toch mijn diploma gehaald...

- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
Hoe kan dat dan ?DogMa schreef:ik heb op mijn KK1 examen gewoon een 1 gehaald voor rassenkennis en toch mijn diploma gehaald...
Had je voor de andere vakken hele hoge cijfers ?
Rassenkennis is (hoe vreemd ook) inderdaad een hoofdvak maar als je voldoende punten totaal hebt kun je wel slagen met een hele erge onvoldoende.
http://kynologie.informe.com/examenreglement-dt25.html
-
wilma23
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bullmastiff, Boerboel, Rottweiler, Engelse mastiff
bedoelen ze met rassenkennis dat je vanaf een foto kan zien welk ras het is of willen ze dat je ook specefieke eigenschappen van dat ras benoemt.
wat moet je allemaal meer weten voor kk1 dan?
ik weet niet zogoed wat dat is kk1 hoor er wel veel dat mensen dat hebben maar wat het nou precies is weet ik niet.
ik weet niet zogoed wat dat is kk1 hoor er wel veel dat mensen dat hebben maar wat het nou precies is weet ik niet.
- Es
- Zeer actief
- Contacteer:
[quote="wilma23"]bedoelen ze met rassenkennis dat je vanaf een foto kan zien welk ras het is of willen ze dat je ook specefieke eigenschappen van dat ras benoemt.
ik weet niet zogoed wat dat is kk1 hoor er wel veel dat mensen dat hebben maar wat het nou precies is weet ik niet.[/quote
Je moet van foto's herkennen.
ik weet niet zogoed wat dat is kk1 hoor er wel veel dat mensen dat hebben maar wat het nou precies is weet ik niet.[/quote
Je moet van foto's herkennen.
Op elke wandeling is
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
zowiezo rasherkenning, maar ik ga ervan uit dat de neutrale stand, groepseigenschappen (waarom het ras in die rasgroep of sectie zit) etc daar ook bijhorenwilma23 schreef:bedoelen ze met rassenkennis dat je vanaf een foto kan zien welk ras het is of willen ze dat je ook specefieke eigenschappen van dat ras benoemt.

- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
In de link die ik heb geplaatst boven je berichtje staat precies wat je moet kennen.wilma23 schreef:bedoelen ze met rassenkennis dat je vanaf een foto kan zien welk ras het is of willen ze dat je ook specefieke eigenschappen van dat ras benoemt.
-
wilma23
- Zeer actief
als ik dat zo lees moet je dus idd niet alleen het ras kennen maar ook in welke groep hij hoort en zijn gebruiksdoel.
maareh die rassen is eitje vergleken bij de andere dingen die je moet weten. tis behoorlijk pittig als ik dat zo lees.
waarom is deze cursus? moet je dat verplicht hebben als fokker of is het voor liefhebbers?
maareh die rassen is eitje vergleken bij de andere dingen die je moet weten. tis behoorlijk pittig als ik dat zo lees.
waarom is deze cursus? moet je dat verplicht hebben als fokker of is het voor liefhebbers?
- Es
- Zeer actief
- Contacteer:
Is niet verplicht, maar het verd...leerzaam. Je steekt er zoveel van op, en niet alleen de rassenkennis maar juist over voeding, erfleijkehid en gezondheid. Mensen die door willen gaan voor keurmeester beginnen hier mee, daarna kun je KK2 doen en bijv. Exterieur en bewegingsleer, ook super om te leren/weten.
Ik ben heel blij dat ik eraan ben begonnen.
Op elke wandeling is
-
wilma23
- Zeer actief
ja das wel heel interesant dan idd.Es schreef:Is niet verplicht, maar het verd...leerzaam. Je steekt er zoveel van op, en niet alleen de rassenkennis maar juist over voeding, erfleijkehid en gezondheid. Mensen die door willen gaan voor keurmeester beginnen hier mee, daarna kun je KK2 doen en bijv. Exterieur en bewegingsleer, ook super om te leren/weten.
heel veel suc6 er nog mee dan
- DogMa
- Actief
- Contacteer:
- daan!
- Zeer actief
- Es
- Zeer actief
- Contacteer:
- DogMa
- Actief
- Contacteer:
Echt waar??? Nou hihihihi geweldig dan!daan! schreef:Was jij dat?DogMa schreef:Je kunt inderdaad je examen halen met een 1 voor rassenkennis als je voldoende punten haalt voor de andere vakken en die punten had ik dus.![]()
Daar wordt reclame meegemaakt..
Ik vind natuurlijk eigenlijk wel dat iedereen er gewoon voor moet leren. Ik had nergens voor geleerd, want ik zat toen redelijk overspannen thuis. Ik ging samen met mijn beste vriendin naar de KK1 cursus en we hadden beiden ingeschreven voor het examen, maar zij rijdt geen auto. Dus ik dacht als ik niet ga, kan zij ook niet. Als ik dan toch ga, kan ik net zo goed meedoen en dan zie ik wel wat er van komt. Ik was er dus ook helemaal van uit gegaan dat ik het niet zou halen, omdat ik wist dat ik van rassenkennis niets zou bakken. We waren dan allebei ook hoogstelijk verbaasd toen de brief binnen kwam dat ik geslaagd was.
Ik heb mijn cijferlijst nog even opgezocht:
Rassenkennis: 1
Structuur, Voeding, Voortplanting, Gedragsleer, Erfelijkheid, Terminologie en Gezondheisleer: voor allemaal een 9
Verzorging: 8
-
flamme
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Saarlooswolfhond
Ierse Setter
Klein spaans mixje - Aantal honden: 3
Les 1, het is saarlooswolfhond zonder S (en bij de tjech dus ook)
Sorry, ben ik zeikerd.
Verder, voor mensen die de rassen niet kennen zit het grootste verschil vaak in de kop. Een saarloos heeft een zachte uitdrukking, een Tjech kijkt vaak wat feller. De ogen zijn anders. Dat wil zeggen, de saarloos heeft amandelvormige ogen. Neigen soms naar wat rond. De tjech heeft een beetje spleetoogjes. De oren van een saarloos staan iets verder naar de zijkant waar die van een tjech meer bovenop de kop staan.
Ehh, voor de rest zou ik even wat foto's op moeten zoeken.
oh ja, als ze toevallig zo onslim zijn om het verschil te vragen tussen een bruine en een grijze hond dan is is de bruine altijd een saarloos
De bosbruine variant is er namelijk niet bij de tjech. Ja, je kan geluk hebben toch.
Zal nog effe wat foto's zoeken.
Verder, voor mensen die de rassen niet kennen zit het grootste verschil vaak in de kop. Een saarloos heeft een zachte uitdrukking, een Tjech kijkt vaak wat feller. De ogen zijn anders. Dat wil zeggen, de saarloos heeft amandelvormige ogen. Neigen soms naar wat rond. De tjech heeft een beetje spleetoogjes. De oren van een saarloos staan iets verder naar de zijkant waar die van een tjech meer bovenop de kop staan.
Ehh, voor de rest zou ik even wat foto's op moeten zoeken.
oh ja, als ze toevallig zo onslim zijn om het verschil te vragen tussen een bruine en een grijze hond dan is is de bruine altijd een saarloos
Zal nog effe wat foto's zoeken.
-
flamme
- Zeer actief
Ierse Setter
- Es
- Zeer actief
- Contacteer:
-
flamme
- Zeer actief
Ierse Setter
- Sucha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Basset Artésien Normand en Dalmatische Hond
- daan!
- Zeer actief
-
flamme
- Zeer actief
Ierse Setter
zijn niet mijn honden hoor
heb nog effe gezocht. heb wat duidelijkere foto's gevonden. Let vooral op de tjech die er helemaal opstaat. Achterhand is veel hoekiger dan bij de saarloos.
let bij de foto's ook op de verhoudingen van de kop. Die is bij de saar 1:1, en bij de tjech 1:1,5.
Tjech

saarloos

tjech

saarloos, let daarbij op de gelijke lijn van de neus en de schedel. en de wigvorm

staande tjech

staande saarloos

heb nog effe gezocht. heb wat duidelijkere foto's gevonden. Let vooral op de tjech die er helemaal opstaat. Achterhand is veel hoekiger dan bij de saarloos.
let bij de foto's ook op de verhoudingen van de kop. Die is bij de saar 1:1, en bij de tjech 1:1,5.
Tjech

saarloos

tjech

saarloos, let daarbij op de gelijke lijn van de neus en de schedel. en de wigvorm

staande tjech

staande saarloos